ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Черкаси
22 січня 2013 року Справа № 2а/2370/4885/2012
09 год. 15 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Мишенка В.В.,
при секретарі Ільченку С.М.,
за участю: представника позивача ОСОБА_1 - за довіреністю, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом Черкаського міського центру зайнятості до комунального підприємства Черкаське обласне підприємство із забезпечення діяльності установ соціального захисту Черкаської обласної ради про стягнення штрафних санкцій в сумі 23275 грн. 61 коп.,
В С Т А Н О В И В:
Звернувшись до суду, Черкаський міський центр зайнятості (далі-позивач) просить стягнути з комунального підприємства Черкаське обласне підприємство із забезпечення діяльності установ соціального захисту Черкаської обласної ради (далі-відповідач) штрафні санкції за порушення вимог п. 5 ст. 20 Закону України Про зайнятість населення в сумі 23275 грн. 61 коп.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, представник позивача зазначив, що відповідач порушив вимоги п. 5 ст. 20 Закону України Про зайнятість населення , внаслідок чого до нього позивачем застосовано штрафні санкції в розмірі 23275 грн. 61 коп.
В судовому засіданні представник позивача наполягав на задоволенні позовних вимог та просив суд задовольнити їх в повному обсязі.
Відповідач в судове засідання свого представника не направив, хоча був належним чином повідомлений про час, дату та місце слухання справи, клопотань чи заяв про відкладення розгляду справи та відомостей про наявність поважної причини неявки відповідача в судове засідання до суду не надходило. Суд вважає, що відсутність відповідача не є перешкодою для розгляду справи.
Вислухавши доводи представника позивача та розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив, що Черкаський міський центр зайнятості є місцевим органом державної служби зайнятості та є робочим органом Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Суд встановив, що 08.11.2012 року інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Черкаського обласного центу зайнятості в межах компетенції, встановленої Законом України Про зайнятість населення та на підставі Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 1991 року за №47, проведена перевірка комунального підприємства Черкаське обласне підприємство із забезпечення діяльності установ соціального захисту Черкаської обласної ради щодо додержання вимог п. 5 ст. 20 Закону України Про зайнятість населення , за результатами якої складено акт № 8 від 08.11.2012 року про порушення Закону України Про зайнятість населення .
В ході перевірки встановлено, що відповідачем порушено вимоги статті 20 Закону України Про зайнятість населення .
Дослідивши письмові матеріали справи, судом встановлено, що комунальне підприємство Черкаське обласне підприємство із забезпечення діяльності установ соціального захисту Черкаської обласної ради, ідентифікаційний код 31636462, зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Черкаської міської ради, а також зареєстроване як платник внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття в Черкаському міському центрі зайнятості 09.08.2001 року за № 230007365.
Судом встановлено, що 19.07.2012 року до Черкаського обласного центру зайнятості надійшла інформація від Черкаського міського центру зайнятості про порушення відповідачем вимог п. 5 ст. 20 Закону України Про зайнятість населення (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) при звільненні ОСОБА_2
Так, звіт Про заплановане вивільнення працівників за формою 4-ПН (план) про заплановане вивільнення ОСОБА_2 був поданий до Черкаського міського центру зайнятості 28.02.2012 року. В подальшому, згідно наказу № 4 від 28.04.2012 року ОСОБА_2 була звільнена з комунального підприємства Черкаське обласне підприємство із забезпечення діяльності установ соціального захисту Черкаської обласної ради на підставі п. 1 ст. 40 КЗпП України у зв'язку із скороченням штатів працівників.
Однак звіт Про фактичне вивільнення за формою 4-ПН (факт) щодо звільнення ОСОБА_2 відповідач до Черкаського міського центру зайнятості не надав.
Тому, на підставі вищевикладеного, суд встановив, що відповідачем порушено вимоги п. 5 ст. 20 Закону України Про зайнятість населення в частині неподання звіту про фактичне вивільнення ОСОБА_2
Згідно ч. 5 ст. 20 Закону України Про зайнятість населення , при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форм власності, повідомляють про це не пізніше як за два місяці у письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікацій, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.
Пунктом 2 ч. 5 ст. 20 Закону України Про зайнятість населення визначено, що у разі неподання або порушення строків подання цих даних, стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника.
Згідно акту № 8 від 08.11.2012 року та довідки про нарахування заробітної плати ОСОБА_2 № 2 від 28.04.2012 року з жовтня 2011 року по березень 2012 року, сума штрафу, яка підлягає стягненню комунального підприємства Черкаське обласне підприємство із забезпечення діяльності установ соціального захисту Черкаської обласної ради становить 23275 грн. 61 коп.
Право Черкаського міського центру зайнятості стягувати з підприємств, установ, організацій штрафи за порушення ст. 20 Закон України Про зайнятість населення регламентовано цим Законом, Положенням про державну службу зайнятості та Положенням про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.1991 року №47.
Так, у п.1 Положення про державну службу зайнятості, зазначено, що державна служба зайнятості складається з Державного центру зайнятості Мінпраці, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості. У п.2 вказаного Положення передбачено, що основними завданнями державної служби зайнятості є, зокрема, контроль за дотриманням законодавства про зайнятість підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності.
Згідно п.п. «ф» , п.4 Положення про державну службу зайнятості, державна служба зайнятості відповідно до покладених на неї завдань здійснює контроль за дотриманням підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, законодавства про зайнятість населення.
Відповідно до п.п. «л» , п. 8 вказаного Положення, державна служба зайнятості має право стягувати відповідно до Закону України Про зайнятість населення штрафи з підприємств, установ та організацій усіх форм власності, зокрема, у разі неподання або порушення строків подання державній службі зайнятості письмового повідомлення про наступне вивільнення працівників, як це передбачено пунктом 5 статті 20 Закону України Про зайнятість населення .
Постановою Кабінету Міністрів України № 47 від 24.06.1991 року затверджено Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість (далі-Положення), у відповідності до якого, інспекція має право застосовувати економічні санкції до підприємств, установ, організацій усіх форм власності, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України Про зайнятість населення і за недодержання вимог статей 8 і 18 зазначеного Закону.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку щодо правомірності застосування до відповідача та стягнення з нього суми штрафу в розмірі 23275 грн. 61 коп.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 69, 70, 71, 94, ст.ст. 158-163 та 167 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з комунального підприємства Черкаське обласне підприємство із забезпечення діяльності установ соціального захисту Черкаської обласної ради: 18018, м. Черкаси, пров. Комунальний, буд. 35 (ідентифікаційний код 31636462) на користь Черкаського міського центру зайнятості: 18005, м. Черкаси, вул. Гоголя, буд. 330 (ідентифікаційний код 21367756) штраф у розмірі 23275 (двадцять три тисячі двісті сімдесят п'ять) грн. 61 коп.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд за правилами встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови виготовлений 23.01.2013 року.
Суддя В.В. Мишенко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2013 |
Оприлюднено | 22.11.2017 |
Номер документу | 70390187 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.В. Мишенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні