ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 грудня 2017 року справа № 823/1640/17
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Гайдаш В.А.,
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні суду адміністративну справу за позовом обслуговуючого кооперативу Парус до головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області Глазепи Руслана Ігоровича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Управління архітектури, регулювання забудови та земельних відносин міста виконавчого комітету Смілянської міської ради про визнання неправомірним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернувся обслуговуючий кооператив Парус (далі - позивач) з адміністративним позовом до головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області Глазепи Руслана Ігоровича (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Управління архітектури, регулювання забудови та земельних відносин міста виконавчого комітету Смілянської міської ради, в якому просить визнати неправомірним та скасувати рішення відповідача №941 від 27.06.2017 Про скасування дії будівельного паспорта від 14.04.2017 №16 .
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що оскаржуваним рішенням відповідача протиправно скасовано дію будівельного паспорта від 14.04.2017 №16, оскільки такий вид санкції або відповідальності суб'єктів містобудування, як скасування будівельного паспорта - не передбачено нормами Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 14.10.1994 №208/94-ВР та Положенням про Державну архітектурно-будівельну інспекції України, затвердженого Указом Президента України від 09.07.2014 №294, у зв'язку з чим позов підлягає до задоволення.
Відповідач позов не визнав, надав до суду заперечення проти адміністративного позову, в яких зазначив, що за наслідками проведеної перевірки позивача встановлено порушення вимог містобудівного законодавства в частині, що стосується видачі позивачу будівельного паспорта, у зв'язку з чим головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області Глазепою Р.І. скасовано дію будівельного паспорта від 14.04.2017 №16. Посилання позивача на відсутність повноважень органу державної архітектурно-будівельної інспекції скасовувати дію будівельного паспорту на думку відповідача є помилковим, оскільки такі дії вчинені відповідачем у відповідності до вимог чинного містобудівного законодавства України.
Розгляд справи розпочато у відкритому судовому засіданні, однак у зв'язку з не прибуттям у судове засідання 23.11.2017 всіх осіб, які беруть участь у справі суд виніс ухвалу згідно якої вирішив продовжити розгляд справи в порядку письмового провадження на підставі ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі ч.1 ст.41 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснювати фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Дослідивши подані до суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступне.
Обслуговуючий кооператив Парус 14.04.2017 отримав будівельний паспорт на будівництво одноквартирного садибного двоповерхового житлового будинку з підвалом, будівництво господарської будівлі по вул. Гетьмана Опари у м. Сміла Черкаської області №16.
Головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області Глазепою Р.І. проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних стандартів і правил управління архітектури, регулювання забудови та земельних відносин міста виконавчого комітету Смілянської міської ради Черкаської області, за результатами якої складено акт від 22.06.2017.
Вищевказаною перевіркою встановлено, що начальником управління архітектури, регулювання забудови та земельних відносин міста виконавчого комітету Смілянської міської ради Черкаської області виданий будівельний паспорт на будівництво одноквартирного садибного двоповерхового житлового будинку з підвалом, будівництво господарської будівлі по вул. Гетьмана Опари у м. Сміла Черкаської області №16 із порушенням вимог Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2011 №103.
Рішенням головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області Глазепи Руслана Ігоровича №941 від 27.06.2017 скасовано дії вищевказаного будівельного паспорта від 14.04.2017 №16.
Вирішуючи спір по суті суд враховує, що відповідно до частини третьої статті 27 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 №3038-VI (далі - Закон України №3038-VI), надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Порядок видачі та форма будівельного паспорта визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування (частина четверта статті 27 Закону України №3038-VI).
Згідно із статтею 27 Закону України №3038-VI наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України №103 від05.07.2011 розроблено та затверджено Порядок видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки.
Відповідно до п. 2.1 вказаного Порядку видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг.
Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входить заява на видачу будівельного паспорту зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до вказаного Порядку, засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію, ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об'єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об'єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у томі числі автономного, що плануються до застосування, тощо), проект будівництва (за наявності), засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.
Згідно з п. 2.9 Порядку до складу будівельного паспорта входять пакет документів, наданий замовником відповідно до пунктів 2.1, 2.2. вказаного розділу, схема забудови земельної ділянки, наведена у додатку 3 до вказаного Порядку, пам'ятка замовнику індивідуального будівництва.
Будівельний паспорт підписується керівником відповідного уповноваженого органу містобудування та архітектури та реєструється відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури у журналі реєстрації будівельних паспортів (п. 2.12, та п. 2.14 Порядку).
Відповідно до змісту Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 0.07.2011 №103, уповноважені органи містобудування та архітектури та інші суб'єкти містобудування не наділені повноваженнями щодо скасування (анулювання) будівельного паспорту, видачі нового будівельного паспорта замовнику з будь-яких підстав (в тому числі з підстав порушення будівельних норм, державних стандартів і правил).
Суд встановив, що позивачем 03.04.2017 подано до виконавчого комітету Смілянської міської ради Черкаської області заяву і пакет документів для отримання будівельного паспорта на будівництво одноквартирного садибного двоповерхового житлового будинку з підвалом, будівництво господарської будівлі по вул. Гетьмана Опари у м. Сміла Черкаської області та 14.04.2014 позивачем отримано будівельний паспорт забудови земельної ділянки №16.
Суд зазначає, що такий вид санкції або відповідальності суб'єктів містобудування, як скасування будівельного паспорта, не передбачено нормами Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 14.10.1994 №208/94-ВР та Положенням про Державну архітектурно-будівельну інспекції України, затвердженого Указом Президента України від 09.07.2014 №294.
Вказана позиція суду узгоджується з правовою позицією Вищого адміністративного суду України, висловленою в постанові від 14.03.2017 №К/800/35844/16.
З урахуванням наведеного рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області Глазепи Р.І. №941 від 27.06.2017 Про скасування дії будівельного паспорта від 14.04.2017 №16 - є протиправним та підлягає скасуванню.
У зв'язку із вищевикладеним, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову в повному обсязі.
Згідно частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
При цьому в силу положень частини 2 статті 71 вказаного кодексу в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 86, 94, 159-163, 167, 185-187, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області Глазепи Руслана Ігоровича №941 від 27.06.2017 Про скасування дії будівельного паспорта від 14.04.2017 №16 .
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області на користь обслуговуючого кооперативу Парус судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) грн.
Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя В.А. Гайдаш
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2017 |
Оприлюднено | 12.12.2017 |
Номер документу | 70793023 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.А. Гайдаш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні