Постанова
від 23.10.2017 по справі 161/7098/17
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 161/7098/17

Провадження № 2-а/161/685/17

ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 жовтня 2017 р. Луцький міськрайонний суд Волинської області у складі :

головуючого - судді Кирилюк В.Ф.

при секретарі Турук І.Р.

з участю: представника позивача : Кацевича І.С.,

представника відповідача Крючевської В.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Луцьку справу за адміністративним позовом Обслуговуючого кооперативу "ЖБК ЕТАЛОН" до відділу державного архітектурно-будівельного контролю Луцької міської ради про визнання протиправним та скасування наказу про проведення позапланової перевірки, -

В С Т А Н О В И В :

Обслуговуючий кооператив ЖБК ЕТАЛОН звернувся в суд з адміністративним позовом до відділу державного архітектурно-будівельного контролю Луцької міської ради про визнання протиправним та скасування наказу про проведення позапланової перевірки.

Позов мотивує тим, що 25.04.2017 року позивач отримав лист відділу державного архітектурно-будівельного контролю Луцької міської ради №28-19/249 від 25.04.2017 року в якому вказано, що у зв'язку із зверненням відділу БКОЗ Управління СБУ у Волинській області від 11.04.2017 року, з 24 по 28 квітня 2017 року призначена позапланова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об'єкті Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями комерційного призначення у м. Луцьку по вул.. Новочерчицька, 5 . Крім того, відповідач надав позивачу направлення, у якому було зазначено, що відповідно до Постанови КМУ від 23.05.2011 року №553 Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю , направляється інспектор, головний спеціаліст Королюк В.М. для здійснення позапланової перевірки вищезазначеного об'єкта на підставі наказу (розпорядження) начальника ДБК №74 від 14.04.2017 року та у зв'язку із зверненням відділу БКОЗ Управління СБУ. Однак, самого наказу на проведення перевірки надано не було.

Крім того, у зверненні вказано, що в ході проведення оперативно-службової діяльності відділом БКОЗ Управління СБУ у Волинській області отримано інформацію щодо порушення вимог містобудівного законодавства з боку замовників вищезазначеного будівництва. Зокрема, замовником здійснюється будівництво багатоквартирного житлового будинку на земельній ділянці з цільовим призначенням - для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), що є порушенням чинного законодавства. Ознайомившись із вищезазначеними документами, 26.04.2017 року позивач надіслав відповідачу лист №14, у якому вказав всі свої заперечення до вищезазначеного направлення та супровідних документів, обґрунтував незаконність вимог відповідача та у зв'язку з чим повідомив про неможливість виконання незаконних вимог щодо проведення та допуску до перевірки. 04.05.2017 року за наслідками перевірки інспектором було складено акт, у якому констатовано факт не допуску посадових осіб відповідача на об'єкт будівництва для виконання покладених на них функцій.

Враховуючи, що лист відділу БКОЗ датований 11.04.2017 року, на цю дату ОК ЖБК Еталон здійснював діяльність на підставі декларації про початок виконання будівельних робіт №ВЛ08316274015, яка зареєстрована 30.09.2016 року, відповідно перевірка мала б проводитися за період до цієї ж дати, а строк її проведення не може перевищувати 5 робочих днів, тобто позапланова перевірка, максимально мала б бути проведена до 21.04.2017 року. Крім того, правомірність призначення та проведення позапланової перевірки на підставі вимог правоохоронних органів можлива, лише у разі існування належно оформленої та виданої вимоги, а не листа (звернення). Така вимога має відповідати законодавству України, а не носити прохальний характер, за підписом начальника, та підстави вимоги мають містити у собі інформацію про внесення відомостей до ЄРДР. У листі лише зазначено про проведення оперативно-службової діяльності, що є посадовими обов'язками працівників відділу БКОЗ управління СБУ у Волинській області. Таким чином, підстави проведення позапланової перевірки є виключні, а у листі зазначені підстави, які не містяться у переліку підстав та трактуються не належним чином.

Покликаючись на викладені обставини, позивач просить суд визнати протиправним та скасувати наказ начальника відділу державного архітектурно-будівельного контролю Луцької міської ради №74 від 14.04.2017 року.

В судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримав з підстав, зазначених у позовній заяві та додаткових письмових поясненнях, просив позов задовольнити.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечила із підстав зазначених у пиьмових запереченнях. В позові просила відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що в задоволенні позову слід відмовити з наступних підстав.

Відповідно до ч.2 ст.17 ЦК України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Згідно п.1. ч.1. ст.18 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією із сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ст. 10 Закону України "Про архітектурну діяльність" від 20 травня 1999 року № 687-ХІV для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд. Державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю. Частиною 3 ст.6 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 року №3038-VІ визначені органи архітектурно-будівельного контролю, до яких, зокрема, належать виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад.

Відповідно до Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства від 09.04.2015 року №320-VІІІ та рішення Луцької міської ради від 24.06.2015 року №75/4 був створений відділ державного архітектурно-будівельного контролю Луцької міської ради, яким здійснюються повноваження щодо дозвільних та реєстраційних функцій та архітектурно-будівельного контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів та правил на території міста Луцьк з 31.12.2015 року.

З пояснень сторін, матеріалів справи судом встановлено, що 11.04.2017 року до відділу ДАБК надійшло звернення відділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління Служби безпеки України у Волинській області, яким повідомлялось, що на земельній ділянці (кадастровий номер 0710100000:21:002:0019), цільове призначення якої визначено для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), здійснюється будівництво багатоквартирного житлового будинку, тобто повідомлялося про порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності(а.с.5,25).

Відділом ДАБК встановлено, що такі порушення можуть мати місце, оскільки відповідно до відомостей з публічної кадастрової карти України цільове призначення земельної ділянки по вул. Новочерчицька, 5 у м. Луцьку кадастровий номер 0710100000:21:002:0019 визначено для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, крім того, відповідно до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 09 вересня 2016 року № 301-5-16 (м) якими в п. 10 визначена поверховість будівлі - 5 поверхів , в той час як в декларації про початок виконання будівельних робіт від 12 квітня 2017 року № ВЛ 083171020217 об'єкта "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями комерційного призначення у м. Луцьку по вул. Новочерчицька, 5" вказана поверховість будівлі - 9 поверхів(а.с.26-31) .

З метою проведення перевірки зазначених у зверненні відомостей було прийнято рішення про проведення позапланової перевірки, про що 14.04.2017 року був виданий наказ №74, яким було призначено проведення позапланової перевірки на об'єкті Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями комерційного призначення у м. Луцьку по вул. Новочерчицька, 5 у термін з 24 по 28 квітня 2017 року та видано направлення для проведення такої перевірки(а.с.4,32).

25.04.2017 року ОК ЖБК Еталон отримав лист відділу державного архітектурно-будівельного контролю Луцької міської ради №28-19/249 від 25.04.2017 року про призначення з 24 по 28 квітня 2017 року позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об'єкті Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями комерційного призначення у м. Луцьку по вул. Новочерчицька, 5 , який містив вимогу допустити інспектора відділу до перевірки згідно направлення та надати для перевірки відповідну документацію згідно переліку(а.с.3, 35).

26.04.2017 року голова ОК ЖБК Еталон надіслав начальнику відділу ДАБК Луцької міської ради лист №14, в якому заперечив наявність підстав для проведення позапланової перевірки, вказав на порушення відділом ДАБК термінів проведення такої перевірки, у зв'язку з чим повідомив про неможливість виконання незаконних вимог щодо проведення та допуску до перевірки.

Наказом начальника відділу ДАБК Луцької міської ради від 28.04.2017 року №81 був продовжений термін проведення позапланової перевірки на об'єкті Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями комерційного призначення у м. Луцьку по вул. Новочерчицька, 5 по 04.05.2017 року(а.с.33).

Згідно акта перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 04.05.2017 року інспектором відділу ДАБК Королюком В.М. у присутності голови кооперативу Берекети О.Б. встановлено, що ОК ЖБК Еталон не допущено посадових осіб відділу ДАБК Луцької міської ради на об'єкт будівництва "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями комерційного призначення у м. Луцьку по вул. Новочерчицька, 5" для виконання покладених на них функцій(а.с.7). Примірник даного акта отримав голова кооперативу Берекета О.Б., про що свідчить його підпис в акті.

В подальшому був складений відповідний припис, протоколи про недопуск до перевірки та постанова про притягнення до відповідальності керівника.

Згідно ч. 1 ст. 41 Закону № 3038-VІ державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року №553 затверджений Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.

Згідно п.5 зазначеного Порядку №553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Пунктом 7 Порядку №553 (станом на час проведення перевірки) визначено, що позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Строк проведення позапланової перевірки не може перевищувати п'яти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю чи його заступника не більше ніж на два робочих дні.

Підставами для проведення позапланової перевірки є:

- подання суб'єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об'єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням;

-необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні та декларації про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні та декларації про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів;

-виявлення факту самочинного будівництва об'єкта;

-перевірка виконання суб'єктом містобудівної діяльності вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю;

-вимога Держархбудінспекції про проведення перевірки;

-звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог містобудівного законодавства;

-вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язана пред'явити службове посвідчення та надати копію направлення для проведення позапланової перевірки.

Отже, на думку суду, рішення про проведення позапланової перевірки, наказ 14.04.2017 року №74, яким було призначено проведення позапланової перевірки на об'єкті Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями комерційного призначення у м. Луцьку по вул. Новочерчицька, 5 , направлення для проведення такої перевірки прийняті відділом ДАБК Луцької міської ради з дотриманням вищезазначених правових норм, термін проведення перевірки - не порушений.

Проведення позапланової перевірки на об'єкті Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями комерційного призначення у м. Луцьку по вул. Новочерчицька, 5 на підставі звернення відділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління Служби безпеки України у Волинській області про порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності суд вважає підставним та правомірними дії відділу ДАБК щодо оцінки такого звернення як вимоги правоохоронних органів про проведення перевірки або звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог містобудівного законодавства, що передбачено пунктом 7 Порядку №553.

Підставою для продовження строку проведення позапланової перевірки була службова необхідність. Чинним законодавством не передбачено обов'язкового написання службової записки чи іншого виду документа, яким обґрунтовуються необхідність продовження строку проведення перевірки.

Крім того, на думку суду, наказ про проведення перевірки не є рішенням суб'єкта владних повноважень та не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов'язків для осіб, робота яких перевірялася. А тому оцінка наказу та дій службових осіб контролюючого органу щодо його видачі, складання може бути надана судом при вирішенні спору щодо оскарження рішення, прийнятого на підставі такого наказу.

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті(вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення(дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Крім того, відповідно до ч.1 ст.9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч.1, ч.2 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Отже, представником відповідача у справі доведено, що рішення та дії суб'єкта владних повноважень прийняті(вчинені) на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені законом, позивачем у справі не доведено обставин в обґрунтування своїх позовних вимог щодо протиправності наказу начальника відділу ДАБК Луцької міської ради від 14.04.2017 року №74,.

На основі викладеного суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

На підставі Закону України Про архітектурну діяльність , Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , керуючись ст.ст.2, 11, 17, 94, 158-163, 181, 186 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову Обслуговуючого кооперативу "ЖБК ЕТАЛОН" до відділу державного архітектурно-будівельного контролю Луцької міської ради про визнання протиправним та скасування наказу про проведення позапланової перевірки від 14.04.2017 року №74- відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Луцький міськрайонний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Луцького міськрайонного суду В.Ф.Кирилюк

СудЛуцький міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення23.10.2017
Оприлюднено20.11.2017
Номер документу70331724
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —161/7098/17

Постанова від 23.10.2017

Адміністративне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Кирилюк В. Ф.

Постанова від 23.10.2017

Адміністративне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Кирилюк В. Ф.

Ухвала від 23.10.2017

Адміністративне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Кирилюк В. Ф.

Ухвала від 12.06.2017

Адміністративне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Кирилюк В. Ф.

Ухвала від 10.05.2017

Адміністративне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Кирилюк В. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні