Постанова
від 07.12.2017 по справі 905/2650/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м.Харків, пр.Науки, 5

ПОСТАНОВА

ПРО ВИЗНАННЯ БОРЖНИКА БАНКРУТОМ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.12.2017р. Справа №905/2650/17

Суддя господарського суду І.К. Чорненька

Розглянувши матеріали за заявою боржника ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «АТП-1» , м.Краматорськ (код ЄДРПОУ 37098523)

про визнання банкрутом на підставі ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»

Представники:

від боржника - не з'явився.

20.11.2017р. до господарського суду Донецької області звернулось ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «АТП-1» ,м.Краматорськ, з заявою про порушення справи про банкрутство, на підставі ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі за текстом - Закон про банкрутство).

Враховуючи відсутність значних майнових активів боржника та наявність в заяві про порушення справи про банкрутство клопотання про покладення обов'язків ліквідатора на голову ліквідаційної комісії ОСОБА_2, судом не визначається кандидатура арбітражного керуючого із застосуванням автоматизованої системи.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 21.11.2017р. заяву про порушення провадження у справі про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «АТП-1» прийнято до розгляду, проведення підготовчого засідання призначено на 29.11.2017р.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 29.11.2017р. порушено провадження у справі за заявою боржника ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «АТП-1» , введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, судове засідання призначено на 07.12.2017р.

В судове засідання 07.12.2017р. представник боржника не з'явився, про час та дату слухання справи сторони повідомлені належним чином; про причини не явки суд не повідомлено.

У випадку не з'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.

Зазначений висновок збігається з правовою позицією Вищого господарського суду України, викладеною у постанові Пленуму від 26.12.2011р. №18 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» із змінами і доповненнями, внесеними постановами Пленуму Вищого господарського суду України та у інформаційному листі від 15.03.2015р. №01-08/140 «Про деякі питання запобігання зловживанню процесуальними правами у господарському судочинстві» .

У судовому засіданні 07.12.2017р. за результатами розгляду справи, наявних в матеріалах справи документів, суд встановив:

Ст.95 Закону про банкрутство передбачає: «Якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України» .

Згідно з частинами 1, 3, 5 ст. 105 ЦК України Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Загальними зборами учасників ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «АТП-1» (протокол №10 від 12.09.2017р.) прийняте рішення припинити діяльність підприємства у зв'язку з ліквідацією.

В Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 13.09.2017р. внесений запис про перебування ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «АТП-1» в стані припинення за рішенням засновників з визначеним строком для заявлення кредиторами своїх вимог - 13.11.2017р. (Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань №1003242956 станом на 14.11.2017р.).

Головою ліквідаційної комісії 09.10.2017р. подані заяви про припинення платника податків форми №8-ОПП до Державної податкової інспекції у м.Краматорськ ГУ ДФС у Донецькій області та Державної податкової інспекції у Святошинському районі ГУ ДФС у м.Києві.

Головою ліквідаційної комісії ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «АТП-1» також у відповідності до приписів ст.ст.105-111 Цивільного кодексу України для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості були направлені запити до ДПІ у м.Краматорськ ГУ Міндоходів в Донецькій області, Краматорського міського центру зайнятості, Краматорського міського відділення управління виконавчої дирекції ФСС України в Донецькій області, УПФУ у м.Краматорську, ДПІ у Святошинському районі ГУ ДФС у м.Києві, Святошинького районного центру зайнятості м.Київ, Святошинського відділення управління виконавчої дирекції ФСС України у м.Київ, Правобережного об'єднаного УПФУ м.Київ.

Після внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про припинення юридичної особи ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «АТП-1» , м.Краматорськ, до голови ліквідаційної комісії звернулось ТОВ «Дарт Проект» , м.Київ, з кредиторськими вимогами за договором постачання №20/12 від 20.12.2016р. на суму 180000,00грн.

Інші кредитори з вимогами до боржника у встановлений законодавством строк, до голови ліквідаційної комісії не заявлялися.

Відповідно до п.1 ч.1 та ч.3 ст.110 ЦК України, юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі, у зв'язку з закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами. Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

Згідно з ч.8 ст.111 ЦК України, ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

20.11.2017р. загальними зборами учасників ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «АТП-1» , м.Краматорськ, (протокол №11 від 20.11.2017р.) затверджено проміжний баланс підприємства боржника.

Відповідно до заяви про порушення справи про банкрутство, інвентаризаційного опису основних засобів від 20.11.2017р. та проміжного ліквідаційного балансу станом на 20.11.2017р. в касі підприємства наявні грошові кошти у розмірі 600,00грн. Інші майнові активи у боржника відсутні.

Таким чином, у боржника недостатньо майна для задоволення вимог кредиторів.

В заяві про порушення справи про банкрутство міститься клопотання про покладення обов'язків ліквідатора по справі на ОСОБА_2.

Згідно ч. 2 ст. 95 Закону про банкрутство, обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.

Відповідно до ст. 37 Закону про банкрутство у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

Стаття 95 Закону про банкрутство, яка регламентує особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником, регулює спрощений порядок розгляду справ про банкрутство, оскільки положення вказаної статті не передбачають застосування процедур розпорядження майном боржника та санації.

За результатами розгляду справи, наявних в матеріалах справи документів, враховуючи відсутність значних майнових активів боржника, приймаючи до уваги, що ліквідатор не буде зобов'язаний здійснювати дії, які потребують спеціальних знань арбітражного керуючого (оцінка майна, організація процедури продажу та інше), оскільки до складу майнових активів боржника входять тільки грошові кошти, та враховуючи наявність в заяві про порушення справи про банкрутство клопотання про призначення ліквідатором по справі голову ліквідаційної комісії ОСОБА_2, суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання боржника - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «АТП-1» банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури строком на дванадцять місяців та призначення ліквідатором по справі голову ліквідаційної комісії ОСОБА_2.

Суд звертає увагу, що перехід до ліквідаційної процедури боржника не перешкоджає податковій інспекції у можливості вжити заходів щодо перевірки діяльності боржника на предмет ведення ним фіктивної підприємницької діяльності, а також наявності (відсутності) у нього заборгованості зі сплати податкових платежів.

Статтею 78 Податкового Кодексу України, передбачено порядок проведення документальних позапланових перевірок, зокрема, відповідно до п.п.78.1.7 документальна позапланова перевірка проводиться, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків. Згідно п.82.2 ст.82 Податкового кодексу строк проведення документарних позапланових перевірок не повинен перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, для суб'єктів малого підприємництва - п'яти робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів.

При цьому, податковим законодавством України не визначається стадія процедури банкрутства, у якій така перевірка повинна бути проведена, а суб'єктивні фактори, пов'язані з невиконанням (неналежним виконанням) контролюючими органами своїх повноважень, не можуть бути підставою для відмови у визнанні боржника банкрутом за наявності об'єктивних підстав відповідно до Закону про банкрутство (постанова Вищого господарського суду України від 15.06.2016р. по справі № 904/194/16).

Згідно ч.3 ст 95 Закону про банкрутство, кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.

Відповідно до Положення про порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство, затвердженого постановою пленуму Вищого господарського суду України «Про затвердження Положення про порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство» №16 від 17 грудня 2013 року, офіційному оприлюдненню підлягає повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Офіційне оприлюднення оголошень (повідомлень) здійснюється в порядку, передбаченому цим розділом Положення, якщо останнім не передбачено іншого порядку оприлюднення оголошень (повідомлень).

Офіційне оприлюднення оголошень (повідомлень) здійснюється на підставі судового рішення.

Керуючись ст.ст.1, 37, 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , ст.ст.78, 82 Податкового кодексу України, ст.ст.105, 110, 111 ЦК України, ст. 86 ГПК України, враховуючи п.2 абз.28 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013р. №01-06/606/2013 (зі змінами та доповненнями), постанову Вищого господарського суду України від 15.06.2016р. по справі № 904/194/16, Положення про порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Визнати банкрутом боржника - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «АТП-1» (код ЄДРПОУ 37098523; адреса: 84301, Донецька область, м.Краматорськ, вул.Двірцева, буд.10).

Відкрити ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців до 07.12.2018р.

Призначити ліквідатором ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «АТП-1» , м.Краматорськ, голову ліквідаційної комісії ОСОБА_2 (адреса: 04211, м.Київ, вул.Л.Гавро, буд.8, ідентифікаційний код НОМЕР_1).

Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання боржника ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «АТП-1» , м.Краматорськ, банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у справі про банкрутство №905/2650/17.

Ліквідатору в межах ліквідаційної процедури застосовувати положення Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції Закону України від 22 грудня 2011року № 4212-VI (зі змінами; чинний з 19.01.2013), що регулюють продаж майна.

Ліквідатору до закінчення ліквідаційної процедури представити до суду звіт та ліквідаційний баланс з документами, передбаченими ст.46 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

Суддя І.К. Чорненька

ОСОБА_3

надруковано примірників - 8

суду - 1

боржнику -1

кредитору - 1

ДОПБ - 1

держ. реєстратору - 1

ДВС - 1

ДПІ - 2

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення07.12.2017
Оприлюднено12.12.2017
Номер документу70793623
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/2650/17

Ухвала від 04.06.2018

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Склярук О.І.

Постанова від 29.05.2018

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Склярук О.І.

Постанова від 29.05.2018

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Склярук О.І.

Ухвала від 17.05.2018

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Склярук О.І.

Ухвала від 03.05.2018

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Склярук О.І.

Ухвала від 16.04.2018

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Склярук О.І.

Ухвала від 20.03.2018

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Склярук О.І.

Ухвала від 20.02.2018

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Склярук О.І.

Ухвала від 05.02.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Ухвала від 30.01.2018

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Мартюхіна Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні