Постанова
від 20.11.2017 по справі 826/903/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

20 листопада 2017 року скорочене провадження № 826/903/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Арсірія Р.О. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м.Києві

до Товариства з обмеженою відповідальністю Аспект-3

про зобов'язання вчинити дії

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м.Києві (надалі по тексту - позивач, ГУ ДСНС у м.Києві) звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Аспект-3 в якому просить зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю Аспект-3 (код ЄДРПОУ 31176092) допустити Головне управління ДСНС України у м. Києві до здійснення перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, розташованого за адресою: вул. Новозабарська, 21 у місті Києві.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що всупереч пред'явлених (направлених) всіх необхідних та належним чином оформлених документів (наказу на проведення планової перевірки, повідомлення про проведення такої перевірки та посвідчення на проведення перевірки), що дають право на проведення планової перевірки, та за наявності законних підстав для проведення такої перевірки, директор товариства неправомірно відмовився допустити інспектора до проведення перевірки з питань дотримання (виконання) законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту за адресою: вул. Новозабарська, 21 у місті Києві.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва відкрито скорочене провадження у справі та запропоновано відповідачу в разі невизнання адміністративного позову, у десятиденний строк з дня одержання цієї ухвали надати суду письмові заперечення проти позову та докази на підтвердження цих заперечень або заяву про визнання позову.

Представник відповідача проти позову заперечував, зазначив, що відсутні факти недопуску до перевірки. Відповідач надав позивачу відповіді, які носять інформаційний характер, тобто посилання на порушення закону з боку відповідача, прямої відмови не було, як і факту візиту інспектора для здійснення перевірки.

Відповідно до частини 4 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі доказів.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив:

У відповідності до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та Порядку проведення планових (позапланових) перевірок щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, затвердженого наказом МВС України №1337 від 02.11.2015, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.11.2015 за №1467/27912, ГУ ДСНС України у м. Києві видано наказ №421 від 15.09.2016 Про проведення планових перевірок (надалі також - наказ №421).

Пунктом 65 додатку до наказу державному інспектору доручено в період з 17.10.2016 по 04.11.2016 провести планову перевірку приміщень ТОВ Аспект-3 , розташованого за адресою: вул. Новозабарська, 21 у місті Києві щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

На підставі наказу №421, видано посвідчення №911 від 03.10.2016 на проведення державними інспекторами планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Аспект-3 за адресою: вул. Новозабарська, 21 у місті Києві.

Повідомлення №28/2364 від 03.10.2016 про проведення планової перевірки направлено 03.10.2016 рекомендованим листом з повідомленням про вручення та вручене 06.10.2016 представнику Товариства Кузнецову С.В., про що свідчить відмітка у повідомленні.

Перед початком здійснення перевірки державним інспектором надано/пред'явлено працівнику Товариства з обмеженою відповідальністю Аспект-3 службове посвідчення, що засвідчує особу перевіряючого та посвідчення №911.

Директор товариства відмовився допускати державних інспекторів до перевірки товариства за адресою: вул. Новозабарська, 21 у місті Києві.

За фактом недопущення до проведення перевірки та у відповідності до пункту 11 розділу ІІІ Порядку проведення перевірок, інспектором складено Акт про недопущення до проведення планової перевірки від 28.10.2016.

Директор ТОВ Аспект-3 відмовився від надання пояснень, щодо недопущення до проведення планової перевірки в акті про недопущення до проведення планової перевірки.

Наведені обставини, а саме неможливість встановити наявність або відсутність порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що можуть створювати реальну загрозу життю та здоров'ю людей, які працюють, перебувають, а також особам, які будуть здійснювати гасіння виниклої пожежі, зумовили звернення позивача до суду з даним позовом.

Відповідно до пункту 2 частини 3 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1052 від 16.12.2015 основними завданнями ДСНС є здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

Згідно з пунктом 39 частини 4 цього ж Положення ДСНС відповідно до покладених на неї завдань організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання. ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи (п. 7 Положення).

Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання (п. 27 ч. 4 Положення про Головне управління ДСНС України у м. Києві).

Відповідно до статей 66, 67 Кодексу цивільного захисту України державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснюється шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб'єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .

Загальні засади призначення та проведення планових заходів здійснення державного нагляду визначені у статті 5 цього Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності . Зокрема, планові заходи здійснюються відповідно до річних або квартальних планів, які затверджуються органом державного нагляду (контролю) до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.

Органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб'єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу.

Повідомлення надсилається рекомендованим листом чи телефонограмою за рахунок коштів органу державного нагляду (контролю) або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку.

Суб'єкт господарювання має право не допускати посадову особу органу державного нагляду (контролю) до здійснення планового заходу в разі неодержання повідомлення про здійснення планового заходу.

Для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою.

Перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов'язані пред'явити керівнику суб'єкта господарювання або уповноваженій ним особі посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб'єкту господарювання копію посвідчення (направлення).

Суб'єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходу, якщо вони не пред'явили документів, передбачених цією статтею.

Аналогічно у пунктах 6, 8 і 9 розділу ІІ Порядку проведення планових (позапланових) перевірок щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки (далі - Порядок № 1337), затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України 02.11.2015 №1337, передбачено, що відповідно до затвердженого у встановленому порядку плану перевірок для здійснення планової перевірки ДСНС України або її територіальними органами видається наказ про проведення перевірки.

Згідно з пунктом 9 розділу ІІІ Порядку №1337 посадові особи ДСНС України або її територіальних органів під час здійснення перевірок мають право, зокрема, звертатися у встановленому законом порядку до суду у випадку недопущення посадових осіб ДСНС України або її територіальних органів до проведення перевірки в цілому чи до окремих приміщень об'єкта перевірки, яка здійснюється в установленому законодавством порядку, з вимогою щодо зобов'язання суб'єкта господарювання забезпечити допуск до здійснення перевірки в цілому або частини приміщень об'єкта перевірки.

Таким чином, планові перевірки суб'єктів господарювання у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки можуть проводитися лише на підставі наказу про проведення перевірки виданого ДСНС України або її територіальними органами (в тому числі остання через підпорядкований йому підрозділ). При цьому, такі органи можуть звертатися у встановленому законом порядку до адміністративного суду у випадку недопущення посадових осіб ДСНС України або її територіальних органів до проведення перевірки.

Як встановлено судом та зазначено вище, підставою для звернення ГУ ДСНС України у м. Києві до суду з даним адміністративним позовом послугував недопуск посадових осіб органу контролю до проведення планової перевірки ТОВ Аспект-3 .

Зокрема, як вбачається з матеріалів справи, всупереч пред'явлених документів та законних підстав для проведення перевірки, директор відмовився надати доступ до проведення перевірки.

За фактом недопущення до проведення перевірки та у відповідності з пунктом 11 розділу III Порядку проведення перевірок, державним інспектором складено акт про недопущення до проведення планової перевірки від 28.10.2016.

В тексті своїх заперечень проти позову відповідач зазначив, що факт недопуску відсутній, відсутня пряма відмова у допуску до перевірки на територію ТОВ Аспект - 3 .

При цьому, доказів оскарження відповідачами наказу Про проведення планових перевірок №421 від 11.10.2016 або ж скасування його в частині відповідача матеріали справи не містять та судом не встановлено.

В силу приписів статті 11 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності суб'єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов'язаний: допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання порядку здійснення державного нагляду (контролю), передбаченого цим Законом.

За таких обставин, суд приходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог шляхом зобов'язання позивача забезпечити допуск Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві до проведення планової перевірки дотримання (виконання) законодавства з питань дотримання (виконання) законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту за адресою: вул. Новозабарська, 21 у місті Києві.

Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Несплата відповідачем застосованих відповідно до закону фінансових санкцій до Державного бюджету України є порушенням економічних інтересів держави.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до положень статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.

Керуючись положеннями статей 94, 160-163, 183-2, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві задовольнити повністю.

Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю Аспект -3 (код ЄДРПОУ 31176092) допустити Головне управління ДСНС України у м. Києві до здійснення перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, розташованого за адресою: вул.Новобазарська,21 у місті Києві.

Відповідно до пунктів 9, 10 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя Р.О. Арсірій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.11.2017
Оприлюднено20.11.2017
Номер документу70339476
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/903/17

Постанова від 28.02.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 01.02.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 01.02.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Постанова від 20.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 09.02.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 23.01.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні