Справа № 461/3045/17
Провадження №2-а/461/465/173
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15.11.2017 року м. Львів
Галицький районний суд міста Львова у складі:
головуючого судді Зубачик Н.Б.,
секретаря судових засідань ОСОБА_1,
за участю:
представників позивача ОСОБА_2, ОСОБА_3,
представника відповідача ОСОБА_4,
представника третьої особи ОСОБА_5,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у місті Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю торгово-виробниче підприємство Олдім до ОСОБА_6 міської ради, Державного інституту проектування міст Містопроект , за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів ПАТ ОСОБА_6 завод залізобетонних виробів №1 , Управління архітектури та урбаністики Департаменту містобудування ОСОБА_6 міської ради про визнання протиправним та скасування рішення -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_6 міської ради, Державного підприємства Державного інституту проектування міст Містопроект , за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів ПАТ ОСОБА_6 завод залізобетонних виробів №1 , Управління архітектури та урбаністики Департаменту містобудування ОСОБА_6 міської ради, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету ОСОБА_6 міської ради № 916 від 07 жовтня 2016 року Про затвердження детального плану території, обмеженої вул. Кульпарківською, залізничною колією, вул. С.Боткіна в частині планування території за адресою: м. Львів, вул. Кульпарківська, 93, а саме в частині планування земельної ділянки площею 0,1929 га, кадастровий номер 4610136900:07:001:0023, яка належить ТзОВ ТВП Олдім на праві власності та зобов'язати Державне підприємство Державний інститут проектування міст Містпроект внести зміни до плану зонування території міста Львова (Франківський район) з урахуванням розташування нерухомого майна ТзОВ ТВП Олдім за адресою: м. Львів, вул. Кульпарківська, 93, без зміни цільового призначення земельної ділянки кадастровий номер 4610136900:07:001:0023 та без проектування додаткових під'їзних шляхів за рахунок даної земельної ділянки.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що рішенням виконавчого комітету ОСОБА_6 міської ради № 916 від 07 жовтня 2016 року Про затвердження детального плану території, обмеженої вул. Кульпарківською, залізничною колією, вул. С.Боткіна затверджено детальний план території, обмеженої вул. Кульпарківською, залізничною колією, вул. С. Боткіна, відповідно до Проектного плану якого на земельній ділянці площею 0,1929 га, кадастровий номер 4610136900:07:001:0023, яка належить ТзОВ ТВП Олдім на праві власності, запроектовано автомобільну дорогу. Відповідно такі дії ОСОБА_6 міської ради порушують права позивача як власника земельної ділянки на користування та розпорядження власним майном, а саме земельної ділянки площею 0,1929 га, кадастровий номер 4610136900:07:001:0023, що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Кульпарківська, 93.
У судовому засіданні директор ТзОВ ТВП Олдім та представник позивача позов підтримав, надав пояснення, аналогічні до викладених у такому, просив позов задоволити.
Представник відповідача ОСОБА_6 міської ради, в судове засідання явку уповноваженого представника не забезпечила, про причини неявки не повідомила,письмові заперечення на позовну заяву не подала.
Представник ДП ДІПМ Містопроект у судовому засіданні проти задоволення позову заперечив. Надав письмові заперечення, в яких зазначає про те, що відповідно до ст.21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ТзОВ ТВП Олдім могло скористатися правом подати пропозицій до проекту детального плану території, обмеженої вул. Кульпарківською, залізничною колією, вул. Боткіна у м. Львові, за час проходження громадських слухань, а також підчас публічного представлення проекту детального плану території. Однак ДП ДІПМ Містопроект не отримувало жодних пропозицій чи зауважень наданих ТзОВ ТВП Олдім . Таким чином, в ДП ДІПМ Містопроект зважаючи на загальну концепцію розвитку міського середовища, зокрема, цієї території, на підставі результатів проведених громадських слухань, враховуючи висновки і пропозиції отримані в процесі обговорення проекту детального плану території, обмеженої вул. Кульпарківською, залізничною колією, вул. Боткіна у м. Львові, не було жодних перешкод щодо розробки детального плану вищезазначеної території, з перспективою використання для громадських потреб частини земельної ділянки на вул. Кульпарківській, 93 у м. Львові. З огляду на вищенаведене, відповідач ДП ДІМП Містопроект вважає позовні вимоги ТзОВ ТВП Олдім не обґрунтованими та безпідставними. Просив відмовити у задоволенні позову.
Представник третьої особи ПАТ ОСОБА_6 завод залізобетонних виробів № 1 у судовому засіданні заперечив проти задоволення позову. Надав письмові заперечення, в яких зазначає про те, що відповідно до положень статті 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , детальний план території є проектом щодо планування, організації та розвитку території, що уточнює положення генерального плану населеного пункту та розробляється і затверджується у встановленому порядку. При цьому, детальний план території жодним чином не припиняє право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, а тому висновок позивача про те, що в результаті затвердження детального плану території будуть порушені його права як землевласника земельної ділянки по вул. Кульпарківська, 93 у м. Львові, як і твердження про те, що затверджений детальний план території надасть ОСОБА_6 міській раді право на примусове відчуження земельної ділянки, є безпідставними та необґрунтованими. Просив відмовити у задоволенні позову.
Третя особа Управління архітектури та урбаністики ОСОБА_6 міської ради в судове засідання явку уповноваженого представника не забезпечила, про причини неявки не повідомила, письмові заперечення на позовну заяву не подала.
Заслухавши думку учасників процесу, дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.
Судом встановлено, що 13.11.2015 року виконавчим комітетом ОСОБА_6 міської ради прийнято рішення № 684 Про розроблення детального плану території, обмеженої вул. Кульпарківською, залізничною колією, вул. С. Боткіна , відповідно до п. 1 якого було вирішено дозволити розроблення детального плану території, обмеженої вул. Кульпарківською, залізничною колією, вул. С. Боткіна, відповідно до державних будівельних та інших норм, стандартів і правил, генерального плану м. Львова та положень затвердженої містобудівної документації.
Пунктами 2.1, 2.2 рішення виконавчого комітету було вирішено визначити замовником розроблення детального плану території - управління архітектури департаменту містобудування з залученням фінансових джерел організацій, зацікавлених у розробленні містобудівної документації. Відповідальним за розроблення та фінансування детального плану території визначено ПАТ ОСОБА_6 завод залізобетонних виробів № 1 .
Також, п.5 рішення виконавчого комітету вирішено зобов'язати Управління Секретаріат ради забезпечити у встановленому порядку проведення громадських слухань містобудівної документації з врахуванням пп. 3, 4, 5 п.3 ст.21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
Як встановлено судом, розробником детального плану території було визначено відповідача ДП Державний інститут проектування міст Містопроект .
18.05.2016 року на офіційному сайті ОСОБА_6 міської ради у рубриці Громадські слухання було розміщено повідомлення про проведення з 20 травня 2016 року по 20 червня 2016 року громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території обмеженої вул. Кульпарківською, залізничною колією, вул. С. Боткіна. Крім того, оголошення щодо проведення громадського слухання було опубліковано у газеті Високий замок № 57 (5457) від 22-24 травня 2016 року.
01.06.2016 року відбулося публічне представлення згаданої документації за адресою: м. Львів, пл. Ринок, 1. Пропозиції можна було подавати до 20 червня 2016 року через центр надання адміністративних послуг до відділу громадського партнерства управління Секретаріат ради за адресою: м. Львів, пл. Ринок, 1. Так, за наслідками громадських слухань, ДП ДІПМ Містопроект при розробці детального плану було враховано ряд пропозицій, які надійшли від громадськості та внесено відповідні зміни в детальний план території. Окрім цього, як вбачається з матеріалів справи, матеріалами розгляду пропозицій, поданих в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території, обмеженої вул. Кульпарківською, залізничною колією, вул. С. Боткіна у м. Львові, було опубліковано на офіційному сайті ОСОБА_6 міської ради , що підтверджується матеріалами справи (а.с.36-40).
07.10.2016 року виконавчим комітетом ОСОБА_6 міської ради було прийнято рішення № 916 Про затвердження детального плану території, обмеженої вул. Кульпарківською, залізничною колією, вул. С.Боткіна , яким було затверджено детальний план території, обмеженої вул. Кульпарківською, залізничною колією, вул. С. Боткіна, у складі з розробленою планувальною структурою забудови території, планом червоних ліній вулично-дорожньої мережі, схемою функціонального зонування території (планом зонування території) з визначенням містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок, пропозиціями з інженерного забезпечення та захисту території, заходами щодо дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних нормативів, вимог з ліквідації аварійних ситуацій та реалізації детального плану території.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач свої позовні вимоги обґрунтовує тим, що відповідно до Договору купівлі-продажу від 25.12.2000 року, ТзОВ ТВП Олдім набуло у власність земельну ділянку ділянки площею 0,1929 га, кадастровий номер 4610136900:07:001:0023, що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Кульпарківська, 93.21.02.2001 року ТзОВ ТВП Олдім отримало Державний акт на право власності на землю серія ЛВ №028610 20411001.
Як стверджує позивач, в листопаді 2016 року ТзОВ ТВП Олдім стало відомо, що 07.10.2016 року виконавчим комітетом ОСОБА_6 міської ради було прийнято рішення № 916, яким затверджено детальний план території, обмеженої вул. Кульпарківською, залізничною колією, вул. С.Боткіна . Відповідно до Проектного плану, який є складовою детального плану території, обмеженої вул. Кульпарківською, залізничною колією, вул. С.Боткіна, на земельні ділянці, яка є у власності позивача запроектовано будівництво гаражів та проїзд до них, передбачено зміну цільового призначення земельної ділянки. З огляду на наведене, позивач вважає, що виконавчий комітет ОСОБА_6 міської ради затвердивши детальний план території, порушив право власності ТзОВ ТВП Олдім на земельну ділянку, оскільки не повідомив про її вилучення та зміну цільового призначення такої земельної ділянки.
Частиною першою статті 15 ЦК України визначено право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
З урахуванням цих норм правом на звернення до суду за захистом наділена особа в разі порушення (можливого порушення), невизнання або оспорювання саме її прав, свобод чи інтересів, а також у разі звернення до суду органів і осіб, яким надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб або державні та суспільні інтереси. Відтак суд повинен установити, чи були порушені (чи існує можливість порушення), не визнані або оспорені права, свободи чи інтереси цих осіб, і залежно від установленого - вирішити питання про задоволення позовних вимог або відмову в їх задоволенні.
Відповідно до частини другої статті 386 ЦК України власник, який має підстави передбачати можливість порушення свого права власності іншою особою, може звернутися до суду з вимогою про заборону вчинення нею дій, які можуть порушити його право, або з вимогою про вчинення певних дій для запобігання такому порушенню.
Частина перша статті 393 ЦК України передбачає, що правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується.
Відповідно до ст.1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності детальний план території - це містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.
За змістом ст.19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.
На підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід'ємною частиною детального плану території.
Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Матеріали детального плану території не можуть містити інформацію з обмеженим доступом та бути обмеженими в доступі. Загальна доступність матеріалів детального плану території забезпечується відповідно до вимог Закону України Про доступ до публічної інформації шляхом надання їх за запитом на інформацію, оприлюднення на веб-сайті органу місцевого самоврядування, у тому числі у формі відкритих даних, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, у місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, у загальнодоступному місці у приміщенні органу місцевого самоврядування.
Детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою.
Таким чином, як випливає із змісту статті 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , детальний план території є проектом щодо планування, організації та розвитку території, що уточнює положення генерального плану населеного пункту та розробляється і затверджуються у встановленому порядку.
Відповідно до положень ст.21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності громадським слуханням підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій. Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадських слухань щодо проектів такої документації забороняється.
Сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи зобов'язані забезпечити, зокрема, оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками; оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні та доступ до цієї інформації громадськості; реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні (у разі її утворення).
Оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування.
Пропозиції громадськості мають бути обґрунтовані в межах відповідних законодавчих та нормативно-правових актів, будівельних норм, державних стандартів і правил та надаватися у строки, визначені для проведення процедури громадських слухань. Пропозиції, надані після встановленого строку, не розглядаються.
Як встановлено судом, рішенням виконавчого комітету ОСОБА_6 міської ради №684 від 13.11.2015 року дозволено розроблення детального плану території, обмеженої вул. Кульпарківською, залізничною колією, вул. С. Боткіна, відповідно до державних будівельних та інших норм, стандартів і правил, генерального плану м. Львова та положень затвердженої містобудівної документації.
Проект вказаного детального плану було розроблено відповідачем ДІПМ Містопроект , його було офіційно оприлюднено та він пройшов громадські слухання, позивач у встановлений період свої пропозиції на громадських слуханнях не вносив, а тому за наслідками проведених громадських слухань, виконавчим комітетом ОСОБА_6 міської ради було прийнято рішення № 916 від 07.10.2016 року Про затвердження детального плану території, обмеженої вул. Кульпарківською, залізничною колією, вул. С.Боткіна , яким затверджено детальний план території, обмеженої вул. Кульпарківською, залізничною колією, вул. С. Боткіна, у складі з розробленою планувальною структурою забудови території, планом червоних ліній вулично-дорожньої мережі, схемою функціонального зонування території (планом зонування території) з визначенням містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок, пропозиціями з інженерного забезпечення та захисту території, заходами щодо дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних нормативів, вимог з ліквідації аварійних ситуацій та реалізації детального плану території.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що прийняте виконавчим комітетом ОСОБА_6 міської ради рішення № 916 від 07.10.2016 року Про затвердження детального плану території, обмеженої вул. Кульпарківською, залізничною колією, вул. С.Боткіна жодним чином не порушує та не припиняє право власності чи право постійного користування ТзОВ ТВП Олдім на земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: вул. Кульпарківська, 93 у м. Львові, а тому в частині позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету ОСОБА_6 міської ради № 916 від 07 жовтня 2016 року Про затвердження детального плану території, обмеженої вул. Кульпарківською, залізничною колією, вул. С.Боткіна в частині планування території за адресою: м. Львів, вул. Кульпарківська, 93, а саме в частині планування земельної ділянки площею 0,1929 га, кадастровий номер 4610136900:07:001:0023, яка належить ТзОВ ТВП Олдім на праві власності, необхідно відмовити.
Щодо покликання позивача в позовній заяві та представника в судовому засіданні на те, що позивача не було жодним чином повідомлено про розробку та затвердження детального плану території, суд вважає такі твердження необґрунтованими, оскільки положеннями Закону України Про регулювання містобудівної діяльності не передбачено обов'язку персонально повідомляти землевласників та землекористувачів земельних ділянок, які знаходяться в межах території, що охоплюється детальним планом, про розробку, затвердження детального плану території та проведення громадських слухань щодо розробленого проекту детального плану території.
Також, суд відхиляє доводи позивача, що затвердженим детальним планом території буде змінено цільове призначення земельної ділянки, наданої позивачу у постійне користування, оскільки згідно із частиною 1 статті 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення. За таких обставин, суд зазначає, що зміна цільового призначення земельної ділянки може здійснювати тільки за проектами відведення земельної ділянки, а не детальними планами території.
Щодо вимоги позивача про зобов'язання ДП ДІПМ Містопроект внести зміни до плану зонування території міста Львова (Франківський район) з урахуванням розташування нерухомого майна ТзОВ ТВП Олдім за адресою м. Львів, вул. Кульпарківська, 93 без зміни цільового призначення земельної ділянки, кадастровий номер 4610136900:07:001:0023 та без проектування додаткових під'їзних шляхів за рахунок даної земельної ділянки, суд вважає таку вимогу позивача передчасною , виходячи з наступного.
Відповідно до п.4.1 Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 290 від 16.11.2011 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.12.2011 р. за № 1468/20206 (із змінами і доповненнями) (далі - Порядок), рішення про розроблення генерального плану, плану зонування території, детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.
Пунктом 4.11 Порядку визначено, що генеральні плани населених пунктів, плани зонування території та зміни до них затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами.
Відповідно до п.п. 5.1, 5.2 Порядку, рішення щодо внесення змін у містобудівну документацію приймається на підставі: результатів моніторингу її реалізації, який проводиться відповідно до Порядку проведення містобудівного моніторингу (затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.09.2011 р. № 170, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.11.2005 р. за №1268/20006); виникнення умов для зміни масштабів та характеру розвитку населеного пункту; змін у видах функціонального використання окремих територій; необхідності вирішення екологічних та інженерних питань; виникнення потреби у розміщенні об'єктів державного, регіонального значення, а також таких, що забезпечують громадські інтереси; необхідності реалізації інвестиційних програм і проектів. Необхідність внесення змін до містобудівної документації обґрунтовується відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури.
Таким чином, згідно вимог чинного законодавства необхідність внесення змін до містобудівної документації обґрунтовується відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури, а прийняття рішення про затвердження змін до плану зонування території належить до компетенції органу, який такий план затвердив. Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що у задоволенні вищенаведеної вимоги позивача до ДП ДІПМ Містопроект необхідно відмовити, оскільки така вимога позивача є передчасною.
Згідно з частиною 1 статті 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно положеннями ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
З врахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог ТзОВ ТВП Олдім необхідно відмовити повністю.
Окрім того, оскільки у задоволенні позову відмовлено, суд вважає за необхідне судовий збір залишити за позивачем, відповідно до вимог ст.94 КАС України.
Керуючись Порядком розроблення містобудівної документації, ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , ст.ст. 15, 386, 393 ЦК України, ст.ст. 2, 69, 70, 71, 94, 158-163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю торгово-виробниче підприємство Олдім до ОСОБА_6 міської ради, Державного інституту проектування міст Містопроект , за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів ПАТ ОСОБА_6 завод залізобетонних виробів №1 , Управління архітектури та урбаністики Департаменту містобудування ОСОБА_6 міської ради про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до ОСОБА_6 апеляційного адміністративного суду через Галицький районний суд м. Львова шляхом подачі протягом десяти днів з дня її проголошення апеляційної скарги. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цієї постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя Зубачик Н.Б.
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2017 |
Оприлюднено | 23.11.2017 |
Номер документу | 70410629 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Галицький районний суд м.Львова
Зубачик Н. Б.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні