Господарський суд Чернігівської області
Пр-т. Миру, 20, м. Чернігів, 14000 , тел. 676-311, факс 77-44-62, e-mail: inbox@cn.arbitr.gov.ua
====================================================================================================================================================================
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"23" листопада 2017 р. Справа № 927/901/17
За позовом: Заступника прокурора Чернігівської області (вул. Князя Чорного, 9, м. Чернігів, 14000) в інтересах держави
В особі: 1. Чернігівської обласної державної адміністрації, код ЄДРПОУ 04014246, вул. Шевченка, 7, м. Чернігів, 14000
В особі: 2. Державної екологічної інспекції в Чернігівській області, код ЄДРПОУ 38053846, вул. Малясова, 12, м. Чернігів, 14017
Відповідач: Державне підприємство "Холминське лісове господарство", код ЄДРПОУ 00993484, вул. Центральна, 60, смт. Холми, Корюківський район, Чернігівська область, 15331
Треті особи на стороні позивача-1, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору:
1. Департамент екології та природних ресурсів Чернігівської обласної державної адміністрації, вул. Шевченка, 7, м. Чернігів, 14000
2. Головне управління Держгеокадастру у Чернігівській області , пр-т Миру, 14, м. Чернігів, 14000
Предмет спору: про визнання протиправної бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії
Суддя Бобров Ю.М.
Представники сторін:
від позивача 1: участі не взяв;
від позивача 2: участі не взяв;
від відповідача: ОСОБА_1- представник, довіреність № 1513 від 18.10.17; ОСОБА_2 - головний лісничий, довіреність № 1512 від 18.10.2017;
від третьої особи 1 позивача 1: участі не взяв;
від третьої особи 2 позивача 2: участі не взяв;
в судовому засіданні взяв участь старший прокурор відділу прокуратури Чернігівської області: ОСОБА_3, службове посвідчення № 032779 видане 27.03.2015.
СУТЬ СПОРУ:
Заступником прокурора Чернігівської області подано позов в інтересах держави в особі: 1. Чернігівської обласної державної адміністрації, 2. Державної екологічної інспекції в Чернігівській області до Державного підприємства "Холминське лісове господарство" про визнання протиправної бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії.
Розгляд справи відкладався.
У позовній заяві, обґрунтовуючи позовні вимоги, заступник прокурора посилається, зокрема, на те, що прокуратурою області в ході вивчення стану додержання законів при використанні земель природно-заповідного фонду виявлено факти порушення відповідачем законодавства в сфері охорони об'єктів природно-заповідного фонду.
Указом Президента України від 10.12.1994 № 750/94 «Про створення заказників загальнодержавного значення» на території Чернігівської області створено ландшафтний заказник загальнодержавного значення «Рихлівська дача» .
Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища у Чернігівській області, з метою забезпечення режиму, охорони та збереження території заказника, заповідний об'єкт - ландшафтний заказник загальнодержавного значення «Рихлівська дача» площею 789 га передано під охорону ДП "Холминське лісове господарство", з оформленням Охоронного зобов'язання № 8/24-578 від 03.01.2012.
Міністерством екології та природних ресурсів України 12.12.2011 затверджено Положення про ландшафтний заказник загальнодержавного значення «Рихлівська дача» , згідно якого межі ландшафтного заказника встановлюються в натурі, оформляються відповідними знаками та інформаційними матеріалами, наносяться на планово-картографічні матеріали територіальних органів Держземагенства та землекористувача, відображаються у відповідних формах статистичної звітності з кількісного обліку земель та землевпорядній документації, обов'язково враховуються при реконструкції та розвитку прилеглих території.
Відповідно до виданого ДП "Холминське лісове господарство" Охоронного зобов'язання, підприємство взяло на себе зобов'язання встановити межі об'єкту природно-заповідного фонду - ландшафтний заказник загальнодержавного значення «Рихлівська дача» у натурі (на місцевості) з нанесенням на планово-картографічні матеріали та встановити інформаційно-охоронні знаки встановленого законодавством зразку.
ОСОБА_2, вказує заступник прокурора, згідно з інформацією Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області, землевпорядна документація на вказаний об'єкт природно-заповідного фонду не розроблялась та не затверджувалась.
З огляду на вимоги чинного законодавства, Охоронного зобов'язання та Положення про заказник, на постійного користувача ДП "Холминське лісове господарство" покладається обов'язок із вчинення дій щодо замовлення проекту землеустрою і встановлення меж заказника.
Відсутність встановлення меж в натурі ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Рихлівська дача» , вважає заступник прокурора, фактично унеможливлює збереження ландшафтного комплексу та цінних видів дерев.
Заступник прокурора вказує на те, що в даному випадку, незважаючи на тривале існування порушення вимог чинного законодавства, Чернігівською облдержадміністрацією та Державною екологічною інспекцією у Чернігівській області належних заходів щодо усунення порушень закону не вчинено, що дає підстави для звернення прокурора з даним позовом до суду.
Подання даної позовної заяви, вказує заступник прокурора, обумовлено необхідністю відновлення та захисту порушених інтересів держави, які полягають у неухильному дотриманні режиму охорони та використання об'єкта природно-заповідного фонду.
Заступником прокурора області надані додаткові письмові пояснення по справі (а.с.125).
Заступник прокурора просить суд, зокрема, визнати протиправною бездіяльність Державного підприємства "Холминське лісове господарство" щодо незабезпечення організації проведення робіт із винесення меж ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Рихлівська дача» та закріплення їх в натурі (на місцевості) та зобов'язати Державне підприємство "Холминське лісове господарство" відповідно до вимог чинного законодавства забезпечити організацію проведення робіт із винесення меж ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Рихлівська дача» та закріплення їх в натурі (на місцевості).
Прокурор в судовому засіданні підтримав позовні вимоги та їх обґрунтування, викладені у позовній заяві та у додаткових письмових поясненнях по справі.
Позивач-1 - Чернігівська обласна державна адміністрація надав письмові пояснення по справі (а.с.40), в яких вказує на те, що у структурі Чернігівської облдержадміністрації визначено спеціалізований структурний підрозділ - Департамент екології та природних ресурсів, який забезпечує реалізацію повноважень у галузі навколишнього природного середовища, якими наділено як облдержадміністрацію, так і безпосередньо Департамент екології та природних ресурсів.
Позивач вважає, що, в межах даного судового розгляду, права облдержадміністрації не порушені.
У письмовому клопотанні від 30.10.2017 №10-05/5626 (а.с.86) позивач просить розглядати справу за відсутності його представника.
Позивач-2 - Державна екологічна інспекція у Чернігівській області надав письмові пояснення по справі (а.с.120), в яких позивач повідомляє, що Державною екологічною інспекцією у Чернігівській області у попередні роки (2013, 2016) планово перевірявся суб'єкт господарювання - ДП «Холминське лісове господарство» в частині дотримання вимог природоохоронного законодавства, в тому числі - в частині додержання режиму територій та об'єктів природно-заповідного фонду, і, зокрема, на території ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Рихлівська дача» Понорницького лісництва ДП «Холминське лісове господарство» .
Під час перевірок було встановлено, що технічна документація та правовстановлюючі документи на загальну площу наданої земельної ділянки ДП «Холминське лісове господарство» для ведення лісового господарстває в наявності. На об'єкти природно-заповідного фонду у ДП Холминський лісгосп» були в наявності охоронні зобов'язання, положення, картографічні матеріали. Водночас, межі заказника «Рихлівська дача» в натурі не встановлено, що відображено в актах перевірки.
Позивач позовні вимоги підтримує у повному обсязі, оскільки відсутність визначених меж заказника фактично унеможливлює збереження його природного різноманіття.
Позивач просить розглянути справу без участі представника Інспекції.
Відповідач - ДП «Холминське лісове господарство» надав відзив на позовну заяву (а.с.31), а в судовому засіданні 31.10.2017 надав додатковий відзив (а.с.65), в яких проти позову заперечує, вважає позовні вимоги необґрунтованими та безпідставними.
У додатковому відзиві на позовну заяву відповідач вважає, що ДП «Холминське лісове господарство» виконало умови Охоронного зобов'язання №8/24-578 від 03.01.2012, взяло під охорону заповідний об'єкт - ландшафтний заказник загальнодержавного значення «Рихлівська дача» , відобразило його межі на планово-картографічних матеріалах та винесло їх в натурі, встановило інформаційно-охоронні знаки затвердженого зразка.
На підставі розпорядження Коропської районної державної адміністрації №222 від 06.10.2005, вказує відповідач, ДП «Холминське лісове господарство» 15.12.2005 було видано Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою площею 950,9146 га, яка розташована на території Понорницької селищної ради Коропського району Чернігівської області для ведення лісового господарства.
Зазначена в Державному акті земельна ділянка площею 950,9146 га складається з чотирьох земельних ділянок, кожна з яких має відповідну площу, відповідні межі, які схематично зображені в акті, кожна земельна ділянка має кадастровий номер, на кожні із вищезгаданих земельних ділянок була виготовлена «Технічна документація по видачі Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою Державному підприємству «Холминське лісове господарство» на території Коропського району» .
Одна із чотирьох земельних ділянок, а саме, зображена а Державному акті земельна ділянка під №4, площею 778,0883 га, кадастровий номер 7422255500:04:000:0554, і є заповідним об'єктом - ландшафтним заказником загальнодержавного значення «Рихлівська дача» площею 789 га, який переданий Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Чернігівській області під охорону ДП «Холминське лісове господарство» відповідно до охоронного зобов'язання № 8/24-578 від 03.01.2012.
Виготовлена ДП «Холминське лісове господарство» «Технічна документація по видачі Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою Державному підприємству «Холминське лісове господарство» на території Коропського району» , включає картографічні матеріали на всі земельні ділянки, в тому числі і на земельну ділянку під №4, площею 778,0883 га, кадастровий номер 7422255500:04:000:0554, яка є заповідним об'єктом - ландшафтним заказником загальнодержавного значення «Рихлівська дача» . В даній технічній документації вказані межі земельної ділянки, її площа та розташування, тобто, фактично вказані межі ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Рихлівська дача» , дані межі закріплені ДП «Холминське лісове господарство» в натурі (на місцевості), що підтверджується наданими фотографіями встановлених на місцевості межових знаків з написами: «Ландшафтний заказник загальнодержавного значення «Рихлівська дача» охороняється законом» .
Отже, ДП «Холминське лісове господарство» винесло межі ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Рихлівська дача» на картографічних матеріалах та закріпило їх в натурі (на місцевості), тому, вважає відповідач, не має підстав для задоволення позову заступника прокурора Чернігівської області про повторне забезпечення організації проведення робіт із винесення меж ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Рихлівська дача» та закріплення їх в натурі (на місцевості).
Крім того, відповідач вказує на те, що вимоги ст.47 Закону України «Про землеустрій» , на яку посилається прокурор, не передбачають виготовлення проектів землеустрою для ландшафтних заказників, яким і є «Рихлівська дача» , а у ч.4 ст.7 Закону України «Про природно-заповідний фонд» говориться про те, що до встановлення меж територій та об'єктів природно-заповідного фонду в натурі їх межі визначаються відповідно до проектів створення територій та об'єктів природно-заповідного фонду.
Представники відповідача у судовому засіданні підтримали заперечення на позов з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву та у додатковому відзиві.
Ухвалою суду від 19.10.2017 (а.с.60) залучено до участі у справі на стороні позивача-1 - Чернігівської обласної державної адміністрації третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: 1. Департамент екології та природних ресурсів Чернігівської обласної державної адміністрації та 2. Головне управління Держгеокадастру у Чернігівській області.
Третя особа-1 - Департамент екології та природних ресурсів Чернігівської обласної державної адміністрації надала письмові пояснення по справі (а.с.63), в яких просить суд розглянути справу без участі представника Департаменту.
Третя особа-2 - Головне управління Держгеокадастру у Чернігівській області у письмових поясненнях (а.с.117) підтримує позов та просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
У цих письмових поясненнях Головне управління вважає, що відсутність встановлених меж в натурі ландшафтний заказник загальнодержавного значення «Рихлівська дача» фактично унеможливить збереження ландшафтного комплексу та цінних видів дерев.
Третя особа також просить розглянути справу без участі її представника у зв'язку з неможливістю його явки.
Розглянувши подані матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази, заслухавши в судовому засіданні пояснення прокурора та представників відповідача, суд встановив наступне.
Указом Президента України від 10.12.1994 № 750/94 Про створення заказників загальнодержавного значення (а.с.15) створено на території Чернігівської області ландшафтний заказник загальнодержавного значення «Рихлівська дача» .
ДП «Холминське лісове господарство» є постійним лісокористувачем, якому 15.12.2005, на підставі розпорядження Коропської районної державної адміністрації №222 від 06.10.2005, видано Державний акт серії ЯЯ № 370688 на право постійного користування земельною ділянкою площею 950,9146 га, розташованою на території Понорницької селищної ради Коропського району Чернігівської області, для ведення лісового господарства, який зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі № 010584300010 (а.с.53).
Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 12.12.2011 № 531 (а.с.20) затверджено нову редакцію Положення про ландшафтний заказник загального значення «Рихлівська дача» (далі - Положення) (а.с.17).
Згідно з п.1.2 Положення Заказник входить до складу природно-заповідного фонду України і охороняється як національне надбання, щодо якого встановлюється особливий режим охорони, відтворення і використання.
Згідно з п.1.3 Положення Заказник загальною площею 789 гектарів знаходиться в Коропському районі Чернігівської області і розташований на землях Державного підприємства «Холминське лісове господарство» (далі - Землевласник).
Територія, якій надано статус Заказника, не вилучається із користування Землевласника, який здійснює в її межах свою діяльність згідно з цим Положенням (п.1.5 Положення).
Землевласник на території Заказника в своїй діяльності користується Конституцією України, законами України Про охорону навколишнього природного середовища , Про природно-заповідний фонд України , іншими законодавчими і нормативно-правовими актами та цим Положенням, забезпечує і несе відповідальність за належний стан та додержання встановленого режиму території Заказника (п.1.6 Положення).
Відповідно до п.1.7 Положення, межі Заказника встановлюються в натурі, оформлюються відповідними знаками і інформаційними матеріалами, наносяться на планово-картографічні матеріали територіальних органів Держземагенства та Землевласника, відображаються у відповідних формах статистичної звітності з кількісного обліку земель (форма №6-зем) та землевпорядній документації, обов'язково враховуються при реконструкції та розвитку прилеглих територій.
На Землевласника у межах Заказника оформлюється у встановленому порядку охоронне зобов'язання щодо додержання встановленого режиму територій (п.3.5 Положення).
Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища у Чернігівській області Землекористувачу (землевласнику) ДП «Холминське лісове господарство» видано Охоронне зобов'язання № 8/24-578 від 03.01.2012 (далі - Охоронне зобов'язання) (а.с.21), відповідно до якого Землекористувачу (землевласнику)передано під охорону заповідний об'єкт: ландшафтний заказник загальнодержавного значення «Рихлівська дача» , площею - 789 га.
Згідно з Охоронним зобов'язанням Землекористувач (землевласник) ДП «Холминське лісове господарство» бере під охорону вищевказаний заповідний об'єкт і зобов'язується , зокрема, нанести на планово-картографічні матеріали та винести межі цього заповідного об'єкту в натурі з встановленням інформаційно-охоронних знаків затвердженого зразка.
За основним цільовим призначенням до земель України входить така категорія земель як землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення (п. в ч. 1 ст.19 Земельного кодексу України). Згідно ст. 43 ЗК України землі природно-заповідного фонду - це ділянки суші і водного простору з природними комплексами та об'єктами, що мають особливу природоохоронну, екологічну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність, яким відповідно до закону надано статус територій та об'єктів природно-заповідного фонду.
До земель природно-заповідного фонду включаються природні території та об'єкти (природні заповідники, національні природні парки, біосферні заповідники, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам'ятки природи, заповідні урочища), а також штучно створені об'єкти (ботанічні сади, дендрологічні парки, зоологічні парки, парки-пам'ятки садово-паркового мистецтва) (ст. 44 ЗК України).
Відповідно до ч. 2 ст. 45 ЗК України порядок використання земель природно-заповідного фонду визначається законом.
Правові основи організації, охорони, ефективного використання природно-заповідного фонду України, відтворення його природних комплексів та об'єктів визначено Законом України Про природно-заповідний фонд України від 16.06.1992 №2456-ХІІ (далі - Закон № 2456).
Відповідно до ст.2 Закону № 2456 відносини в галузі охорони і використання територій та об'єктів природно-заповідного фонду, відтворення його природних комплексів регулюються Законом України Про охорону навколишнього природного середовища , цим Законом та іншими актами законодавства України.
Згідно ч.1 ст.53 Закону №2456 рішення про створення природних заповідників, національних природних парків, а також щодо інших територій та об'єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення приймаються Президентом України.
Території та об'єкти природно-заповідного фонду або їх частини, що створюються чи оголошуються без вилучення земельних ділянок, що вони займають, передаються під охорону підприємствам, установам, організаціям і громадянам органами центрального органу виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища з оформленням охоронного зобов'язання (ч.5 ст.53 Закону №2456).
Згін ст.181 ЗК України, ст. 1 Закону України Про землеустрій від 22.05.2003 №858-ІV (далі - Закон №858) землеустрій - це сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональної організації території адміністративно-територіальних одиниць, суб'єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил.
Відповідно до п. в ч. 1 ст.2 Закону №858 землеустрій забезпечує встановлення і закріплення на місцевості меж адміністративно-територіальних одиниць, територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного значення , оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, меж земельних ділянок власників і землекористувачів.
Документація із землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об'єктів, згідно п. в ч.2 ст.25 Закону № 858, розробляється у вигляді проекту землеустрою.
Згідно приписів ст.47 Закону №858 проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, розробляються з метою, зокрема, визначення в натурі (на місцевості) меж охоронних зон та інших обмежень у використанні земель, встановлених законами та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами, а також інформування про такі обмеження землевласників, землекористувачів, інших фізичних та юридичних осіб.
Ці проекти землеустрою визначають місце розташування і розміри земельних ділянок, власників земельних ділянок, землекористувачів, у тому числі орендарів, межі територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення.
У ч. 5 ст. 47 Закону № 858 перелічено, що мають включати проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, зокрема, матеріали погодження проекту землеустрою, встановлені ст.186 ЗК України.
Рішення про затвердження проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон одночасно є рішенням про встановлення меж таких територій (ч.7 ст.47 Закону №858).
Згідно ст.25 Закону №2456 заказниками оголошуються природні території (акваторії) з метою збереження і відтворення природних комплексів чи їх окремих компонентів.
Оголошення заказників провадиться без вилучення земельних ділянок, водних та інших природних об'єктів у їх власників або користувачів.
Власники або користувачі земельних ділянок, водних та інших природних об'єктів, оголошених заказником, беруть на себе зобов'язання щодо забезпечення режиму їх охорони та збереження (ч.3 ст.26 Закону №2456).
Згідно п.2.3. Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Держкомзему від 18.05.2010 №376, зареєстрованої в Мін'юсті України 16.06.2010 за N 391/17686, комплекс робіт із встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає: підготовчі роботи, топографо-геодезичні, картографічні роботи та роботи із землеустрою, камеральні роботи, складання і оформлення матеріалів технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), а також встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками.
Надані відповідачем фотознімки (а.с.75-81) із зображенням встановлених інформаційних та охоронних знаків, встановлення яких регламентовано Положенням про єдині державні знаки та аншлаги та територіях та об'єктах природно-заповідного фонду України, затвердженим наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 29.03.1994 №80, зареєстрованого у Мін'юсті України 08.04.194 за № 72/281, є доказом встановлення ДП Холминське лісове господарство в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки Заказника.
Площа земельної ділянки №4, кадастровий номер 7422255500:04:000:0554 (а.с.53), яка знаходиться у постійному користуванні відповідача, на яку він посилається, становить 778,0883 га. ОСОБА_2, земельна ділянка, на якій створено ландшафтний заказник загальнодержавного значення Рихлівська дача становить 789 га. Отже, площа Заказника не співпадає із зазначеною в Державному акті на право постійного користування землею площею земельної ділянки № 4.
Проведеними Державною екологічною інспекцією у Чернігівській області плановими перевірками, за результатами яких складено акти перевірок (а.с.137-145), встановлено, що межі Заказника нанесені на планово-картографічні матеріали ДП Холминське лісове господарство , водночас, межі заказника в натурі не встановлено.
За інформацією Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області, наданої у листі від 25.07.2017 № 10-25.03-12252/2-17 (а.с.25), землевпорядна документація на об'єкт природно-заповідного фонду - ландшафтний заказник загальнодержавного значення Рихлівська дача не виготовлялась.
За інформацією Департаменту екомережі та природно-заповідного фонду Міністерства екології та природних ресурсів України, наданої в листі від 16.11.2017 №8-03/992-17 (а.с.133) документація із землеустрою щодо встановлення меж території Заказника в Мінприроді відсутня.
Таким чином, наведене вище вказує на порушення ДП Холмиське лісове господарство вимог чинного законодавства, п.1.7 Положення про Заказник та зобов'язання, взяте в Охоронному зобов'язанні щодо організації проведення робіт із меж ландшафтного заказника загальнодержавного значення Рихлівська дача та закріплення їх в натурі (на місцевості), та свідчить про противоправну бездіяльність відповідача.
Згідно ч.1 ст.33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Суд вважає, що заступником прокурора до позовної заяви додано належні, допустимі докази, які доводять викладені у позовній заяві обставини. ОСОБА_2, відповідачем, в свою чергу, не надано доказів, які б спростовували викладені у позові обставини.
Отже, суд доходить висновку про задоволення позову у повному обсязі.
У п.п.9.10 п.9 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 23.03.2012 №6 Про судове рішення роз'яснено що у резолютивній частині рішення про вчинення певних дій повинно відповідний припис зазначати в імперативній формі.
Відповідно до ст.49 ГПК України судовий збір покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 4-3, 33, 34, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправною бездіяльність Державного підприємства "Холминське лісове господарство" (код ЄДРПОУ 00993484) щодо незабезпечення організації проведення робіт із винесення меж ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Рихлівська дача» та закріплення їх в натурі (на місцевості).
3. Державному підприємству "Холминське лісове господарство" (код ЄДРПОУ 00993484) відповідно до вимог чинного законодавства забезпечити організацію проведення робіт із винесення меж ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Рихлівська дача» та закріплення їх в натурі (на місцевості).
4. Стягнути з Державного підприємства "Холминське лісове господарство" (вул. Центральна, 60, смт. Холми, Корюківський район, Чернігівська область, 15331; р/р 26000415057 в АТ ОСОБА_4 Аваль м. Київ, МФО 380805; код ЄДРПОУ 00993484) на користь Прокуратури Чернігівської області (вул. Князя Чорного, 9, м. Чернігів, 14000, р/р 35215093006008, МФО 820172, код 02910114, банк ДКСУ м. Київ) 3200,00 грн на відшкодування сплаченого судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
В судовому засіданні 23.11.2017, на підставі ст.85 ГПК України, оголошено тільки вступну та резолютивну частини рішення.
Повне рішення складено 28.11.2017.
Суддя Ю.М. Бобров
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2017 |
Оприлюднено | 29.11.2017 |
Номер документу | 70556155 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Бобров Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні