Постанова
від 23.11.2017 по справі 909/545/17
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"23" листопада 2017 р. Справа № 909/545/17

Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії:

Головуючого судді Дубник О.П.

суддів Скрипчук О.С.

ОСОБА_1

при секретарі Мокрій А.В.

розглянув апеляційну скаргу Живачівської сільської ради № 318/02-31 від 07.09.17 (вх. № 01-05/4415/17 від 18.09.2017р.)

на рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 22.08.2017р.

у справі № 909/545/17 (суддя Фрич М.М.)

за позовом: Приватної агрофірми (далі -ПАФ) "Господар" с. Живачів, Тлумацький район, Івано-Франківська область

до відповідача-1: Виконавчого комітету Живачівської сільської ради с. Живачів, Тлумацький район, Івано-Франківська область

до відповідача-2: Живачівської сільської ради с. Живачів, Тлумацький район, Івано-Франківська область

про скасування рішення від 13.05.2011 р. №54/05-2011, визнання недійсним та скасування свідоцтв про право власності від 26.08.2011 р. та визнання права власності

за участю представників:

від позивача: ОСОБА_2 - представник (довіреність у матеріалах справи); ОСОБА_3 - керівник;

від відповідача-1: ОСОБА_4 - представник (довіреність у матеріалах справи); ОСОБА_5 - голова Живачівської сільської ради;

від відповідача-2: ОСОБА_4 - представник (довіреність у матеріалах справи); ОСОБА_5 - голова Живачівської сільської ради

Судом роз'яснено права та обов'язки, передбачені ст.ст. 20, 22, 28 Господарського процесуального кодексу України (надалі -ГПК України).

Відводів складу суду в порядку ст.20 ГПК України не заявлялось. Заяв про технічну фіксацію судового процесу від учасників судового процесу не надходило, у зв'язку з чим хід судового засідання фіксується у протоколі судового засідання.

Ухвалою Львівського апеляційного господарського суду від 21.09.2017 р. прийнято апеляційну скаргу до провадження та призначено до розгляду на 18.10.2017 р.

У судовому засіданні 18.10.2017 р. у розгляді справи оголошено перерву до 23.11.2017р. Ухвалою Львівського апеляційного господарського суду від 18.10.2017 р. продовжено строк розгляду справи на 15 днів.

Рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 22.08.2017р. у справі №909/545/17 (суддя Фрич М.М.) позов ПАФ "Господар" задоволено.

Скасовано рішення Живачівської сільської ради Тлумацького району від 13 травня 2011 року №54/05-2011 "Про взяття на баланс сільської ради об'єктів соціальної сфери" в частині прийняття у власність територіальної громади села Живачів об'єктів соціальної сфери та житлового фонду згідно акту передачі від 18.04.2011 року, а саме: адміністративний будинок сільської ради (контора ПАФ) - 67 000 грн., допоміжне приміщення сільської ради (приміщення для палива) - 4905 грн., приміщення магазину (склад-магазин) - 920 грн., приміщення молоко-пункту (допоміжне приміщення для складу-магазину) - 4 900 грн.

Визнано недійсним та скасовано свідоцтво про право власності б/н від 26.08.2011 на нерухоме майно склад, розташоване за адресою: вул. Незалежності, 35 а, с. Живачів, Тлумацький район, Івано-Франківська область, видане територіальній громаді с. Живачів в особі Живачівської сільської ради (реєстраційний номер 34481913).

Визнано недійсним та скасовано свідоцтво про право власності б/н від 26.08.2011 на нерухоме майно магазин-склад, розташоване за адресою: вул. Вавшківа Івана, 113 а, с. Живачів, Тлумацький район, Івано-Франківська область, видане територіальній громаді с. Живачів в особі Живачівської сільської ради (реєстраційний номер 34481525).

Визнано недійсним та скасовано свідоцтво про право власності б/н від 26.08.2011р. на нерухоме майно приміщення контори, розташоване за адресою: вул. Незалежності, 35 а, с. Живачів, Тлумацький район, Івано-Франківська область, видане територіальній громаді с. Живачів в особі Живачівської сільської ради (реєстраційний номер 34505299).

Визнано недійсним та скасовано свідоцтво про право власності б/н від 26.08.2011 на нерухоме майно молокопункт, розташоване за адресою: вул. Вавшківа Івана, 114 а, с. Живачів, Тлумацький район, Івано-Франківська область, видане територіальній громаді с. Живачів в особі Живачівської сільської ради (реєстраційний номер 34482032).

Визнано право власності ПАФ "Господар" на нерухоме майно, яке розташоване в селі Живачів, а саме: допоміжне приміщення для складу-магазину (рік побудови 1988), вартістю 4 900 грн.; склад-магазин (рік побудови 1988), вартістю 9 200 грн.; контора ПАФ (рік побудови 1971), вартістю 67 000 грн.; комора-олійня (рік побудови 1960), вартістю 10 345 грн.; приміщення для ВРХ (рік побудови 1980), вартістю 99 638 грн.; приміщення для палива (рік побудови 1997), вартістю 4 905 грн.; приміщення пилорами (рік побудови 1994), вартістю 9 329 грн.; столярна майстерня (рік побудови 1989), вартістю 16 681 грн.

Стягнуто з Живачівської сільської ради на користь ПАФ "Господар" судовий збір в розмірі 11 329, 97 грн.

Судове рішення у справі мотивоване ст.19, 144 Конституції України (в редакції від 04.02.2011 року), ст. 16, ч.1 ст. 21 (в редакції від 19.07.2017 року), ч. 1 ст. 328, ст. 392 Цивільного кодексу України (надалі -ЦК України), ч.3 ст. 24, ст. 25, ч. 1 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р. №280/97-ВР (зі змінами) (далі - Закон №280/97-ВР), п. 2 Порядку безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1253 від 13.08.2003 року.

Місцевим господарським судом зроблено висновок, що спірні об'єкти не належать до соціальної сфери, а відтак прийняті у власність територіальної громади безпідставно, а рішення сільської ради прийнято з порушенням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2003 р. № 1253. Оскільки вимоги про визнання недійсними та скасування свідоцтв на право власності є похідними від вимоги про скасування рішення Живачівської сільської ради від 13.05.2011 року №54/05-2011, на підставі якого вказані свідоцтва були видані, а відтак враховуючи, що таке рішення сільської ради прийнято з порушенням вимог законодавства, зазначені свідоцтва були видані безпідставно та підлягають визнанню недійсними та скасуванню. Спірне майно, за висновком місцевого господарського суду, передано позивачу у статутний фонд за цивільно-правовою угодою без порушень вимог діючого законодавства, що є підтвердженням набуття позивачем права власності на спірне майно відповідно до ст. 328 ЦК України, оскільки відповідно до п.4.2 Статуту ПАФ «Господар» , зареєстрованого 25.12.13 р., агрофірма утворюється за рахунок майна, виділеного рішенням зборів співвласників майнових паїв ліквідованої СС «Живачівська» як правонаступник в частині боргових зобов' язань, на суму 359 875 грн, і переданого на баланс агрофірми згідно акту приймання-передачі, затвердженого зборами від 28.12.2003 р.; протоколом № 2 зборів власників майнових та земельних паїв від 28.12.2003 р. спірні об' єкти включені в перелік майна на погашення кредиторської заборгованості, а також передано на баланс ПАФ «Господар» . відтак і вимога позивача про визнання такого права власності на вказані об'єкти є обґрунтованою та підлягає до задоволення.

Живачівська сільська рада не погоджується з ухваленим рішенням суду і вважає його прийнятим з порушенням норм матеріального та процесуального права. Обгрунтовує свою апеляційну скаргу тим, зокрема, що справа була розглянута судом першої інстанції без участі представника відповідача-2, чим було позбавлено скаржника права на захист та надання суду доказів і спростування позовних вимог, а подане клопотання про відкладення розгляду справи судом першої інстанції не розглядалось, а в рішенні суду не зазначено про його розгляд. Зазначає, що згідно п. 5 постанови Верховної Ради України від 14 лютого 1992 року N 2115-XII "Про порядок введення в дію Закону України "Про колективне сільськогосподарське підприємство" було передбачено, що об'єкти соціально-побутового призначення поділу (паюванню) між членами колективного сільськогосподарського підприємства не підлягають. Згідно п. 8 постанови Кабінету Міністрів України від 05 вересня 1996р. №1060 Про поетапну передачу у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду сільськогосподарських, переробних та обслуговуючих підприємств, установ і організацій агропромислового комплексу, заснованих на колективній та інших формах недержавної власності об'єкти соціальної інфраструктури мали безоплатно передаватися у комунальну власність відповідних адміністративно-територіальних одиниць (за згодою органів місцевого самоврядування) згідно Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 листопада 1995р. №891. Стверджує, що чинне законодавство не встановлює обмежень на виконання передачі об'єктів соціальної інфраструктури, які не є власністю підприємства, що ліквідується до комунальної власності, навіть за наявності ліквідаційної процедури. Вважає, що судом першої інстанції помилково встановлено, що відповідно до п. 4.2. Статуту ПАФ "Господар", зареєстрованого 25.12.2013р., майно агрофірми утворюється за рахунок майна, виділеного рішенням зборів співвласників майнових паїв ліквідованої Селянської спілки "Живачівська" на погашення кредиторської заборгованості, яку взяла на себе агрофірма "Господар", як правонаступник в частині боргових зобов'язань, на суму 359 875 грн. і переданого на баланс агрофірми згідно Акту приймання-передачі, затвердженого зборами від 28.12.2003 року, оскільки змінений статут зареєстрований 25.12.2013р. та не діяв у спірних правовідносинах у 2003-2011 роках. Зазначає, що згідно довідки Тлумацької районної державної адміністрації від №119 від 07.11.2011р. ПАФ "Господар" не є правонаступником майна всіх зобов'язань та боргів Селянської спілки "Живачівська". Щодо комори-олійні (рік побудови 1960), приміщення для ВРХ (рік побудови 1980), приміщення для палива (рік побудови 1997), приміщення пилорами (рік побудови 1994), столярної майстерні (рік побудови 1989), то скаржник стверджує, що згідно рішення зборів співвласників майнових паїв Селянської спілки "Живачівська" від 18.03.2001р. дане майно розпайоване і належить пайовикам на праві приватної власності на підставі майнових сертифікатів, виданих Живачівською сільською радою, що судом першої інстанції не досліджувалось. Також, Живачівською сільською радою було прийнято безоплатно на підставі акту приймання-передачі від Селянської спілки "Живачівська" адміністративний будинок сільської ради (контора), допоміжне приміщення сільської ради (приміщення для палива), приміщення магазину (склад-магазин), приміщення молоко-пункту (допоміжне приміщення для складу-магазину). Судом першої інстанції не досліджувався факт правонаступництва ПАФ "Господар" щодо Селянської спілки "Живачівська". Просить скасувати Господарського суду Івано-Франківської області від 22.08.17р. у справі №909/545/17, прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.

У відзиві на апеляційну скаргу ПАФ "Господар" заперечує доводи апеляційної скарги та зазначає, що враховуючи строки визначені ст. 69 ГПК України і те, що від відповідача не надходило жодних додаткових пояснень та доказів судом 22.08.2017р. було прийняте законне рішення. Спірне майно не віднесено згідно постанови Кабінету Міністрів України №1253 від 13.08.2003 року до об'єктів соціальної сфери та зборами співвласників майна включено до переліку майна, виділеного для погашення кредиторської заборгованості, що підтверджується протоколом №2 від 28.12.2003р. та передано на баланс ПАФ "Господар". Стверджує, що дії вчинені під час реорганізації Селянської спілки "Живачівська" в ПАФ "Господар" відповідали законодавчим актам, які регулювали питання реорганізації колективних сільськогосподарських підприємств, а до ПАФ "Господар" перейшли всі майнові та фінансові зобов'язання перед кредиторами та майно реорганізованої Селянської спілки "Живачівська" на підставі рішення загальних зборів власників майнових та земельних паїв, оформлені протоколом №2 від 28.12.2003р. та відповідним Актом №1 приймання-передачі на баланс ПАФ "Господар" майна, виділеного для погашення кредиторської заборгованості із змінами від 28.12.2003р.

Колегія суддів Львівського апеляційного господарського суду, керуючись нормами ст. 101 ГПК України щодо меж перегляду справи в апеляційній інстанції, вважає, що є можливим прийняти за наслідками розгляду апеляційної скарги постанову в даному судовому засіданні.

Вивчивши матеріали справи в сукупності з апеляційною скаргою та відзивом на неї, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши зібрані по справі докази, та дослідивши фактичні обставини у справі, колегія суддів прийшла до висновку про наявність підстав для задоволення апеляційної скарги, при цьому, судова колегія Львівського апеляційного господарського суду встановила наступні обставини та керувалася такими мотивами.

Рішенням виконавчого комітету Живачівської сільської ради від 06.04.2011 року №13 "Про розгляд звернення керівника ПАФ "Господар" відмовлено керівнику ПАФ "Господар" у наданні рішення для отримання свідоцтва про право власності на нерухоме вказане у клопотанні (а.с. 57, т.1). У рішенні зазначено, що приміщення адмінбудинку з допоміжними приміщеннями та приміщення магазину разом із допоміжними спорудами (приміщення молоко пункту) належать до соціальної сфери. Приміщення пилорами, столярної майстерні, приміщення для ВРХ, комори-олійні згідно рішення зборів співвласників майнових паїв с.с. "Живачівська" від 18.03.2003р. розпайовані та належать пайовикам на праві приватної власності на підставі майнових сертифікатів, виданих сільською радою. Спілку селян "Живачівська" 14.05.2003 р. знято з реєстрації і ПАФ "Господар" не є правонаступником майна, всіх зобов'язань та боргів с.с. "Живачівська", довідка видана державним реєстратором РДА від 02.02.2007р. за №71/01-18/14.

Рішенням Живачівської сільської ради Тлумацького району Івано-Франківської області від 13 травня 2011 року №54/05-2011 "Про взяття на баланс сільської ради об'єктів соціальної сфери" прийнято у власність територіальної громади села Живачів об'єкти соціальної сфери та житлового фонду згідно акту передачі від 18.04.2011 року на суму 224538 грн, а саме: адміністративний будинок сільської ради - 67 000 грн, допоміжне приміщення сільської ради - 4905 грн., приміщення магазину - 9200 грн, приміщення молоко-пункту - 4 900 грн., комплекстно-приймальний пункт - 41995 грн., ? будинку спеціаліста - 48000 грн, будинок ОСОБА_6 - 12300 грн., сарай ОСОБА_6, будинок ОСОБА_7 - 16619 грн., будинок гр. ОСОБА_8 - 16619 грн. (а.с. 58, т.1).

ПАФ "Господар" звернулася до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до відповідача-1: Виконавчого комітету Живачівської сільської ради, до відповідача-2: Живачівської сільської ради про:

- скасування рішення Живачівської сільської ради Тлумацького району від 13 травня 2011 року №54/05-2011 "Про взяття на баланс сільської ради об'єктів соціальної сфери" в частині прийняття у власність територіальної громади села Живачів об'єктів соціальної сфери та житлового фонду згідно акту передачі від 18.04.2011 року, а саме: адміністративний будинок сільської ради (контора ПАФ) - 67 000 грн., допоміжне приміщення сільської ради (приміщення для палива) - 4905 грн., приміщення магазину (склад-магазин) - 920 грн., приміщення молоко-пункту (допоміжне приміщення для складу-магазину) - 4 900 грн.;

- визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності б/н від 26.08.2011 на нерухоме майно склад, розташоване за адресою: вул. Незалежності, 35а, с. Живачів, Тлумацький район, Івано-Франківська область, видане територіальній громаді с. Живачів в особі Живачівської сільської ради (реєстраційний номер 34481913);

- визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності б/н від 26.08.2011 на нерухоме майно магазин-склад, розташоване за адресою: вул. Вавшківа Івана, 113а, с. Живачів, Тлумацький район, Івано-Франківська область, видане територіальній громаді с. Живачів в особі Живачівської сільської ради (реєстраційний номер 34481525);

- визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності б/н від 26.08.2011 на нерухоме майно приміщення контори, розташоване за адресою: вул. Незалежності, 35а, с. Живачів, Тлумацький район, Івано-Франківська область, видане територіальній громаді с. Живачів в особі Живачівської сільської ради (реєстраційний номер 34505299);

- визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності б/н від 26.08.2011 на нерухоме майно молокопункт, розташоване за адресою: вул. Вавшківа Івана, 114а, с. Живачів, Тлумацький район, Івано-Франківська область, видане територіальній громаді с. Живачів в особі Живачівської сільської ради (реєстраційний номер 34482032);

- визнання права власності ПАФ "Господар" на нерухоме майно, яке розташоване в селі Живачів, а саме:

допоміжне приміщення для складу-магазину (рік побудови 1988), вартістю 4 900 грн.;

склад-магазин (рік побудови 1988), вартістю 9 200 грн.;

контора ПАФ (рік побудови 1971), вартістю 67 000 грн.;

комора-олійня (рік побудови 1960), вартістю 10 345 грн.;

приміщення для ВРХ (рік побудови 1980), вартістю 99 638 грн.;

приміщення для палива (рік побудови 1997), вартістю 4 905 грн.;

приміщення пилорами (рік побудови 1994), вартістю 9 329 грн.;

столярна майстерня (рік побудови 1989), вартістю 16 681 грн.

Позивач стверджує, що 28.12.2003 року відбулись збори власників майнових та земельних паїв села Живачів. До порядку денного серед інших питань було внесено до розгляду питання про внесення змін до переліку майна. На виконання Протоколу №2 від 28.12.2003 року співвласниками майна в особі голови комітету співвласників ОСОБА_9 та членів комітету, відповідно до Акту №1 приймання-передачі передано на баланс ПАФ "Господар", яка утворилась в лютому 2000 року на базі реформованої селянської спілки "Живачівська", майно, що входить в перелік і суму майна, виділеного на погашення кредиторської заборгованості із змінами, яке включало в себе і об'єкти нерухомості: допоміжне приміщення для складу-магазину, склад-магазин, кантора ПАФ, комора-олійня, приміщення для ВРХ, приміщення для палива, приміщення пилорама та столярна майстерня. ПАФ "Господар" в процесі виробничої діяльності до 2011 року була повністю погашена вся заборгованість перед кредиторами і тому позивач звернувся до виконавчого комітету Живачівської сільської ради з клопотанням про надання рішення на приватизацію нерухомого майна. Рішенням виконавчого комітету Живачівської сільської ради від 06.04.2011 року №13 відмовлено ПАФ "Господар" у наданні рішення для отримання свідоцтва про право власності на нерухоме майно з підстав, що вказане нерухоме майно належить до соціальної сфери. Позивач обгрунтовує свої доводи посиланням на Указ Президента України № 62 від 29.01.2001р. "Про заходи щодо забезпечення захисту майнових прав селян у процесі реформування аграрного сектора економіки", постанову Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2001 р. №177 "Про врегулювання питань щодо забезпечення захисту майнових прав селян у процесі реформування аграрного сектору економіки", якою затверджено ОСОБА_8 уточнення складу і вартості пайових фондів майна членів колективних сільськогосподарських підприємств, у тому числі реорганізованих, а також наказами Міністерства аграрної політики України від 14 березня 2001 р. N 62, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 4 квітня 2001 р. за №305/5496, яким затверджено Порядок розподілу та використання майна реорганізованих колективних сільськогосподарських підприємств; від 14.03.2001 р. № 63, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04.04.2001 р. за № 306/549, яким затверджено Порядок оформлення правонаступництва за зобов' язаннями реорганізованих колективних сільськогосподарських підприємств. Оскаржуваним рішенням Живачівської сільської ради Тлумацького району Івано-Франківської області від 13 травня 2011 року №54/05-2011 "Про взяття на баланс сільської ради об'єктів соціальної сфери" прийнято у власність територіальної громади села Живачів об'єкти соціальної сфери та житлового фонду згідно акту передачі від 18.04.2011 року. Стверджує, що спірне майно відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2003 року №1253 не віднесено до об'єктів соціальної сфери та зборами співвласників майна включено до переліку майна, виділеного на погашення кредиторської заборгованості та передано на баланс ПАФ "Господар".

Щодо скасування рішення Живачівської сільської ради Тлумацького району від 13 травня 2011 року №54/05-2011 "Про взяття на баланс сільської ради об'єктів соціальної сфери" в частині прийняття у власність територіальної громади села Живачів об'єктів соціальної сфери та житлового фонду згідно акту передачі від 18.04.2011 року, а саме: адміністративний будинок сільської ради (контора ПАФ) - 67 000 грн., допоміжне приміщення сільської ради (приміщення для палива) - 4905 грн., приміщення магазину (склад-магазин) - 920 грн., приміщення молоко-пункту (допоміжне приміщення для складу-магазину) - 4 900 грн. суд зазначає наступне.

Згідно ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковим до виконання на відповідній території.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону №280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради (ч.5 ст. 16 Закону №280/97-ВР).

Частиною 3 ст. 24 Закону №280/97-ВР передбачено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень (ч.1 ст. 51 Закону №280/97-ВР).

Виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб (ч.3 ст. 51 Закону №280/97-ВР).

Згідно частини 1 статті 59 Закону №280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території (ч.1 ст. 73 Закону №280/97-ВР).

Виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради ( ч.6 ст.59 Закону № 280/97-ВР).

Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб'єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом (ч.ч.1, 2 ст. 60 Закону № 280/97-ВР).

Як передбачено частиною 10 статті 59 Закону №280/97-ВР, акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Згідно ч.1 ст.1 ГПК України підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Під предметом позову розуміється певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача стосовно якої позивач просить прийняти судове рішення. Підставу позову становлять обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги щодо захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів. У відповідності до ч.1 ст.33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Ця норма процесуального закону окреслює предмет доказування в господарському процесі. При цьому обсяг доказування обмежується не лише обставинами, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, але й іншими обставинами, що мають значення для правильного вирішення спору.

В апеляційній інстанції справи переглядаються за правилами розгляду цих справ у першій інстанції з урахуванням особливостей, передбачених у цьому розділі. Апеляційний господарський суд, переглядаючи рішення в апеляційному порядку, користується правами, наданими суду першої інстанції (ст.99 ГПК України).

Відповідно до ч.1, 2 ст. 101 ГПК України у процесі перегляду справи апеляційний господарський суд за наявними у справі і додатково поданими доказами повторно розглядає справу. Додаткові докази приймаються судом, якщо заявник обгрунтував неможливість їх подання суду першої інстанції з причин, що не залежали від нього. Апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обгрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

Відповідно до абз. 1,2 преамбули Закону України «Про колективне сільськогосподарське підприємство» від 14.02.92 р. № 2114-ХП (надалі - Закон № 2114-ХП) цей Закон визначає правові, економічні, соціальні та організаційні умови діяльності колективного сільськогосподарського підприємства. Закон спрямований на забезпечення повної самостійності зазначеного підприємства, реалізацію його можливостей як суб'єкта господарювання, визначає його права і обов'язки у здійсненні господарської діяльності.

Згідно ч. 1 ст. 31 Закону № 2114-ХП (в редакції Закону України від 14.10.92 р. N 2688-XII) ліквідація та реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) підприємства провадяться за рішенням загальних зборів (зборів уповноважених) його членів або за рішенням суду чи арбітражного суду. Підприємство може бути ліквідовано у разі визнання його банкрутом та на інших підставах, передбачених законодавчими актами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 31 Закону № 2114-ХП (у редакції чинній до 23.04.2011р.) підприємство вважається реорганізованим або ліквідованим з моменту виключення його з державного реєстру України.

При перетворенні одного підприємства в інше до підприємства, яке щойно виникло, переходять усі майнові права і обов'язки колишнього підприємства (абз. 1 ч. 6 ст. 31 Закону № 2114-ХП)

У разі реорганізації підприємства паї його членам або їх спадкоємцям видаються правонаступниками цього підприємства за рахунок майна, яке було віднесене до складу пайового фонду підприємства на дату його реорганізації і передане на баланс правонаступникам. Об'єкти соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарські меліоративні системи підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників, підлягають безоплатній передачі до комунальної власності в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ч.ч.7, 8 ст. 31 Закону № 2114-ХП).

На виконання статті 31 Закону № 2114-ХП постановою Кабінету Міністрів України від 13 серпня 2003 р. N 1253 затверджено Порядок безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників (надалі - Порядок).

Згідно п.п. а п. 2 Порядку об'єктами передачі згідно з цим Порядком є об'єкти соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва: житлові будинки (разом із вбудованими та прибудованими нежитловими приміщеннями), житлові приміщення в інших будівлях, що належали колективним сільськогосподарським підприємствам, та гуртожитки; навчальні заклади (заклади дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної освіти тощо); заклади охорони здоров'я - лікувально-профілактичні заклади, фельдшерсько-акушерські пункти, сільські лікарські амбулаторії тощо (крім санаторіїв, профілакторіїв, будинків відпочинку та аптек); заклади культури - клуби, будинки культури тощо (крім кінотеатрів); заклади фізичної культури та спорту (стадіони, спортивні зали, інші об'єкти та споруди, призначені для занять фізичною культурою і спортом); заклади побутового обслуговування (перукарні, лазні тощо); зовнішні мережі електро-, тепло-, газо-, водопостачання та водовідведення, а також інженерні будівлі та споруди, призначені для обслуговування об'єктів соціальної сфери, житлового фонду (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, обладнання тощо); сільські дороги.

Рішення про передачу об'єктів соціальної сфери та житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, приймається відповідною сільською, селищною, міською радою, а внутрішньогосподарської меліоративної системи, які передаються у спільну власність територіальних громад, - районною, якщо об'єкт знаходиться в межах території району, або обласною радою, якщо об'єкт знаходиться в межах території двох і більше районів(п. 3 Порядку).

Згідно ст. 32 Закону № 2114-ХП (у редакції чинній до внесення змін згідно із Законом України від 15.05.2003 р. N 762-IV) ліквідація підприємства здійснюється ліквідаційною комісією, що утворюється загальними зборами (зборами уповноважених) членів підприємства. За їх рішенням ліквідація може провадитись самим підприємством в особі його органу управління. Загальні збори (збори уповноважених) членів підприємства, встановлюють порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторів, який має бути не менше двох місяців з моменту оголошення про ліквідацію. У разі визнання підприємства банкрутом його ліквідація проводиться згідно з ліквідаційною процедурою, передбаченою Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Ліквідаційна комісія вміщує в офіційній пресі за місцем знаходження підприємства публікацію про його ліквідацію, порядок і строк заяви кредиторами претензій. Разом з цим ліквідаційна комісія зобов'язана провести роботу по стягненню дебіторської заборгованості підприємству і виявленню претензій кредиторів з повідомленням останніх про ліквідацію підприємства. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно підприємства і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс і подає його загальним зборам членів підприємства або суду. Претензії, не задоволені за браком майна, вважаються погашеними. Претензії вважаються погашеними, якщо вони не визнані ліквідаційною комісією, а також якщо кредитори протягом місячного строку з дня одержання повідомлення про повне або часткове невизнання претензій не подадуть позовів до суду або арбітражного суду про задоволення вимог.

Відповідно до довідки державного реєстратора Тлумацької районної державної адміністрації Івано-Франківської області від 07.11.11 р. № 119 державна реєстрація селянської спілки «Живачівська» (іден.код 03751698), юридична адреса якої с.Живачів Тлумацького району, скасована згідно поданих установчих документів 14.05.2003 р. Правонаступників в спілки немає( а.с.174, т.1).

Відповідно до Статуту Приватної агрофірми «Господар» (іден.код 30770331), зареєстрованого Тлумацькою райдержадміністрацією 01.02.2000 р. (реєстраційний номер 23803078Ю00/0039 (а.с.167-173, т.1) власником ОСОБА_10 є громадянин України ОСОБА_3. ОСОБА_10 складають основні фонди і оборотні засоби, а також цінності, відображені в балансі ОСОБА_10. ОСОБА_10 утворюється за рахунок: внеску власника; прибутку, отриманого від реалізації продукції, робіт, послуг, а також інших видів господарської діяльності; кредитів банків та інших кредиторів; прибутків від цінних паперів; доброчинних внесків і пожертвувань українських та іноземних юридичних і фізичних осіб; придбання майна в інших юридичних і фізичних осіб; інших джерел, не заборонених законодавством України (п.п.4.1, 4.2 Статуту).

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за № НОМЕР_1 (а.с.11, т.2) даних про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована ПАФ »Господар» (іден.код 30770331) відомості відсутні.

Згідно ст.10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003р. № 755-IV якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою. Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними. Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості. Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах.

Між тим, місцевим господарським судом взято до уваги Статут позивача (а.с.84-87, т.1) зі змінами, зареєстрованими державним реєстратором 25.12.2013 р. як доказ створення ПАФ «Господар» на майні реформованої СС «Живачівська» , як стверджує позивач у позовній заяві. Як вбачається із згаданої вище довідки з ЄДРПОУ № НОМЕР_1 державним реєстратором ОСОБА_11 проведена 25.12.2013 р. державна реєстрація змін до установчих документів позивача: зміна статутного або складеного капіталу, інші зміни, зміна складу або інформації про засновників. Відповідно до п. 4.2 Статуту майно ОСОБА_10 утворюється: із внеску власника; майна, виділеного рішенням зборів співвласників майнових паїв ліквідованої СС «Живачівська» на погашення кредиторської заборгованості, яку взяла на себе ОСОБА_10 «Господар» , як правонаступник в частині боргових зобов' язань, на суму 359 875,00 грн. і переданого на баланс ОСОБА_10 згідно Акту приймання-передачі, затвердженого зборами від 28.12.2003 р.; створення статутного капіталу в сумі 644,09 тис.грн.; прибутку, отриманого від реалізації продукції, робіт, послуг, а також інших видів господарської діяльності; кредитів банків та інших кредиторів; прибутків від цінних паперів; доброчинних внесків і пожертвувань українських та іноземних юридичних і фізичних осіб; інших джерел, не заборонених законодавством України (а.с.85, т.1).

В матеріалах справи наявний акт (а.с.99-105, т.1), складений контрольно-ревізійним відділом в Тлумацькому районі від 29.05.2003р. № 103 по дорученню прокуратури Івано-Франківської області (лист від 17.04.2003 р. № 02/1-107-03) «Перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності позивача за 2000-2003 рр.» , з якого вбачається, що при створенні приватної фірми засновником внесок коштами або майном не вносився, фактично ПАФ «Господар» користується землею та майном пайовиків. В ході перевірки також встановлено, зокрема, що після уточнення майна та вартості об єктів, які відносяться до соціальної сфери і не підлягають паюванню (затверджених зборами співвласників паїв від 18.03.2001 р.) його вартість склала 236,3 тис. грн.; із попереднього переліку вилучено і продано дитячий садок з літньою кухнею і огорожею вартістю 5,2 тис. грн., а включено приміщення контори вартістю 67,0 тис. грн. Об'єкти соціальної сфери вартістю 236,3 тис. грн. на баланс Живачівської сільської ради в порушення вимог Указу Президента України «Про деякі заходи щодо поліпшення умов господарювання недержавних сільськогосподарських підприємств» від 09.03.2000 р. № 398/200, постанови Кабінету Міністрів України «Про поетапну передачу у комунальні власність об' єктів соціальної сфери, житлового фонду сільськогосподарських, переробних та обслуговуючих підприємств, установ та організацій агропромислового комплексу, заснованих на колективній та іншій формах недержавної власності« від 05.09.96 р. № 1060 та п.5 постанови Верховної Ради України «Про порядок введення в дію Закону України «Про колективне сільськогосподарське підприємство» .

Також зі справи вбачається, що збори власників майнових та земельних паїв (протокол № 2 від 28.12.03 р.) (а.с.18-52, т.1), с.Живачів Тлумацький район Івано-Франківська область, згідно порядку денного (пункт 2) вносили зміни до переліків майна, виділеного на погашення кредиторської заборгованості, соціальної сфери, резервного фонду, що підлягає паюванню між власниками майнових паїв, орендованого майна.

Суд апеляційної інстанції критично оцінює твердження позивача, що на виконання вимог зборів співвласників майнових та земельних паїв (протоколу № 2 від 28.12.2003 р.) йому комітетом співвласників передано на баланс згідно Акту № 1 прийому-передачі майно, виділене на погашення кредиторської заборгованості згідно переліку, зазначеному у ньому (а.с.41-45. т.1), з чим погодився суд першої інстанції, оскільки в матеріалах справи відсутні: списки пайовиків (як додаток до протоколу № 2, про що зазначено в самому протоколі), рішення зборів співвласників майнових та земельних паїв про обрання комітету співвласників, довіреності (з протоколу № 2 вбачається, що інтереси 217 власників майнових та земельних паїв представлено на підставі довіреностей). Такі висновки зроблено судом апеляційної інстанції на підставі ч.2 ст.33, ч.2 ст.34 ГПК України відповідно до яких докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу; обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування (ч.2 ст.34 ГПК України). В силу ч.1 ст.38 ГПК України сторона у разі неможливості самостійно надати докази вправі подати клопотання про витребування господарським судом доказів. Такого клопотання позивачем не заявлялось, хоча на ньому, як уже зазначав суд апеляційної інстанції вище лежить обов'язок довести суду підставність заявлених позовних вимог. Згідно з положеннями ч.ч.1, 2 ст. 4-3 ГПК України судочинство в господарських судах здійснюється на засадах змагальності; сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами. В судовому засіданні позивач не заперечував, що голова ліквідованої спілки СС «Живачівська» , голова ліквідаційної комісії СС «Живачівська» та керівник ПАФ «Господар» збігаються в одній особі. Зі справи вбачається, що збори співвласників майнових та земельних паїв СС «Живачівська» проводились неодноразово до 28.12.2003 р. і в самому протоколі № 2 від 28.12.2003 р. зазначено, що вносяться зміни в переліки майна, яке визначено попередніми зборами співвласників майнових та земельних паїв, по групам: майно соціальної інфраструктури; майно резервного фонду; майно пайового фонду; майно, виділене на погашення кредиторської заборгованості; орендоване майно. Між тим, Тлумацькою районною адміністрацією надана довідки: від 01.02.11 р. за № 80/01-20, що протоколи зборів пайовиків колишньої СС «Живачівська» від 14.09.2003 р. та 28.12.2003 р. на державне зберігання не надходили; від 26.06.17 р. № 01-24/56, що протоколи загальних зборів СС «Живачівська» № 1 від 13.01. та № 3 від 06.03.2000 р. вилучені з державного зберігання правоохоронними органами. Протокол виїмки від 23.09.2003 р. Протоколи загальних зборів СС «Живачівська» за 2003 р. на державне зберігання до архівного відділу райдержадміністрації не надходили (а.с. 108-109, 176-177, т.1)

Також зазначені висновки суд апеляційної інстанції обґрунтовує наступними нормативно-правовими актами, що регулюють дані правовідносини: наведеними вище нормами Закону № 2114-ХП, який введено в дію 01.03.1992 р. постановою Верховної Ради України від 14.02.1992 р. за № 2115-ХП, зокрема, п.8 ст.31 відповідно до якого об'єкти соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарські меліоративні системи підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників, підлягають безоплатній передачі до комунальної власності в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України; Указом Президента України «Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектора економіки» від 03.12.1999 р. № 1529/9, яким вказано забезпечити всім членам колективних сільськогосподарських підприємств права вільного виходу з цих підприємств із земельними та майновими паями та створення на їх основі приватних (приватно-орендних) підприємств, селянських фермерських господарств, селянсько-господарських кооперативів, господарських товариств, інших суб'єктів господарювання, заснованих на приватній власності; Указом Президента України «Про заходи щодо забезпечення захисту майнових прав селян в процесі реформування аграрного сектора економіки» від 29.01.2001 р. № 62/2001, яким визначено, що завершення реформування аграрного сектора економіки на засадах приватної власності є невідкладним завданням органів виконавчої влади країни; прийнятою на виконання цього Указу №62/2001 постановою Кабінету Міністрів України «Про врегулювання питань забезпечення захисту майнових прав селян у процесі реформування аграрного сектора економіки» від 28.02.2001 р. № 177 (надалі - постанова КМУ № 177), зі змінами, якою, зокрема, затверджено Типове положення про комісію з організації вирішення майнових питань, що виникають у процесі реформування аграрного сектора економіки (надалі - Типове положення). Типовим положенням передбачено затвердження загальними зборами співвласників Положення про комісію та визначено її завдання (п.4):

1) проводить уточнення складу активів і пасивів та їх вартості у підприємстві, де відбулася фактична передача майна;

2) складає акт розрахунку пайового фонду майна членів підприємства, в тому числі реорганізованого, з урахуванням майна, яке призначалося, але не використане для погашення заборгованості із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів і державних цільових фондів у зв'язку із списанням цієї заборгованості відповідно до законодавства;

3) формує переліки майна підприємства, в тому числі: майна соціальної інфраструктури; майна, яке не підлягає паюванню, в тому числі державного; майна на суму заборгованості реорганізованого підприємства; майна пайового фонду;

4) визначає структуру пайового фонду майна;

5) складає план розподілу пайового фонду майна;

6) проводить інвентаризацію пайового фонду майна та складає порівняльну відомість щодо цього майна;

7) визначає інвентаризаційні різниці за результатами інвентаризації майна пайового фонду, готує пропозиції з урегулювання виявлених розбіжностей;

8) визначає розміри паїв колишніх членів підприємства, що не були ними одержані в натурі, грошима або цінними паперами під час припинення членства, а також виявляє осіб, які є їх власниками;

9) розглядає заяви осіб щодо визнання за ними права на майновий пай та правильності розрахунку вартості паїв;

10) вносить пропозиції щодо: виділення групі осіб (окремим особам), які є власниками паїв, індивідуально визначених об'єктів із складу майна реорганізованого підприємства та передачі їх у спільну власність; збереження і використання за призначенням об'єктів соціальної інфраструктури, які належали підприємству до передачі у комунальну власність; збереження і використання за призначенням об'єктів права державної власності, які перебували в користуванні підприємств;

11) забезпечує можливість кожному співвласнику ознайомитися з усіма документами, що складаються за результатами роботи комісії.

Кількісний та персональний склад, а також регламент комісії визначаються зборами співвласників (п.6 Типового положення).

Рішення комісії оформляються протоколом, що підписується головою і секретарем комісії, а затверджується зборами співвласників у порядку, встановленому співвласниками. . Діяльність комісії припиняється за рішенням зборів співвласників. Протоколи та інші документи комісії передаються органу місцевого самоврядування, де забезпечується їх зберігання протягом п'яти років. (п.п. 15, 16, 17 Типового положення).

Оскільки зміни в Статут позивача щодо майна ОСОБА_10 зареєстровано державним реєстратором 25.12.2013 р., посилання позивача на наказ Міністерства аграрної політики України від 14.03.2001 р. № 63 «Про затвердження Порядку оформлення правонаступництва за зобов'язаннями реорганізованих колективних сільськогосподарських підприємств» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 04.04.2001 р. за № 306/5497) є безпідставним через втрату ним чинності на підставі наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 р. № 253. Крім цього, як встановлено судом апеляційної інстанції, матеріалами справи доказують відсутність державної реєстрації в ЄДРПОУ відомостей про юридичних осіб, правонаступником яких є ПАФ » Господар» (а.с.119, т.2).

Відповідно до ст.392 ЦК України власник майна може пред'явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.

Невідповідність висновків місцевого господарського суду встановленим обставинам справи є підставою для скасування рішення суду відповідно до ч.1 ст. 104 ГПК України.

Встановленні вище судом апеляційної інстанції обставини справи в порядку ст.99 ГПК України, застосовані норми матеріального права дають можливість зробити висновок про недоведеність позивачем порушення своїх прав та охоронюваних законом інтересів Живачівською сільською радою.

Згідно ч.8 ст.84 ГПК України якщо у справі беруть участь кілька позивачів або відповідачів, у рішенні вказується, як вирішено спір щодо кожного з них, або зазначається, що обов'язок чи право стягнення є солідарним.

Позов також пред'явлено до виконкому Живачівської сільської ради. Відповідно до ч.ч.1, 3 ст.21 ГПК України сторонами в судовому процесі є позивач і відповідач. Відповідачами є юридичні особи та у випадках, передбачених цим Кодексом, - фізичні особи, яким пред'явлено позовну вимогу.

Згідно п.п.4.2.5 п.4 постанови пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" від 26.12.2011 р. № 18 (зі змінами) провадження у справі підлягає припиненню з посиланням на пункт 1 частини першої статті 80 ГПК, якщо при розгляді справи буде встановлено, зокрема, що позов подано позивачем або до відповідача, який не має статусу юридичної особи або громадянина - суб'єкта підприємницької діяльності і не є учасником корпоративних відносин.

Живачівська сільська рада зазначає про відсутність статусу юридичної особи у її виконавчого органу і це підтверджується довідкою з ЄДРПОУ за № НОМЕР_2 станом на 08.06.2017 р. (день подання позову).Відповідно до п.1 ч.1 ст.80 ГПК України господарський суд припиняє провадження у справі, якщо спір не підлягає вирішенню в господарських судах України.

Від так, оскаржуване рішення суду підлягає скасуванню, а апеляційна скарга - задоволенню. В частині позовних вимог ПАФ «Господар» до виконкому Живачівської сільської ради провадження у справі слід припинити. В частині позовних вимог ПАФ «Господар» до Живачівської сільської ради - в позові відмовити.

Відповідно до п. 4.4. постанови Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України» від 21.02.2013 р. № 7 коли приймається нове судове рішення апеляційної інстанції після скасування судового рішення місцевого господарського суду, або судом касаційної інстанції після скасування судових рішень судів нижчих інстанцій, то розподіл сум судового збору здійснюється постановою відповідно апеляційної або касаційної інстанції, який прийняв нове рішення.

Враховуючи вимоги ст. 49 ГПК України, судові витрати в сумі 11329,97 грн за розгляд позовної заяви слід залишити за позивачем, а 12462,96 грн за розгляд апеляційної скарги слід стягнути з ПАФ "Господар" на користь Живачівської сільської ради.

Керуючись ст. ст. 103, 104, 105 ГПК України, Львівський апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу задоволити. Рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 22.08.2017р у цій справі скасувати і прийняти нове рішення.

У задоволенні позовних вимог ПАФ "Господар" до Живачівської сільської ради про скасування рішення Живачівської сільської ради Тлумацького району від 13 травня 2011 року №54/05-2011 "Про взяття на баланс сільської ради об'єктів соціальної сфери" в частині прийняття у власність територіальної громади села Живачів об'єктів соціальної сфери та житлового фонду згідно акту передачі від 18.04.2011 року, а саме: адміністративний будинок сільської ради (контора ПАФ) - 67 000 грн., допоміжне приміщення сільської ради (приміщення для палива) - 4905 грн., приміщення магазину (склад-магазин) - 920 грн., приміщення молоко-пункту (допоміжне приміщення для складу-магазину) - 4 900 грн.; визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності б/н від 26.08.2011 на нерухоме майно склад, розташоване за адресою: вул. Незалежності, 35а, с. Живачів, Тлумацький район, Івано-Франківська область, видане територіальній громаді с. Живачів в особі Живачівської сільської ради (реєстраційний номер 34481913); визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності б/н від 26.08.2011 на нерухоме майно магазин-склад, розташоване за адресою: вул. Вавшківа Івана, 113а, с. Живачів, Тлумацький район, Івано-Франківська область, видане територіальній громаді с. Живачів в особі Живачівської сільської ради (реєстраційний номер 34481525); визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності б/н від 26.08.2011 на нерухоме майно приміщення контори, розташоване за адресою: вул. Незалежності, 35а, с. Живачів, Тлумацький район, Івано-Франківська область, видане територіальній громаді с. Живачів в особі Живачівської сільської ради (реєстраційний номер 34505299); визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності б/н від 26.08.2011 на нерухоме майно молокопункт, розташоване за адресою: вул. Вавшківа Івана, 114а, с. Живачів, Тлумацький район, Івано-Франківська область, видане територіальній громаді с. Живачів в особі Живачівської сільської ради (реєстраційний номер 34482032); визнання права власності Приватної агрофірми "Господар" /Івано-Франківська область, Тлумацький район, с. Живачів, вул. Незалежності, 34б, код ЄДРПОУ 30770331/ на нерухоме майно, яке розташоване в селі Живачів, а саме: допоміжне приміщення для складу-магазину (рік побудови 1988), вартістю 4 900 грн.; склад-магазин (рік побудови 1988), вартістю 9 200 грн.; контора ПАФ (рік побудови 1971), вартістю 67 000 грн.; комора-олійня (рік побудови 1960), вартістю 10 345 грн.; приміщення для ВРХ (рік побудови 1980), вартістю 99 638 грн.; приміщення для палива (рік побудови 1997), вартістю 4 905 грн.; приміщення пилорами (рік побудови 1994), вартістю 9 329 грн.; столярна майстерня (рік побудови 1989), вартістю 16 681 грн. - відмовити.

У частині позовних вимог ПАФ "Господар" до виконавчого комітету Живачівської сільської ради провадження у справі припинити.

2. Стягнути з Приватної агрофірми "Господар" (78044, Івано-Франківська область, Тлумацький район, с. Живачів, код ЄДРПОУ 30770331) на користь Живачівської сільської ради (78044, Івано-Франківська область, Тлумацький район, с. Живачів, вул. Незалежності, 34б, код ЄДРПОУ 04357816) 12462,96 грн судового збору за розгляд справи в суді апеляційної інстанції.

3. Місцевому господарському суду видати наказ.

4. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно з розділом ХІІ-І ГПК України.

Повний текст постанови підписано 28.11.2017р.

Головуючий суддя Дубник О.П.

Суддя Скрипчук О.С.

Суддя Юрченко Я.О.

СудЛьвівський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення23.11.2017
Оприлюднено04.12.2017
Номер документу70590085
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/545/17

Постанова від 08.05.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Чумак Ю.Я.

Ухвала від 23.03.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Чумак Ю.Я.

Постанова від 23.11.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник Оксана Петрівна

Ухвала від 18.10.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник Оксана Петрівна

Ухвала від 21.09.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Рішення від 22.08.2017

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фрич М.М.

Ухвала від 20.07.2017

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фрич М.М.

Ухвала від 27.06.2017

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фрич М.М.

Ухвала від 09.06.2017

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фрич М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні