Постанова
від 22.11.2017 по справі 826/17885/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

22 листопада 2017 року 09 год. 30 хв. № 826/17885/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: Головуючого - судді Дегтярьової О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 до треті особи,Державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_2 які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору: ОСОБА_3, ОСОБА_4 про визнання протиправними дій, зобов?язання вчинити дії, - В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся ОСОБА_1 (далі також - позивач, ОСОБА_1.) з позовом до державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_2 (далі також - відповідач, державний реєстратор ОСОБА_2.), в якому просить:

- визнати протиправними дії відповідача щодо реєстрації змін в Єдиному держаному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань стосовно товариства з обмеженою відповідальністю НЕСТ ГРУП (код ЄДРПОУ 40822333), згідно яких було змінено склад учасників товариства (протиправно прийнято до складу учасників нового учасника ОСОБА_5), перерозподілено частки учасників товариства, затверджено Статут в новій редакції та внесено до Єдиного держаного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про призначення новим директором товариства ОСОБА_5 з 24.10.2016 року, та скасувати зазначені зміни в Єдиному держаному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;

- зобов'язати відповідача вчинити дії щодо внесення попередніх, достовірних і законних відомостей про юридичну особу - ТОВ НЕСТ ГРУП (код ЄДРПОУ 40822333) в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: що засновником є ОСОБА_1 (100% корпоративних прав товариства), директором - ОСОБА_4.

Позовні вимоги обґрунтовані протиправністю дій державного реєстратора щодо реєстрації 24.10.2016 року змін до відомостей про юридичну особу - ТОВ НЕСТ ГРУП (код ЄДРПОУ 40822333), що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі також - Єдиний державний реєстр), а саме: змін до складу засновників (учасників) товариства, перерозподілу часток учасників товариства, затвердження статуту в новій редакції, та внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про призначення новим директором товариства ОСОБА_5. Позивач заперечує легітимність документів (договір купівлі-продажу частки від 21.10.2016 року, протокол Загальних зборів Учасників товариства № 7/1 від 21.10.2016 року), поданих державному реєстратору для проведення оспорюваних реєстраційних дій сторонніми особами, та вказує на наявність у цих документах невідповідностей відомостями Єдиного державного реєстру, що також було залишено поза увагою державного реєстратора.

У судовому засіданні, 07.11.2017 року позивач та третя особа (ОСОБА_4.) повністю підтримали заявлені позовні вимоги. Також позивач категорично заперечував факт підписання ним договору купівлі-продажу частки від 21.10.2016 року і протоколу № 7/1 Загальних зборів Учасників ТОВ НЕСТ ГРУП від 21.10.2016 року. Додатково в обґрунтування своїх вимог позивач надав суду копію висновку експерта Київського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України, складеного за результатами проведеної судової почеркознавчої експертизи у межах кримінального провадження № 12016100100014498 (вих. № 8-4/643 від 22.05.2017 року).

Відповідач та третя особа ОСОБА_3.) явку своїх представників у судове засідання не забезпечили, належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання. Поряд з цим у матеріалах справи наявні письмові заперечення відповідача проти позову (вих. № 39/235/12-2016 від 06.12.2016 року), у тексті яких державний реєстратор ОСОБА_2 зазначає, що при вчинені 24.10.2016 року реєстраційних дій щодо зміни складу засновників (учасників) товариства та зміни його керівника діяла у відповідності та в межах повноважень, наданих Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .

07.11.2017 року в судовому засіданні судом було ухвалено перейти до письмового провадження.

Заслухавши пояснення позивача та третьої особи (ОСОБА_4.), дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог з огляду на таке.

Відповідно до протоколу Загальних зборів Учасників Товариства з обмеженою відповідальністю НЕСТ ГРУП від 07.09.2016 року та статуту ТОВ НЕСТ ГРУП у редакції, затвердженій цим протоколом від 07.09.2016 року, ОСОБА_1 є єдиним засновником та власником частки у статутному капіталі ТОВ НЕСТ ГРУП , яке було зареєстроване у 08.09.2016 році комунальним підприємством Солом?янка-сервіс Солом?янської районної в місті Києві державної адміністрації, номер запису № 10741020000062040 (державна реєстрація новоутвореної шляхом заснування юридичної особи).

Розмір частки у статутному капіталі Товариства ОСОБА_1 складає 100 грн., що становить 100% від статутного капіталу.

Цим протоколом Загальних зборів Учасників товариства від 07.09.2016 року прийнято рішення про призначення на посаду директора ТОВ НЕСТ ГРУП ОСОБА_4.

За даними витягу з Єдиного державного реєстру відносно ТОВ НЕСТ ГРУП станом на 22.10.2016 року, засновником названого Товариства значиться ОСОБА_1 (розмір частки у статутному капіталі Товариства - 1000,00 грн.), а керівником починаючи з 07.09.2016 року - ОСОБА_4

В подальшому, 24.10.2016 року державним реєстратором з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_2 внесено наступні зміни до відомостей про юридичну особу (ТОВ НЕСТ ГРУП ) у Єдиному державному реєстрі:

- такі, що пов'язані зі змінами в установчих документах, - зміна складу та інформації про засновників (а саме зареєстровано наступний перелік засновників Товариства: ОСОБА_1 - розмір внеску до статутного фонду - 10,00 грн., ОСОБА_3 - розмір внеску до статутного фонду - 990,00 грн.), запис від 24.10.2016 року № 10741050001062040;

- такі, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, - зміна керівника юридичної особи з ОСОБА_1 на ОСОБА_5, запис від 24.10.2016 року № 10741070002062040.

Як вбачається з наявних у справі матеріалів (опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційних дій Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи , складений 24.10.2016 року, реєстраційної справи № 1_074_062040_24, заявник - ОСОБА_3, з додатками), описані вище зміни до відомостей про юридичну особу (ТОВ НЕСТ ГРУП ) були внесені відповідачем до Єдиного державного реєстру на підставі наступних документів:

- заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 24.10.2016 року, підписаної ОСОБА_6 (як керівником);

- оригінал протоколу № 7/1 Загальних зборів Учасників Товариства з обмеженою відповідальністю НЕСТ ГРУП від 21.10.2016 року (далі також - протокол № 7/1). Зі змісту цього протоколу № 7/1 вбачається, що 21.10.2016 року проведені позачергові загальні збори учасників ТОВ НЕСТ ГРУП , на яких, зокрема, прийняті рішення про: звільнення директора Товариства ОСОБА_4 та призначення на цю посаду ОСОБА_5, погодження відступлення частки ОСОБА_1 у розмірі 99% статутного капіталу Товариства, що становить 990,00 грн., на користь ОСОБА_5 та прийняття останнього до складу учасників Товариства, затвердження розподілу часток статутного капіталу Товариства між його учасниками наступним чином: ОСОБА_3 - розмір внеску до статутного фонду - 990,00 грн. (99% від статутного капіталу), ОСОБА_1 - розмір внеску до статутного фонду - 10,00 грн. (1% від статутного капіталу) та затвердження нової редакції Статуту Товариства, та рішення про здійснення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, та нової редакції Статуту Товариства з правом передоручення;

- нова редакція Статуту ТОВ НЕСТ ГРУП , затверджена протоколом № 7/1;

- оригінал договору купівлі-продажу частки у статутному капіталі Товариства з обмеженою відповідальністю НЕСТ ГРУП від 21.10.2016 року, укладений між ОСОБА_1 (як продавцем) і ОСОБА_6 (як покупцем) у простій письмовій формі. За умовами цього договору продавець зобов?язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, передати у власність покупця свою частку у розмірі 99% , що становить 990,00 грн. у статутному капіталі ТОВ НЕСТ ГРУП (код ЄДРПОУ 40822333), а покупець зобов?язується прийняти та оплатити названу частку;

- квитанцію про сплату адміністративного збору.

Позивач вважає, що вказані вище реєстраційні дії є протиправними, у зв?язку з чим звернувся до суду з даним позовом, посилаючись на те, що він особисто рішення про відступлення своєї частки у статутному капіталі ТОВ НЕСТ ГРУП іншій особі не приймав та жодних договорів купівлі-продажу такої частки не укладав, позачергові Загальні збори Учасників ТОВ НЕСТ ГРУП на 24.10.2016 року не скликав, а його підпис на наданих для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу документах (а саме - договорі від 21.10.2016 року та протоколі № 7/1) підроблений невідомою особою.

Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.

Правовідносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 15.05.2003 року № 755-IV (далі за текстом - Закон № 755-IV).

Згідно зі ст. 1 цього Закону (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), у ньому вживаються наступні терміни: державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом; державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - державний реєстратор) - особа, яка перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації, нотаріус; Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи; суб'єкт державної реєстрації, в тому числі, виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси, акредитовані суб'єкти - у разі державної реєстрації інших юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону № 755-IV, до повноважень інших суб'єктів державної реєстрації належить: 1) забезпечення: прийому документів, поданих для державної реєстрації; державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій; ведення Єдиного державного реєстру та надання відомостей з нього; ведення реєстраційних справ; 2) здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Також ч. 2 ст. 6 зазначеного Закону передбачено, що державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру (ч. 1 ст. 7 Закону).

Відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: 1) відповідних заяв про державну реєстрацію; 2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; 3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.

В Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема: перелік засновників (учасників) юридичної особи: прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), серія та номер паспорта, якщо засновник - фізична особа; найменування, країна резиденства, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник - юридична особа; відмітка про закінчення повноважень засновника громадського формування у зв'язку з державною реєстрацією; інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник - юридична особа (крім громадських формувань, адвокатських об'єднань, торгово-промислових палат, об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій): прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), дата народження, а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником (контролером). У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник - юридична особа, вноситься відмітка про причину його відсутності. У разі якщо засновниками юридичної особи є виключно фізичні особи, які є бенефіціарними власниками (контролерами) юридичної особи, інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи не подається; відомості про керівника юридичної особи, а за бажанням юридичної особи - також про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім'я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи; розмір статутного (складеного) капіталу (пайового фонду) та розмір частки кожного із засновників (учасників) (ч. 1, п.п. 8, 9, 13 і 15 ч. 2 ст. 9 цього ж Закону).

Згідно з ч. 4, 19 ст. 17 Закону № 755-IV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою; 3) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) протоколу засідання керівного органу громадського формування, на якому відповідно до установчого документа було скликано засідання вищого органу управління, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування; 4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування; 5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів; 6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи; 7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; 8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; 9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа; 10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи.

У разі подання документів, крім випадку, коли відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі, представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.

Таким чином, документами для внесення до Єдиного державного реєстру запису про зміну складу засновників (учасників) юридичної особи (товариства) та про зміну керівника юридичної особи є, виключно, реєстраційна заява за затвердженою формою про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну складу учасників товариства та затвердження нової редакції статуту товариства, зміну керівника та/або примірник оригіналу розпорядчого документа про його призначення, а також договір чи інший документ про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи.

При цьому, до документів, що подаються для проведення державної реєстрації ст. 15 Закону № 755-IV встановлюються, зокрема, наступні вимоги: рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству; установчий документ юридичної особи викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками) або уповноваженими ними особами; внесення змін до установчого документа юридичної особи, положення, регламенту, списку суддів постійно діючого третейського суду, статуту (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, оформляється шляхом викладення його в новій редакції.

За встановленим у ст. 25 Закону № 755-IV порядком проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій, державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації; 2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі або заборону (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій, а також надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України Про виконавче провадження ; 3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи.

Поряд з цим, нормами ст. 27 і 28 Закону визначені підстави для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, та для відмови у державній реєстрації.

Так, підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є, зокрема: подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі.

Підстави для відмови у державній реєстрації, зокрема: документи подано особою, яка не має на це повноважень; не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; документи суперечать вимогам Конституції та законів України.

У разі встановлення наявності підстав для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, або підстав для відмови у державній реєстрації суб?єкт державної реєстрації має вчинити дії щодо направлення на адресу заявника відповідного повідомлення.

Судом встановлено, що за виявленим фактом проведення 24.10.2016 року державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ТОВ НЕСТ ГРУП позивач звернувся до правоохоронного органу із завою про вчинення кримінального правопорушення - підробки документів. 14.11.2016 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань були внесені відомості про кримінальне провадження № 12016100100014498, відкрите за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 358 Кримінального кодексу України ( Підроблення документів, печаток, штампів та бланків, їх збут, використання підроблених документів ).

Матеріали досудового розслідування № 12016100100014498 перебувають у провадженні слідчого відділення 4 відділу поліції Шевченківського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві. Наразі досудове розслідування у цьому кримінальному провадженні триває. Зокрема, досудовим розслідуванням встановлено, що 13.11.2016 року в електронній системі ЄДР ОСОБА_7, виявив зміну керівництва ТОВ НЕСТ ГРУП . На переконання ОСОБА_1, товариство переоформили на підставі підроблених документів, з метою заволодіння нерухомим майном підприємства, а саме - земельною ділянкою та житловим будинком по вул. АДРЕСА_1

З метою повного, всебічного та об'єктивного дослідження всіх обставин, документування та збору доказів, виникла необхідність у проведенні почеркознавчої експертизи по договору купівлі-продажу частки у статутному капіталі ТОВ НЕСТ ГРУП від 21.10.2016 року, протоколу № 7/1 Загальних зборів Учасників ТОВ НЕСТ ГРУП від 21.10.2016 року, статуту ТОВ НЕСТ ГРУП у редакції, затвердженій вказаним протоколом № 7/1, постановою ст. слідчого зазначеного Слідчого відділення ОСОБА_8 від 17.01.2017 року прийнято рішення про відібрання зразків підпису ОСОБА_1 для проведення почеркознавчої експертизи.

22.05.2017 року експертом Київського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України на підставі постанови ст. слідчого Гуменного Д.В. від 29.03.2017 року про призначення почеркознавчої експертизи у межах кримінального провадження № 12016100100014498, проведена судова почеркознавча експертиза. Результати такої судової експертизи оформлені висновком експерта № 8-4/643 від 22.05.2017 року.

Відповідно до цього Висновку експерта на дослідження експерту, окрім зразків підпису ОСОБА_1, надані також оригінали документів, поданих ОСОБА_6 відповідачу 24.10.2016 року для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу (в тому числі договір купівлі-продажу частки у статутному капіталі ТОВ НЕСТ ГРУП від 21.10.2016 року, протокол № 7/1 Загальних зборів Учасників ТОВ НЕСТ ГРУП від 21.10.2016 року, Статут ТОВ НЕСТ ГРУП у новій редакції, затвердженій цим протоколом). За висновком експерта підписи у договорі купівлі-продажу частки у статутному капіталі ТОВ НЕСТ ГРУП від 21.10.2016 року, протоколі № 7/1 Загальних зборів Учасників ТОВ НЕСТ ГРУП від 21.10.2016 року та у Статуті ТОВ НЕСТ ГРУП у новій редакції, затвердженій цим протоколом, - виконано, ймовірно, не ОСОБА_1, а іншою особою.

Крім того, у судовому засіданні 07.11.2017 року позивач під фіксацію заперечував факт підписання договору купівлі-продажу частки у статутному капіталі ТОВ НЕСТ ГРУП від 21.10.2016 року, протоколу № 7/1 Загальних зборів Учасників ТОВ НЕСТ ГРУП від 21.10.2016 року та статуту ТОВ НЕСТ ГРУП у новій редакції, затвердженій зазначеним протоколом № 7/1.

В силу приписів ч. 3 ст. ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, які визнаються сторонами, можуть не доказуватися перед судом, якщо проти цього не заперечують сторони і в суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання.

З урахуванням вище наведеного та за відсутності заперечень осіб, які приймають участі у справі, суд приходить до висновку, що обставини щодо підписання документів, які були надані державному реєстратору для проведення державної реєстрації, неуповноваженою особою вважаються доведеними у межах цього спору.

Відповідно до ч. 1 і 2 ст. 92 Цивільного кодексу України юридична особа набуває цивільних прав та обов'язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону. Порядок створення органів юридичної особи встановлюється установчими документами та законом. У випадках, встановлених законом, юридична особа може набувати цивільних прав та обов'язків і здійснювати їх через своїх учасників.

Тобто, юридична особа здійснює свої права та обов?язки виключно через уповноважений орган (уповноважених осіб).

Враховуючи вищенаведене та встановлені у справі обставин, суд приходить до висновку що, документи на підставі яких відповідачем були вчинені спірні реєстраційні дії, не відповідають чинному законодавству та були подані до державного реєстратора неуповноваженою особою (ОСОБА_6.), а тому оскаржувані реєстраційні дії з внесення змін до відомостей про юридичну особу ТОВ НЕСТ ГРУП (код ЄДРПОУ 40822333), що пов?язані зі змінами в установчих документах, від 24.10.2016 року № 10741050001062040, та змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, від 24.10.2016 року № 10741070002062040 є протиправними та підлягають скасуванню.

В силу ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України).

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та наданих сторонами доказів, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

Таким чином, позовні вимоги ОСОБА_1 в частині вимог про визнання протиправними реєстраційних дій державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_2 з внесення змін до відомостей про юридичну особу ТОВ НЕСТ ГРУП (код ЄДРПОУ 40822333), що пов?язані зі змінами в установчих документах, від 24.10.2016 року № 10741050001062040, та змін до відомостей про таку юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, від 24.10.2016 року № 10741070002062040, та скасування відповідних записів про такі реєстраційні дії є обгрунтованими і підлягають задоволенню.

Що стосується решти позовних вимог про зобов'язання відповідача вчинити дії щодо внесення до Єдиного державного реєстру попередніх, достовірних і законних відомостей про ТОВ НЕСТ ГРУП , то суд вважає, що позивачем обрано неналежний спосіб захисту порушеного права, що обумовлює відсутність підстав для задоволення позовних вимог в цій частині. В даному випадку, належним способом захисту порушеного права ОСОБА_1 є зобов'язання відповідача вчинити дії щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про скасування реєстраційних дій щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу ТОВ НЕСТ ГРУП (код ЄДРПОУ 40822333), що пов?язані зі змінами в установчих документах, від 24.10.2016 року № 10741050001062040, та щодо внесення змін до відомостей про таку юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, від 24.10.2016 року № 10741070002062040, наслідком чого буде відновлення попередніх достовірних відомостей.

Разом з цим, слід додати, що у відповідності до ч. 2 ст. 11 суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Водночас суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

За приписами ч. 2 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України в разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.

Враховуючи зазначене та з метою повного захисту прав позивача суд вважає за необхідне зобов'язати державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_2 вчинити дії щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про скасування реєстраційних дій щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу ТОВ НЕСТ ГРУП (код ЄДРПОУ 40822333), що пов?язані зі змінами в установчих документах, від 24.10.2016 року № 10741050001062040, та щодо внесення змін до відомостей про таку юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, від 24.10.2016 року № 10741070002062040.

Керуючись ст. 2, 11, ст. 9, ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити частково.

2. Визнати протиправними та скасувати наступні реєстраційні дії державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_2:

- державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи; 24.10.2016 року № 10741050001062040, ОСОБА_2; Шевченківська районна в місті Києві державна адміністрація; зміна складу або інформації про засновників;

- внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; 24.10.2016 року № 10741070002062040; ОСОБА_2; Шевченківська районна в місті Києві державна адміністрація; зміна керівника юридичної особи.

3. Зобов'язати державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_2 внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про скасування наступних реєстраційних дій:

- державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи; 24.10.2016 року № 10741050001062040, ОСОБА_2; Шевченківська районна в місті Києві державна адміністрація; зміна складу або інформації про засновників;

- внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; 24.10.2016 року № 10741070002062040; ОСОБА_2; Шевченківська районна в місті Києві державна адміністрація; зміна керівника юридичної особи.

4. В решті позовних вимог відмовити.

5. Присудити на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, місце проживання: АДРЕСА_2) судові витрати у розмірі 1 102,40 грн. за рахунок Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно .

Суддя О.В. Дегтярьова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.11.2017
Оприлюднено23.11.2017
Номер документу70414519
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/17885/16

Постанова від 18.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 10.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 21.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 05.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 28.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Постанова від 28.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Ухвала від 14.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Ухвала від 29.01.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Ухвала від 29.01.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні