Справа № 305/888/17
Провадження по справі 2-а/305/50/17
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01.12.2017 року. Рахівський районний суд Закарпатської області у складі:
головуючого судді - Ємчук В.Е.
за участі: секретаря - Орос С.Ю.
представника позивача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Кобилецько-Полянської селищної ради до старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Закарпатської області Ярош С.І. про визнання незаконною та скасування постанови про накладення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
Кобилецько-Полянський селищний голова ОСОБА_3 звернувся в суд з адміністративним позовом до старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Закарпатській області. Позовні вимоги обґрунтовано тим, що постановою Рахівського районного суду Закарпатській області від 16.02.2017 року по справі №305/1886/16-а зобов'язано Кобилецько-Полянську селищну раду Рахівського району Закарпатської області в особі виконавчого комітету в порядку, визначеному чинним законодавством, вчинити дії, необхідні для виготовлення містобудівної документації відносно проектування, розташування, визначення меж - "червоних ліній", прийняття в експлуатацію під'їзної дороги з АДРЕСА_1, що в селі Кобилецька Поляна, Рахівського району, Закарпатської області до земельної ділянки громадян ОСОБА_4 та ОСОБА_5, яка розташована на території АДРЕСА_1, через земельну ділянку, яку використовує громадянка ОСОБА_7, що розташована на території АДРЕСА_2, із напрямку, вказаному в кадастровому плані проекту відведення земельної ділянки у власність громадян ОСОБА_8 та ОСОБА_5. Виконання вищевказаної постанови 27 та 31 березня 2017 року виносилися на порядок денний засідань земельної (узгоджувальної) комісії, проте в обох випадках на засідання з невідомих причини не з'являлися сторони спору. 06 квітня 2017 року комісією у складі ОСОБА_9, ОСОБА_1, ОСОБА_10 у присутності селищного голови ОСОБА_3, представника ТОВ Моя земля ОСОБА_11, представників поліції було здійснено спробу проведення обмірів земельної ділянки на місцевості (в натурі) під утворення під'їзної дороги з АДРЕСА_3 через земельну ділянку ОСОБА_7, що в АДРЕСА_4, до земельної ділянки громадян ОСОБА_8 та ОСОБА_5, що в АДРЕСА_1. Однак, громадяни ОСОБА_7 та її син ОСОБА_12 не допустили комісію на свою присадибну земельну ділянку, погрожуючи членам комісії та присутнім фізичною розправою. 18.04.2017 року на адресу Кобилецько-Полянської селищної ради надійшла копія постанови відповідача від 12.04.2017 року про відкриття виконавчого провадження за виконавчим листом Рахівського районного суду №305/1886/16-а виданого 31.03.2017 року щодо зобов'язань Кобилецько-Полянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області в особі виконавчого комітету Кобилецько-Полянської селищної ради Рахівського району Закарпатської обласні в порядку, визначеному чинним законодавством, вчинити дії, необхідні для виготовлення містобудівної документації відносно проектування, розташування, визначення меж - "червоних ліній", прийняття в експлуатацію під'їзної дороги з АДРЕСА_5 до земельної ділянки громадян ОСОБА_8 та ОСОБА_5, яка розташована на території АДРЕСА_1, через земельну ділянку, яку використовує громадянка ОСОБА_7, що розташована на території АДРЕСА_2, в напрямку, вказаному в кадастровому плані проекту відведення земельної ділянки у власність громадян ОСОБА_8 та ОСОБА_5. ОСОБА_13 селищної ради за № 253 від 03.05.2017 року відповідача та стягувачів по виконавчому провадженню було повідомлено про вищезгадані заходи щодо виконання Постанови Рахівського районного суду від 16.02.2017 року по справі № 305/1 886/16-а. Крім того, ухвалою Рахівського районного суду від 04.05.2017р. по справі № 305/667/17 за позовом ОСОБА_7 до Кобилецько-Полянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області, треті особи: ОСОБА_8, ОСОБА_5 про визнання незаконним та скасування рішення Кобилецько-Полянської селищної ради № 163 від 06.07.2016р. зупинено дію оскаржуваного рішення №163 від 06.07.2016р. Про утворення під'їзної дороги до ухвалення рішення по справі. Разом з цим, Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 17.05.2017 року поновлено строк на апеляційне оскарження постанови Рахівського районного суду Закарпатської області від 16 лютого 2017 року у справі № 305/1886/16-а та відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою ОСОБА_7 на постанову Рахівського районного суду Закарпатської області від 16 лютого 2017 року у справі за позовом ОСОБА_14 в інтересах ОСОБА_8 та ОСОБА_5 до Кобилецько-Полянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області, виконавчого комітету Кобилецько-Полянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_7, про визнання протиправною бездіяльності органу місцевого самоврядування та зобов'язання вчинити дії. Одночасно з викладеними обставинами 26.05.2017 року о 18 год 00 хв представнику Кобилецько-Полянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області працівниками Укрпошти вручено рекомендовано листа з повідомленням, де у вкладенні знаходилися супровідний лист та копія постанови відповідача від 24.05.2017р. по ВП № 53761573 про стягнення з Кобилецько-Полянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області штрафу на користь держави на суму 5100 грн за невиконання рішення суду без поважних причин. Виконання Постанови Рахівського районного суду від 16.02.2017р. по справі № 305/1886/16-а фактично не можливо виконати протягом 10 днів, оскільки позивачу необхідно здійснити ряд заходів, визначених положеннями Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про архітектурну діяльність", "Про благоустрій населених пунктів", "Про регулювання містобудівної діяльності", Про автомобільні дороги та інших нормативно-правових та підзаконних актів. За таких обставин позивач вважає, що постанова відповідача від 24.05.2017 року по ВП №53761573 про стягнення з Кобилецько-Полянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області штрафу на користь держави на суму 5100 грн. за невиконання рішення суду без поважних причин є незаконною, такою що порушує права та законні інтереси позивача, та підлягає скасуванню. У зв'язку з наведеним селищний голова просить винести постанову, якою постанову старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області Яроша Сергія Івановича про накладення штрафу від 24.05.2017року по ВП №53761573 про стягнення з Кобилецько-Полянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області в особі виконавчого комітету штрафу на користь держави в сумі 5100 гри за невиконання постанови Рахівського районного суду Закарпатської області від 16.02.2017р. по справі №305/1886/16-а визнати незаконною і скасувати. Стягнути з відповідача на користь позивача суму сплаченого судового збору у розмірі 1600,00 грн.
У судовому засіданні представник позивача ОСОБА_1 вимоги позовної заяви підтримав та просить позовні вимоги задовольнити. Зазначає, що на момент накладення на раду штрафу за невиконання постанови Рахівського районного суду від 16 лютого 2017 року, Львівським апеляційним адміністративним судом вже було поновлено строк на оскарження вказаної постанови. Також було відкрито провадження у справі за позовом ОСОБА_7 про визнання незаконним та скасування рішення Кобилецько-Полянської селищної ради № 163 від 06.07.2016р., яким зупинено дію оскаржуваного рішення №163 від 06.07.2016р. Про утворення під'їзної дороги до ухвалення рішення по справі. 12.07.2017 року Львівський апеляційний адміністративний суд скасував постанову Рахівського районного суду Закарпатської області від 16 лютого 2017 року, за невиконання якої на селищну раду було накладено штраф. Оскільки на момент винесення постанови про накладення штрафу державному виконавцю було відомо про зупинення дії рішення Кобилецько-Полянської селищної ради №163 "Про утворення під'їзної дороги", оскільки ухвала про забезпечення позову Рахівського районного суду від 04.05.2017 року була надіслана на виконання у виконавчу службу. У зв'язку з наведеним вважає, що штраф на селищну раду був накладений неправомірно.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення судових повісток, заяв про відкладення розгляду справи та заперечень на позов не подавав.
Заслухавши представника позивача, вивчивши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд дійшов до наступного висновку.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи та цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З урахуванням вищезазначеного, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Розглядаючи позовні вимоги Кобилецько-Полянського селищного голови ОСОБА_3, суд виходить зі змісту положень частини 1 статті 181 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якими учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб. Отже, при визначенні юрисдикції суд виходить з того, що до юрисдикції адміністративних судів належать спори щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності державної виконавчої служби при виконанні всіх виконавчих документів, передбачених частиною другою статті 17 Закону України Про виконавче провадження , крім тих, відносно яких законом установлено інший, виключний порядок їх оскарження.
Згідно зі ст. 18 ч. 1 п. 5 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, передбачених пунктами 1-4 частини першої цієї статті.
Частиною 4 статті 82 Закону України Про виконавче провадження встановлено, що рішення, дії чи бездіяльність державного виконавця або іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами до суду, який видав виконавчий документ, а іншими учасниками виконавчого провадження та особами, які залучаються до проведення виконавчих дій, - до відповідного адміністративного суду в порядку, передбаченому законом.
Отже, критеріями визначення юрисдикції судів щодо вирішення справ з приводу оскарження рішень дій чи бездіяльності органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення є юрисдикційна належність суду, який видав виконавчий документ, та статус позивача як сторони у виконавчому провадженні.
У розумінні статті 8 Закону України Про виконавче провадження сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник.
За змістом пункту 3 частини 3 статті 3 Закону України Про виконавче провадження виконавчими документами є постанови державних виконавців про стягнення виконавчого збору, постанов державних виконавців чи приватних виконавців про стягнення витрат виконавчого провадження, про накладення штрафу, постанов приватних виконавців про стягнення основної винагороди.
За результатом аналізу наведених правових норм, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи з приводу оскарження постанов державного виконавця про стягнення, у тому числі штрафу, прийнятого у виконавчому провадженні щодо примусового виконання усіх виконавчих документів незалежно від того, яким органом, у тому числі судом якої юрисдикції, вони видані.
Згідно зі статтею 124 Конституції України всі судові рішення ухвалюються іменем України та є обов'язковими до виконання на всій території України. Умови й порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку, визначає Закон України Про виконавче провадження від 02.06.2016 року, у редакції на час виникнення спірних правовідносин (далі по тексту - Закон).
Відповідно до статті 5 Закону примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".
Статтею 1 названого Закону визначено, що виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Відповідно до статті 26 Закону виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження. За рішенням немайнового характеру виконавець у постанові про відкриття виконавчого провадження зазначає про необхідність виконання боржником рішення протягом 10 робочих днів (крім рішень, що підлягають негайному виконанню). Копія постанови про відкриття виконавчого провадження не пізніше наступного дня надсилається стягувачу, боржнику та органу (посадовій особі), який видав виконавчий документ.
Постановою Рахівського районного суду від 16.02.2017 року було визнано протиправною бездіяльність органу місцевого самоврядування - Кобилецько-Полянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області в частині вирішення питання щодо відведення земельної ділянки на місцевості (в натурі) під утворену під'їзну дорогу з АДРЕСА_3, Рахівського району, Закарпатської області) через земельну ділянку землекористувача ОСОБА_7 до земельної ділянки громадян ОСОБА_8 та ОСОБА_5, яка розташована по АДРЕСА_1 із визначенням "червоних ліній" - межі вулиці. Зобов'язано Кобилецько-Полянську селищну раду Рахівського району Закарпатської області в особі виконавчого комітету Кобилецько-Полянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області в порядку, визначеному чинним законодавством, вчинити дії, необхідні для виготовлення містобудівної документації відносно проектування, розташування, визначення меж - "червоних ліній", прийняття в експлуатацію під'їзної дороги з АДРЕСА_1, що в селі Кобилецька Поляна, Рахівського району, Закарпатської області, до земельної ділянки громадян ОСОБА_8 та ОСОБА_5, яка розташована на території АДРЕСА_1, через земельну ділянку, яку використовує громадянка ОСОБА_7, що розташована на території АДРЕСА_2 в напрямку, вказаному в кадастровому плані проекту відведення земельної ділянки у власність громадян ОСОБА_8 та ОСОБА_5. Стягнуто з Кобилецько-Полянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області в користь ОСОБА_8 551 гривню 20 копійок судових витрат.
Як вбачаться з матеріалів справи, на виконання виконавчого листа №305/1886/16-а виданого 31.03.2017 року на підставі постанови Рахівського районного суду від 16.02.2017 року, яка набрала чинності 28.02.2017 року, старшим державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень управління ДВС ГТУЮ у Закарпатській області Ярошем С.І. було винесено постанову про відкриття виконавчого провадження. Зазначена постанова з супровідним листом 12.04.2017 року направлена позивачу для відома.
Згідно з постановою старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області Яроша Сергія Івановича, Кобилецько-Полянську селищну раду Рахівського району Закарпатської області в особі виконавчого комітету за невиконання постанови Рахівського районного суду Закарпатської області від 16.02.2017 року по справі №305/1886/16-а було накладено штраф в сумі 5100 гривень на користь держави.
Проте як встановлено судом, позивач 04.05.2017 року, тобто після отримання копії постанови про відкриття виконавчого провадження по виконанню постанови Рахівського районного суду від 16.02.2017 року, надіслав виконавцю рекомендований лист, в якому повідомив про дії, які були вчинені селищною радою для виготовлення містобудівної документації відносно проектування, розташування, визначення меж "червоних ліній", прийняття в експлуатацію під'їзної дороги з АДРЕСА_1 до земельної ділянки ОСОБА_8 та ОСОБА_5
Ба більше, ухвалою Рахівського районного суду Закарпатської області від 04 травня 2017 року по справі за позовом ОСОБА_7 до Кобилецько-Полянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області, треті особи: ОСОБА_8, ОСОБА_15 про визнання незаконними та скасування рішення Кобилецько-Полянської селищної ради №305/667/17 було вжито заходів забезпечення позову - зупинено дію оскаржуваного рішення Кобилецько-Полянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області №163 від 6 липня 2016 року "Про утворення під'їзної дороги", до ухвалення рішення в адміністративній справі.
Також, ухвалою Львівського апеляційного суду Закарпатської області від 17 травня 2017 року було поновлено строк на апеляційне оскарження постанови Рахівського районного суду Закарпатської області від 16 лютого 2017 року у справі № 305/1886/16-а та відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою ОСОБА_7 на постанову Рахівського районного суду Закарпатської області від 16 лютого 2017 року у справі за позовом ОСОБА_14 як представника за дорученням ОСОБА_8 та ОСОБА_5 до Кобилецько-Полянської селищної ради, виконавчого комітету Кобилецько-Полянської селищної ради, третя особа без самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_7 про визнання протиправною бездіяльність органу місцевого самоврядування та зобов'язання вчинити певні дії.
Отже, державний виконавець наклав штраф на Кобилецько-Полянську селищну раду Рахівського району Закарпатської області у період, коли фактично було зупинено виконання рішення Кобилецько-Полянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області №163 від 6 липня 2016 року "Про утворення під'їзної дороги", а також було відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою ОСОБА_7 на постанову Рахівського районного суду, яка є предметом даного позову.
Згідно з частиною першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Згідно з частиною 1 статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги й заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Відповідно до статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем не надано суду ні заперечення на позов, ні доказів якими б він обґрунтовувався, а отже не доведено суду правомірність винесення оскаржуваної постанови.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.
Судовий збір в сумі 1600 гривень, що був сплачений позивачем при подачі даного позову до суду у відповідності до ст.94 КАС України, віднести за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Враховуючи вищезазначене, керуючись статтями 6, 11, 12, 69-71, 94,158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Постанову старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатський області Яроша Сергія Івановича від 24.05.2017 року по ВП №53761573 про стягнення з Кобилецько-Полянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області в особі виконавчого комітету штрафу на користь держави в сумі 5100 гри за невиконання постанови Рахівського районного суду Закарпатської області від 16.02.2017р. по справі №305/1886/16-а визнати незаконною і скасувати.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Закарпатської області, ЄДРПОУ 34888449, м.Ужгород, пл.Штефана Петефі, 14, Закарпатської області на користь Кобилецько-Полянської селищної ради Рахівського району, Закарпатської області, смт.Кобилецька Поляна, вул.Павлюка, 175, Рахівського району, Закарпатської області, код ЄДРПОУ 04351475, р/р 35413005029880 в ГУ ДКСУ в Закарпатській області, МФО 812016, судові витрати у розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) гривень.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Рахівський районний суд Закарпатської області, шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Суддя: Ємчук В.Е.
З оргіналом вірно:
Суддя Рахівського районного суду: Ємчук В.Е.
Суд | Рахівський районний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2017 |
Оприлюднено | 05.12.2017 |
Номер документу | 70685393 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Рахівський районний суд Закарпатської області
Ємчук В. Е.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні