15/228-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
21036, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7 тел. 66-03-00, 66-11-31 http://vn.arbitr.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 червня 2007 р. Справа № 15/228-07
Суддя господарського суду Курко О.П.
при секретарі судового засідання Білоконна О.В. , розглянувши матеріали справи
за позовом:Відкритого акціонерного товариства "Вінницьке обласне підприємство автобусних станцій 10599" (м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 4)
до: Вінницької міської ради ( м. Вінниця, вул. Соборна, 59)
про визнання бездіяльність протиправною та спонукання до вчинення дій
Представники :
позивача : Путілін Є.В., Притуляк О.Т., Сергійчук О.І., Орлова Н.Ф. - за дорученням
відповідача : не з'явився
ВСТАНОВИВ :
Подано позов про визнання протиправною бездіяльність Вінницької міської ради та зобов'язати Вінницьку міську раду розглянути заяви підприємства від 07.12.2006р. за № 17-14569, № 17-14570, № 17-14571 щодо продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, розташованих по вул. Ватутіна, 18, вул. Хмельницьке шосе, 107, вул. Київській, 8, в м. Вінниці та прийняти відповідне рішення за наслідками розгляду даних заяв.
В судовому засідання позивачем уточнено п. 2 позовних вимог відповідно до якої останній просить визнати бездіяльність Вінницької міської ради щодо не розгляду заяв підприємства від 07.12.2006р. за № 17-14569, № 17-14570, № 17-14571 протиправною. В решті ж позовні вимоги залишились незмінними.
Відповідач - Вінницька міська рада, яка є суб'єктом владних повноважень, жодного разу в судове засідання не з'явився, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений завчасно та належним чином, про що свідчить відмітка канцелярії міської ради про отримання судової повістки на 06.06.2007р.
Згідно ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача - суб'єкта владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За даних обставин судом ухвалено розглянути справи без участі представника відповідача на підставі наявних у ній доказів, яких на думку суду достатньо для вирішення спору.
Заслухавши пояснення представників позивача, дослідивши та вивчивши матеріали справи суд приходить до висновку, що вимоги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню виходячи з наступного.
Відкрите акціонерне товариство "Вінницьке обласне підприємство автобусних станцій 10599" є власником об'єктів нерухомого майна в м. Вінниці, а саме: павільйону АС-3 (Східний) площею 294,7 м2 по вул. Ватутіна, 18, будівлі АС- 2 (Західна) площею 1743 м2 по вул. Хмельницьке шосе, 107, не житлових будівель по вул. Київській, 8 площею 1342,1 м2. Зазначені обставини посвідчуються реєстраційними посвідченнями виданими Комунальним підприємством Вінницьким обласним об'єднаним бюро технічної інвентаризації 20.02.2004р., зареєстровані за реєстровими №№ 558, 559, 560.
Згідно ч. 1 ст. 125 Земельного Кодексу України право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації. Право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державними актами.
Відповідно до державного акту на право користування землею серії Б № 000059 виданого в 1981р. та зареєстрованого в книзі записів державних актів на право користування землею за №59 позивач користується трьома земельними ділянками загальною площею 3,61га, із них ділянка №1 (АС №1) площею 1,1га, ділянка №2 (АС № 4 "Західна") площею 1,43га, ділянка № 3 (АС №3 "Східна") площею 1,08га. Згідно кадастрового плану, площа земельних ділянок, якими користується підприємство станом на 15.11.2005року складає 3,0504га., частина земельної ділянки площею 0,2050га, знаходиться в межах червоних ліній (земель загального користування) вул. Хмельницьке шосе.
Статтею 127 ЗК України визначено що органи державної влади та органи місцевого самоврядування і державні органи приватизації відповідно до їх повноважень здійснюють продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності громадянам та юридичним особам, які мають право на набуття земельних ділянок у власність, а також іноземним державам відповідно до цього Кодексу.
Продаж земельних ділянок державної та комунальної власності громадянам та юридичним особам здійснюється на конкурентних засадах (аукціон, конкурс), крім викупу земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, що є власністю покупців цих ділянок, в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі.
Оскільки ВАТ "Вінницьке обласне підприємство автобусних станцій 10599" є власником об'єктів нерухомого майна та маючи бажання викупити земельні ділянки на яких воно знаходиться 07.12.2006р. звернулось до Вінницької міської ради з відповідними клопотаннями про продаж земельних ділянок несільськогосподарського призначення для потреб автомобільного транспорту площею 0,6802 га по вул. Ватутіна, 18 (автовокзал "Східний"), площею 1,071 га по вул. Київській, 8 (автовокзал "Центральний"), площею 1,34 га по вул. Хмельницьке шосе, 107 (автовокзал "Західний") в м. Вінниці. Дані клопотання зареєстровані у відповідача 07.12.2006р. за № 17-14569, № 17-14570, № 17-14571.
Порядок продажу земельних ділянок державної та комунальної власності громадянам та юридичним особам визначений ст. 128 Земельного Кодексу.
Згідно ч. 1 даної статті продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.
Відповідно до п. 12 Перехідних положень ЗК України до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади. Тобто в даному випадку продаж земельних ділянок здійснюється Вінницькою міською радою.
Згідно ч. 2 ст. 128 даного Кодексу громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради, або державного органу приватизації. У заяві зазначаються бажане місце розташування земельної ділянки, цільове призначення та її розмір.
До заяви додається:
а) державний акт на право постійного користування землею або договір оренди землі;
б) план земельної ділянки та документ про її надання у разі відсутності державного акта;
в) свідоцтво про реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада, державний орган приватизації у місячний термін розглядає заяву і приймає рішення про продаж земельної ділянки або про відмову в продажу із зазначенням причин відмови.
Особам, які подали заяви (клопотання) про придбання (купівлю) земельної ділянки, що не перебуває у їх користуванні, продаж цієї ділянки здійснюється не пізніше 30 днів після розроблення землевпорядною організацією проекту відведення.
Позивачем до поданих клопотань про продаж земельних ділянок додані державні акти на право користування землею, кадастровий план земельної ділянки, акт встановлення межових знаків земельної ділянки, підтвердження права власності на будівлю. Крім того виготовлено звіти з експертної грошової оцінки даних земельних ділянок по яким було одержано позитивні висновки органу державної землевпорядної експертизи (Вінницького обласного головного управління земельних ресурсів від 04.09.2006р. № № 305-307 ).
Відповідно до п. 5 ст. 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок - не рідше ніж один раз на місяць.
В судовому засіданні встановлено, що клопотання ВАТ "Вінницьке обласне підприємство автобусних станцій 10599" про продаж земельних ділянок площею 0,6802 га по вул. Ватутіна 18 (автовокзал "Східний"), площею 1,071 га по вул. Київській, 8 (автовокзал "Центральний"), площею 1,34 га по вул. Хмельницьке шосе, 107 (автовокзал "Західний") в м. Вінниці подані до Вінницької міської ради 07.12.2006р., проте більш як п'ять місяців останньою в встановленому порядку не розглянуті.
Відповідно до ч. 2. ст. 19 Конституції України органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України
За даних обставин не розгляд відповідачем питання щодо продажу ВАТ "Вінницьке обласне підприємство автобусних станцій 10599" земельних ділянок несільськогосподарського призначення, як того вимагає ч. 3 ст. 128 ЗК України, свідчить про бездіяльність Вінницької міської ради, яка є протиправною.
Таким чином вимоги позивача в судовому засіданні були доведені, в зв'язку з чим позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Статтею 87 цього ж Кодексу визначено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи. До витрат пов'язаних з розглядом справи, належать зокрема витрати на правову допомогу (п. 1 ч. 3 ст. 87 КАС України). Виходячи з аналізу ст. 90 КАС України витрати на правову допомогу це витрати, пов'язані з оплатою допомоги адвоката або іншого фахівця в галузі права, які надають правову допомогу за договором.
Як свідчать матеріали справи позивачем за договором № б/н від 16.04.2007р. про надання правової допомоги, пов'язаної з розглядом даної справи, укладеного з ФОП Путіліним Є.В., сплачено останньому за надані послуги 3000 грн., що підтверджується прибутковим касовим ордером № 1 від 04.06.2007р. та квитанцією до нього.
Таким чином на користь позивача підлягає стягненню документально підтверджена сума судових витрат на правову допомогу в розмірі 3000 грн.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 87, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, -
ПОСТАНОВИВ :
Позов задоволити.
1. Визнати протиправною бездіяльність Вінницької міської ради щодо не розгляду клопотань ВАТ "Вінницьке обласне підприємство автобусних станцій 10599" №17-14569, №17-14570, №17-14571 від 07.12.2006р.
2. Зобов'язати Вінницьку міську раду розглянути клопотання ВАТ "Вінницьке обласне підприємство автобусних станцій 10599" №17-14569, №17-14570, №17-14571 від 07.12.2006р. щодо продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, розташованих в м. Вінниці по вул. Київській 8, вул. Хмельницьке шосе 107, вул. Ватутіна 18 та прийняти відповідне рішення на черговій сесії Вінницької міської ради.
3. Стягнути з місцевого бюджету м. Вінниці на користь ВАТ "Вінницьке обласне підприємство автобусних станцій 10599" 3,40 грн. понесених судових витрат по сплаті судового збору та 3000 гривень витрат за надання правової допомоги .
Відповідно до ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. При цьому апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова складена в повному обсязі 08.06.2007р.
Суддя Курко О.П.
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2007 |
Оприлюднено | 21.08.2007 |
Номер документу | 703930 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Курко О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні