Рішення
від 29.11.2017 по справі 903/788/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

29 листопада 2017 р. Справа № 903/788/17

за позовом Заступника керівника Маневицької місцевої прокуратури Волинської області в інтересах держави в особі ОСОБА_1 управління Держгеокадастру у Волинській області

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Луцькагротех"

про стягнення 59 493,28 грн. шкоди

Суддя Костюк С.В.

Секретар судового засідання Коритан Л.Ю.

за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_2, дов. № 31-3-0.6-6202/2-17 від 24.07.2017 року;

від відповідача: ОСОБА_3, дов. від 29.05.2017 року, ОСОБА_4, директор, ОСОБА_5, довіреність № 2 від 07.10.2017 року;

від прокуратури: ОСОБА_6, прокурор відділу, посвідчення № 036131 від 29.10.2015 року.

Права та обов'язки учасникам судового процесу роз'яснені відповідно до ст. ст. 20, 22 ГПК України.

Відводу складу суду не заявлено.

Клопотання про фіксацію судового процесу технічними засобами не поступало.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.

Суть: Заступник керівника Маневицької прокуратури Волинської області звернувся з позовом в інтересах держави в особі ОСОБА_1 управління Держгеокадастру у Волинській області та просить стягнути з відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Луцькагротех" 59 493,28 грн. шкоди внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки державної власності загальною площею 44, 2828 га., кадастровий номер 07218888000:02:000:2379.

При обґрунтуванні заявлених вимог вказує, що 18.05.2017 року ОСОБА_1 управлінням Держгеокадастру у Волинській області проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства під час використання земельних ділянок на території Хорлупівської сільської ради, Ківерцівського району.

За результатами перевірки встановлено факт розорювання та посіву сільськогосподарських культур на земельній ділянці за кадастровим номером 07218888000:02:000:2379, площею 44,2828 га, нормативно грошовою оцінкою 1 181 524 000,00 грн. державної власності, що розміщена на території Хорлупівської сільської ради Ківерцівського району, дану земельну ділянку обробляло Товариство з обмеженою відповідальністю "Луцькагротех"; рішення щодо надання земельної ділянки вказаному товариству не приймалось.

Відповідно до ОСОБА_4 визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2007 року №963, проведено розрахунок розміру шкоди, що склав 59493, 28 грн.; на даний час збитки відповідачем не відшкодовано; за результатами проведеної перевірки державним інспектором 18.05.2017 року видано припис №000027 з вимогою до ТОВ "Луцькагротех" про усунення у строк до 18.06.2017 року порушень земельного законодавства, однак станом на 19.06.2017 року відповідач на даний припис не відреагував.

Зазначає, що самовільно зайнята земельна ділянка використовувалась та оброблялась відповідачем до 01.08.2017 року, що зафіксовано протоколом огляду місця події у кримінальному провадженні за фактом самовільного зайняття земельної ділянки, досудове розслідування по якому проводиться Ківерцівським відділом поліції.

На підставі протоколу про адміністративне правопорушення № 000013 від 18.05.2017 року винесено постанову про накладення адміністративного стягнення на директора ТзОВ «Луцькагротех» ОСОБА_4 у вигляді штрафу в розмірі 510,00 грн.; дана постанова оскаржувалась до суду, однак постановою Луцького міськрайонного суду від 19.07.2017 року відмовлено в позові про її скасування.

Вказує, що даним судовим рішенням підтверджено факт самовільного зайняття ТзОВ «Луцькагротех» спірної земельної ділянки та зазначено, що обов'язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність у особи, що її використовує, правовстановлюючих документів на земельну ділянку, однак дані на момент перевірки не були надані.

Також зазначає, що самовільно зайнята земельна ділянка розміщена в адміністративних межах Хорлупівської сільської ради за межами населених пунктів, перебуває в державній власності, цільове призначення для ведення тваринного сільськогосподарського виробництва, тому її розпорядником є Головне управління Держгеокадастру у Волинській області.

Вказує, що розмір шкоди визначено відповідно до ОСОБА_4 визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої постановою КМУ від 25.07.2007 року № 963. Підставою для здійснення розрахунку є матеріали справи про адміністративне правопорушення, які підтверджують факт вчинення правопорушення, а саме: акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства, протокол про адміністративне правопорушення, припис з вимогою усунути порушення земельного законодавства, акт обстеження земельної ділянки.

Обґрунтовуючи підстави відшкодування шкоди, посилається на норми ст. 22, ч.ч.1,2 ст. 1166 ЦК України та положення ст.ст. 224, 225 ГК України.

Щодо визначення позивачем ОСОБА_1 управління Держгеокадастру у Волинській області посилається на норми ст. 10 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» .

29.11.2017 року заступником керівника Маневицької місцевої прокуратури подано заперечення на доводи відповідача, в якому, зокрема, зазначає, що факт самовільного зайняття відповідачем земельної ділянки площею 44,2828 га, що знаходиться в адміністративних межах Хорлупівської сільської ради Ківерцівського району зафіксовано та відображено в актах обстеження земельних ділянок та перевірки дотримання вимог земельного законодавства ОСОБА_1 управлінням Держгеокадастру у Волинській області; відповідно до п.1 додаткової угоди до тимчасового договору оренди від 06.01.2016 року строк дії договору визначено до 31.12.2016 року, після закінчення якого, орендар, який виявив бажання його продовжити повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію; однак відповідач вказаних вимог не дотримався, про намір продовжити дію договору орендодавця не повідомляв, про що зафіксовано у кримінальному провадженні за фактом самовільного зайняття ТзОВ Луцькагротех земельної ділянки, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017030100000616 за ч. 1 ст. 197-1 КК України, тому вважає безпідставним твердження відповідача про використання спірної земельної ділянки на підставі належним чином укладеного договору.

Також вважає невірними доводи відповідача, що самовільного зайняття земельної ділянки не відбулось, оскільки дане спростоване постановою Луцького міськрайонного суду Волинської області від 19.07.2017 року, якою відмовлено товариству в адміністративному позові про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення за ст. 53-1 КУпАП.

При обґрунтуванні заперечення посилається на відповідні норми Земельного кодексу України, п. 3.1 постанови Пленуму ВГСУ від 17.05.2011 року № 6, в якій зазначено, що відповідно до вимог чинного законодавства обов'язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність у особи, що її використовує, правовстановлюючих документів на цю земельну ділянку, а відсутність таких документів може свідчити про самовільне зайняття земельної ділянки, при обґрунтуванні вимоги про стягнення шкоди посилається на норми ст.ст. 22,1166 ЦК України, ст.ст. 224,225 ГК України.

Позивач - Головне управління Держгеокадастру у Волинській області в поясненні від 29.11.2017 року вказує, що торги з продажу права оренди на земельну ділянку не відбулися, оскільки ДП Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою листом від 02.12.2016 року № 584/1-12 повідомив про надходження скарги від ТзОВ Луцькагротех , в якій просило зняти лот № 11902 (кадастровий номер земельної ділянки 0721888000:02:000:2379) з аукціону № 6272, тому на підставі звернення виконавця земельних торгів за наказом ОСОБА_1 управління Держгеокадастру у Волинській області від 02.12.2016 року № 167 було скасовано земельні торги за лотом № 11902 аукціону № 6272. До пояснення долучає копії: листа ДП Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою від 02.12.2016 року № 584/1-12, наказу від 02.12.2016 року № 167 Про скасування земельних торгів за лотом № 11902 аукціону № 6272 , листа ОСОБА_1 управління Держгеокадастру у Волинській області від 02.12.2016 року № 23-3-0.5-7995/2-16.

Відповідач позовні вимоги не визнає, вважає їх безпідставними та необґрунтованими, 07.11.2017 року надав суду відзив на позов, в якому зазначає, що самовільного зайняття земельної ділянки ТзОВ "Луцькагротех" немає; позивач та прокуратура не надали суду всіх документів в підтвердження того, що дана земельна ділянка використовується відповідачем із дозволу та належно оформлених договорів оренди між ТзОВ «Луцькагротех» та Хорлупівською сільською радою Ківерцівського району - починаючи з 2008 року до 2017 року, коли у відповідності до діючого законодавства відбулися земельні торги (07 вересня 2017року) і земельна ділянка була передана знову ТзОВ « Луцькагротех» , що підтверджують додані до відзиву документи, а саме: акт №1 від 07.09.2017 року, протокол земельних торгів №1 від 07.09.2017р., договір №426 про надання послуг з проведення земельних торгів від 07.09.2017 року, договір оренди земельної ділянки від 07.09.2017 року. Земельна ділянка перебувала в оренді відповідача, що підтверджують типові договори оренди землі із Хорлупівською сільською радою за 2008- 2014 роках із додатками, за весь період оренди земельної ділянки товариство регулярно сплачувало орендну плату до місцевого бюджету Хорлупівської сільської ради, про що свідчать платіжні вручення за період з грудня 2015 року по вересень 2017 року, податкові декларації з плати за землю від 17.02.2016 року, 08.02.2017 року, 26.09.2017 року .

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 24.09.2015 року ОСОБА_1 управлінням Держземагенства у Волинській області зареєстровано право власності на земельну ділянку за реєстраційним номером 733770707218, а тому факт самовільного зайняття земельної ділянки відсутній, а відтак і відсутні підстави для відшкодування шкоди.

Також вказує, що шкода завдана самовільним зайняттям земельної ділянки відшкодовується на підставі загальних норм ЦК України, а з наявних у справі доказів вбачається, що відповідач жодних неправомірних дій не вчиняв, а тому просить в позові відмовити.

Директор ТзОВ «Луцькагротех» в судовому засіданні, яке відбулося 07.11.2017 року вказав, що факт самовільного зайняття земельної ділянки відсутній, оскільки до грудня 2016 року дана перебувала в оренді відповідно до договорів оренди з Хорлупівською сільською радою, а тому була засіяна осінню 2016 року озимими зерновими; управлінням Держгеокадастру на жовтень 2016 року було оголошено земельні торги для продажу права оренди земельної ділянки, яка знаходиться та території Хорлупівської сільської ради, Ківерцівського району, Волинської області (за межами населених пунктів). Однак дані торги не відбулись і наступні було призначено лише на 07.09.2017 року, в яких взяло участь ТзОВ «Луцькагротех» і стало переможцем торгів, за результатами даних торгів між ОСОБА_1 управлінням Держгеокадастру у Волинській області (Орендодавець) та ТзОВ «Луцькагротех» 07.09.2017 року було укладено договір оренди земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 44,2828 га (рілля) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, строк оренди 7 років, до укладення зазначеного договору сплачувалась орендна плата на рахунок Хорлупівської сільської ради.

Також зазначив, що вини товариства в несвоєчасному проведені торгів на оренду земельної ділянки не має, зібрати урожай озимих зернових до травня практично неможливо (крім як потравити посіви) тому, за даних обставин немає неправомірних дій відповідача.

В поясненні від 27.11.2017 року, зареєстрованого судом 28.11.2017 року за вх. № 01-54/10792/17, додатково зазначає, що позовні вимоги грунтуються на припущеннях та спотворюванні фактів, а тому є безпідставними. При цьому вказує, що виходячи з норм ст. 127 Земельного кодексу України та листа Держкомітету України із земельних ресурсів № 14-17-4/12991 від 11.11.2008 року в діях товариства відсутнє самовільне зайняття земельної ділянки, а є її використання без правовстановлюючих документів; відповідач використовував земельну ділянку з 2008 року згідно договорів оренди з Хорлупівською сільською радою на підставі рішень сесії сільської ради, які позивачем не оспорюються, в рамках кримінального провадження винесено постанову про закриття провадження у зв'язку із відсутністю складу кримінального правопорушення; адміністративний штраф повністю сплачений; 04.08.2017 року товариство повідомило прокуратуру про виконання вимог припису про звільнення площ від озимої пшениці та заявлено прохання про виставлення даної земельної ділянки на торги; актом перевірки від 04.09.2017 року підтверджено виконання припису та зазначено, що земельна ділянка приведена в стан придатний для використання, сільськогосподарські культури зібрано, на момент перевірки земельна ділянка не використовувалось.

Також вказує, що товариством проводилось поліпшення спірної земельної ділянки в період її використання, своєчасно сплачувалась орендна плата, товариство неодноразово в усній формі зверталось до Хорлупівської сільської ради про пролонгацію договору.

В судовому засіданні прокурор та представник позивача позовні вимоги підтвердили, представники відповідача підтримали зазначене в запереченнях та просять в позові відмовити.

З матеріалів справи, пояснень представників сторін, прокурора вбачається наступне.

ТзОВ Луцькагротех було орендарем земельної ділянки загальною площею 45 га ріллі в с.Хорлупи за межами населеного пункту з 01.07.2008 року на підставі типових договорів оренди землі укладених з Хорлупівською сільською радою.

Згідно даних договорів земельна ділянка передається в оренду для ведення товарного виробництва.

Згідно п. 4.1 типовий договір оренди землі від 08.01.2014 року укладено на 1 рік, додатковими угодами від 06.01.2015 року та від 06.01.2016 року продовжено відповідно до 31.12.2015 року та 31.12.2016 року. Як слідує з п. 3.1 додаткової угоди від 06.01.2016 року закінчення строку дії договору Орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію.

Оскільки суду не подано доказів про письмове звернення Орендаря до Орендодавця про продовження строку дії договору, як це передбачено п. 3.1, термін дії договору закінчився 31.12.2016 року.

Згідно із ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Відповідно до статті 126 ЗК України, право власності, користування земельною ділянкою оформляється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Згідно з ч.4 ст.122 ЗК України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених ч.8 цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Згідно з ч.1 ст. 5 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Положенням про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою КМУ №15 від 14.01.2015, передбачено, що Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується КМУ через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Відповідно до даного Положення, одним із повноважень інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель є право складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності.

18.05.2017 Управлінням з контролю за використанням та охороною земель за зверненням Хорлупівської сільської ради Ківерцівського району було проведено перевірку дотримання законодавства з використання земель державної власності. Актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом земельної ділянки від 18.05.2017 №000040 встановлено факт розорювання та посіву сільськогосподарських культур земельної ділянки площею 44,2828 га державної власності на території Хорлупівської сільської ради Ківерцівського району, що здійснено ТзОВ Луцькагротех (а.с.16) Рішень та розпоряджень щодо надання даної земельної ділянки, кадастровий номер 0721888000:02:000:2379 з 01.01.2017 року по день перевірки не приймалось.

Також 18.05.2017 року складено акт обстеження земельної ділянки № 000008 (а.с.17).

18.05.2017 головним спеціалістом державним інспектором управління з контролю за використанням та охороною земель ГУДГК у Волинській області щодо генерального директора ТзОВ Луцькагротех було складено протокол про адміністративне правопорушення № 000013, яким встановлено, що в зв'язку з самовільним зайняттям земельної ділянки державної власності, ним було порушено ст.ст. 125, 126 ЗК України (а.с.20-21).

22.05.2017 року винесена постанова № 00009 про накладення адміністративного стягнення - штрафу в розмірі 510 грн. на керівника ТзОВ Луцькагротех (а.с.22). дана постанова оскаржувалась в судовому порядку.

Постановою Луцького міськрайонного суду від 19.07.2017 року у справі № 161/8579/17, яка залишена без змін Львівським апеляційним адміністративним судом, було відмовлено в адміністративному позові про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення (а.с.30-39).

Тобто, даними судовими актами підтверджено факт самовільного зайняття земельної ділянки ТзОВ Луцькагротех площею 44,2828 га, а тому в силу положень ст. 35 ГПК України дана обставина є доведеною та не потребує повторного доказування.

Як зазначено в поясненні відповідача від 28.11.2017 року штраф згідно постанови про накладення адміністративного стягнення сплачено 15.09.2017 року.

Згідно з приписами ст. 1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.

Отже, обов'язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність у особи, що її використовує, правовстановлюючих документів на цю земельну ділянку.

Предметом спору у справі є стягнення з відповідача шкоди в розмірі 59493,28 грн. заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки, площею 44,2828 га на підставі ст. ст. 22,1166 ЦК України.

Пленум Вищого господарського суду України у постанові №6 від 17.05.2011р. «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин» у п.3.6. вказав, що у вирішенні питання про задоволення вимог щодо стягнення шкоди, завданої самовільним зайняттям земельної ділянки, господарським судам необхідно мати на увазі, що розмір такої шкоди визначається відповідно до розрахунку, зробленого територіальними органами інспекції Міністерства екології та природних ресурсів України або Державною інспекцією з контролю за використанням і охороною земель Держкомзему та її територіальними підрозділами на підставі ОСОБА_4 визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2007 N 963.

У п. 3.8. постанови №6 від 17.05.2011р. та ст. 1 Закону України "Про державний контроль за використанням і охороною земель" зазначено, що згідно з п. 3.1 наказу Державного агентства земельних ресурсів України та Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель від 12.09.2007 N 110 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо застосування ОСОБА_4 визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2007 N 963" підставою для здійснення розрахунку розміру шкоди, заподіяної державі, територіальним громадам, юридичним чи фізичним особам внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, є матеріали справи про адміністративне правопорушення, які підтверджують факт вчинення цього правопорушення, а саме:

- акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства;

- протокол про адміністративне правопорушення;

- припис (з вимогою усунення порушення земельного законодавства);

- акт обстеження земельної ділянки.

Отже, підставою для здійснення розрахунку розміру шкоди, заподіяної державі або територіальній громаді внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, є зазначені документи в їх сукупності, оскільки саме вони можуть підтвердити сам факт самовільного зайняття земельної ділянки, розмір зайнятої ділянки та період часу, протягом якого вона використовується без належних правових підстав.

В справі, що розглядається, як зазначено вище, наявні всі документи, що підтверджують факт самовільного зайняття ТзОВ Луцькагротех земельної ділянки площею 44,2828 га.

Згідно статті 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відшкодування заподіяних збитків; застосування інших, передбачених законом, способів.

Відповідно до ч. ч.1, 2 ст. 1166 Цивільного кодексу України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Відповідно до статті 22 Цивільного кодексу України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками, зокрема, є втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

Зазначена норма кореспондується з положеннями статей 224, 225 Господарського кодексу України, за змістом яких учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов'язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб'єкту, права або законні інтереси якого порушено.

Щодо доводів відповідача в частині користування земельною ділянкою згідно договору оренди з Хорлупівською сільською радою, то матеріалами справи підтверджено, що договір діяв до 31.12.2016 року, тобто на момент перевірки, а саме 18.05.2017 року, відповідач використовував земельну ділянку без правових підстав.

Твердження відповідача щодо відсутності завданих збитків із-за сплати орендної плати з січня по вересень 2017 року на рахунки Хорлупівської сільської ради, не беруться судом до уваги, оскільки як слідує з платіжних доручень дана сплачувалась згідно договору оренди, який фактично відсутній, а тому відповідач не позбавлений права на звернення за поверненням сплаченої суми.

В силу положень ст. ст. 32-34 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими і речовими доказами, висновками судових експертів; поясненнями представників сторін та інших осіб, які беруть участь в судовому процесі. В необхідних випадках на вимогу судді пояснення представників сторін та інших осіб, які беруть участь в судовому процесі, мають бути викладені письмово.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.

Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Оскільки спір до розгляду доведено з вини відповідача, сплачений прокуратурою Волинської області судовий збір в сумі 1600,00 грн. в силу ст.49 ГПК України, слід покласти на відповідача.

Керуючись ст.ст. 32, 36, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задоволити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Луцькагротех (45637, Волинська область, Луцький район, с. Романів, вул.Першотравнева,34, код 34671803) на користь держави в особі ОСОБА_1 управління Держгеокадастру у Волинській області 59493,28 грн. шкоди завданої внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки державної власності загальною площею 44,2828 га, кадастровий номер 0721888000:02:000:2379 на розрахунковий рахунок 31117168700002 в УК у м.Ківерці, код отримувача 38051994, код банку 803014, код класифікації доходів 24062200.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Луцькагротех (45637, Волинська область, Луцький район, с. Романів, вул.Першотравнева,34, код 34671803) в користь Прокуратури Волинської області (вулиця Винниченка, 15, ОСОБА_6, Волинська область, 43000, рах.№35216072004945. код 02909915, ДКСУ, МФО 820172) 1600,00 грн. витрат по судовому збору.

4. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Повний текст

рішення складено

05.12.2017

Суддя С. В. Костюк

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення29.11.2017
Оприлюднено11.12.2017
Номер документу70761255
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —903/788/17

Ухвала від 17.05.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Чумак Ю.Я.

Ухвала від 10.04.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Чумак Ю.Я.

Постанова від 08.02.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Дужич С.П.

Ухвала від 17.01.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Дужич С.П.

Ухвала від 26.12.2017

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Дужич С.П.

Рішення від 29.11.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Костюк Софія Василівна

Ухвала від 07.11.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Костюк Софія Василівна

Ухвала від 13.10.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Костюк Софія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні