№ 4-58/10 ;
ПОСТАНОВА 27.04.2010р. м. Вішьногірськ
Вільногірський міський суд Дніпропетровської області в складі головуючого судді Литвинової, при секретарі Заіка А.В., з участю прокурора Тімченка С.М.,
представника відділу культури і туризму виконавчого комітету Вільногірської міської ради Дніпропетровської області ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Вільногірську скаргу начальника відділу культури і туризму виконавчого комітету Вільногірської міської ради Дніпропетровської області ОСОБА_2 на постанову дільничного інспектора міліції Вільногірського МВ ГУМВС України в Дніпропетровській області ОСОБА_3 від 03.04.2010р. про відмову в порушенні кримінальної справи,
ВСТАНОВИВ:
До суду із скаргою звернулась начальник начальника відділу культури і туризму виконавчого комітету Вільногірської міської ради Дніпропетровської області ОСОБА_2 на постанову дільничного інспектора міліції Вільногірського МВ ГУМВС України в Дніпропетровській області ОСОБА_3 від 03.04.2010р. про відмову в порушенні кримінальної справи, в якій зазначає, що у ніч на 31.03.2010р. біля колишнього кінотеатру Мир в м. Вільногірську по вул. Леніна, 41 було знищено 3 афіші з запрошенням мешканців міста на Великоднє свято.
01.04.2010р. про цю подію було повідомлено до Вільногірського МВ ГУМВС України з проханням покарати винних, також була надана довідка про розмір спричинених збитків.
09.04.2010р. було отримано листа та постанову про відмову в порушенні кримінальної справи, в якій було зазначено, що пошкодження афіші вчинив ОСОБА_4, але його дії не можна кваліфікувати за ст.296 ЮС України.
Заявник вважає, що вказана постанова є незаконною і підлягає скасуванню. В ній не було вказано, - які були вжиті заходи, спрямовані на встановлення всіх обставин події, чи проводилась взагалі належна перевірка зазначених обставин і в чому вона полягала. В постанові не зазначено, що афіші не було знайдено, цей факт дільничним інспектором навіть не розглядався.
Незважаючи на те, що ОСОБА_4 МІХ зізнався в пошкодженні майна, до нього не було застосовано адміністративної відповідальності. Це свідчить про односторонність та неповноту проведеної перевірки та передчасність і незаконність винесення оскаржуваної постанови.
Заявник просить скасувати зазначену постанову та повернути матеріали до Вільногірського МВ ГУМВС України для проведення додаткової перевірки.
В судовому засіданні представник відділу культури і туризму виконавчого комітету Вільногірської міської ради підтримала в повному обсязі скаргу та викладені в ній доводи. Вона пояснила, що працівником міліції не врахована та обставина, що належне відділу культури майно не тільки пошкоджено, але й викрадено, афіші не було знайдено. Дільничним інспектором факт зникнення афіш не розглядався. Необхідно встановити осіб, які винні у скоєному, для відшкодування завданих збитків, вона просить задовольнити скаргу.
Прокурор в судовому засіданні висловив думку про те, що скарга не підлягає задоволенню, оскільки в ній не зазначено про те, що афіші викрадено, а вказано про їх знищення. Для кваліфікації діяння за ст.194 ч.І КК України має бути розмір матеріальної шкоди не меніщ; 1700грн., а в даному випадку такої шкоди не завдано. Немає доказів того, що дії винних осіб супроводжувались особливою зухвалістю чи винятковим цинізмом та що події відбувались в громадському місці. Він просить відмовити в задоволенні скарги та не скасовувати постанову.
Заслухавши пояснення учасників процесу, вивчивши відмовний матеріал, суд приходить до. висновку про задоволення скарги з наступних підстав.
Як вбачається із змісту оскаржуваної постанови та документів відмовного матеріалу, перевірка факту скоєння зазначеного порушення була обмежена лише відібранням пояснень у двох осіб - ОСОБА_4 та Кравченка і їх пояснення продубльовано в текст постанови. В заяві проскоєне правопорушення вказується, що було знищено 3 афіші, а з пояснень вказаних осіб 1вбачається, що одну афішу пошкоджено, а що з іншими афішами - невідомо (знищено чи викрадено). Не знайшов відображення цей факт і в протоколі огляду місця події.
Відмовляючи в порушенні кримінальної справи за ст.296 КК України за відсутністю складу злочину, в постанові не зазначено відносно кого прийнято таке рішення, адже особу встановлено, також не вказано, - який саме елемент складу вказаного злочину відсутній. Також не мотивовано, чому саме вказані дії, які відбувалися в центрі міста, тобто в громадському місті, не свідчать про явну неповагу до суспільства і чому орган дізнання дійшов до висновку, що при скоєнні зазначених дій не було грубого порушення громадського порядку. Також не вказано, - чи приймалось рішення про притягнення винних осіб до адміністративної відповідальності.
В постанові не зазначено, - чому орган дізнання дійшов до висновку про малозначність скоєного, адже не встановлено та не вказано розмір завданої матеріальної шкоди. Як вбачається з тексту постанови, відмовлено в порушенні кримінальної справи по двом статтям КК України одночасно, але окремо по кожній статті не зазначено, - чи то малозначність, чи то відсутність складу злочину та за якою статтею КК України.
Органом дізнання не вжито жодного передбаченого законом заходу для перевірки та встановлення обставин події, та виявлення осіб, винних у її скоєнні, тобто чи ОСОБА_4 мав відношення до однієї афіші, чи до 3-х, якщо до однієї, то хто знищив чи викрав дві інші афіші. Орган дізнання формально поставився до перевірки обставин події, обмежившись відібранням пояснень тільки у двох осіб.
Такі висновки дільничного інспектора свідчать про грубе порушення ним принципу всебічності, повноти і об'єктивності дослідження обставин вказаної події, що і призвело до винесення постанови, яка не відповідає вимогам законодавства і підлягає скасуванню.
Таким чином, слід зробити переконливий висновок про те, що органом дізнання передчасно прийнято рішення про відмову в порушенні кримінальної справи за ст.296 (частина не вказана) та ч. 1 ст. 194 КК України, оскільки ним не дана глибока правова оцінка скоєному діянню, не прийнято передбачених законом заходів для встановлення всіх обставин описаної події, а > постанова винесена без застосування принципів повноти, всебічності, об'єктивності та законності, тому вона підлягає скасуванню як така, що не відповідає вимогам законодавства, прописаним в ст.22 КІЖ України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.236-1, 236-2 КПК України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Скаргу начальника відділу культури і туризму виконавчого комітету Вільногірської міської ради Дніпропетровської області ОСОБА_2 на постанову дільничного інспектора міліції Вільногірського МВ ГУМВС України в Дніпропетровській області ОСОБА_3 10.В. від 03.04.2010р. про відмову в порушенні кримінальної справи задовольнити.
Постанову про відмову в порушенні кримінальної справи від 03.04.2010р. за ст.ст.296, (без зазначення частини), 194 ч.І КК України, винесену дільничним інспектором міліції Вільногірського МВ УМВС України в Дніпропетровській області ОСОБА_3, скасувати та повернути матеріал до прокуратури для проведення додаткової перевірки.
На постанову може бути подана апеляція до апеляційного суду Дніпропетровської області прокурором або особою, що подала скаргу на протязі 7-ми діб з дня її винесення.
Суддя , ОСОБА_5
1
Суд | Вільногірський міський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2010 |
Оприлюднено | 23.11.2017 |
Номер документу | 70417690 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Вільногірський міський суд Дніпропетровської області
Литвинова Р. А.
Кримінальне
Великоновосілківський районний суд Донецької області
Єфименко В. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні