ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 листопада 2017 р. м. Чернівці справа № 824/695/17-а
Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Левицький В.К., розглянув в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області до державного реєстратора ОСОБА_1, комунального підприємства "Бюро реєстрації нерухомості та бізнесу", треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача комунальне підприємство "Бюро реєстрації нерухомості та бізнесу", ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, про визнання протиправною та скасування реєстраційної дії.
В С Т А Н О В И В:
Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області (далі - позивач) звернулося до суду із вказаним позовом, в якому просить визнати протиправною та скасувати реєстраційну дію внесену державним реєстратором комунального підприємства "Бюро реєстрації нерухомості та бізнесу" ОСОБА_1 (60122, Чернівецька область, Кельменецький район, с. Перківці, вул. Центральна, 43, код ЄДРПОУ 40579721) до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №10371110006000635 від 27.12.2016 р. про припинення товариства з обмеженою відповідальністю "Мрія" (60020, Чернівецька область, Хотинський район, с. Малинці, код ЄДРПОУ 30834976).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що 27.12.2016 р. державним реєстратором комунального підприємства "Бюро реєстрації нерухомості та бізнесу" ОСОБА_1 (далі - відповідач) була проведена реєстраційна дія шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про припинення підприємства товариства з обмеженою відповідальністю "Мрія" (далі - ТОВ "Мрія").
Позивач вважає, що вищезазначена реєстраційна дія є протиправною та такою, що підлягає скасуванню у зв'язку з тим, що на момент її проведення за ТОВ "Мрія" обліковувалась заборгованість зі сплати капіталізованих платежів в розмірі 489503,60 грн та тривало виконавче провадження щодо стягнення вказаної заборгованості.
Представником позивача подано до суду клопотання, в якому просив провести розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження. Водночас вказував, що позов підтримує в повному обсязі та посилаючись на обставини викладені в позовній заяві, просив суд задовольнити позовні вимоги.
Відповідач подав до суду письмові заперечення проти адміністративного позову, відповідно до якого, просить відмовити позивачу у частині позовних вимог про визнання протиправною реєстраційної дії проведеної державним реєстратором комунального підприємства "Бюро реєстрації нерухомості та бізнесу". Вказував, що після надходження від ТОВ «Мрія» заяви про припинення юридичної особи, ним було перевірено документи, що встановлюють особу та відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Перевіркою не виявлено підстав для зупинення розгляду заяви щодо вчинення реєстраційних дій та підстав для відмови у вчиненні реєстраційних дій. В ході перевірки, не виявлено будь-яких відкритих виконавчих проваджень та заборон. З огляду на дані обставини, а також надання ТОВ «Мрія» повного пакету документів для проведення реєстраційної дії згідно вимог законодавства, відповідачем прийнято позитивне рішення щодо припинення діяльності юридичної особи.
В той же час, відповідач не заперечував щодо скасування реєстраційної дії внесеної державним реєстратором комунального підприємства "Бюро реєстрації нерухомості та бізнесу".
Відповідачем також подано до суду заяву, в якій просив розглянути справу за його відсутності, з урахуванням позиції викладеної в письмових запереченнях проти позову.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 21.09.2017 р. залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача комунальне підприємство "Бюро реєстрації нерухомості та бізнесу".
Комунальне підприємство "Бюро реєстрації нерухомості та бізнесу" заперечення на адміністративний позов не подало, свою позицію відносно позову не повідомило.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 17.10.2017 р. занесеною до журналу судового засідання залучено до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача засновників ТОВ "Мрія": ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5.
ОСОБА_4 подала до суду клопотання, в якому просила провести розгляд справи без її участі в порядку письмового провадження. Водночас вказувала, що заперечує проти адміністративного позову в повному обсязі та просила суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Частиною 6 ст. 128 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи приписи ст. ст. 122 та 128 КАС України, суд вважає за можливе здійснити розгляду справи за наявними у справі матеріалами в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Мрія" (60020, Чернівецька область, Хотинський район, с. Малинці, код юридичної особи 30834976) зареєстроване як юридична особа 25.02.2000 р. (номер запису - 10371110006000635) (а.с. 8-10, 42-46).
Згідно установчого договору ТОВ "Мрія", засновниками товариства є ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5. Відповідно до ст. 1 вказаного договору, ТОВ "Мрія" в якості юридичної особи має майно, має право від свого імені набувати майнових та не майнових прав і нести обов`язки, бути позивачем та відповідачем у загальному суді, арбітражному суді або в третейському суді (а.с. 119-128).
Відповідно до п. 2.1 статуту ТОВ "Мрія" основними напрямками діяльності товариства є: вирощування, закупка та реалізація сільськогосподарської (рослинної та тваринної) продукції; посередницька представницька, закупівельна та торгівельна діяльність, в тому числі у вигляді комісійної, оптової та роздрібної торгівлі промисловими та продовольчими товарами, сільськогосподарською продукцією, спиртними напоями, тютюновими виробами; виготовлення із сільськогосподарської продукції продуктів харчування, напоїв, харчових добавок та іншої сировини та їх реалізація; закупівля сільськогосподарської продукції та продуктів її переробки, тваринницької та рослинної сировини, лікарських плодів та ягід, лікарських рослин, макулатури, ганчір`я, склотари у населення за готівку; розробка родовищ корисних копалин та експлуатація гідросвердловин і джерел для промислового розливу мінеральних вод; реалізація як за національну валюту, та і за іноземну, через свою торгову мережу, а також за допомогою торгових посередників послуг, товарів широкого вжитку, продукції виробничо-технічного призначення, виробленої власними силами та отриманої на основі бартерних угод та інших видів майна за винятком тих, що вилучені за законом з господарського обороту України; надання населенню побутових та інших послуг; виробництво та реалізація будівельних матеріалів; відкриття закладів, ведення господарства та надання послуг в галузі громадського харчування, в тому числі з реалізації спиртних напоїв та тютюнових виробів та інші напрямки діяльності.
Згідно п. 3.1 статуту ТОВ "Мрія" створено в результаті реформування Спілки селян ім. Івана Франка згідно Указу Президента України від 03.12.1999 р. "Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектора економіки" (а.с. 108-118).
У зв`язку із припиненням виробничої діяльності ТОВ "Мрія", 15.07.2013 р. зборами засновників товариства прийнято рішення про ліквідацію ТОВ "Мрія" та створення ліквідаційної комісії. Встановлено термін пред`явлення кредиторських вимог 2 місяці з дня публікації про припинення ТОВ "Мрія" (а.с. 81).
Як вказував у позовній заяві позивач, ТОВ "Мрія" перебувало на обліку у відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Кельменецькому районі Чернівецької області (далі - відділення Фонду у Кельменецькому районі). Згідно наказу виконавчої дирекції Фонду від 25.06.2014 р. №332 "Про внесення змін до структури робочих органів виконавчої дирекції Фонду в Чернівецькій області" відділення Фонду у Кельменецькому районі є правонаступником відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Хотинському районі Чернівецької області (далі - відділення Фонду у Хотинському районі).
Відповідно до наказу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України "Щодо правонаступництва Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області" від 17.08.2017 р. №22-ос, управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області є правонаступником відділення Фонду у Кельменецькому районі Чернівецької області (а.с. 16).
Як вбачається з матеріалів справи, відділення Фонду у Хотинському районі звернулося до Чернівецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Мрія" про стягнення заборгованості за капіталізованими платежами у сумі 489503,60 грн.
Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 15.05.2014 р. у справі №824/9/14-а, яка набрала законної сили 10.06.2014 р., адміністративний позов задоволено повністю. Стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю "Мрія" на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Хотинському районі капіталізовані платежі у сумі 489503,60 грн (а.с. 17-18).
09.12.2014 р. Чернівецьким окружним адміністративним судом видано виконавчий лист по адміністративній справі №824/9/14-а про стягнення з ТОВ "Мрія" капіталізованих платежів у сумі 489503,60 грн (а.с. 19).
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 12.02.2015 р. відділення Фонду у Кельменецькому районі звернулося до Хотинського районного відділу державної виконавчої служби із заявою про відкриття виконавчого провадження (а.с. 72).
23.02.2015 р. державним виконавцем відділу державної виконавчої служби Хотинського управління юстиції ОСОБА_6 відкрито виконавче провадження ВП 46620503 з примусового виконання виконавчого листа №824/9/14-а виданого Чернівецьким окружним адміністративним судом про стягнення з ТОВ "Мрія" капіталізованих платежів у сумі 489503,60 грн (а.с. 71).
Судом встановлено, що 09.04.2015 р. постановою державного виконавця відділу державної виконавчої служби Хотинського управління юстиції ОСОБА_6, в межах виконавчого провадження №346620503, накладено арешт на майно ТОВ "Мрія", а саме нежитлове приміщення площею 144,11 кв. м у с. Малинці по вул. О. Степанової, 57 Хотинського району Чернівецької області (а.с. 78).
05.10.2016 р. відділенням Фонду у Кельменецькому районі направлено управлінню Пенсійного фонду України у Хотинському районі повідомлення №179 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення ТОВ "Мрія" в результаті його ліквідації у зв`язку із наявністю у ТОВ "Мрія" заборгованості перед Фондом із сплати капіталізованих платежів у сумі 489503,60 грн та рішення №178 про відмову у видачі довідки про відсутність заборгованості зі сплати страхових коштів (а.с. 23-24).
22.09.2016 р. засновник ТОВ "Мрія" ОСОБА_7 подала державному реєстратору комунального підприємства "Бюро реєстрації нерухомості та бізнесу" ОСОБА_1 заяву про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації (а.с. 152).
Відповідно до опису документів від 27.12.2016 р., що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації» ТОВ "Мрія" надало наступні документи: реєстраційну картку про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв`язку з ліквідацією та довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню (а.с. 151).
За наслідками розгляду вищевказаних документів, 27.12.2016 р. державним реєстратором комунального підприємства "Бюро реєстрації нерухомості та бізнесу" ОСОБА_1 проведено реєстраційну дію припинення юридичної особи ТОВ "Мрія" шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №10371110006000635 від 27.12.2016 р. (а.с. 8-14, 42-46).
Судом встановлено, що 18.01.2017 р. відділення Фонду у Кельменецькому районі звернулося із скаргою на дії державного реєстратора ОСОБА_1 комунального підприємства "Бюро реєстрації нерухомості та бізнесу" до Міністерства юстиції України (а.с. 26-28).
За результатом розгляду скарги, 05.04.2017 р. Міністерством юстиції України видано наказ №1125/7 "Про відмову у задоволенні скарги відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Кельменецькому районі від 18.01.2017 р.", яким у задоволенні скарги відмовлено, у зв`язку з тим, що скаржником не дотримано вимоги щодо оформлення скарги, визначені ч. 5 ст. 34 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", а саме додані до скарги копії документів не засвідчені в установленому порядку (а.с. 29).
Вважаючи реєстраційну дію відповідача протиправною, позивач звернулася до суду з вказаним позовом.
Судом також встановлено, що 27.04.2017 р. рішенням Хотинського районного суду Чернівецької області у справі №724/296/17 (провадження № 2/724/330/17), яке набрало законної сили 11.05.2017 р. за позовом ОСОБА_8 до відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Кельменецькому районі, третя особа відділ державної виконавчої служби Хотинського районного управління юстиції про зняття арешту з майна та оголошення заборони на його відчуження, позовні вимоги задоволено. Визнано за ОСОБА_8 право власності на нежитлове приміщення, що знаходиться по вул. О. Степанової, 57, с. Малинці Хотинського району Чернівецької області. Знято арешт з нерухомого майна, а саме: нежитлового приміщення, що знаходиться по вул. О. Степанової, 57, с. Малинці Хотинського району Чернівецької області, який було накладено на підставі постанови старшого державного виконавця відділу державної виконавчої служби Хотинського районного управління юстиції ОСОБА_6 про арешт майна боржника та оголошення заборони на його відчуження від 09.04.2015 р. Стягнуто з відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Кельменецькому районі, вул. Бесарабська, 39, смт. Кельменці Чернівецької області на користь ОСОБА_8 витрати по сплаті судового збору в розмірі 1280,00 грн (а.с. 90-92).
На підставі рішення Хотинського районного суду Чернівецької області від 27.04.2017 р. у справі №724/296/17, 29.06.2017 р. постановою старшого державного виконавця Хотинського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Чернівецькій області у виконавчому провадженні ВП №46620503, знято арешт з нерухомого майна, а саме нежитлового приміщення по вул. О. Степанової, 57 с. Малинці, Хотинського району Чернівецької області (а.с. 94).
З матеріалів справи також видно, що у зв'язку із припиненням господарської діяльності ТОВ "Мрія", відсутністю відомостей про його майно, наявністю рішення Хотинського районного суду від 27.04.2017 р. про звільнення з під арешту майна ТОВ "Мрія", а також внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про припинення реєстрації ТОВ "Мрія", 29.06.2017 р. старшим державним виконавцем Хотинського районного відділу ДВС Головного територіального управління юстиції у Чернівецькій області винесено постанову про закінчення виконавчого провадження ВП №46620503 з примусового виконання виконавчого листа №824/9/14-а виданого Чернівецьким окружним адміністративним судом про стягнення з ТОВ "Мрія" капіталізованих платежів у сумі 489503,60 грн (а.с. 102).
Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти позову, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення в повному обсязі з наступних підстав.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. № 755-VIII (далі - Закон № 755-VIII у редакції якій діяв на момент виникнення спірних правовідносин).
Згідно положень ст. 1 цього Закону 755-VIII державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - державний реєстратор) - особа, яка перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації, нотаріус; Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи.
Відповідно до п. 14 ст. 1 Закону 755-VIII суб'єктом державної реєстрації є в т.ч. виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси, акредитовані суб'єкти - у разі державної реєстрації інших юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону 755-VIII державним реєстратором може бути громадянин України, який має вищу освіту, відповідає кваліфікаційним вимогам, визначеним Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації (крім нотаріусів), та нотаріус.
Державний реєстратор: приймає документи; перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; веде Єдиний державний реєстр; веде реєстраційні справи; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Судом встановлено, що ОСОБА_1, працює у комунальному підприємстві «Бюро реєстрації нерухомості та бізнесу» на підставі трудового договору №7 від 07.10.2016 р. на посаді державного реєстратора з 07.10.2016 р. (а. с. 196, 197).
Комунальне підприємство «Бюро реєстрації нерухомості та бізнесу» (60122, Чернівецька область, Кельменецький район, с. Перківці, вул. Центральна, буд. 43, код юридичної особи 40579721) зареєстроване як юридична особа 17.06.2016 р. (номер запису - 1020000000664).
Згідно відомостей, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, напрямками діяльності комунального підприємства «Бюро реєстрації нерухомості та бізнесу» є: код КВЕД 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; код КВЕД 68.31 агентства нерухомості; код КВЕД 71.12 діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах. Основним видом діяльності є діяльність у сфері права (код КВЕД 69.10) (а.с. 33-41).
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону №755-VIII відомості про юридичну особу вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: відповідних заяв про державну реєстрацію; документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.
Частиною 2 ст. 9 Закону №755-VIII передбачено, що в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: дані про перебування юридичної особи у процесі припинення, у тому числі дані про рішення щодо припинення юридичної особи, відомості про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо) та про строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог; дані про скасування рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи; дані про перебування юридичної особи у процесі провадження у справі про банкрутство, санації, у тому числі відомості про розпорядника майна, керуючого санацією; дата прийняття, дата набрання законної сили та номер судового рішення, на підставі якого проведено реєстраційну дію.
Згідно ч. 7 ст. 13 Закону №755-VIII Пенсійний фонд України забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру таких відомостей: про відсутність (наявність) заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування - у день отримання запиту від суб'єкта державної реєстрації; про відсутність (наявність) заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування - протягом 30 календарних днів з дати отримання відомостей про проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Частиною 8 ст. 13 Закону №755-VIII встановлено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру відомостей про відкриття та завершення виконавчих проваджень - у день внесення до Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень відомостей про відкриття та завершення виконавчого провадження.
Згідно ч. 9 ст. 17 Закону №755-VIII для державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - відповідним державним органом, подаються такі документи: 1) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про припинення юридичної особи; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, яким затверджено персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків (або відомості про серію та номер паспорта - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), строк заявлення кредиторами своїх вимог, - у разі відсутності зазначених відомостей у рішенні учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - у рішенні відповідного державного органу, про припинення юридичної особи.
Відповідно до ч. 12 ст. 17 Закону №755-VIII для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться в т. ч. на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації. Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів; 10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі). Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора (ч. 1 та 2 ст. 25 Закону №755-VIII).
Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 28 Закону №755-VIII підставою для відмови у державній реєстрації в т. ч. є: документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані: щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження.
З аналізу вищезазначеним норм, суд приходить до висновку, що підставою для відмови у державній реєстрації щодо припиняється юридичної особи є наявність: відомостей про заборгованість із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування, або відкритого виконавчого провадження.
Судом встановлено, що на час проведення відповідачем реєстраційної дії про припинення юридичної особи в результаті ліквідацію ТОВ «Мрія» у провадженні Хотинського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Чернівецькій області перебувало в провадженні виконавче провадження ВП №46620503 з примусового виконання виконавчого листа №824/9/14-а виданого Чернівецьким окружним адміністративним судом про стягнення з ТОВ "Мрія" капіталізованих платежів у сумі 489503,60 грн на користь відділення Фонду у Хотинському районі, правонаступником, якого є позивач.
Наведена обставина не була врахована відповідачем під час проведення спірної реєстраційної дії, а тому позов підлягає до задоволенню.
Суд погоджується з доводами відповідача, що на час проведення спірної реєстраційної дії в Єдиному державному реєстрі не містилося відомостей про відкрите виконавче провадження відносно ТОВ «Мрія» , що підтверджуються дослідженими витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, однак дана обставина не є перешкодою для задоволення позову.
Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ч. 2 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Як зазначено в ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Під час судового розгляду справи відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірність вчинення оскаржуваної реєстраційної дії.
Відповідно до ст. ст. 112 та 136 КАС України відповідач може визнати адміністративний позов повністю або частково протягом усього часу судового розгляду. У разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова про задоволення адміністративного позову.
В наданих до суду запереченнях, відповідач вказував, що не заперечує щодо скасування реєстраційної дії внесеної державним реєстратором комунального підприємства "Бюро реєстрації нерухомості та бізнесу".
За наведених вище обставин, суд приймає визнання адміністративного позову відповідачем в цій частині, оскільки ці дії відповідача не суперечать закону та не порушують чиї-небудь права, свободи чи інтереси.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 70-72, 86, 94, 112, 122, 128, 136, 158, 160 - 167 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати протиправною та скасувати реєстраційну дію внесену державним реєстратором комунального підприємства "Бюро реєстрації нерухомості та бізнесу" ОСОБА_1 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №10371110006000635 від 27.12.2016 р. про припинення товариства з обмеженою відповідальністю "Мрія" (60020, Чернівецька область, Хотинський район, с. Малинці, код ЄДРПОУ 30834976).
У відповідності до ст. ст. 185-186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, проголошення вступної та резолютивної частини рішення, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дні отримання копії постанови.
Згідно ст. 254 КАС України постанова, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмовити у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя В.К. Левицький
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2017 |
Оприлюднено | 24.11.2017 |
Номер документу | 70447060 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні