Постанова
від 30.11.2017 по справі 825/1644/17
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 листопада 2017 року Чернігів Справа № 825/1644/17

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Д'якова В.І.,

за участю секретаря - Лазаренко В.Г.,

представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2,

представника відповідача - ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Чернігові справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СІВЕРОЙЛ" до Головного управління ДФС у Чернігівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "СІВЕРОЙЛ" (далі - ТОВ "СІВЕРОЙЛ", позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Чернігівській області (далі-відповідач) від 20.07.2017 № НОМЕР_1.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами камеральної перевірки термінів реєстрації акцизних накладних, розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних ТОВ "СІВЕРОЙЛ", проведеної ГУ ДФС у Чернігівської області, встановлено несвоєчасну реєстрацію позивачем акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних за квітень, травень, червень, липень, серпень 2016 року, про що складено акт від 02.06.2017 № 94/40/39126803. На підставі акта перевірки контролюючий орган прийняв оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 20.07.2017 № НОМЕР_1, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 33207,86 грн.

Позивач не погоджується із таким висновком контролюючого органу та прийнятим повідомленням-рішенням, оскільки несвоєчасна реєстрація накладних за квітень, травень, червень, липень, серпень 2016 року є наслідком неможливості своєчасної реєстрації у вищенаведеному реєстрі акцизних накладних з вини контролюючого органу у зв'язку з неврахуванням податковим органом обсягів залишку пального за актом інвентаризації обсягів залишку пального від 21.03.2016 станом на 01.03.2016 та невключення обсягів залишку пального до Системи електронного адміністрування реалізації пального як обсяг пального, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні/розрахунки коригування до акцизних накладних. При цьому, позивач зазначає, що дані акту інвентаризації обсягів залишку пального ТОВ "СІВЕРОЙЛ" перевірені контролюючим органом, про що складено акт перевірки від 23.08.2017 № /39126803. Отже, позивач наголошує, що несвоєчасна реєстрація акцизних накладних в даному випадку відбулася внаслідок протиправної бездіяльності контролюючого органу.

Крім того, позивач у додаткових поясненнях зазначає, що частково визнає штрафні санкції за порушення терміні реєстрації акцизних накладних в сумі 19142,95 грн., згідно розрахунку штрафних санкцій, зробленого позивачем.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили суд їх задовольнити посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві та додаткових поясненнях.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав повністю, просив відмовити у задоволенні позову посилаючись на обставини, викладені у письмових запереченнях (а.с. 136-137) та пояснив, що позивач порушив строк реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, в зв'язку з чим відповідно до статті 120-2 Податкового кодексу України було прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення про нарахування штрафних санкцій.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ТОВ "СІВЕРОЙЛ" (код ЄДРПОУ 39126803) зареєстроване в якості юридичної особи 06.03.2014 та з 07.03.2014 перебуває на обліку у податковому органі та з 01.03.2016 зареєстрований як платник акцизного податку з реалізації пального.

Головним управлінням ДФС у Чернігівській області проведено камеральну

(електронну) перевірку порушення ТОВ СІВЕРОЙЛ порядку реєстрації акцизних

накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних в Єдиному реєстрі

акцизних накладних.

За результатами проведеної перевірки складено акт від 02.06.2017 за № 94/40/39126803 Про результати камеральної перевірки ТОВ СІВЕРОЙЛ (код ЄДРПОУ 39126803) (а.с. 12-14).

Відповідно до висновків акту перевірки встановлено порушення ТОВ СІВЕРОЙЛ (код ЄДРПОУ 39126803) граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних. Відповідальність платника передбачена пунктом 120.2.1 статті 120 розділу ІІ Податкового кодексу України (а.с. 12-14).

На підставі вказаного акту камеральної перевірки від 02.06.2017 № 94/40/39126803 відповідачем було винесено податкове повідомлення-рішення від 20.07.2017 № НОМЕР_1, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 33207,86 грн. (а.с. 11).

Не погодившись із прийнятим податковим повідомленням-рішенням, позивач 28.07.2017 подав скаргу до Державної фіскальної служби України (т. 1 а.с.42-47). Проте, рішенням Державної фіскальної служби України від 25.09.2017 № 21287/6/99-99-11-03-01-25 про результати розгляду скарги податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а скаргу без задоволення ( т. 1 а.с.48-49).

Не погоджуючись з вказаним податковим повідомленням-рішенням позивач звернувся до суду для захисту своїх прав та інтересів.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Згідно підпункту 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 Податкового кодексу України від 02.12.2010 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - ПК України) особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб-підприємців до початку здійснення реалізації пального.

Відповідно до п.п. 231.1, 231.3 ст.231 ПК України платник податку при реалізації пального зобов'язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

Акцизна накладна складається платником податку в день реалізації пального при кожній повній або частковій операції з реалізації пального.

При реалізації пального особа, яка реалізує пальне, зобов'язана в установлені терміни скласти акцизну накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних, така реєстрація вважається наданням акцизної накладної отримувачу пального. Акцизні накладні, які не надаються отримувачу пального та акцизні накладні / розрахунки коригування, складені за операціями з реалізації пального суб'єктам господарювання та фізичним особам, які не є платниками акцизного податку, також підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних (п.231.5 ст.231 ПК України).

Пунктом 3 Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 25.02.2016 року №218, передбачено, що акцизна накладна, розрахунок коригування акцизної накладної складаються та подаються до контролюючого органу на реєстрацію в Єдиному реєстрі акцизних накладних в електронній формі відповідно до порядку подання податкових документів в електронному вигляді з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису уповноваженої особи, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 231.6 ст.231 ПК України реєстрація акцизних накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Підтвердженням особі, що реалізує пальне, про прийняття її акцизної накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру акцизних накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Платник податку має право зареєструвати акцизну накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, в якій загальний обсяг реалізованого пального не перевищує обсяг, обчислений відповідно до пункту 232.3 статті 232 цього Кодексу.

Якщо обсяг, визначений відповідно до п.232.3 ст.232 ПКУ, є меншим ніж обсяг пального в акцизній накладній та/або розрахунку коригування, які платник податку повинен зареєструвати в ЄРПН, то платник податку зобов'язаний перерахувати до бюджету суму коштів у розмірі акцизного податку за відповідний обсяг реалізованого пального, самостійно розрахованого за ставками, передбаченими пп.215.3.4 п.215.3 ст.215 ПКУ та зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП).

Платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування, а також коригування до заявок на поповнення обсягу залишку пального в Єдиному реєстрі акцизних накладних на обсяг реалізованого пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (еАНакл), обчислений за такою формулою:

УАНакл = УАНаклОтр + УАМитн + УЗаявкиПоповн - УКоригЗаявкиПоповн - УАНаклВид - УВтрат,

Відповідно до пункту 232.1 статті 232 ПК України облік обсягів пального в системі електронного адміністрування реалізації пального ведеться за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.

Ведення обліку обсягів пального у системі електронного адміністрування реалізації пального здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Порядок електронного адміністрування реалізації пального встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №113 затверджено Порядок електронного адміністрування реалізації пального (далі Порядок №113). Згідно з пунктом 1 Порядку №113 Система електронного адміністрування реалізації пального (далі - СЕАРП) запроваджується з 1 березня 2016 року.

Пунктом 9 підрозділу 5 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України передбачено, що протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 березня 2016 року, платник податку зобов'язаний подати контролюючому органу акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 1 березня 2016 року із зазначенням адрес об'єктів, на яких зберігаються відповідні обсяги залишків пального, перелік резервуарів, в яких зберігаються обсяги залишку пального, їх технічних параметрів (фізична місткість, що відповідає технічним паспортам), правовстановлюючих документів на відповідні об'єкти та документів, що засвідчують правові підстави експлуатації таких об'єктів. Зазначені у такому акті інвентаризації обсяги залишку пального контролюючий орган враховує у формулі, визначеній пунктом 232.3 статті 232 цього Кодексу, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування в системі електронного адміністрування реалізації пального.

Форма акта проведення інвентаризації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Судом встановлено, що ТОВ СІВЕРОЙЛ відповідно до п. 9 підрозділу 5 розділу XX ПК України підготувало та направило за місцем податкового обліку акт інвентаризації обсягів залишку пального станом на 01.03.2016 від 21.03.2016 (т. 1 а.с. 16-17), який було прийнято контролюючим органом 21.03.2016 відповідно до Квитанції № 2 та зареєстровано під № НОМЕР_2 (т. 1 а.с. 18).

Суд зазначає, що аналіз пункту 9 підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України свідчить про те, що ним встановлено термін подання до контролюючого органу акта інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 01.03.2016, а саме протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 березня 2016 року.

При цьому, дані акту інвентаризації можуть бути перевірені контролюючим органом протягом шести календарних місяців з дня його подання. При встановленні за результатами перевірки невідповідності обсягів пального, зазначених у акті інвентаризації, фактичним даним та/або даним бухгалтерського обліку підприємства контролюючий орган здійснює відповідні коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних на підставі даних акта перевірки, тобто строк внесення даних ОСОБА_3 передує строку здійснення коригування відповідно до акта перевірки контролюючого органу.

З матеріалів справи вбачається, що контролюючим органом складено акт про результати проведення перевірки акта інвентаризації обсягів залишку пального № /39126803 від 23.08.2016 (т. 2 а.с.163-164), відповідно до висновків якого перевіркою підтверджено відображені у ТОВ СІВЕРОЙЛ інвентаризаційні залишки пального станом на 01.03.2016, визначені в акті інвентаризації обсягів залишку пального станом на 01.03.2016 від 21.03.2016 (т. 1 а.с. 16-17).

У свою чергу, механізм внесення відомостей, що містяться в акцизних накладних та розрахунках коригування до акцизних накладних за операціями з реалізації пального, до Єдиного реєстру акцизних накладних визначено Порядком

ведення Єдиного реєстру акцизних накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 114 (далі - Порядок № 114).

Так, у відповідності до пункту 2 Порядку № 114 для реєстрації в Реєстрі акцизні накладні/розрахунки коригування надсилаються до ДФС в електронній формі відповідно до порядку подання податкових документів в електронному вигляді з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису уповноваженої особи у порядку, визначеному законодавством. Акцизні накладні/розрахунки коригування надсилаються протягом операційного дня. Операційний день для реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування у Реєстрі триває щодня з 8 до 19 години.

На складені акцизні накладні/розрахунки коригування накладаються електронні цифрові підписи посадових осіб платника акцизного податку, який реалізує пальне, у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис головного бухгалтера (бухгалтера) або електронний цифровий підпис керівника чи уповноваженої особи; другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки платника акцизного податку (за наявності) (пункт 5 Порядку № 114).

Згідно з пунктами 6,7,8 Порядку № 114 для реєстрації в Реєстрі платник акцизного податку здійснює шифрування акцизних накладних/розрахунків коригування, на які накладено електронний цифровий підпис, та надсилає їх до ДФС за допомогою засобів телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис та Про електронні документи та електронний документообіг . Електронний примірник акцизної накладної/розрахунку коригування зберігається у платника акцизного податку. Акцизні накладні/розрахунки коригування, які надійшли до ДФС, розшифровуються, перевіряються електронні цифрові підписи, визначається відповідність електронного документа встановленому формату (стандарту) та за відсутності причин для їх неприйняття вносяться відомості, що містяться в акцизних накладних/розрахунках коригування, до Реєстру. З метою підтвердження прийняття для реєстрації в Реєстрі акцизної накладної/розрахунку коригування платникові акцизного податку, який здійснює реєстрацію, надсилається квитанція в електронному вигляді, в якій зазначаються реквізити такого документа, відповідність електронного документа вставленому формату (стандарту), результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про платника акцизного податку, який реалізує пальне, дата і час прийняття, реєстраційний номер. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки ДФС, підлягає шифруванню та надсилається протягом операційного дня за допомогою засобів телекомунікаційних систем платникові акцизного податку, який здійснює реєстрацію акцизної накладної/розрахунку коригування. Електронний примірник квитанції зберігається у ДФС.

При цьому, пунктом 9 Порядку № 114 визначено перелік причин неприйняття акцизної накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі, зокрема, порушення вимог щодо наявності обсягу пального, обчисленого відповідно до пункту 232.3. статті 232 Податкового кодексу України (після завершення перехідного періоду).

У відповідності до ч. 7, 8 п. 231.6 статті 231.6 ПК України платник податку має право зареєструвати акцизну накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, в якій загальний обсяг реалізованого пального не перевищує обсяг, обчислений відповідно до пункту 232.3 статті 232 цього Кодексу.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ СІВЕРОЙЛ складені та надсилались в Єдиний реєстр акцизних накладних акцизні накладні № 110 від 03.04.2016, №113 від 04.04.2016р, №116 від 05.04.2016, № 121 від 06.04.2016, №124 від 07.04.2016, №127 від 08.04.2016, №131 від 09.04.2016, 134 від 10.04.2016, №137 від 11.04.2016, №140 від 12.04.2016, №144 від 13.04.2016, №143 від 13.04.2016, №148 від 14.04.2016, №145 від 14.04.2016, №153 від 15.04.2016, № 157 від 16.04.2016, № 160 від 17.04.2016, №164 від 18.04.2016, №169 від 19.04.2016, №175 від 20.04.2016, №179 від 21.04.2016, №185 від 22.04.2016, №183 від 22.04.2016, №190 від 23.04.2016, №193 від 24.04.2016, №196 від 25.04.2016, № 199 від 26.04.2016, № 209 від 27.04.2016, № 211 від 27.04.2016, №208 від 27.04.2016, №202 від 27.04.2016, №212 від 28.04.2016, № 214 від 28.04.2016, №217 від 29.04.2016, №217 від 29.04.2016, №216 від 29.04.2016, №219 від 29.04.2016р, №221 від 30.04.2016, №224 від 01.05.2016, №228 від 02.05.2016, №227 від 02.05.2016, №231 від 03.05.2016, №230 від 03.05.2016, №237 від 05.05.2016, №236 від 05.05.2016, №239 від 05.05.2016, №240 від 06.05.2016, №238 від 06.05.2016, № 241 від 06.05.2016, №275 від 07.05.2016, №244 від 07.05.2016, № 277 від 08.05.2016, № 280 від 09.05.2016, № 283 від 10.05.2016, № 287 від 11.05.2016, № 296 від 12.05.2016, №293 від 12.05.2016, №294 від 12.05.2016, №300 від 13.05.2016, № 304 від 14.05.2016, №303 від 14.05.2016, №305 від 15.05.2016, №307 від 15.05.2016, №306 від 15.05.2016, №308 від 16.05.2016, №309 від 16.05.2016, №310 від 16.05.2016, №314 від 17.05.2016, №311 від 17.05.2016, №313 від 17.05.2016, №316 від 18.05.2016, №321 від 19.05.2016, №319 від 19.05.2016, №318 від 19.05.2016, №325 від 20.05.2016, №323 від 20.05.2016, №328 від 21.05.2016, №331 від 22.05.2016, №336 від 23.05.2016, №333 від 23.05.2016, №334 від 23.05.2016, №335 від 23.05.2016, №339 від 24.05.2016, №338 від 24.05.2016, №344 від 25.05.2016, №341 від 25.05.2016, № 340 від 25.05.2016, №343 від 25.05.2016, №348 від 26.05.2016, №346 від 26.05.2016, №352 від 27.05.2016, №350 від 27.05.2016, №354 від 28.05.2016, № 355 від 28.05.2016, №353 від 28.05.2016, №369 від 31.05.2016, №364 від 31.05.2016, №380 від 03.06.2016, №383 від 04.06.2016, № 389 від 06.06.2016, №412 від 10.06.2016, № 411 від 10.06.2016, №410 від 10.06.2016, № 465 від 24.06.2016, №495 від 02.07.2016, №589 від 29.07.2016, №587 від 29.07.2016, №588 від 29.07.2016, №670 від 18.08.2016, №672 від 18.08.2016, №671 від 18.08.2016, №674 від 19.08.2016, №676 від 19.08.2016, №675 від 19.08.2016, №673 від 19.08.2016, №678 від 20.08.2016, №677 від 20.08.2016, №679 від 20.08.2016, №687 від 23.08.2016, №689 від 23.08.2016, №688 від 23.08.2016, №692 від 23.08.2016, але були зареєстровані в Єдиному реєстрі акцизних накладних після спливу 15 календарних днів, наступних за датою їх складання із затримкою.

Посилання позивача, як на підставу протиправності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, що акцизні накладні, які зазначені в акті перевірки, були зареєстровані в ЄРАН з порушенням термінів реєстрації через неврахування контролюючим органом обсягів залишку пального за актом інвентаризації обсягів залишку пального станом на 01.03.2016 від 21.03.2016 та несвоєчасного включення обсягів залишку пального до СЕАРП, як обсягу пального, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні/розрахунки коригування до акцизних накладних, судом не приймаються до уваги з огляду на таке.

Суд зазначає, що аналіз пункту 9 підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення" ПК України свідчить про те, що ним встановлено термін подання до контролюючого органу акта інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 01.03.2016, а саме протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 березня 2016 року.

Однак, ані Податковий кодекс, ані Порядок електронного адміністрування реалізації пального, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №113 та Порядок заповнення та подання акта інвентаризації обсягів залишку пального, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 № 219 не визначають термінів внесення до системи електронного адміністрування реалізації пального даних про обсяги залишку пального, зазначених у поданому до контролюючого органу акті.

Також, п. 9 Порядку 114 передбачено, що причиною неприйняття акцизної накладної/розрахунку коригування для реєстрації в ЄРАН є, зокрема, порушення вимог щодо наявності обсягу пального, обчисленого відповідно до п. 232.3 ст. 232 ПК України.

Відповідно до п. 232.1 ст. 232 ПКУ облік обсягів пального в СЕАРП ведеться за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД. Ведення обліку обсягів пального у СЕАРП здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Одиницею обліку обсягів пального в СЕАРП є літри, приведені до температури 15°С. При цьому відпущені літри через паливороздавальні колонки на АЗС (комплексах). АГ'ЗС для цілей цього розділу вважаються як літри, приведені до температури 15°С. Така одиниця обліку повинна використовуватися в первинних бухгалтерських документах, акцизних накладних/розрахунках коригування до акцизних накладних, декларації з акцизного податку.

СЕАРП забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД: обсягів пального, що містяться у виданих та отриманих акцизних накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в ЄРАН: обсягів пального, виробленого а митній території України або ввезеного на митну територію України, з яких сплачено акцизний податок; обсягів пального, на які платники податку зареєстрували заявки на поповнення обсягів залишку пального за рахунок сплачених коштів в бюджет в СЕАРП; сум сплаченого акцизного податку, за рахунок яких платники податку можуть зареєструвати заявки на поповнення обсягів залишку пального; обсягу залишку пального, на який платники податку мають право зареєструвати акцизні накладні та розрахунки коригування в ЄРАН.

У відповідності до п. 231.6 статті 231 ПК України якщо обсяг, визначений відповідно до п. 232.3 ст. 232 ПК України, є меншим за обсяг пального в акцизній накладній та/або розрахунку коригування, які платник податку повинен зареєструвати в ЄРПН, то платник податку зобов'язаний перерахувати до бюджету суму коштів у розмірі акцизного податку за відповідний обсяг реалізованого пального, самостійно розрахованого за ставками, передбаченими пп. 215.3.4 п.215.3 ст. 215 ПК України та зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального в СЕАРП.

З наявних в матеріалах справи копій Витягів щодо обсягу пального, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні (т. 2 а.с. 73-133), вбачається, що позивач був обізнаний щодо відсутності належного залишку обсягів пального на дату реєстрації акцизних накладних та повинен був діяти у відповідності до норм ПК України, а саме перерахувати до бюджету суму коштів у розмірі акцизного податку за відповідний обсяг реалізованого пального, самостійно розрахованого за ставками, передбаченими пп. 215.3.4 п.215.3 ст. 215 ПК України та зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального в СЕАРП.

Вказаних дій, передбачених ПК України, щодо поновлення обсягів пального позивачем вчинено не було.

У відповідності до п. 109.1 ст.109 ПКУ податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених ним Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Тому, в даному випадку наявна бездіяльність з боку позивача у вигляді утримання від вчинення дій передбачених ПК України та Порядком № 114, направлених на вчасну реєстрацію акцизних накладних.

Отже, враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що наведені в акті камеральної перевірки від 02.06.2017 № 94/40/39126803, акцизні накладні дійсно були зареєстровані в ЄРПН з порушеннями термінів, встановлених п. 231.6 ст. 231 ПКУ.

За порушення термінів реєстрації акцизних накладних Податковим кодексом України передбачено накладення штрафних санкцій.

Так, пунктом 120-2.1 ст.120-2 ПК України визначено, що порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних / розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених статтею 231 цього Кодексу, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі:

2 відсотків від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

10 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

20 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

30 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 61 до 90 календарних днів;

40 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 91 і більше календарних днів.

З аналізу вказаної норми вбачається, що вказані штрафні санкції можуть бути застосовані з моменту несвоєчасної реєстрації акцизних накладних, виписаних після 01.03.2016.

Оскільки позивачем порушено граничні терміни реєстрації вищевказаних акцизних накладних (від 1 до 118 днів), відповідач застосував до платника податків ТОВ СІВЕРОЙЛ штрафні (фінансові) санкції (штрафи) на загальну суму 33207,86 грн, згідно розрахунку штрафних санкцій по ТОВ СІВЕРОЙЛ (додаток до податкового повідомлення - рішення від 20.07.2017 № НОМЕР_1) (т. 1 а.с. 14-15).

Судом не приймаються до уваги пояснення представника позивача щодо визнання в частині штрафних санкцій, застосованих відповідачем за порушення термінів реєстрації вищевказаних акцизних накладних, у відповідності до розрахунку штрафних санкцій, зробленим позивачем самостійно (т. 2 а.с. 153-156), оскільки у відповідності до статті 70 КАС України, позивачем до суду не надано належних та допустимих доказів на підтвердження проведеного розрахунку штрафних санкцій позивачем.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що оскільки позивачем не було вчинено дій передбачених п. 231.6 статті 231 ПК України, у зв'язку з відсутністю належного залишку обсягів пального на дату реєстрації акцизних накладних та не зареєстровано заявку на поповнення обсягу залишку пального в СЕАРП, було порушено терміни реєстрації акцизних накладних, ГУ ДФС у Чернігівській області правомірно застосувало до позивача штрафні (фінансові) санкції (штраф) відповідно до податкового повідомлення-рішення від 20.07.2017 № НОМЕР_1.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На думку суду позивачем не доведено ті обставини, на яких ґрунтуються вимоги про визнання протиправним та скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, а відповідачем обґрунтована правомірність нарахування штрафних (фінансових) санкцій, а тому позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "СІВЕРОЙЛ" про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 20.07.2017 № НОМЕР_1 задоволенню не підлягають.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у зв'язку з відмовою позивачу в задоволенні позову понесені ним судові витрати, пов'язані зі зверненням до суду, не відшкодовуються.

Керуючись статтями 122, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "СІВЕРОЙЛ" відмовити повністю.

Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Суддя В.І. Д'яков

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2017
Оприлюднено11.12.2017
Номер документу70760496
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/1644/17

Постанова від 15.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 20.02.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 30.01.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 30.01.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 27.12.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Постанова від 30.11.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Постанова від 30.11.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Ухвала від 16.11.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Ухвала від 15.11.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Ухвала від 20.10.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні