Постанова
від 07.12.2017 по справі 178/952/17
КРИНИЧАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

КРИНИЧАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 178/952/17

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 грудня 2017 року Криничанский районний суд Дніпропетровської області у складі:

головуючого Цаберябого Б.М.,

при секретарі Янченко Л.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в с.Кринички справу за адміністративним позовом Керівника Дніпродзержинської місцевої прокуратури Дніпропетровської області в інтересах держави до Аулівської селищної ради Криничанського району Дніпропетровської області, треті особи Аульська середня загальноосвітня школа, комунальний заклад Аулівський спеціальний дошкільний навчальний заклад Ясла-сад корекції вад мови Ромашка , про визнання протиправною бездіяльності Аулівської селищної ради та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В

Керівник Дніпродзержинської місцевої прокуратури Дніпропетровської області звернувся до суду в інтересах держави з позовною заявою про визнання незаконною бездіяльності Аулівської селищної ради Криничанського району Дніпропетровської області та зобов'язати вчинити певні дії. Так, згідно з позовної заяви, виявленням стану забезпечення безпеки дорожнього руху поблизу навчальних закладів на території Аулівської селищної ради Криничанського району встановлено, порушення, які можуть призвести до дорожньо-транспортних подій, у тому числі за участі неповнолітніх дітей, учнів загальноосвітніх закладів. Так, в ході проведення контрольного обстеження стану утримання під'єзних шляхів до навчальних закладів на території Аулівської селищної ради інспекторами з ДН Криничанського ВП Кам'янського ВП ГУНП України в Дніпропетровській області встановлено ряд порушень, які несуть потенційну загрозу життю та здоров'ю дітей.

Згідно акту обстеження від 12 липня 2017 року встановлено, що на під'їздних шляхах, розташованих в безпосередній близькості до комунального закладу Аулівський спеціальний дошкільний навчальний заклад Ясла-сад корекції вад мови Ромашка по вул. Івана Сірка, відсутні дорожні знаки 5.35.1 Пішохідний перехід у кількості 2 одиниці, дорожні знаки 5.35.2 Пішохідний перехід у кількості 2 одиниці, які відповідно до п. 10.3.33 ДСТУ 4100-2014 Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування повинні використовуватися для позначення пішохідних переходів, відсутня також дорожня розмітка 1.14.1 зебра , яка відповідно до п. 7.2.15 ДСТУ 2587-2010 Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування застосовується для позначення нерегульованого пішохідного переходу, а також дорожня розмітка 1.1, 1.5, 1.6, що відповідно до ДСТУ 2587-2010 застосовуються для розмежування смуг руху транспорту.

Крім того, згідно акту обстеження стану утримання під'їздних шляхів від 12 липня 2017 року, поблизу навчального закладу Аульська середня загальноосвітня школа , по вул. Пушкіна, 8 в с. Аули Криничанського району Дніпропетровської області встановлено: відсутність дорожнього знаку 5.35.1 Пішохідний перехід у кількості 1 одиниця, дорожніх знаків 5.35.2 Пішохідний перехід у кількості 2 одиниці, 1.11 Пагорб у кількості 1 одиниця, відсутня розмітка 1.22 для позначення наближення до пристрою примусового зниження швидкості, потребує оновлення дорожня розмітка 1.1, 1.5, 1.6.

На ділянках доріг, де дорожню розмітку важко побачити, або не можна відновити, повинні бути установлені відповідні за змістом дорожні знаки. Дорожній знак 1.32 Пішоходний перехід , входить до групи попереджувальних знаків, та стандарти їх розміщення визначаються вимогами п. 10.3 ДСТУ 4100-2014.

Так, відповідно до п. 10.3.2. ДСТУ 4100-2014 у населених пунктах попереджувальні знаки потрібно встановлювати від 50 м до 100 м від початку небезпечної ділянки.

Як вбачається із акту обстеження від 12 липня 2017 року, на під'їздних шляхах, розташованих в безпосередній близькості до комунального закладу Українська загальноосвітня початкова школа-садок Криничанської районної ради дорожні знаки 5.35.2 Пішохідний перехід у кількості 2 одиниці, 5.35.1 Пішохідний перехід у кількості 2 одиниці - відсутні; поблизу навчального закладу Аульська середня загальноосвітня школа , дорожні знаки 5.35.2 Пішохідний перехід у кількості 2 одиниці, 5.35.1 Пішохідний перехід у кількості 1 одиниця - також відсутні.

Разом з тим, відповідно до п. 7.2.15 ДСТУ 2587-2010 розмітку за номерами 1.141-1.14.5 застосовують для позначень місць, виділених для переходу проїзної частини пішоходами. Ширину пішохідного переходу визначають з урахуванням інтенсивності пішохідного переходу визначають з урахуванням інтенсивності пішохідного руху з розрахунку 1 м на кожних 500 пішоходів за годину, при цьому ширина переходу повинна бути не менше ніж 4 метри.

Однак згідно акту обстеження від 12 липня 2017 року поблизу зазначених дитячих закладів місця нерегульованих пішохідних переходів дорожньою розміткою не позначені. У сукупності, відсутність дорожніх знаків та дорожньої розмітки для позначення пішохідних переходів у місцях масового скупчення дітей суперечить вищезазначеним вимогам законодавства у сфері безпеки дорожнього руху та ставить під загрозу життя і здоров'я учнів, вихованців та персоналу навчальних закладів. Тому керівник Дніпродзержинської місцевої прокуратури Дніпропетровської області звернувся до суду з цим позовом з проханням визнати незаконною бездіяльність Аулівської селищної ради Криничанського району Дніпропетровської області з питання забезпечених умов руху транспортних засобів у пішоходів на дорогах прилеглих до Аулівської середньої загальноосвітньої школи та КЗ Українська загальноосвітня початкова школа-садок Криничанської районної ради ; зобов'язати Аулівську селищну раду вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на автошляхах прилеглих до Аулівської середньої загальноосвітньої школи , розташованої по вул. Пушкіна, 8 в с. Аули Криничанського району Дніпропетровської області та КЗ Українська загальноосвітня початкова школа-садок Криничанської районної ради , розташованої по вул. Миру, 45 в с. Українка Криничанського району Дніпропетровської області, шляхом забезпечення встановлення на під'їздних шляхах поблизу зазначених закладів дорожніх знаків відповідно до вимог законодавства. Крім того керівник Дніпродзержинської місцевої прокуратури Дніпропетровської області просить стягнути з Аулівської селищної ради Криничанського району Дніпропетровської області 1600 гривень судового збору на користь держави в особі прокуратури Дніпропетровської області.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про день слухання справи сповіщений, письмово повідомив суду просьбу вирішити справу за його відсутності.

Представники третіх осіб в судове засідання не з'явились, про день слухання справи сповіщені.

Дослідивши докази по справі, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України Про прокуратуру , представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.

Згідно ч. 3 ст. 23 Закону України Про прокуратуру , прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України Про освіту , навчальні заклади, засновані на загальноосвітній або комунальній власності, мають статус державного навчального закладу.

Виходячи за ст. 51 Закону України Про освіту передбачено, що вихованці, учні, студенти, курсанти, слухачі, стажисти, клінічні ординатори, аспіранти, докторанти відповідно мають гарантоване державне право на безпечні і нешкідливі умови навчання та праці.

Однак, виявленням стану забезпечення безпеки дорожнього руху поблизу навчальних закладів на території Аулівської селищної ради Криничанського району встановлено, порушення, які можуть призвести до дорожньо-транспортних подій, у тому числі за участі неповнолітніх дітей, учнів загальноосвітніх закладів. Так, в ході проведення контрольного обстеження стану утримання під'єзних шляхів до навчальних закладів на території Аулівської селищної ради інспекторами з ДН Криничанського ВП Кам'янського ВП ГУНП України в Дніпропетровській області встановлено ряд порушень, які несуть потенційну загрозу життю та здоров'ю дітей. Згідно акту обстеження від 12 липня 2017 року встановлено, що на під'їздних шляхах, розташованих в безпосередній близькості до комунального закладу Аулівський спеціальний дошкільний навчальний заклад Ясла-сад корекції вад мови Ромашка по вул. Івана Сірка, відсутні дорожні знаки 5.35.1 Пішохідний перехід у кількості 2 одиниці, дорожні знаки 5.35.2 Пішохідний перехід у кількості 2 одиниці, які відповідно до п. 10.3.33 ДСТУ 4100-2014 Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування повинні використовуватися для позначення пішохідних переходів, відсутня також дорожня розмітка 1.14.1 зебра , яка відповідно до п. 7.2.15 ДСТУ 2587-2010 Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування застосовується для позначення нерегульованого пішохідного переходу, а також дорожня розмітка 1.1, 1.5, 1.6, що відповідно до ДСТУ 2587-2010 застосовуються для розмежування смуг руху транспорту. Крім того, згідно акту обстеження стану утримання під'їздних шляхів від 12 липня 2017 року, поблизу навчального закладу Аульська середня загальноосвітня школа , по вул. Пушкіна, 8 в с. Аули Криничанського району Дніпропетровської області встановлено: відсутність дорожнього знаку 5.35.1 Пішохідний перехід у кількості 1 одиниця, дорожніх знаків 5.35.2 Пішохідний перехід у кількості 2 одиниці, 1.11 Пагорб у кількості 1 одиниця, відсутня розмітка 1.22 для позначення наближення до пристрою примусового зниження швидкості, потребує оновлення дорожня розмітка 1.1, 1.5, 1.6.

На ділянках доріг, де дорожню розмітку важко побачити, або не можна відновити, повинні бути установлені відповідні за змістом дорожні знаки. Дорожній знак 1.32 Пішоходний перехід , входить до групи попереджувальних знаків, та стандарти їх розміщення визначаються вимогами п. 10.3 ДСТУ 4100-2014.

Так, відповідно до п. 10.3.2. ДСТУ 4100-2014 у населених пунктах попереджувальні знаки потрібно встановлювати від 50 м до 100 м від початку небезпечної ділянки.

Як вбачається із акту обстеження від 12 липня 2017 року, на під'єздних шляхах, розташованих в безпосередній близькості до комунального закладу Українська загальноосвітня початкова школа-садок Криничанської районної ради дорожні знаки 5.35.2 Пішохідний перехід у кількості 2 одиниці, 5.35.1 Пішохідний перехід у кількості 2 одиниці - відсутні; поблизу навчального закладу Аульська середня загальноосвітня школа , дорожні знаки 5.35.2 Пішохідний перехід у кількості 2 одиниці, 5.35.1 Пішохідний перехід у кількості 1 одиниця - також відсутні.

Разом з тим, відповідно до п. 7.2.15 ДСТУ 2587-2010 розмітку за номерами 1.141-1.14.5 застосовують для позначень місць, виділених для переходу проїзної частини пішоходами. Ширину пішохідного переходу визначають з урахуванням інтенсивності пішохідного переходу визначають з урахуванням інтенсивності пішохідного руху з розрахунку 1 м на кожних 500 пішоходів за годину, при цьому ширина переходу повинна бути не менше ніж 4 метри.

Однак згідно акту обстеження від 12 липня 2017 року поблизу зазначених дитячих закладів місця нерегульованих пішохідних переходів дорожньою розміткою не позначені. У сукупності, відсутність дорожніх знаків та дорожньої розмітки для позначення пішохідних переходів у місцях масового скупчення дітей суперечить вищезазначеним вимогам законодавства у сфері безпеки дорожнього руху та ставить під загрозу життя і здоров'я учнів, вихованців та персоналу навчальних закладів.

Статтею 16 Закону України Про автомобільні дороги , встановлено, що вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.

П.п. 1 п. А) ч. 1 ст. 31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об'єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах).

Відповідно дост. 7 Закону України Про дорожній рух , до компетенції міських рад, їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху належать, закрема, організація та контроль за діяльністю підприємств з питань дорожнього руху і його безпеки; сприяння діяльності по утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та їх облаштуванню об'єктами сервісу; здійснення заходів щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму.

Відповідно до п. 2 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правила користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 198 від 30 березня 1994 року, ремонт і утримання дорожніх об'єктів (крім залізничних переїздів), що перебувають у комунальній власності, здійснюється відповідними комунальними дорожньо-експлуатаційними організаціями.

Проте Аулівською селищною радою, в порушення вищезазначених норм законодавства, не вжито заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на автомобілях прилеглих до вищевказаних навчальних закладів, оскільки вони не обладнані відповідними дорожніми знаками. Тому суд вважає можливим позовні вимоги задоволити, що обумовлює обов'язок відповідача по сплаті судових витрат, як те передбачає ст.94 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11 , 12 , 71 , 158-163 , 186 КАС України , суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративну позовну заяву керівника Дніпродзержинської місцевої прокуратури Дніпропетровської області до Аулівської селищної ради Криничанського району Дніпропетровської області про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати неправомірною бездіяльність Аулівської селищної ради Криничанського району Дніпропетровської області з питання забезпечених умов руху транспортних засобів у пішоходів на дорогах прилеглих до Аулівської середньої загальноосвітньої школи та КЗ Українська загальноосвітня початкова школа-садок Криничанської районної ради .

Зобов'язати Аулівську селищну раду вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на автошляхах прилеглих до Аулівської середньої загальноосвітньої школи , розташованої по вул. Пушкіна, 8 в с. Аули Криничанського району Дніпропетровської області та КЗ Українська загальноосвітня початкова школа-садок Криничанської районної ради , розташованої по вул. Миру, 45 в с. Українка Криничанського району Дніпропетровської області, шляхом забезпечення встановлення на під'їздних шляхах поблизу зазначених закладів дорожніх знаків відповідно до вимог законодавства.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Аулівської селищної ради Криничанського району Дніпропетровської області, код ЄДРПОУ 04338374, 1600 гривень судового збору на користь держави в особі прокуратури Дніпропетровської області, ЄДРПОУ 02909938.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом десяти днів з дня винесення постанови або з дня отримання її копії до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.

Суддя:

ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення07.12.2017
Оприлюднено13.12.2017
Номер документу70822107
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —178/952/17

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Криничанський районний суд Дніпропетровської області

Цаберябий Б. М.

Постанова від 07.12.2017

Адміністративне

Криничанський районний суд Дніпропетровської області

Цаберябий Б. М.

Ухвала від 16.11.2017

Адміністративне

Криничанський районний суд Дніпропетровської області

Цаберябий Б. М.

Ухвала від 26.10.2017

Адміністративне

Криничанський районний суд Дніпропетровської області

Цаберябий Б. М.

Ухвала від 03.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 21.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 21.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 11.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 16.08.2017

Адміністративне

Криничанський районний суд Дніпропетровської області

Цаберябий Б. М.

Ухвала від 27.07.2017

Адміністративне

Криничанський районний суд Дніпропетровської області

Цаберябий Б. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні