Рішення
від 13.07.2010 по справі 2-1269/2010
КАЛУСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №2-1269/2010

Провадження № 2-1269/2010

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13.07.2010 р.

м.Калуш

Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області

в складі: головуючого- судді ФедикЛ.І.

секретаря Руско Н.Р.

-розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Калуші справу за позовом ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту населення Калуської міської ради про зобов язання провести перерахунок та виплату, суд -

встановив:

15.04.2007р. у позивачки народилася дочка ОСОБА_2, у зв'язку з чим відповідачем нараховувалася і виплачувалася допомога по догляду за дитиною. Однак за період 2007 - 2010 роки дані кошти їй нараховувалися і виплачувалися в меншому розмірі, ніж це передбачено ЗУ Про держану допомогу сім'ям з дітьми , відповідач відмовив у перерахунку даних коштів, тому вона звернулася із позовом до суду про зобов язання управління праці та соціального захисту населення Калуської міської ради зробити перерахунок допомоги по догляду за дитиною з червня 2007року до досягнення нею трирічного віку відповідно до норм Закону України Про доржавну допомогу сім ям з дітьми та виплатити недоотриману допомогу.

У судове засідання позивачка не з"явилася , однак подала суду заяву в якій просить справу слухати у її відсутності, позовні вимоги підтримала.

Представник відповідача - Управління праці та соціального захисту населення Калуської міської ради , в судове засідання не з явилася , однак подала суду заяву про слухання справи у її відсутності , а у відзиві на позовну заяву вказала, що позивачці було нараховано і виплачено за період 2007 - 2010 роки допомогу відповідно до ч. 1 ст. 15 ЗУ Про державну допомогу сім'ям з дітьми у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 - ти років. На 2007 р. дану норму було зупинено, згідно з ЗУ Про Державний бюджет України на 2007 р. і встановлено, що допомога виплачується у розмірі, що дорівнює різниці між 50% прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 90 грн. для незастрахованих осіб. Позивачці було виплачено в даному періоді допомогу в повному об'ємі, згідно діючого законодавства.

Також просить врахувати, що після рішення Конституційного Суду України чинним законодавством не було встановлено порядку реалізації даного рішення, не прийнято відповідного законодавчого акту про перерахунок допомоги, а управління не має повноважень робити це з власної ініціативи. Тому вважає, що позивачці правомірно відмовлено у дорахуванні розміру даної допомоги, просить у задоволенні позову відмовити.

Суд, проаналізувавши інші докази по справі, вважає, що позов підлягає до часткового задоволення, виходячи з наступних підстав:

Як видно із свідоцтва про народження ОСОБА_3 народилася 15.04.2007р.(а.с.7)| їхньою мамою є позивачка ОСОБА_1

За період 2007 - 2010 роки відповідачем було нарахована і виплачена допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, що стверджується довідкою (а.с. 6), однак вона нараховувалася в заниженому розмірі не у відповідності до ЗУ Про державну допомогу сім'ям з дітьми .

Відповідно до ч . 1 ст. 15 ЗУ Про державну допомогу сім'ям з дітьми допомога догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі прожиткові мінімуму для дітей віком до шести років.

У відповідності до Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми розмір державної допомоги сім'ям з дітьми передбаченої ст. 15 цього Закону, визначається Верховною ОСОБА_3 України в Законі про Державний бюджет України на відповідний рік у відсотковому відношенні прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку з поступовим наближенням прожиткового мінімуму, але при цьому не може бути нижчим за величину, що дорівнює 25% зазначеного прожиткового мінімуму, а з 01.01.2006 р. 50% цього прожиткового мінімуму.

Дію ч. 1 ст. 15 та п. 3 розділу VIII Прикінцеві положення Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми зупинено п. 14 ст. 71 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік від 19.12.2006 р.

Ст. 56 ЗУ Про Державний бюджет на 2007 рік встановлено, що допомога за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до ЗУ Про державну допомогу| сім'ям з дітьми здійснюється у розмірі, що дорівнює різниці між 50% прожиткового мінімуму, встановлено для працездатних осіб та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 90 грн. для незареєстрованих осіб та не менше 23% прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, для застрахованих осіб, у порядку, встановленому Кабінету Міністрів України, за рахунок коштів відповідної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетом.

Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 р. визнано не конституційним положення п. 14 ст. 71 ЗУ Про державний бюджет України на 2007рік в частині зупинення на 2007 рік дії ч. 1 ст. 15, п. 3 розділу VIII Прикінцевих положень ЗУ Про державну допомогу сім'ям з дітьми щодо встановлення розміру допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Ст. 152 Конституції України встановлює, що закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані не конституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Враховуючи те, що зупинення дії законів є способом тимчасового припинення| дії в часі або за колом осіб, то втрачання чинності нормативно-правовим актом, яким відбулося зупинення дії певного закону, за правовими наслідками є поновленням дії цього закону, а відповідно і поновленням прав та обов'язків осіб, які є учасниками правовідносин, що є предметом регулювання такого закону.

У п. 5 резолютивної частини вищезгаданого рішення Конституційного Суду України від 09.07.2007 р. зазначено, що рішення у даній справі має преюдиційне значення для судів загальною юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами , які виникли внаслідок дії положень ст. законів, що визнані неконституційними.

Так як рішення Конституційного Суду України ухвалене 09.07.2007 р., то приходить до висновку, що позивачці мала бути нарахована і виплачена допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у повному обсязі з 09.07.2007 р.

Ч. 7 ст. 23 ЗУ Про Державний бюджет України на 2008 р. про внесення змін до деяких законодавчих актів України внесено зміни в Закон України Про держану допомогу сім'ям з дітьми зокрема, що допомога по догляду за дитиною до досягнененн нею трьох років надається в розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, який встановлений для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї з розрахунку на одну особу за попередні 6 місяців, але не менше 130 грн.

Конституційний Суд України своїм рішенням від 22.05.2008 р. не визнав неконституційною ст. 23 даного Закону, однак дійшов висновку, що зупинення законом про Державний бюджет України інших законів України, встановлення іншого правового регулювання відносин, ніж передбачено законами України не відповідає Конституції України. Конституція України не надає закону про Державний бюджет України вищої юридичної сили щодо інших законів України.

Свою правову позицію Конституційний Суд України підтвердив у рішенні від 22.11.2008 р., зазначивши, що в даному випадку суд виходить з правових позицій, які висловлені ним у рішеннях від 09.07.2007 р. і 22.05.2008 р.

Так як рішення Конституційного Суду України ухвалене 22.05.2008 р., то суд приходить до висновку, що позивачці мала бути нарахована і виплачена допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у повному обсязі з 22.05.2008 р. до осягнення дитиною трирічного віку.

Ст. 62 ЗУ Про Державний бюджет України на 2007 рік прожитковий мінімум для дітей віком до шести років встановлено: з 01.01.2007 р. - 434 грн., з 01.04.2007 р. - 463 грн., з 01.10.2007 р. - 470 грн.,ст. 58 ЗУ Про державний бюджет України на 2008 р. про внесення змін до деяких законодавчих актів України такий прожитковий мінімум встановлено з 01 січня - 526 грн. з 01. квітня - 538 грн., з 01 липня - 540 грн. з 01 жовтня - 557 грн. Згідно ст. 54 Закону України „Про Державний бюджет України на 2009 р." встановлено у 2009 р. прожитковий мінімум на одну особу, для тих хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населенню, в розмірах, що діяли у грудні 2008 р., а отже він становить - 557 грн.

Із довідки Управління праці та соціального захисту населення Калуської міської ради №208 від 09.04.2010року вбачається , що позивачка отримувала щомісячну грошову допомогу в таких розмірах: за липень 2007 року - 129,03 грн., за серпень 2007 року - 132,64 грн., за вересень 2007 року - 134,45грн., за жовтень 2007 року - 130,64 грн., за листопад 2007 року - 140,05 грн., за грудень 2007 року - 144,10 грн., тобто з врахуванням обмежень, встановлених Законом України "Про Державний бюджет України на 2007 рік".; за травень-червень 2008 року - по 144,10 грн., за липень 2008 року - 144,10 грн , за серпень-вересень 2008 року - по 144,10грн., за жовтень-грудень 2008 року - по 144,10 грн., тобто з врахуванням обмежень, встановлених Законом України "Про Державний бюджет України на 2008 рік". З 01.01.2009року до досягнення дитиною трирічного віку, а саме по 15.04.201 Ороку, позивачка отримувала грошову допомогу в розмірі 144,10грн. на місяць.

При таких обставинах, суд приходить до висновку, що позивачці за період з 2007 -2010 роки дані кошти їй нараховувалися і виплачувалися в меншому розмірі, ніж це передбачено ЗУ Про держану допомогу сім'ям з дітьми , а тому слід зобов язати управління праці та соціального захисту населення Калуської міської ради зробити ОСОБА_1 зробити перерахунок допомоги по догляду за дитиною за період з 09.07.2007року по 31.12.2007року, з 08.05.2008року по 31.12.2008року та з 01.01.2009року по 15.04.2010року.

На підставі ст. 15 ЗУ Про державну допомогу сім'ям з дітьми , ст. 62 ЗУ Про Державний бюджет України на 2007 р. , ст. 58 ЗУ Про Державний бюджет України на 2008 р. про внесення змін до деяких законодавчих актів України , рішень Конституційного Суду України від 9.07.2007 р., 22.05.2008 р., 27.11.2008 р., керуючись ст. ст. 55,124 Конституції України, , керуючись ст. ст . 208, 210,213-215 ЦПК України, суд-

РІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Зобов язати управління праці та соціального захисту населення Калуської міської ради зробити ОСОБА_1 зробити перерахунок допомоги по догляду за дитиною, а саме дочкою ОСОБА_2, 15.04.2007року народження, за період з 09.07.2007року по 31.12.2007року, з 08.05.2008року по 31.12.2008року та з 01.01.2009року по 15.04.2010р

Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Калуської міської ради в користь ОСОБА_1 8,50грн. судового збору по справі, 37,00 витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи та 150грн. за на правової допомоги.

Рішення може бути оскаржене до Івано-Франківського Апеляційного суду через Калуський міськрайонний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення рішення заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20-ти днів апеляційної скарги або в порядку ч.4 ст.295 ЦПК України.

Головуючий:

СудКалуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення13.07.2010
Оприлюднено11.12.2017
Номер документу70753632
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-1269/2010

Ухвала від 29.06.2010

Цивільне

Котовський міськрайонний суд Одеської області

Драгомерецька К. П.

Рішення від 16.03.2010

Цивільне

Корабельний районний суд м. Миколаєва

Безпрозванний В. В.

Ухвала від 04.06.2010

Цивільне

Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Гринів М. А.

Рішення від 13.07.2010

Цивільне

Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Гринів М. А.

Ухвала від 04.06.2010

Цивільне

Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Гринів М. А.

Ухвала від 16.08.2010

Цивільне

Тростянецький районний суд Сумської області

Янова Л. М.

Рішення від 21.08.2010

Цивільне

Тростянецький районний суд Сумської області

Янова Л. М.

Ухвала від 20.09.2010

Цивільне

Новоодеський районний суд Миколаївської області

Ітрін М. В.

Рішення від 03.09.2010

Цивільне

Новопсковський районний суд Луганської області

Пронька В. В.

Ухвала від 25.11.2010

Цивільне

Городоцький районний суд Львівської області

Перетятько О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні