Ухвала
від 21.11.2017 по справі 816/1488/17
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 листопада 2017 р.Справа № 816/1488/17

Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Мельнікової Л.В.

суддів - Бенедик А.П. , Донець Л.О.

за участю секретаря судового засідання - Багмет А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю Ліки Полтавщини на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 20 вересня 2017 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Ліки Полтавщини до ОСОБА_1 управління державної фіскальної служби у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В с т а н о в и л а:

04 вересня 2017 року позивач товариство з обмеженою відповідальністю Ліки Полтавщини (далі по тексту - підприємство, ТОВ Ліки Полтавщини ) звернувся до суду з позовом, яким просить визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача ОСОБА_1 управління ДФС у Полтавській області (далі по тексту - контролюючий орган, ГУ ДФС у Полтавській області) від 15 червня 2017 року № НОМЕР_1.

Позивач зазначає, що спірним податковим повідомленням-рішенням до підприємства застосовано штраф за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, зазначених в акті перевірки від 24 травня 2017 року № 2102/16-31-12-02-12/31391457. Однак, за твердженням позивача, такі податкові накладні не надавались отримувачу (покупцеві), а відтак порушення граничних строків їхньої реєстрації в силу передбаченого пунктом 120 1 .1 статті 120 1 Податкового кодексу України (далі - ПК України), не може бути підставою для накладення штрафу. Також позивач зауважував про наявність неоднозначного (множинного) тлумачення прав та обов'язків платників податків, визначених у пункті 120 1 .1 статті 120 1 ПК України, у зв'язку з чим рішення повинно бути прийнято на користь платника податків.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 20 вересня 2017 року в задоволені адміністративного позову ТОВ Ліки Полтавщини відмовлено.

Судове рішення вмотивовано відсутністю неоднозначного тлумачення прав та обов'язків платників податків, визначених у п. 120 1 .1 статті 120 1 ПК України, а також правомірністю застосування до позивача штрафу за порушення граничного строку для реєстрації податкових накладних.

Не погоджуючись з судовим рішенням, в апеляційній скарзі підприємство, посилаючись на неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи, на невідповідність висновків суду обставинам справи, на порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 20 вересня 2017 року та прийняти нове судове рішення, яким задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.

Скаржник зазначає, що п. 120 1 .1 статті 120 1 ПК України допускає можливість двоякого трактування відповідної норми, і відповідачем неправомірно застосовано до позивача штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН).

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги щодо дотримання правильності застосування судом норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, а судове рішення відповідно до положень ст. 200 КАС України слід залишити без змін, з огляду на наступне.

За приписами ч. 1 ст. 195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.

Відповідно до п. 201.1. ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами п. 201.4 ст. 201 ПК України податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

- здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу / реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);

- виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;

- надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Пунктом 120 1 .1 статті 120 1 ПК України встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі, зокрема:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів.

Відповідно до Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 січня 2016 року за № 137/28267, до графи 8 податкових накладних вноситься - код ставки податку на додану вартість, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються. У графі 8 зазначається код ставки:

- 20 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою;

- 7 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7 відсотків;

- 901 - у разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою;

- 902 - у разі здійснення операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою;

- 903 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

Судом установлено, що позивачем в ЄРПН зареєстровано податкові накладні, складені за щоденними підсумками операцій, які не надаються покупцю (отримувачу): від 01 березня 2017 року № 1, № 2, та № 134; від 02 березня 2017 року № 3 та № 4; від 03 березня 2017 року № 5 та № 6; від 04 березня 2017 року № 7 та №8; від 05 березня 2017 року № 9 та №10; від 06 березня 2017 року № 11 та №12; від 07 березня 2017 року № 13 та №14; від 08 березня 2017 року № 15 та № 16; від 09 березня 2017 року № 17 та №18; від 10 березня 2017 року № 19 та №20; від 11 березня 2017 року № 21 та №22; від 12 березня 2017 року № 23 та №24; від 13 березня 2017 року № 25 та № 26; від 14 березня 2017 року №27 та № 28; від 15 березня 2017 року № 29 та №30 /а.с. 27- 60/.

За результатами проведеної камеральної перевірки ТОВ "Ліки Полтавщини" з питання своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН за березень 2017 року, контролюючим органом складено акт від 24 травня 2017 року № 2102/16-31-12-02-12/31391457, яким зафіксовано порушення позивачем термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних за березень 2017 року на загальну суму 235098,50 грн, в т.ч. на суму ПДВ 88190,45 грн із затримкою до 15 календарних днів та на суму 146908,05 грн із затримкою від 16 до 30 календарних днів, чим порушено п. 201.10 ст. 201 ПК України /а.с 11-13/.

На підставі акту перевірки ГУ ДФС у Полтавській області винесено податкове повідомлення-рішення від 15 червня 2017 року № НОМЕР_1, яким до позивача за виявлене порушення застосовано штраф у розмірі 38200,66 грн /а.с. 15-16/.

Погоджуючись із загальним висновком суду першої інстанції, колегія судів зазначає, що відповідно ст.ст. 201, п. 120 1 .1 статті 120 1 ПК України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого ст. 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної в ЄРПН є підставою для накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою). Буквальне тлумачення словесної конструкції п. 120 1 .1 статті 120 1 ПК України дає підстави для висновку, що виняток стосується податкової накладної, яка не надається отримувачу (покупцю), і водночас складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), тобто податкової накладної, яка відповідає одночасно двом умовам.

Крім цього, колегія суддів зазначає, що спірні податкові накладні містять код ставки ПДВ "7" або "20", що свідчить про те, що податкові накладні складені на постачання товарів/послуг для операцій, що оподатковуються ПДВ.

Системний аналіз зазначених правових норм дає підстави колегії суддів дійти висновку про обґрунтованість застосування до відповідача штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних ЄРПН, та правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення відповідача від 15 червня 2017 року № НОМЕР_1.

Колегія суддів не погоджується з думкою скаржника про наявність підстав для неоднозначного тлумачення положень п. 120 1 .1 статті 120 1 ПК України. Колегія суддів зазначає, що на час винесення відповідачем оскаржуваного податкового повідомлення-рішення вказані норми Податкового кодексу України є чинними.

За таких обставин, колегія суддів не вбачає підстав, встановлених ст.ст. 201, 202 КАС України для зміни або скасування постанови Полтавського окружного адміністративного суду від 20 вересня 2017 року, залишаючи апеляційну скаргу ТОВ Ліки Полтавщини без задоволення, а судове рішення - без змін.

Інші доводи та заперечення сторін на висновки колегії суддів не впливають.

Підстави, передбачені ст. 94 КАС України, для розподілу судових витрат відсутні.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 7, 11, 94, 160, 167, 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст.ст. 200, ст.ст. 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Ліки Полтавщини залишити без задоволення, а постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 20 вересня 2017 року - без змін.

Ухвала Харківського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя ОСОБА_2 Судді ОСОБА_3 ОСОБА_4

Повний текст ухвали виготовлений і підписаний 27 листопада 2017 року.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2017
Оприлюднено29.11.2017
Номер документу70547569
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/1488/17

Постанова від 04.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 31.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 26.12.2017

Адміністративне

Верховний Суд

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 21.11.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 24.10.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Постанова від 20.09.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 07.09.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 07.09.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні