ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

5.1.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 грудня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1748/17

Суддя Луганського окружного адміністративного суд ОСОБА_1, розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України до товариства з обмеженою відповідальністю ДОНКУБ про анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 16.12.2009 № 5071,-

ВСТАНОВИВ:

21 листопада 2017 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної служби геології та надр України до товариства з обмеженою відповідальністю ДОНКУБ , в якому позивач просить припинити право користування надрами товариству з обмеженою відповідальністю ДОНКУБ шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 16.12.2009 № 5071.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив наступне.

16 грудня 2009 року товариству з обмеженою відповідальністю ДОНКУБ виданий спеціальний дозвіл на користування надрами № 5071, невід'ємною частиною якого була угода про умови користування надрами від 16.12.2009.

З моменту отримання спеціального дозволу у відповідача, як у надрокористувача, виникли права та обов'язки, встановлені Кодексом України про надра та Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615.

Посилаючись на статтю 24 Кодексу України про надра та Угоду про умови користування надрами, позивач стверджував, що відповідач був зобов'язаний у встановленому порядку подавати до державного науково-виробничого підприємства Державний інформаційний геологічний фонд України щорічні звіти, як підтвердження експлуатації корисних копалин.

Листами від 07 квітня 2015 року та 26 квітня 2016 року державне науково-виробниче підприємство Державний інформаційний геологічний фонд України повідомило, що інформація від надрокористувачів Донецької та Луганської областей щодо руху запасів за 2014-2015 роки не надходила.

На цих підставах позивач стверджував, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОНКУБ" порушило Угоду про умови користування надрами та ст.24 Кодексу України про надра, оскільки не подало до ДНВП Геоінформ України щорічні звіти відповідної форми статистичної звітності, як підтвердження експлуатації корисних копалин, за 2014-2015 роки.

У зв'язку з цим та з метою запобігання порушенням вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр Держгеонадра України як орган, що здійснює державний геологічний контроль відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та Порядку здійснення державного геологічного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2011 року № 1294, видало наказ від 19 травня 2015 року № 122 щодо зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами. Цим наказом встановлений строк для усунення порушень законодавства про надра з боку відповідача - 30 календарних днів з моменту опублікування оголошення в офіційному виданні Урядовий кур'єр .

Наказом Держгеонадр України від 16.08.2016 № 257 встановлено товариству з обмеженою відповідальністю ДОНКУБ додатковий (10 календарних днів) термін для усунення наведених порушень. Наказом Держгеонадр України №1 від 10.01.2017 повторно встановлено товариству з обмеженою відповідальністю ДОНКУБ додатковий (до 01.03.2017) термін для усунення порушень у сфері надрокористування.

Однак, після спливу зазначеного строку жодної відповіді від відповідача не надходило.

Діючи на підставі пункту 6 статті 24 Кодексу України про надра та пункту 23 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, Держгеонадра України розглянули питання щодо подальшої дії спеціального дозволу, виданого відповідачу, який не вжив заходів до усунення порушень, що стали підставою для зупинення дії дозволу.

Враховуючи, що відповідач порушив законодавство у сфері надрокористування та не усунув виявлені порушення, позивач дійшов висновку про наявність підстав для анулювання дозволу від 16 грудня 2009 року № 5071 згідно зі статтею 26 Кодексу законів про надра України та пункту 23 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами.

16 травня 2017 року в офіційному виданні Урядовий кур'єр Держгеонадра України оприлюднили оголошення з проханням повідомити у 15-денний строк з моменту опублікування оголошення власну позицію (згоду/не згоду) на припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами у зв'язку з порушенням вимог передбачених спеціальним дозволом.

Позивач зазначав, що на час звернення до суду з цим позовом жодних листів чи інформації про усунення порушень від відповідача не надходило, а тому просив припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 16 грудня 2009 року № 5071, в судовому порядку.

Представник позивача, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не прибув, просив розглядати справу без його участі в порядку письмового провадження (а.с.50,53,54).

Представник відповідача в судове засідання не прибув, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зареєстроване місцезнаходження відповідача: 94300, Луганська область, Перевальський район, м.Перевальськ, вул.Тухачевського, 1А (а.с.43-46).

Згідно з довідкою Луганського окружного адміністративного суду від 22.11.2017 встановлено неможливість надіслання поштового відправлення в даній адміністративній справі відповідачу, оскільки згідно листа в.о. директора ЛД УДППЗ «Укрпошта» від 26.10.2017 № 594 не здійснюється пересилання пошти у Луганській області до/з міст обласного значення, зокрема, до м.Перевальську. Інформацію про дату розгляду даної справи розміщено на офіційному веб-сайті Луганського окружного адміністративного суду adm.lg.court.gov.ua.

Відповідно до частини першої статті 39 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо зареєстроване у встановленому законом порядку місце проживання (перебування) відповідача, третіх осіб, свідків невідоме, суд може здійснити їх виклик через засоби масової інформації за останнім відомим місцем їхнього проживання (перебування) на території України.

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 972-р друкованим засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження, в якому у 2017 році розміщуються оголошення про виклик до суду відповідача, третіх осіб, свідків, місце фактичного проживання (перебування) яких невідоме, повістки про виклик підозрюваного, обвинуваченого та інформація про процесуальні документи, є газета Урядовий кур'єр , а друкованим засобом масової інформації місцевої сфери розповсюдження визначені: в Луганській області - Вісті Луганщини .

Враховуючи положення статті 39 КАС України судом у друкованому засобі масової інформації місцевої сфери розповсюдження в Луганській області - в газеті Вісті Луганщини від 29.11.2017 № 39(45) було опубліковано оголошення про виклик товариства з обмеженою відповідальністю ДОНКУБ в судове засідання 07.12.2017 на 08 год. 00 хв. (а.с.51,52).

Таким чином, судом вжито всіх заходів щодо належного повідомлення відповідача про дату, час та місце розгляду справи.

Згідно з частиною четвертою статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З урахуванням вищенаведеного, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Суд, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, дійшов такого.

Позивач - Державна служба геології та надр України (ідентифікаційний код 37536031) зареєстрована як юридична особа, про що 16 лютого 2011 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис за номером 1 074 102 0000 039016 (а.с.55,56).

Відповідач - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОНКУБ" (ідентифікаційний код 33851800) зареєстроване як юридична особа 18 листопада 2005 року, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис за номером 13731020000000256; в стані припинення не перебуває (а.с.43-46).

16 грудня 2009 року Міністерство охорони навколишнього природного середовища України видало товариству з обмеженою відповідальністю ДОНКУБ спеціальний дозвіл на користування надрами № 5071 (а.с.8, 8 на звороті).

Цей дозвіл надав відповідачу право на видобування кам'яного вугілля у Бугаївському родовище ділянці №1 (а.с.8).

Особливі умови спеціального користування надрами полягали в покладанні на надрокористувача низки обов'язків, а саме: виконання умов Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Луганській області екологічна картка від 12.07.2007 № б/н; щорічний радіаційний контроль за породами в кар'єрі та продукцією в них на відповідність вимогам НРБУ-97; своєчасна і в повному обсязі сплата обов'язкових платежів в тому числі збору за геологорозвідувальні роботи до Державного бюджету згідно з чинним законодавством; щорічна звітність перед ДНВП Геоінформ України згідно з формою 5-гр (а.с.8 на звороті).

Невід'ємною частиною спеціального дозволу є Угода про умови користування надрами від 16 грудня 2009 року № 5071, укладена між Міністерством охорони навколишнього природного середовища України та товариством з обмеженою відповідальністю ДОНКУБ (а.с.9-18).

Сторони угоди визнали, що ця Угода є невід'ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами, яка регулює і конкретизує передбачені чинним законодавством України та дозволом технічні, технологічні, організаційні, фінансові, економічні, соціальні, екологічні аспекти користування надрами.

Згідно з п. 10.2 Угоди підприємство зобов'язане в установленому порядку подавати до ДНВП Геоінформ України щорічні звіти про рух запасів відповідно до форм державної звітності 5-гр (а.с.15).

Таким чином, подання до ДНВП Геоінформ України щорічних звітів відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр є обов'язковою умовою спеціального користування надрами, прямо передбаченою дозволом та Угодою.

Листом від 07.04.2015 № 02/302-0972 та листом від 26.04.2016 державне науково-виробниче підприємство Державний інформаційний геологічний фонд України повідомило Держгеонадра України, що інформація від надрокористувачів Донецької та Луганської областей щодо руху запасів (форма 5-гр) за 2014-2015 роки не надходила (а.с.19-21,32-38).

19 травня 2015 року Держгеонадра України видано наказ № 122 Щодо зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами (а.с.22).

Відповідно до пункту 22 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, у зв'язку з невиконанням надрокористувачами Донецької та Луганської областей особливих умов спеціальних дозволів на користування надрами, а саме щорічного звітування перед ДНВП Геоінформ України щодо руху запасів за формами №№ 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2014 рік та враховуючи пропозиції Робочої групи Держгеонадра України вирішили зупинити дію спеціальних дозволів на користування надрами згідно з переліком, наведеним у додатку до цього наказу (а.с.22).

Як свідчить витяг з Переліку спеціальних дозволів на користування надрами, дія яких зупинена (додаток до наказу від 19 травня 2015 року № 122) Держгеонадра України на підставі пп. 1 п. 22 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами зупинили дію дозволу від 16 грудня 2009 року № 5071, виданого товариству з обмеженою відповідальністю ДОНКУБ , у зв'язку з порушенням надрокористувачем п.3 ст.53 Кодексу України про надра. Надрокористувачу надано 30 календарних днів для усунення виявлених порушень (а.с.23).

Перелік надрокористувачів Донецької та Луганської областей, яким наказом Держгеонадра України від 19 травня 2015 року № 122 зупинено дію спеціальних дозволів на користування надрами та надано 30 календарних днів для усунення порушень у зв'язку з ненаданням щорічного звіту перед ДНВП Геоінформ України щодо руху запасів за формами №№ 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2014 рік оприлюднений в офіційному друкованому виданні Урядовий кур'єр .

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОНКУБ" включене до цього переліку під № 237 (а.с.24).

Докази усунення відповідачем допущених ним порушень у визначений Держгеонадра України строк суду не надані.

16 травня 2017 року в офіційному друкованому виданні Урядовий кур'єр № 88 оприлюднене оголошення, яким Держгеонадра України повідомили, що у зв'язку із не усуненням надрокористувачами причин зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами (перелік додається) прийнято рішення припинити право користування надрами у судовому порядку (а.с.39).

Відповідно до положень статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється у судовому порядку у разі отримання від надрокористування незгоди на таке припинення органом, який надав надра у користування.

Враховуючи викладене, надрокористувачам необхідно було надати до Держгеонадра України в 10-денний строк власну позицію (згода/не згода) на припинення права користування надрами згідно зі спеціальним дозволом на користування надрами, зазначеними у переліку.

Окрім цього, Держгеонадр України було встановлено товариству з обмеженою відповідальністю ДОНКУБ додатковий термін для усунення порушень у сфері надрокористування, а саме: наказом Державної служби геології та надр України від 16.08.2016 № 257 та наказом Державної служби геології та надр України від 10.01.2017 № 1 (а.с.25-28).

Докази, які б свідчили про те, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОНКУБ" повідомило Держгеонадра України про своє ставлення (згоду чи незгоду) на припинення права спеціального користування надрами суду не надані.

Підстави припинення права користування надрами визначені статтею 26 Кодексу України про надра.

Пунктом 5 частини першої статті 26 Кодексу України про надра встановлено, що право користування надрами припиняється у разі використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр.

Отже, порушення вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр, є самостійною підставою для припинення права користування ними.

Судом встановлено, що однією з умов користування надрами, яка передбачена дозволом від 16 грудня 2009 року № 5071 та п. 10.2 Угоди про умови користування надрами, було подання ДНВП Геоінформ України щорічних звітів відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр.

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОНКУБ" цього обов'язку не виконало.

Згідно із частиною другою статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку.

Отже, орган, який надав надра у користування, повноважний припинити право користування надрами у випадку, передбаченому пункту 5 частини першої статті 26 Кодексу України про надра, лише за наявності згоди на це користувача надрами.

З огляду на те, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОНКУБ" не надало згоду на припинення права користування надрами, наявні підстави для припинення цього права в судовому порядку.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, беручи до уваги, що ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позову.

Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 2-15, 17-20, 23, 26, 69-72, 94, 98, 159-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної служби геології та надр України до товариства з обмеженою відповідальністю ДОНКУБ про анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 16.12.2009 № 5071, - задовольнити повністю.

Припинити право користування надрами товариству з обмеженою відповідальністю ДОНКУБ шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 16 грудня 2009 року № 5071.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд в порядку, визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення 07.12.2017
Зареєстровано 08.12.2017
Оприлюднено 12.12.2017

Судовий реєстр по справі 812/1748/17

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Постанова від 07.12.2017 Луганський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 22.11.2017 Луганський окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Перевірити компанію

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру

Вайбер Телеграм Месенджер

Опендатабот для телефону