1/148-38
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
29.05.07 Справа № 1/148-38
Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії суддів: Онишкевича В.В. /головуючий/, Слуки М.Г., Скрутовського П.Д.
Розглянувши апеляційну скаргу Управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Камінь-Каширської районної державної адміністрації Волинської області за №1305 від 30.12.2006р.
на рішення господарського суду Волинської області від 21.12.2006р.
у справі №1/148-38
За позовом Камінь-Каширської районної центральної аптеки №9, м.Камінь-Каширський, Волинської області
До Управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Камінь-Каширської районної державної адміністрації Волинської області, м.Камінь-Каширський
за участю третьої особи без самостійних позовних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Головне управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Волинської обласної державної адміністрації, м.Луцьк,
Про стягнення 48320-05 грн. заборгованості
За участю представників:
від позивача Пась З.П. –завідуючий, Мазурик А.П. –предст.
від відповідача Мельник В.Т. –начальник, Гембік Н.В. –предст.
від третьої особи Ясинська П.В., Сліпчук Н.О. –предст.
Рішенням господарського суду Волинської області від 21.12.2006р. у справі №1/148-38 за позовом Камінь-Каширської районної центральної аптеки №9, м.Камінь-Каширський, Волинської області, до Управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Камінь-Каширської районної державної адміністрації Волинської області, м.Камінь-Каширський, про стягнення 48320 грн. 05 коп. заборгованості, вимоги позивача було задоволено в повному розмірі.
Вважаючи прийняте судом рішення таким, що не відповідає матеріалам даної справи і чинному законодавству України, відповідач оскаржив його в апеляційну інстанцію, просить дане рішення скасувати з підстав, викладених в апеляційній скарзі, та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в повному розмірі.
Обґрунтовуючи апеляційну скаргу, відповідач у даній справі посилається на те, що вимоги позивача не підтверджуються відповідними письмовими доказами, а саме:
- ліки відпускались при відсутності договору між сторонами, за виправленими і простроченими рецептами, термін чинності яких не може перевищувати двох місяців;
- суд першої інстанції безпідставно зробив висновок, що між сторонами існував договір купівлі-продажу, що не відповідає дійсності;
- при відсутності між сторонами договірних відносин, не можуть виникати взаємні зобов”язання між ними;
В судове засідання, яке відбулося 27.03.2007р. з”явилися повноважні представники сторін, яким було роз”яснено їх права та обов”язки, передбачені ст.ст.20,22 ГПК України.
Ухвалою від 27.03.2007р. суд залучив до участі в справі на стороні відповідача в якості третьої особи без самостійних позовних вимог на предмет спору - Головне управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Волинської обласної державної адміністрації, м.Луцьк, та відклав розгляд апеляційної скарги по суті на 15.05.2007р.
В процесі розгляду апеляційної скарги по суті, яку підтримали представники третьої особи, суд прийшов до висновку про оголошення перерви в засіданні до 29.05.2007р. до 9-10 год. та зобов”язав сторони провести звірку вартості відпущених ліків особам, що потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи по рецептах, виданих повноважними лікарями за період з 15.07 по 15.09.2006р., представивши суду відповідний акт, тобто за період, протягом якого були чинними рецепти, що давало право згаданим вище особам придбати безкоштовно відповідні ліки.
Вимога суду зі сторони третьої особи була виконана та представлено в судове засідання довідку від 02.04.2007р., складену на підставі перевірки щодо використання коштів за бюджетною програмою “Пільги на медичне обслуговування громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” у 2006р., а також представлено зведений реєстр пільгових рецептів на відпуск медикаментів особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи по Камінь-Каширській ЦРА №9 за період з 15 липня по 15 вересня 2006 року.
Оцінивши наявні письмові докази у даній справі, оскаржуване рішення та заслухавши пояснення повноважних представників сторін та третьої особи, суд прийшов до висновку про задоволення апеляційної скарги та скасування прийнятого судом першої інстанції рішення, з таких підстав:
Як уже зазначалося вище, позов заявлено Камінь-Каширською районною центральною аптекою №9 про відшкодування їй за рахунок Управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Камінь-Каширської районної державної адміністрації Волинської області 48320 грн. 05 коп. заборгованості за відпущені безоплатно і на пільгових умовах лікарські засоби громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Суд першої інстанції вимоги позивача задоволив в повному розмірі з посиланням на ст.193 Господарського кодексу України, у якій зазначено, що господарські зобов”язання повинні виконуватися належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а одностороння відмова від виконання зобов”язань не допускається.
Однак, суд при прийнятті рішення від 21.12.2006р., не взяв до уваги вимогу ч.2 ст.11 ЦК України, у якій зазначено що підставою виникнення цивільних прав та обов”язків є договори та інші правочини.
Як вбачається із матеріалів даної справи протягом 2006р. між позивачем та відповідачем по справі укладались 4 договори про безкоштовне забезпечення ліками осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, всього на 88 тис.грн.
Відповідно до укладених договорів Управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Камінь-Каширської райдержадміністрації профінансувало Камінь-Каширську районну центральну аптеку №9 в повному обсязі, про що не заперечували представники позивача в судовому засіданні.
Однак, договір на суму 48230-05 грн., яка є предметом даного спору, між сторонами по справі не укладався, і відсутність його не заперечується позивачем по справі.
Отже, Камінь-Каширська районна центральна аптека №9 відпускала ліки при відсутності договору та відповідно і договірних зобов”язань між відповідачем по справі, що відповідно до п.1 ч.2 с.11 ЦК України не породжує ніяких зобов”язань для відповідача про їх оплату.
Розпорядженням голови Волинської облдержадміністрації від 15.09.2006р. за №318, який зареєстрований у Волинському обласному управлінні юстиції 15.09.2006р. за №53/888, затверджено новий Порядок відшкодування коштів за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, яким передбачено з 15.09.2006р. відшкодування коштів за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами лікарів безпосередньо громадянам, а не аптекам, як це проводилось у попередні періоди до 15.09.2006р. Тому, відповідач по справі, враховуючи вимоги зазначеного вище Розпорядження, після 15.09.2006р. не укладав з аптеками Камінь-Каширського району відповідні договори про безкоштовне забезпечення ліками осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Крім того, слід зазначити, що робочою групою у складі працівників Головного управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Волинської облдержадміністрації, яке було залучене до справи в якості третьої особи, та районного Управління було проведено перевірку здійснення відпуску у 2006 році лікарських засобів за безкоштовними рецептами лікарів у Камінь-Каширській районній центральній аптеці №9, якою було встановлено, що станом на 01.01.2007р. у звітах матеріально відповідальних осіб позивача по справі не відображено фактичний відпуск медикаментів згідно представлених рецептів. На рахунках бухгалтерського обліку не зафіксовано заборгованість на суму 48320-05 грн., яка є предметом даного спору, по розрахунках з Управлінням праці. Не обліковані в бухгалтерському обліку рецепти, подані позивачем до відшкодування, крім того, зазначені рецепти виписані з порушенням чинного законодавства, а саме, містять виправлені реквізити, дати їх виписки та за терміном дії ці рецепти недійсні.
Зазначене вище, також знайшло своє відображення і у Акті ревізії Контрольно-ревізійного відділу в Камінь-Каширському районі від 06.10.2006р. №330-14/33.
Враховуючи вищенаведене, суд прийшов до висновку про скасування оскаржуваного рішення господарського суду Волинської області від 21.12.2006р. по даній справі та задоволення апеляційної скарги Управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Камінь-Каширської районної державної адміністрації Волинської області.
Керуючись ст.ст.91, 101-105 ГПК України, Львівський апеляційний господарський суд,-
П О С Т А Н О В И В :
1.Апеляційну скаргу Управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Камінь-Каширської районної державної адміністрації Волинської області - задоволити.
2.Рішення господарського суду Волинської області від 21.12.2006р. по справі №1/148-38 скасувати.
3.В позові відмовити.
Матеріали справи №1/148-38 повернути в господарський суд Волинської області.
Головуючий суддя В.В. Онишкевич
суддя М.Г. Слука
суддя П.Д. Скрутовський
Суд | Львівський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2007 |
Оприлюднено | 30.08.2007 |
Номер документу | 705711 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Львівський апеляційний господарський суд
Онишкевич В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні