Постанова
від 06.11.2017 по справі 814/374/16
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 листопада 2017 р.                                                                       Справа № 814/374/16

          Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Біоносенка В.В., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АВЕНТИН",

до Державної податкової інспекції у Центральному районі м.Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області,

про скасування податкового повідомлення - рішення від 08.02.2016 р. №0000281501,

В С Т А Н О В И В:

ТОВ "Авентин" звернулось до адміністративного суду з позовом про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області від 08.02.2016 №0000281501 щодо відмови у наданні бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 2088,00 грн. за листопад 2015 р.

В обгрунтування своїх вимог позивач вказує на те, що відповідач безпідставно не врахував його право на нарахування податкового кредиту і відповідно на бюджетне відшкодування, оскільки відповідно до ст.ст. 198, 200 ПК України саме капітальне інвестування в будівництво портового перевантажувального комплексу морського транспорту «Авентин», який в подальшому буде основним засобом в розумінні пп.14.1.138 ПК України, передбачає право позивача на податковий кредит та бюджетне відшкодування, так як це право виникає разом з початком триваючого процесу капітального інвестування, а не виключно з завершенням цього процесу та введенням в експлуатацію об'єкта, в який проводиться інвестування. Відтак, доводи відповідача, що основним критерієм віднесення матеріальних цінностей (будинків, споруд, машин, устаткування, витрат на поліпшення, модернізацію цих об'єктів) до основних фондів в контексті положень ст. 200 ПК України, є введення їх в експлуатацію та відображення у бухгалтерському обліку на рахунку 10 "Основні засоби", є такими, що суперечать змісту вказаної статті.

Відповідач позов не визнав, в письмових запереченням вказав на те, що розробка техніко-економічного обгрунтування будівництва є лише наміром щодо створення основного фонду, не є процесом будівництва, оскільки основним критерієм віднесення матеріальних цінностей (будинків, споруд, машин, устаткування, витрат на поліпшення, модернізацію цих об'єктів) до основних фондів в контексті положень ст.200 ПК України є введення їх в експлуатацію та відображення у бухгалтерському обліку на рахунку 10 « Основні засоби». Відтак відмова ТОВ "Авентин" у наданні бюджетного відшкодування є обгрунтованою та законною, адже розрахунок бюджетного відшкодування в даному випадку не пов'язаний з придбання або спорудженням (будівництвом) основних фондів.

Від представників сторін надійшли клопотання про розгляд справи за їх відсутністю в порядку письмового провадження.

З урахуванням заявлених клопотань та керуючись ч. 4 ст. 122 КАС України, суд розглянув справу в порядку письмового провадження.

Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Авентин" зареєстроване в якості юридичної особи 05.05.2003 та як планик податків перебував на обліку в ДПІ у Заводському районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області, правонаступником якого є ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області. Основними видами діяльності ТОВ "Авентин" є оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; вантажний морський транспорт; складське господарство; допоміжне обслуговування наземного транспорту; допоміжне обслуговування водного транспорту (основний); транспортне оброблення вантажів; інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.

          В січні 2016 року податківцями проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість, ТОВ "Авентин" за листопад 2015 року, в ході якої встановлено порушення вимог п. 200.5 ст. 200 Податкового кодексу України та відмовлено ТОВ "Авентин" у наданні бюджетного відшкодування ПДВ у розмірі2088,00 грн., про що складено Акт № 126/14-04-15-01-19/32507357 від 19.01.2016 р.

          З акту перевірки вбачається, вказаного висновку перевіряючі дійшли з урахуванням того, що основним критерієм віднесення матеріальних цінностей (будинків, споруд, машин, устаткування, витрат на поліпшення, модернізацію цих об'єктів) до основних фондів в контексті положень ст.200 ПК України є введення їх в експлуатацію та відображення в бухгалтерському обліку на рахунку 10 « Основні засоби». При визначенні права платника на отримання бюджетного відшкодування враховується наявність майна, що обліковується на рахунку 10 «Основні засоби», незалежно від процесу його отримання (придбання чи їх спорудження (будівництва) самостійно).

У ТОВ «Авентин» відповідно до п.200.5 ст.200 ПК України обсяг оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців (листопад 2014-жовтень 2015) становить 1622 грн., що менше заявленої суми бюджетного відшкодування у р.23.2 декларації за листопад 2015 року.

На підставі акта перевірки відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 28.02.2016 №0000281501, яким ТОВ "Авентин" відмовлено у наданні бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за листопад 2015 р. у розмірі 2088 грн.

          Отже, за думкою позивача, витрати на замовлення робочої документації будівництва відносяться до капітальних інвестицій в створення основних засобів. Натомість відповідач вважає включення до податкового кредиту зазначених витрат передчасним, оскільки будівництво не здійснюється.

          ТОВ "Авентин" зареєстрований платником податку на додану вартість 01.02.2012 року згідно з Свідоцтвом №200019560, здійснює будівництво портового перевантажувального комлексу морського транспорту "Авентин" в м. Миколаєві, вул. Проектна, 6.

За договором від 05.11.2012 р. № 07/11 позивач замовив у ТОВ "Будівельна компанія "Промстройсервіс" розробку робочої документації будівництва портового перевантажувального комплексу.

Проектна документація пройшла експертизу у ДП "Спеціалізована державна експертна організація - Центральна служба Української державної будівельної експертизи", про що складені експертні висновки, а також за результатами розробленого проекту позивачем отримані дозволи на виконання будівельних робіт.

Позивачем протягом листопада 2015 року понесені витрати, пов'язані з будівництвом портового перевантажувального комплексу морського транспорту "Авентин", а саме витрати з телекомунікаційного зв'язку, інтернет зв'язку, з орендної плати за оренду залізничої колії, яка задіяна у проекті будівництва, з охорони будівництва спеціалізованою організацією ТОВ "Спарта", на підтвердження чого надані податкові накладні.

          Відповідно до підпункту 14.1.18 пункту 14.1 статті 14 ПК бюджетне відшкодування - це відшкодування від'ємного значення ПДВ на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу .

Згідно з п.200.5 ПК України не мають права на отримання бюджетного відшкодування особи, які мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів).

Відповідно до пунктом 198.3 ПК України право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

          Відповідно до вимог Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність» проектування об'єктів будівництва, це є вже відповідним етапом будівництва. Тому, витрати позивача на розробку проекту вже вважаються витратами на спорудження (будівництва) основних фондів.

          При цьому, законодавець у п.200.5 ПК України (у редакції станом на час виникнення спірних правовідносин) передбачивши право платників податків на отримання бюджетного відшкодування у разі нарахування податкового кредиту внаслідок спорудження (будівництва) основних фондів, навіть у разі обсягів оподаткування за останні 12 місяців менше, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування, виходив з мети цих витрат, а не їх результату.

Окрім цього, за правовою позицією Верховного суду України, викладеною у постанові від 20.01.15, аналіз наведених норм законодавства дає підстави для висновку, що відповідно до п. 200.5 ст. 200 Податкового кодексу України платники податку, які мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців Окрім цього, аналіз наведених норм законодавства дає підстави для висновку, що відповідно до пункту 200.5 статті 200 ПК платники податку, які мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування, мають право на таке відшкодування, якщо за даними бухгалтерського та податкового обліку податковий кредит нарахований внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи). Передбачене зазначеною нормою право на отримання бюджетного відшкодування не пов'язане з моментом надходження основних засобів на баланс підприємства та відображенням їх на рахунку 10 "Основні засоби". Таким чином, якщо зазнані підприємством витрати на будівництво, реконструкцію, модернізацію (інші поліпшення, що збільшують первісну (переоцінену) вартість), виготовлення, придбання об'єктів матеріальних необоротних активів (у тому числі необоротних матеріальних активів, призначених для заміни діючих, і устаткування для монтажу) відображені на іншому рахунку баланса, то це підприємство має право на отримання бюджетного відшкодування.

          За приписами частини 1 статті 244-2 Кодексу адміністративного судочинства України висновок Верховного Суду України щодо застосування норми права, викладений у його постанові, прийнятій за результатами розгляду справи з підстав, передбачених пунктами 1 і 2 частини першої статті 237 цього Кодексу, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про безпідставність відмови відповідача у наданні ТОВ "Авентин" бюджетного відшкодування з ПДВ за листопад 2015 у розмірі 2088,00 грн.

          Позов задовольнити у повному обсязі.

Судові витрати покласти на відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1.Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області від 08.02.2016 р. №0000281501.

3. Присудити на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Авентин" (код ЄДРПОУ 32507357) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області судовий збір в сумі 1378,00 гривень (одна тисяча триста сімдесят вісім грн.).

4. Апеляційна скарга на цю постанову може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання у повному обсязі.

Суддя                                                                                 В. В. Біоносенко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2017
Оприлюднено21.11.2017
Номер документу70322079
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/374/16

Ухвала від 03.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 29.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Постанова від 29.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 06.02.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 30.01.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 05.01.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Постанова від 06.11.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 14.04.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 14.04.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні