8.3.5
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 листопада 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1494/17
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Борзаниці С.В.,
за участі секретаря - Лященка А.Ю,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Сєвєродонецьку справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю АРДА-ДОН до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю АРДА-ДОН (далі за текстом - Позивач, ТОВ АРДА-ДОН ) до Головного управління ДФС у Луганській області (далі за текстом - Відповідач, ГУ ДФС у Луганській області), в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 31.08.2017 № НОМЕР_1 про зобов'язання сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 7225,00грн. за платежем: 14040000, акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 20.07.2017 Відповідачем складено акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій декларації з акцизного податку № 000031/12-32-40-03/30208987, копію якого позивач не отримав.
У вересні позивач отримав податкове повідомлення-рішення від 31.08.2017 № НОМЕР_1 (далі- ППР №0002264003 від 31.08.2017), яким відповідно до акту перевірки від 20.07.2017 встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, визначеного ст. 222 п. 222.3 п.п. 222.3.1 Податкового кодексу України, та на підставі ст. 126 Податкового кодексу України за затримку на 3 календарних днів сплати узгодженої суми грошового зобов'язання 72250,00 грн. зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 7225,00 грн.
Вважає, що відповідач прийняв ППР № НОМЕР_1 від 31.08.2017, що суперечить нормам Податкового кодексу України, з огляду на наступне.
Граничний термін подачі декларації акцизного податку за травень 2017 року припадає на 20 червня 2017 року, а сплати акцизного податку - на 30.06.2017.
Податкова декларація акцизного податку за звітний (податковий) період - травень 2017 року, подана позивачем контролюючому органу - ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області, - 06.06.2017 в 11:54:38, що підтверджується квитанцією №2, реєстраційний номер НОМЕР_2.
Сума податкового зобов'язання з акцизного податку за травень 2017 року склала 72494,00 грн.
Платіжне доручення № НОМЕР_3 від 30.06.2017 для сплати акцизного податку з роздрібної торгівлі за травень 2017 рік було сформовано, але внаслідок несанкціонованого втручання в роботу комп'ютерних мереж позивача, платіж неможливо було здійснити 30.06.2017 (день тижня - п'ятниця). Перерахування суми акцизного податку стало можливо тільки 03.07.2017, у перший робочий банківський день після попереднього, що припадав на 30.06.2017.
Законом України Про внесення змін до підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо незастосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних внаслідок несанкціонованого втручання в роботу комп'ютерних мереж платників податків від 13.07.2017р. №2143, Підрозділ 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2011 року, №№ 13-17, ст. 112) доповнено пунктами 42-45 такого змісту: 44. Штрафні санкції, передбачені абзацом другим пункту 126.1 статті 126 цього Кодексу, не застосовуються до узгоджених сум грошових зобов'язань із граничним строком сплати 30 червня 2017 року.
Закон України від 13.07.2017р. №2143 набрав чинності 26.07.2017.
Всупереч зазначеному Закону, відповідач 31.08.2017 прийняв ППР №0002264003 про застосування до позивача штрафних санкцій.
Враховуючи викладене, ППР №0002264003 від 31.08.2017 про застосування до позивача штрафних санкцій за таке порушення є протиправним, тому підлягає скасуванню.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце розгляду був повідомлений належним чином (арк. спр. 39). На адресу суду надіслав пояснення, в яких просив справу розгляну ти за відсутності представника позивача, а також вказав, що для сплати узгодженої суми акцизного податку, задекларованої позивачем у податковій декларації акцизного податку за звітний (податковий) період - травень 2017 року, поданої позивачем контролюючому органу - ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області - 06.06.2017, позивач 30.06.2017р. сформував в клієнт-банку ОТП Банк платіжне доручення № НОМЕР_3. Збій в програмі завадив здійснити платіж. У зв'язку з тим, що інших негативних наслідків позивачу не завдано, позивач не звернувся до національної поліції із заявою про вчинення правопорушення. У штаті ТОВ АРДА-ДОН перебуває чотири працівника, серед яких немає програміста, ІТ спеціаліста. Позивач звернувся за допомогою до фахівця сусідньої організації, який допоміг відновити роботу комп'ютерних програм. Надати суду будь-які докази несанкціонованого втручання в роботу комп'ютерних мереж, позивач не має можливості (арк. спр. 42).
Представник відповідача заперечував проти задоволення вимог, виходячи з такого.
20.07.2017 ГУ ДФС у Луганській області було проведено камеральну перевірку ТОВ АРДА-ДОН з питання своєчасності сплати до бюджету акцизного податку за травень 2017 року, за результатами якої встановлено факт несвоєчасної сплати ТОВ АРДА-ДОН узгодженого податкового зобов'язання з акцизного податку в сумі 72250,00 грн. за травень 2017 року, внаслідок чого контролюючим органом було складено акт від 20.07.2017 № 000031/12-32-40-03/30208987 Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з акцизного податку .
Вказаний акт надіслано на адресу позивача листом ГУ ДФС у Луганській області від 24.07.2017 № 1858/10/12-32-40-03-14 та вручено 03.08.2017.
На підставі вищевказаного акту перевірки контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 31.08.2017 № НОМЕР_1 про зобов'язання ТОВ АРДА-ДОН сплатити штраф за затримку на 3 календарних дні сплати узгодженого грошового зобов'язання з акцизного податку в сумі 72250,00 грн., у розмірі 10%, що складає 7225,00 грн.
Зазначене податкове повідомлення-рішення направлено на адресу позивача листом ГУ ДФС у Луганській області від 05.09.2017 № 2898/10/12-32- 40-03-14 та вручено 13.09.2017.
Граничний строк подання позивачем декларації з акцизного податку за травень 2017 року припадає на 20.06.2017, а строк сплати суми грошового зобов'язання - 30.06.2017.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ АРДА-ДОН як платником податку - суб'єктом господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, 06.06.2017 було подано податкову декларацію акцизного податку за травень 2017 року до ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області, що підтверджується квитанцією № 2 (реєстраційний номер документа НОМЕР_2).
Визначене у вказаній податковій декларації грошове зобов'язання з акцизного податку було сплачене позивачем 03.07.2017, що підтверджується платіжним дорученням № НОМЕР_3 від 30.06.2017 на суму 72494,00 грн., із затримкою сплати на 3 календарних дні.
Стосовно посилання позивача щодо незастосування пункту 44 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, внесеного відповідно до Закону України від 13.07.2017 № 2143-VIII Про внесення змін до підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України щодо незастосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних внаслідок несанкціонованого втручання в роботу комп'ютерних мереж платників податків , повідомляємо, що позивачем не надано будь-яких доказів на підтвердження факту несанкціонованого втручання в роботу комп'ютерних мереж позивача, що мало наслідком неможливість здійснення ним перерахування акцизного податку за травень 2017 року у встановлені терміни.
Враховуючи вищевикладене, рішення про застосування штрафних санкцій від 31.08.2017 № НОМЕР_1 на суму 7225,00 грн. прийнято ГУ ДФС у Луганській області в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством.
Просить відмовити у задоволенні позовних вимог ТОВ АРДА-ДОН у повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що заявлений адміністративний позов не підлягає задоволенню.
Судом встановлено, що ТОВ АРДА-ДОН , ідентифікаційний код 30208987, є юридичною особою, вид діяльності: 46.34 Оптова торгівля напоями; 46.35 Оптова торгівля тютюновими виробами; 47.25 Роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах; 47.26 Роздрібна торгівля тютюновими виробами в спеціалізованих магазинах (основний); 52.10 Складське господарство; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (арк.спр. 27-28).
20.07.2017 ГУ ДФС у Луганській області було проведено камеральну перевірку ТОВ АРДА-ДОН з питання своєчасності сплати до бюджету акцизного податку за травень 2017 року, за результатами якої встановлено факт несвоєчасної сплати ТОВ АРДА-ДОН узгодженого податкового зобов'язання з акцизного податку в сумі 72250,00 грн. за травень 2017 року, внаслідок чого контролюючим органом було складено акт від 20.07.2017 № 000031/12-32-40-03/30208987 Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з акцизного податку (арк. спр. 48).
Вказаний акт надіслано на адресу позивача листом ГУ ДФС у Луганській області від 24.07.2017 № 1858/10/12-32-40-03-14 та вручено 03.08.2017 (арк.спр. 50).
31.08.2017 податковим органом складено податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1, яким відповідно до акту перевірки від 20.07.2017 встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, визначеного ст. 222 п. 222.3 п.п. 222.3.1 Податкового кодексу України, та на підставі ст. 126 Податкового кодексу України за затримку на 3 календарних днів сплати узгодженої суми грошового зобов'язання 72250,00 грн. зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 7225,00 грн. (арк. спр. 6).
Згідно із п. 57.1. ст. 57 ПК України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У пункті 222.1. ст. 222 ПК України, визначені строки сплати податку з підакцизних товарів, вироблених на митній території України, а також реалізованих суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі: 222.1.1. Суми податку перераховуються до бюджету платниками акцизного податку протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації за місячний податковий період.
Відповідно до п. 46.1. ст. 46 ПК України, Податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов'язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Згідно із п.п. 49.18.1. п. 49.18. ст. 49 ПК України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно із п. 223.1. ст. 223 ПК України, базовий податковий період для сплати податку відповідає календарному місяцю.
Згідно із п. 223.2. ст. 223 ПК України, платники податку, визначені пунктом 212,1 статті 212 цього Кодексу (крім імпортерів підакцизних товарів, зазначених
У підпунктах 215.3.4, 215.3.5, 215.3.5-1, 215.3.5-2, 215.3.6, 215.3.7, 215.3.8 пункту 215.3 статті 215 ПК України, подають щомісяця не пізніше 20 числа наступного звітного (податкового) періоду контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію з акцизного податку за формою, затвердженою у порядку, встановленому статтею 46 цього Кодексу.
Згідно із п. 212.1.11. ст. 212 ПК України, особа - суб'єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.
Граничний термін подачі декларації акцизного податку за травень 2017 року припадає на 20.06.2017, а сплати акцизного податку - 30.06.2017.
06.06.2017 Позивачем до ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області подана податкова декларація акцизного податку за звітний (податковий) період - травень 2017 року, сума податкового зобов'язання з акцизного податку за травень 2017 року склала 72494,00 грн. (арк. спр. 8-11).
30.06.2017 було сформовано платіжне доручення № НОМЕР_3 для сплати акцизного податку з роздрібної торгівлі за травень 2017 рік, перерахування суми акцизного податку здійснено 03.07.2017 (арк. спр. 12).
Таким чином, грошове зобов'язання з акцизного податку на суму 72494,00 грн. Позивачем було сплачено 03.07.2017, тобто із затримкою сплати на 3 календарних дні.
Відповідно до пункту 45 підрозділу 10 Прикінцевих положень Податкового кодексу України тимчасово, до 31 грудня 2017 року у разі втрати та/або пошкодження інформації (у тому числі інформації, що міститься у базах даних обліку платника податків) внаслідок несанкціонованого втручання в роботу комп'ютерних мереж платника податків та за наявності документів, що підтверджують зазначені події, платник податків протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України щодо незастосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних внаслідок несанкціонованого втручання в роботу комп'ютерних мереж платників податків зобов'язаний письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності; платник податків зобов'язаний відновити втрачену та/або пошкоджену інформацію, визначену абзацом другим цього пункту; у разі неможливості проведення перевірки платника податків у випадках, передбачених цим пунктом, терміни проведення таких перевірок переносяться контролюючим органом до дати відновлення такої інформації, але не пізніше 31 грудня 2017 року.
Таким чином, вказаною вище нормою визначений обов'язок платника податків за наявності документів, що підтверджують несанкціоноване втручання в роботу комп'ютерних мереж платників податків, письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності.
Матеріалами справи встановлено, що Позивач не виконав обов'язку, визначеного пунктом 45 підрозділу 10 Прикінцевих положень ПК України: ніяким чином, в тому числі письмово, не повідомив контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, про несанкціоноване втручання в роботу комп'ютерних мереж платника податків. Під час розгляду даної адміністративної справи позивач зовсім не надав належних та допустимих доказів на підтвердження факту несанкціонованого втручання в роботу його комп'ютерних мереж, що мало наслідком неможливість здійснення ним перерахування акцизного податку за травень 2017 року у встановлені терміни.
Враховуючи вище викладене, суд дійшов висновку, що податковий орган діяв у спосіб та у межах чинного законодавств. Відтак, спірне податкове повідомлення-рішення є правомірним, у зв'язку з чим адміністративний позов задоволенню не підлягає.
У зв'язку із відмовою у задоволені позову судові витрати зі сплати судового збору позивачу не відшкодовуються.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 105, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю АРДА-ДОН до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 31.08.2017 № НОМЕР_1 про зобов'язання сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 7225,00 грн. відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено та підписано 22 листопада 2017 року.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2017 |
Оприлюднено | 23.11.2017 |
Номер документу | 70413325 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Борзаниця
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні