РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" листопада 2017 р. Справа № 924/715/17
Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:
Головуючої судді Коломис В.В.
суддів Огороднік К.М.
суддів Тимошенко О.М.
при секретарі судового засідання Величко К.Я.
розглянувши апеляційну скаргу відповідача - Приватного підприємства "Терема" на рішення господарського суду Хмельницької області від 22.09.17 р.
у справі № 924/715/17 (суддя Гладюк Ю. В. )
позивач ОСОБА_1 міська рада
відповідач ОСОБА_2 підприємство "Терема"
про стягнення 76 140,82 грн.
за участю представників сторін:
позивача - ОСОБА_3 (довіреність №02-14-653 від 01.06.2017р.) в режимі відеоконференції;
відповідача - ОСОБА_4 (довіреність №23/08 від 28.08.2017р.) в режимі відеоконференції.
ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського суду Хмельницької області від 22.09.2017 року у справі № 924/715/17 позов ОСОБА_1 міської ради до Приватного підприємства "Терема" про стягнення 76 140,82 грн. задоволено.
Присуджено до стягнення з Приватного підприємства "Терема" на користь ОСОБА_1 міської ради 76 140,82 грн. збитків, завданих використанням земельної ділянки без правовстановлюючих документів.
Присуджено до стягнення з Приватного підприємства "Терема" на користь ОСОБА_1 міської ради 1600,00 грн. витрат по оплаті судового збору.
Не погоджуючись з прийнятим судом першої інстанції рішенням, відповідач звернувся до Рівненського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення господарського суду Хмельницької області скасувати та прийняти нове рішення, яким в позові вдмовити.
Обгрунтовуючи свої вимоги апелянт посилається на порушення господарським судом Хмельницької області норм матеріального та процесуального права, а також на невідповідність висновків, викладених у рішенні місцевого суду, обставинам справи.
Позивач у відзиві на апеляційну скаргу вважає оскаржуване рішення місцевого господарського суду законним та обгрунтованим, а тому просить залишити його без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.
Безпосередньо в судовому засіданні представники сторін повністю підтримали вимоги та доводи, викладені відповідно в апеляційній скарзі та у відзиві на неї.
Колегія суддів, заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування місцевим господарським судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що у задоволенні вимог апеляційної скарги слід відмовити, рішення місцевого господарського суду - залишити без змін.
При цьому колегія суддів виходила з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, рішенням 28 сесії ОСОБА_1 міської ради №58 від 30.10.2013р. "Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування, оренду юридичним особам, громадянам, поновлення договорів оренди земельних ділянок шляхом укладання додаткових угод" було вирішено затвердити Приватному підприємству "Терема" проект землеустрою щодо відведення та надання в оренду земельної ділянки загальною площею 2887 м2, що розташована по вул. Примакова, 1/1 в м. Хмельницькому (кадастровий номер 6810100000:01:004:0415) для обслуговування майданчика для паркування автотранспортних засобів (а.с.12).
Згідно п.п. 4,5 рішення ОСОБА_1 міської ради №58 від 30.10.2013р. вирішено юридичним особам, громадянам укласти договори оренди землі у чотирьохмісячний термін (від дати прийняття даного рішення); сплатити плату за землю у розмірі земельного податку до державної реєстрації права оренди земельної ділянки (від дати прийняття даного рішення).
Відповідно до відмітки в акті видачі рішень в ЦНАП, витяг із рішення ОСОБА_1 міської ради від 30.10.2013р. №58 було отримано представником ПП "Терема" 23.12.2013р. (а.с. 57).
18.02.2014 року ПП "Терема" звернувся до керівника дозвільного органу управління земельних ресурсів і земельної реформи із листом за реєстраційним № 428, згідно якого просив виготовити договір оренди земельної ділянки для обслуговування майданчика для паркування автотранспортних засобів по вул. Примакова,1/1, м. Хмельницький (а.с. 59).
03.04.2014 року управління земельних ресурсів та земельної реформи листом за вих.№1243/02-01-15 повідомило відповідача про підготовку проекту договору оренди землі площею 2887 м.кв., який передано на перевірку до юридичного відділу міської ради (ас. 60).
23.04.2014 року згідно листа управління земельних ресурсів та земельної реформи за вих.№1522/02-08-15 було повідомлено ПП "Терема" про те, що проект договору погоджено із юридичним відділом міської ради та передано на підпис до міського голови. Зазначено, що після погодження проекту договору оренди, останній буде передано в Центр надання адміністративних послуг для реєстрації права оренди землі (а.с. 61).
Відповідно до відмітки витягу із Журналу обліку (реєстрації) заяв та документів для отримання неадмінпослуги ЦНАП ОСОБА_1 міської ради від 30.12.2013р. визначено, що договір оренди земельної ділянки відповідач отримав 16.05.2014р., що підтверджується також підписом останнього (а.с. 62-64).
01.10.2014 року між ОСОБА_1 міською радою (орендодавець/позивач) та ПП "Терема" (орендар/відповідач) був укладений договір оренди землі №586-01-2014/7179279 (далі - договір оренди, а.с. 10-11), відповідно до п.1 якого орендодавець надав, а орендар прийняв у строкове платне користування земельну ділянку на підставі рішення двадцять восьмої сесії міської ради від 30.10.2013р. №58 із земель житлової та громадської забудови, яка знаходиться в м. Хмельницькому по вул. Примакова, 1/1.
Згідно п.п. 2, 8 договору оренди сторони передбачили, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 2887 кв.м. кадастровий №6810100000:01:004:0415. Договір укладено на 10 (десять) років до 30.10.2023р., підписано представниками сторін, скріплено печатками.
24.02.2017 року управління земельних ресурсів та земельної реформи листом за вих.№579/02-01-15 повідомило ПП "Терема" дату та час розгляду питання щодо відшкодування збитків, заподіяних внаслідок несвоєчасної державної реєстрації договору оренди землі (а.с. 16).
Листом ДПІ у м. Хмельницькому від 11.03.2017р. за вих.№ 4057/10/22-25-12-03 повідомлено управління земельних ресурсів та земельної реформи про те, що станом на 14.03.2017р. відсутня заборгованість по земельному податку на земельну ділянку ПП "Терема" по вул. Староміській,1/1 м.Хмельницькій площею 2887 м.кв. (а.с. 18).
Згідно протоколу №1 від 07.03.2017 року засідання комісії для визначення збитків власникам землі та землекористувачам вирішено: скласти акт визначення розміру збитків, що підлягають сплаті ПП "Терем", із подальшим затвердженням виконкомом ОСОБА_1 міської ради (а.с. 19-28).
Відповідно до ОСОБА_4 визначення розміру збитків від 15.03.2017р., який затверджено рішенням виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради від 13.04.2017р. №247, було встановлено, що земельна ділянка використовувалась ПП "Терема" без правовстановлюючих документів на землекористування. Період використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів: з 01.03.2014р. по 01.10.2014р. (а.с. 29-30).
Відповідно до Розрахунку розміру збитків (додаток до ОСОБА_4 визначення розміру збитків від 15.03.2017р.) визначено, що виходячи із нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 2887 кв.м. в сумі 4 350 906,00 грн. за період використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів: з 01.03.2014р. по 01.10.2014р., враховуючи неодержаний дохід в сумі 101 521,14 грн. та 25 380,32 грн. сплаченої орендної плати за період використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів, розмір збитків становить 76 140,82 грн.
Листом від 15.04.2017р. за вих.№1127/02-01-15 (а.с. 15) ПП "Терема" повідомлено про те, що актом визначення розміру збитків від 15.03.2017р., внаслідок використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів, ОСОБА_1 міській раді спричинені збитки в розмірі 76 140,82 грн., які необхідно відшкодувати у добровільному порядку на протязі 10 днів від дати отримання повідомлення (отримано 27.04.2017р. згідно поштового повідомлення про вручення кореспонденції).
У зв'язку із непогашенням відповідачем збитків у добровільному порядку, ОСОБА_1 міська рада звернулася до господарського суду Хмельницької області з позовом про стягнення з ПП "Терема" вищевказаних збитків.
Місцевий господарський суд, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, проаналізувавши вимоги чинного законодавства, що регулюють спірні правовідносини, прийшов до висновку про наявність правових підстав для стягнення з ПП "Терема" збитків в розмірі 76 140,82 грн., заподіяних внаслідок використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на таке.
Відповідно до ч.1 ст.116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст.93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Відповідно до ч.1 ст.124 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Відповідно до ст.125 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Частиною 5 ст.126 Земельного кодексу України встановлено, що право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону.
Як вже зазначалося вище, рішенням ОСОБА_1 міської ради №58 від 30.10.2013р. ПП "Терема" було затверджено проект землеустрою щодо відведення та надання в оренду земельної ділянки загальною площею 2887 м2 (вул. Примакова, 1/1 м. Хмельницький) для обслуговування майданчика для паркування автотранспортних засобів та зобов'язано у 4-х місячний термін підписати з міською радою договір оренди землі.
Натомість, відповідний договір оренди вчасно оформлений не був, а відповідач користувався земельною ділянкою без правовстановлюючих документів протягом 7-ми місяців, тобто з 01.03.2014р. по 01.10.2014р.
При цьому, доводи скаржника, що саме орган місцевого самоврядування вчасно та у повному обсязі не здійснив певних дій, спрямованих на підписання договору, і саме з вини останнього такий договір у встановлені строки підписаний не був, колегією суддів до уваги не беруться з огляду на таке.
Судом враховується, що набуттю права користування земельною ділянкою повинно передувати волевиявлення особи, яка виявила бажання набути таке право, і лише після цього здійснюється волевиявлення відповідного органу місцевого самоврядування.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судами обох інстанцій, відповідач отримав рішення міської ради №58 від 30.10.2013р. згідно відмітки 23.12.2013р., тобто майже через два місяці від дати його прийняття.
До управління земельних ресурсів із проханням про виготовлення договору оренди земельної ділянки по вул. Примакова,1/1 у м. Хмельницькому відповідач звернувся лише 18.02.2014р. (лист за реєстраційним №428).
Зазначене не узгоджується із твердженням відповідача про те, що він вчасно та без зволікань звертався до відповідних органів про оформлення договору оренди землі.
Відтак, посилання відповідача на те, що договір оренди земельної ділянки було підписано із порушенням строку 01.10.2014р. внаслідок затягування позивача та з вини останнього, матеріалами справи не підтверджується. Натомість, судами обох інстанцій встановлено бездіяльність відповідача (зволікання) щодо укладення договору оренди.
Відповідно до ст.22 Цивільного кодексу України, особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є: 1) втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); 2) доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).
Загальні підстави позадоговірної відповідальності за завдану майнову шкоду передбачені статтею 1166 ЦК України, відповідно до якої майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Для застосування такої міри відповідальності, як відшкодування збитків, необхідна наявність повного складу правопорушення: протиправної поведінки (дії чи бездіяльності) особи; шкідливого результату такої поведінки - шкоди (збитків); причинного зв'язку між протиправною поведінкою та збитками; вини особи, яка заподіяла шкоду. У разі відсутності, хоча б одного з елементів відповідальність у вигляді відшкодування збитків не наступає.
В силу приписів частини 3 статті 152 Земельного кодексу України, власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Пунктом "д" частини 1 ст. 156 Земельного кодексу України визначено, що власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні внаслідок неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки.
Відповідно до ст.157 Земельного кодексу України, відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам здійснюють органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, які використовують земельні ділянки, а також органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, діяльність яких обмежує права власників і землекористувачів або погіршує якість земель, розташованих у зоні їх впливу, в тому числі внаслідок хімічного і радіоактивного забруднення території, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами і стічними водами.
З аналізу наведених норм вбачається, що користування земельною ділянкою без правовстановлюючих документів позбавляє орендодавця права одержати дохід у вигляді орендної плати за землю, який він міг би отримувати, якби його право не було порушено.
Слід зазначити, що порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі і землекористувачам встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно з пунктом 1 Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1993р. № 284, власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні, зокрема, неодержанням доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок.
Відповідно до пункту 3 Порядку відшкодуванню підлягають збитки власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, включаючи і неодержані доходи, якщо вони обґрунтовані.
При цьому, неодержаний доход - це доход, який міг би одержати власник землі, землекористувач, у тому числі орендар, із земельної ділянки і який він не одержав внаслідок її вилучення (викупу) або тимчасового зайняття, обмеження прав, погіршення якості землі або приведення її у непридатність для використання за цільовим призначенням у результаті негативного впливу, спричиненого діяльністю підприємств, установ, організацій та громадян.
За приписами п.2 Положення розміри збитків визначаються комісіями, створеними Київською та Севастопольською міськими, районними державними адміністраціями, виконавчими комітетами міських (міст обласного значення) рад.
До складу комісій включаються представники Київської, Севастопольської міських, районних державних адміністрацій, виконавчих комітетів міських (міст обласного значення) рад (голови комісій), власники землі або землекористувачі (орендарі), яким заподіяні збитки, представники підприємств, установ, організацій та громадяни, які будуть їх відшкодовувати, представники територіальних органів Держгеокадастру, Держекоінспекції, фінансових органів, органів у справах містобудування і архітектури та виконавчих комітетів сільських, селищних, міських (міст районного значення) рад, на території яких знаходяться земельні ділянки.
Результати роботи комісій оформляються відповідними актами, що затверджуються органами, які створили ці комісії.
Керуючись вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 19.04.1993р. № 284 "Про порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам", комісією з питань визначення розміру збитків, завданих власникам землі та землекористувачам, створеної рішенням виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради, визначено розмір збитків, завданих відповідачем у вигляді неодержаного доходу від орендної плати за землю за період з 01.03.2014р. по 01.10.2014р.
Акт комісії про визначення розміру збитків затверджено рішенням виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради №247 від 15.04.2017р. (а.с. 30). При цьому, загальна сума збитків, спричинених відповідачем позивачу, становить 76 140,82 грн.
Відповідно до пункту 3.7 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011р. №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" власники землі та землекористувачі мають право на захист своїх прав шляхом стягнення збитків з особи, яка вчинила неправомірні дії щодо відповідних земельних ділянок, у випадках, встановлених главою 24 Земельного кодексу України, та за процедурою, передбаченою Порядком визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1993р. № 284.
З матеріалів справи вбачається, що заявлений позивачем до стягнення розмір збитків за фактичне використання земельної ділянки, за період з 01.03.2014р. по 01.10.2014р. на загальну суму 76 140,82 грн. відповідає обставинам справи, проведений з дотриманням Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1993р. № 284, та є обґрунтованим.
Враховуючи викладене, місцевий господарський суд прийшов до правильного висновку, що факт порушення відповідачем чинного земельного законодавства, що виявився у тривалому користуванні (сім місяців) земельною ділянкою загальною площею 2887 м2 за адресою: м. Хмельницький, вул. Примакова, 1/1 без укладення договору оренди земельної ділянки є доведеним та є підставою для нарахування збитків.
Обов'язок вносити плату за землю передбачено статтею 1 Закону України "Про оренду землі", згідно з якою оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відповідно до норм чинного законодавства міська рада, як суб'єкт права на землі комунальної власності, використовує земельні ділянки шляхом передачі їх в оренду зацікавленим особам з метою отримання орендної плати.
Підставою для сплати орендарем орендної плати є договір оренди, який набирає чинності після досягнення домовленості з усіх істотних умов, підписання його сторонами і державної реєстрації.
Водночас, відсутність договору оренди землі позбавляє міську раду, як орендодавця, права отримувати від цієї земельної ділянки доход в розмірі встановленому чинним законодавством орендної плати.
Таким чином, місцевий господарський суд прийшов до правильного висновку про наявність повного складу цивільного правопорушення з боку відповідача як-то: протиправність поведінки (користування земельною ділянкою без оформлення договору оренди земельної ділянки - зволікання відповідача з оформленням документів), збитки (визначені комісією з питань визначення розміру збитків, заподіяних власникам землі та землекористувачам відповідно до Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам), причинний зв`язок між збитками та поведінкою, вина (саме використання земельної ділянки без належного правового оформлення та зволікання з таким оформленням, позбавило власника земельної ділянки права отримати від цієї земельної ділянки дохід в розмірі орендної плати, тобто призвело до виникнення збитків).
Щодо зауважень апелянта з приводу створення комісії по нарахуванню збитків власникам землі і землекористувачам, то судами обох інстанцій встановлено, що остання була створена у відповідності до приписів, визначених у постанові Кабінету Міністрів України від 19.04.1993р. №284 "Про порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам".
При цьому слід зазначити, що відповідач рішення комісії по визначенню розміру збитків, завданих власникам землі та землекористувачам, оформлене протоколом № 1від 07.03.2017р. в установленому законом порядку не оскаржував.
Також безпідставними є твердження апелянта щодо неповідомлення його про засідання комісії, оскільки листом ОСОБА_1 міської ради відповідача було повідомлено про те, що 07.03.2017р. відбудеться засідання комісії для визначення збитків власникам землі та землекористувачам (а.с. 16).
Щодо поданої відповідачем заяви про застосування строків позовної давності до спірних правовідносин слід зазначити наступне.
Згідно з ст.ст. 256, 257 ЦК України позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу. Загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.
Відповідно до частин 1, 5 ст.261 ЦК України, перебіг позовної давності починається від дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила. За зобов'язаннями, строк виконання яких не визначений або визначений моментом вимоги, перебіг позовної давності починається від дня, коли у кредитора виникає право пред'явити вимогу про виконання зобов'язання.
Частиною 3 ст. 267 ЦК України визначено, що позовна давність застосовується судом лише за заявою сторони у спорі, зробленою до винесення ним рішення.
Згідно п.2.2 Постанови Пленуму ВГС України від 29.05.2013р. №10 "Про деякі питання практики застосування позовної давності у вирішенні господарських спорів" передбачено, що за змістом частини першої статті 261 ЦК України позовна давність застосовується лише за наявності порушення права особи. Отже, перш ніж застосовувати позовну давність, господарський суд повинен з'ясувати та зазначити в судовому рішенні, чи порушене право або охоронюваний законом інтерес позивача, за захистом якого той звернувся до суду.
Із матеріалів справи слідує, що предметом позовних вимог по даній справі є стягнення 76 140,82 грн. збитків за використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів за період з 01.03.2014р. по 01.10.2014р. При цьому, дане порушення мало триваючий характер та припинилось укладенням між позивачем та відповідачем 01.10.2014р. договору оренди земельної ділянки оренди землі №586-01-2014/7179279, відповідно до якого міська рада як орендодавець надала, а ПП "Терема" як орендар прийняв у строкове платне користування земельну ділянку.
Відтак, позивач в момент підписання договору оренди повинен був довідатись або довідався про порушення свого права, тому строк позовної давності необхідно обраховувати починаючи з 01.10.2014р. Враховуючи дату подання позову (за вх. кореспонденцією суду №05-08/1653/17 від 03.08.2017р.) строк позовної давності по даній справі пропущений не був.
За таких обставин, враховуючи вищевикладені норми права, встановлені обставини щодо використання відповідачем спірної земельної ділянки без оформлення відповідних прав у встановленому порядку, наявність в діях відповідача порушення земельного законодавства та наявність усіх елементів складу цивільного правопорушення, місцевий господарський суд прийшов до правильного висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до ст.33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Натомість, скаржником не подано судовій колегії належних та достатніх доказів, які стали б підставою для скасування рішення місцевого господарського суду. Посилання скаржника, викладені в апеляційній скарзі, колегія суддів вважає безпідставними, документально необґрунтованими, такими, що належним чином досліджені судом першої інстанції при розгляді спору.
Враховуючи все вищевикладене в сукупності, колегія суддів Рівненського апеляційного господарського суду вважає, що рішення господарського суду Хмельницької області ґрунтується на матеріалах і обставинах справи, відповідає нормам матеріального та процесуального права, а тому відсутні правові підстави для його скасування.
Керуючись ст.ст. 99,101,103,105 ГПК України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Приватного підприємства "Терема" залишити без задоволення. Рішення господарського суду Хмельницької області від 22.09.2017 року у справі №924/715/17 - залишити без змін.
2. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.
Головуюча суддя Коломис В.В.
Суддя Огороднік К.М.
Суддя Тимошенко О.М.
Суд | Рівненський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2017 |
Оприлюднено | 04.12.2017 |
Номер документу | 70590072 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Рівненський апеляційний господарський суд
Коломис В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні