Ухвала
від 15.11.2017 по справі 824/1038/16-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 листопада 2017 рокуЛьвів№ 876/8297/17

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого-судді: Бруновської Н.В.

суддів: Костіва М.В., Шавеля Р.М.

за участю секретаря судового засідання: Бедрій Х.П.

представника позивача: Печко В.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Міністерства аграрної політики та продовольства України на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27 червня 2017 року у справі № 824/1038/16-а за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Рост-Р до Міністерства аграрної політики та продовольства України, Управління агропромислового розвитку Сокирянської районної державної адміністрації Чернівецької області про визнання бездіяльності протиправною та стягнення коштів,-

В С Т А Н О В И В:

23.05.2016 р. позивач Товариство з обмеженою відповідальністю Рост-Р звернувся в суд з позовом до Міністерства аграрної політики та продовольства України, Управління агропромислового розвитку Сокирянської районної державної адміністрації Чернівецької області про визнання бездіяльності протиправною та стягнення коштів в розмірі 350 900 грн.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.06.2017 року позов задоволено. Суд визнав протиправною бездіяльність Міністерства агропромислової політики та продовольства України, Управління агропромислового розвитку Сокирянської районної державної адміністрації Чернівецької області щодо невиплати коштів в розмірі 350 900 гривень та невиконання бюджетної програми за бюджетною класифікацією 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними .

Крім того, суд стягнув з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю РОСТ-Р компенсацію за бюджетною програмою по КПКВ 2801350 Закладання і нагляд за молодими садами, виноградниками та ягідниками кошти на погашення бюджетної кредиторської заборгованості в розмірі 350 900 гривень, шляхом списання з наявних бюджетних програм Міністерства агропромислової політики та продовольства України.

Не погоджуючись із даною постановою, апелянт Міністерство аграрної політики та продовольства України подав апеляційну скаргу, в якій зазначає, що судом порушено норми матеріального та процесуального права.

Апелянт просить суд, постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.06.2017 року скасувати та прийняти нову постанову, якою в позові відмовити.

Представник позивача Печко В.С. в судовому засіданні просив суд, апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду без змін.

Інші особи, які беруть участь у справі в судове засідання на виклик суду не з'явились хоча, належним чином були повідомлені про час та місце розгляду справи, що не перешкоджає розгляду справи у їх відсутності відповідно до ч.4 ст.196 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, учасника процесу, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи скарг, законність і обґрунтованість постанови суду, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення виходячи з наступних підстав.

Судом першої інстанції інстанцій встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю РОСТ-Р є юридичною особою, основним видом діяльності якого є вирощування зерняткових і кісточкових фруктів, в тому числі вирощування ягід, горіхів, інших плодових дерев і чагарників.

Згідно Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 27.12.2013 року № 772 Про розподіл коштів за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників та нагляд за ними затверджено розподіл коштів за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними" для погашення кредиторської заборгованості, яка утворилась на 01.01.2013 року у виноградарстві і садівництві; розподіл коштів між суб'єктами господарювання, які займаються хмелярством, для погашення кредиторської заборгованості, яка утворилась на 01.01.2013 року; розподіл коштів по фінансуванню галузевих науково-дослідних установ (зміцнення матеріально-технічної бази) для погашення кредиторської заборгованості, яка утворилась станом на 01 січня 2013 року за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними (п.1.3); розподіл коштів за програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними для компенсації витрат у садівництві та виноградарстві.

Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 27.12.2013 року № 772 за Товариством з обмеженою відповідальністю РОСТ-Р розподілено кошти для погашення кредиторської заборгованості, яка утворилась на 01.01.2013 року у виноградарстві та садівництві за КЕКВ 2610 в сумі 10700,00 грн., за КЕКВ 3210 в сумі 77000,00. грн., а всього на суму 184000,00 грн. Для компенсації витрат у виноградарстві та садівництві, в тому числі за КЕКВ 2610 в сумі 147600, 00 грн., за КЕКВ 3210 на суму 9790,00 грн.

Із змісту п.1.1 Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29.07.2014 року № 277 Про розподіл коштів за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників та нагляд за ними видно, що затверджено розподіл коштів за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними для погашення кредиторської заборгованості, яка утворилась на 01.10.2014 року у виноградарстві, садівництві, хмелярстві.

Відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 02.07.2014 року № 277 Товариству з обмеженою відповідальністю РОСТ-Р розподілено кошти за вказаною бюджетною програмою по КЕКВ 2610 в сумі 78600, 00 грн.

У 2014 році Товариству з обмеженою відповідальністю РОСТ-Р здійснено компенсацію витрат для закладання і нагляду за молодими садами на підставі наказу від 29 .07. 2014 року № 277 на суму 78600, 00 грн.

Згідно звіту про заборгованість за бюджетними коштами (форми № 7 д, 7 м) станом на 01.04.2016 року в Управлінні агропромислового розвитку у Сокирянському районі Чернівецької області в розділі Поточні трансферти - Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям) по КЕКВ 2610 рядок 300 рахується загальна заборгованість на суму 6146800,00 грн.; а в розділі Капітальні трансферти - Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям) по КЕКВ 3210 у рядку 530 рахується загальна заборгованість 30994200,00 грн.

Суд першої інстанції встановив, що розмір кредиторської заборгованості станом на 01.04.2016 року за кодом програмної класифікації видатків 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними за Товариством з обмеженою відповідальністю РОСТ-Р становить 550900,00 грн., в тому числі за КЕКВ 2610 - 17600,00 грн., за КЕКВ 3210 - 174900,00 грн. Дані обставини підтверджується актом звірки взаєморозрахунків станом на 01.04.2016 року, які складені Товариством з обмеженою відповідальністю РОСТ-Р та Управлінням агропромислового розвитку Сокирянської районної державної адміністрації Чернівецької області на суму 350900,00 грн., що свідчить про визнання такої кредиторської заборгованості відповідачем та її безспірність.

У зв'язку з відсутністю зазначених коштів на єдиному казначейському рахунку, відповідні кошти розподілами відкритих асигнувань не були спрямовані до позивача.

Порядок та механізм справляння збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства та використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15.07.2005 року № 587 Про затвердження Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства . ( далі Порядок )

Пунктом 3 Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства визначено, що головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінагрополітики.

Відповідно до приписів пункту 5 Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, бюджетні кошти надаються суб'єктам господарювання, які займаються виноградарством, садівництвом і хмелярством (далі - суб'єкти господарювання), незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності для компенсації здійснених у поточному бюджетному році витрат (без урахування сум податку на додану вартість) за такими напрямами: проведення робіт із закладення насаджень, догляду за ними до вступу у плодоношення (проектні роботи, підготовка ґрунту та посадка, догляд за насадженнями, спорудження шпалери, встановлення систем краплинного зрошення) та придбання матеріалів, необхідних для проведення таких робіт, - у межах затверджених Мінагрополітики нормативів витрат на 1 гектар, що визначаються з урахуванням зони закладення насаджень, схеми посадок та інших технологічних особливостей, а також витрат з виконання відповідних робіт; будівництво водонакопичувальних басейнів для забезпечення безперебійного водопостачання мереж краплинного зрошення з метою своєчасного поливу виноградників та плодових насаджень - у межах установлених Мінагрополітики нормативів.

Згідно із пунктом 14 Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, на підставі затверджених остаточних обсягів компенсації, розподілу бюджетних коштів між суб'єктами господарювання для компенсації витрат, пов'язаних з будівництвом холодильників (лабораторних комплексів, камер швидкого заморожування плодів та ягід), та розподілу коштів для компенсації витрат з придбання обладнання, техніки та механізмів Мінагрополітики спрямовує бюджетні кошти Міністерству аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, головним управлінням агропромислового розвитку обласних, управлінню промисловості, розвитку інфраструктури та агропромислового комплексу Севастопольської міської держадміністрацій.

Міністерство аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим та головні управління агропромислового розвитку обласних держадміністрацій спрямовують бюджетні кошти управлінням агропромислового розвитку районних держадміністрацій.

Управління промисловості, розвитку інфраструктури та агропромислового комплексу Севастопольської міської держадміністрації, управління агропромислового розвитку районних держадміністрацій на підставі відповідних наказів Мінагрополітики подають управлінням Казначейства реєстр підприємств і платіжні доручення на виплату компенсацій шляхом перерахування бюджетних коштів із власного реєстраційного рахунка на поточні рахунки суб'єктів господарювання, відкриті в банках.

Відповідно до Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23.04.2011 року № 500, Міністерство аграрної політики та продовольства України є головним розпорядником бюджетних коштів за бюджетними призначеннями.

Отже, аналізуючи обставини справи, колегія суддів вважає, що відповідачі як суб'єкти владних повноважень не виконали належним чином покладені на них обов'язки оскільки, відповідно до Бюджетного кодексу України та Порядку № 587 Мінагрополітики є розпорядником коштів, які були передбачені Державним бюджетом України за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними проте, кошти позивачем не отримані в повному обсязі, а саме в розмірі - 350900,00 грн. Розпорядником бюджетних коштів у регіоні за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними є Департамент агропромислового розвитку Чернівецької обласної державної адміністрації. У зв'язку з відсутністю зазначених коштів на єдиному казначейському рахунку, відповідні кошти розподілами відкритих асигнувань не були спрямовані до управління агропромислового розвитку Сокирянської районної державної адміністрації.

Тобто, відповідачі як розпорядники бюджетних коштів допустили невиконання належним чином бюджетного фінансового зобов'язання по виплаті позивачу коштів в розмірі - 350900 грн. та не виконали бюджетну програму за бюджетною класифікацією 281350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників та нагляд за ними .

За таких обставин, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про наявність підстав для задоволення позову оскільки, відповідачі як суб'єкти владних повноважень діяли не в межах повноважень та не у спосіб передбачений законами та Конституцією України.

У відповідності до вимог ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

ст.200 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Із врахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції є законною, доводи апеляційної скарги зроблених судом першої інстанції висновків не спростовують і при ухваленні оскарженого судового рішення порушень норм матеріального та процесуального права ним допущено не було, тому, відсутні підстави для скасування чи зміни рішення суду першої інстанції.

Керуючись ст. 160, ст.195, ст.198, ст.200, ст.205, ст.206, ст.254 КАС України, суд,-

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Міністерства аграрної політики та продовольства України залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27 червня 2017 року у справі № 824/1038/16-а - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів після набрання ухвалою законної сили.

Суддя Н. В. Бруновська Суддя М. В. Костів Суддя Р. М. Шавель

Ухвала складена в повному обсязі 20.11.2017 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2017
Оприлюднено23.11.2017
Номер документу70415369
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/1038/16-а

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 18.04.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 16.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 18.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 18.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 08.12.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 22.11.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 15.11.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 03.10.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні