Постанова
від 22.11.2017 по справі 804/5399/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 листопада 2017 р.Справа №804/5399/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Верба І.О., суддів Боженко Н.В., Сидоренка Д.В., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Концерна СоюзЕнерго до Державної фіскальної служби України, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

23 серпня 2017 року Концерн СоюзЕнерго звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до комісії Державної фіскальної служби України, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення №80889/31965106 від 15.08.2017 року, прийняте Державною фіскальною службою України;

- зобов'язати відповідача зареєструвати податкову накладну №18 від 07.07.2017 року.

Ухвалою суду від 28 серпня 2017 року адміністративний позов залишено без руху із наданням строку на усунення недоліків позовної заяви до 20 вересня 2017 року.

12 вересня 2017 року на виконання вимог суду представником позивача надано виправлену позовну заяву у якій відповідачем визначено Державну фіскальну службу України.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2017 року відкрито провадження у справі та призначено до колегіального розгляду.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що:

- відповідачем невірно обрано спосіб реалізації покладених на нього завдань та функцій;

- згідно пункту 62.1. статті 62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин; моніторингу контрольованих операцій та опитування посадових, уповноважених осіб та/або працівників платника податків відповідно до статті 39 цього Кодексу;

- вказаний перелік є вичерпним та не містить такого способу податкового контролю як зупинення реєстрації податкових накладних ;

- в даному випадку має місце конфлікт інтересів (оскільки механізм зупинення реєстрації податкових накладних передбачений іншими нормами Податкового кодексу України - пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України), порядок вирішення якого регламентовано положеннями підпункту 4.1.4. пункту 4.1. статті 4 Податкового кодексу України принципом - презумпції правомірності рішень платника податку;

- відповідачем проігноровано неправомірність функціонування механізму зупинення реєстрації ПН/РК;

- реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу;

- відповідач порушив правила приймання та надсилання рішення про відмову в реєстрації ПН/РК;

- як передбачено підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України платник податків може подати письмові пояснення та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію зупиненої ПН/РК в ЄРПН;

- 09.08.2017 року позивачу в телефонному режимі (ніяких листів чи запитів в електронному або паперовому вигляді позивач не отримував) було повідомлено про необхідність надати ще й документи, підтверджуючі придбання товару (операції якої ще не відбулось). Тому позивачем було надано відповідачу ще й документи, підтверджуючі намір придбати товар та документи, які підтверджують взагалі такий вид діяльності позивача, як оптова торгівля відходами та брухтом, зокрема закупівля у населення скляної тари;

- граничним терміном для прийняття та надсилання відповідного рішення відповідачем на адресу позивача є 14.08.2017 року. Однак, в порушення законодавства оскаржуване рішення було прийняте лише 15.08.2017 року, а надіслано позивачу 16.08.2017 року;

- рішення комісії ДФС від 2017 року №80889/31965106 від 15.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної №18 від 07.07.2017 року ЄРПН, як підставу для прийняття комісією рішення про відмову в реєстрації податкової накладної містить: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування ;

- відповідачем лише процитовано норму законодавства без будь-якої конкретизації обставин справи;

- первинні документи, надані позивачем, не мають дефекту форми, змісту або походження, котрі в силу статей 198, 201 Податкового кодексу України, частини 2 статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року №88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості;

- відповідачем невірно обрано спосіб реалізації покладених на нього завдань та функцій, проігноровано неправомірність функціонування механізму зупинення реєстрації ПН/РК, прийняте протиправним рішення, тому воно підлягає скасуванню.

Відповідач надав письмові заперечення на позовну заяву, у яких просив залишити позовну заяву без задоволення, обґрунтовуючи, що комісією ДФС правомірно винесено рішення від 15.08.2017 року №80889/31965106 про відмову у реєстрації податкової накладної №18 від 07.07.2017 року, оскільки надані платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Представник позивача клопотав про розгляд справи без його участі, зазначив, що позовні вимоги підтримує у повному обсязі. Відповідач клопотав про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного висновку.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить із того, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої ПН/РК сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України встановлено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких ПН/РК в ЄРНП.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин (далі - Порядок №341), після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

- наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року);

- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

- факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

- відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 Порядку №341, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно пункту 17 Порядку №341 у разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої ПН/РК. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації ПН/РК;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої ПН/РК в ЄРПН.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 вказаного пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій ПН/РК. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 вказаного пункту.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Критерії) та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Вичерпний перелік), затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за №753/30621.

Згідно пункту 2 Критеріїв моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС).

Платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі, а в перехідний період (з 1 квітня 2017 року до 1 липня 2017 року) у разі отримання квитанції про реєстрацію ПН/РК в Реєстрі має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію за встановленою формою щодо:

- видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);

- кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;

- кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.

Згідно підпунктів 1 та 2 пункту 6 Критеріїв, у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, моніторинг ПН/РК здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у ПН/РК, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих ПН/РК, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у ПН/РК, зареєстрованих з 1 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1 пункту 6 Критеріїв та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням ПН/РК, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої ПН/РК зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що ПН/РК відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої НП/РК зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

Вичерпний перелік документів є наступним:

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:

- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв:

- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Згідно пункту 2 Вичерпного переліку письмові пояснення та копії документів, зазначені у ньому, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

Концерном СоюзЕнерго складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №18 від 07.07.2017 року, згідно якої Концерн СоюзЕнерго постачальник (продавець) здійснює операцію з постачання товарів отримувачу ТОВ Стеклобой згідно з:

- УКТ ЗЕД 7001001000 за номенклатурою Склобій безбарвний очищений , кількість (об'єм, обсяг) 555,55555 т, на загальну суму 1000000 грн., в тому числі ПДВ 166666,67 грн. (а.с.31).

Згідно квитанції №1 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №18 від 07.07.2017 року доставлено до ДФС України 20.07.2017 року о 10:54:10, реєстраційний номер документа 9141149352, документ прийнято, реєстрація зупинена, виявлені помилки:

- відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРНП, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 7001. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу (а.с.32).

03.08.2017 року за №18 Концерном СоюзЕнерго направлено на адресу Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій податковій накладній №18 від 07.07.2017 року, згідно якого надані пояснення від 03.08.2017 року за №04/08: Між Концерном СоюзЕнерго (продавець) і ТОВ Склобой (покупець) укладений договір №55 від 02.03.2017 року на постачання склобою. На виконання умов договору Концерном СоюзЕнерго була отримана передплата від ТОВ Стеклобой згідно платіжного доручення №631 від 07.07.2017 року на суму 1000000 грн., сплачено на підставі рахунку-фактури №СФ-0001025 від 03.07.2017 року. На дату зупинення накладної рахується кредиторська заборгованість перед ТОВ Стеклобой на цю суму. Концерном СоюзЕнерго була виписана та відправлена на реєстрацію в ЄРПН податкова накладна №18 від 07.07.2017 року, по якій отримана квитанція №1 (реєстраційний №9141149352) від 20.07.2017 року про те, що документ прийнято. Реєстрація зупинена при виявленні невідповідності обсягів постачання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 7001, але по вказаній податковій накладній була лише передплата (а.с.37).

Позивач 3 серпня 2017 року до Новомосковської ОДПІ надав завірені копії первинних документів згідно Наказу Мінфіна №567 від 13.06.2017 року для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №18 від 07.07.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкова накладна №18 від 07.07.2017 року; квитанція №9141149352 від 20.07.2017 року про зупинення реєстрації податкової накладної; договір №55 від 01.03.2017 року; рахунок-фактура №СФ-0001025 від 03.07.2017 року; банківська виписка від 07.07.2017 року; пояснення по господарській операції №04/08 від 03.08.2017 року; додаток до критеріїв №18 від 03.08.2017 року; повідомлення №18 від 03.08.2017 року, щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по відмовленій податковій накладній №18 від 07.07.2017 року; таблиця переліку первинних документів (а.с.21).

Відповідно до письмових пояснень позивача від 03.08.2017 року стосовно підтвердження проведення господарської операції, до Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області було надано шість документів, а саме: податкова накладна №18 від 07.07.2017 року. pdf, квитанція №9141149352 від 20.07.2017 року, щодо зупинення реєстрації. рdf, договір №55 від 01.03.2017 року. рdf, рахунок-фактура №СФ-0001025 від 03.07.2017 року. рdf, банківська виписка від 07.07.2017 року. pdf, пояснення про господарську діяльність. рdf (а.с.25-30).

Згідно квитанції №1 Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 07.08.2017 року о 09:21:02 год. (а.с.24).

07.08.2017 року за №18 Концерн СоюзЕнерго подав Таблицю даних платника податків, в якій зазначив:

- код згідно КВЕД ДК 009:2010 - 46.77;

- код придбання _ ;

- код постачання (виготовлення) товарів/послуг згідно УКТ ЗЕД/ДК 016-2010: 7001001000 (а.с.18).

Згідно квитанції №1 від 07.08.2017 року Додаток до критеріїв оцінки ступеня ризиків доставлено до Державної фіскальної служби України та збережено на центральному рівні 07.08.2017 року о 08:51:18 год. (а.с.19).

Згідно квитанції №2 Новомосковська ГУ ДФС у Дніпропетровській області Таблицю даних платника податків від 07.08.2017 року за реєстраційним №9154583717 прийняла, зазначивши, що Документ прийнято. Інформація з Таблиці даних платника податку врахована (а.с.20).

09.08.2017 року за №18 Концерном СоюзЕнерго направлено на адресу Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій податковій накладній №18 від 07.07.2017 року, згідно якого надані додаткові пояснення від 09.08.2017 року за №06/08: Між Концерном СоюзЕнерго (продавець) і ТОВ Склобой (покупець) укладений договір №55 від 02.03.2017 року на постачання склобою. На виконання умов договору Концерном СоюзЕнерго була отримана передплата від ТОВ Стеклобой згідно платіжного доручення №631 від 07.07.2017 року на суму 1000000 грн., сплачено на підставі рахунку-фактури №СФ-0001025 від 03.07.2017 року. На дату зупинення накладної рахується кредиторська заборгованість перед ТОВ Стеклобой на цю суму. Концерном СоюзЕнерго була виписана та відправлена на реєстрацію в ЄРПН податкова накладна №18 від 07.07.2017 року, по якій отримана квитанція №1 (реєстраційний №9141149352) від 20.07.2017 року про те, що документ прийнято. Реєстрація зупинена при виявленні невідповідності обсягів постачання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 7001, але по вказаній податковій накладній була лише передплата. Концерном СоюзЕнерго виписана податкова накладна №12 від 10.07.2017 року, яка зареєстрована 19.07.2017 року та доставлена до Центрального рівня ДФС 19.07.2017 року, реєстраційний №9139962601, про що була отримана квитанція №1 з поміткою: документ прийнято, реєстрація зупинена. Придбання склобою, зазначеного у податковій накладній, здійснюється у фізичних осіб та фіксується записами у книзі обліку розрахункових операцій №7000042194Г/001, зареєстрованій 03.06.2016 року в Новомосковській ОДПІ. На отримання склобою завідувачу заготівельним пунктом Євсеєву В.С. видаються грошові кошти, які теж фіксуються в книзі обліку розрахункових операцій. Надалі придбаний склобій передається для очищення та сортування ТОВ Утиліта (код 31075851) на підставі договору №ДГ-5 про надання послуг від 01.06.2017 року. На виконання умов договору ТОВ Утиліта очищений та відсортований склобій предає Концерну СоюзЕнерго . На виконання договору №55 від 02.03.2017 року Концерн СоюзЕнерго за рахунок наданої передплати планує закупити склобій, очистити та відвантажити ТОВ Стеклобой , але ще немає достатньої кількості склобою (а.с.47-48).

9 серпня 2017 року позивач надав до Новомосковської ОДПІ завірені копії первинних документів згідно Наказу Мінфіну №567 від 13.06.2017 року для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №18 від 07.07.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкова накладна №18 від 07.07.2017 року, додаток до Критеріїв №18 від 07.07.2017 року, повідомлення щодо подачі документів №18 від 03.08.2017 року, договір про надання послуг №ДГ-5 від 01.06.2017 року, книга обліку розрахункових операцій №7000042194Г/001 від 03.06.2016 року, таблиця переліку первинних документів (а.с.38).

Відповідно до письмових пояснень позивача від 09.08.2017 року стосовно підтвердження проведення господарської операції, до Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області було надано чотири документа, а саме: додаткове пояснення №0608 від 09.08.2017 року. pdf, наказ №24-К від 02.02.2017 року. pdf, договір про надання послуг №ДГ-5 від 01.06.2016 року. pdf, книга обліку розрахункових операцій №7000042194Г 001 від 03.06.2016 року. рdf (а.с.43-46).

Згідно квитанції №1 Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК доставлено до Державної фіскальної служби України та збережено на центральному рівні 09.08.2017 року о 16:44:40 год. (а.с.41).

Згідно квитанції №2 Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК доставлено до районного рівня 408 Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області 09.08.2017 року о 16:44:40 год. за реєстраційним №9157552162 не прийняла зазначивши, що виявлені помилки: квитанція про наявність у Повідомленні №13 від 09.08.2017 року відмовленої ПН/РК №18 від 07.07.2017 року, що знаходиться на розгляді або по якій прийнято рішення (а.с.42).

Згідно квитанції №2 від 16.08.2017 року податкову накладну №18 від 07.07.2017 року доставлено до районного рівня 15.08.2017 року о 22:55:38 год., комісією ДФС прийнято Рішення №80889/31965106 від 15.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної №18 від 07.07.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.17):

- відповідно до підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с16).

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації ПН/РК є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію ПН/РК.

Таким чином, суд зазначає, що відповідач в оскаржуваному рішенні підтверджує надання копій документів за Вичерпним переліком, не встановлює ненадання таких документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу, а зазначає одночасно:

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства

- та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію ПН/РК.

При цьому, відповідач ані в оскаржуваному рішенні, ані під час розгляду справи не навів доводи щодо порушень законодавства при складенні поданих документів та не зазначив в чому полягає недостатність таких документів, для наявності у ДФС підстав прийняти рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

Надаючи оцінку оскаржуваному рішенню про відмову в реєстрації податкової накладної, суд зазначає, що воно є необґрунтованим, з нього не вбачаються дійсні та об'єктивні підставі для відмови у реєстрації податкової накладної, що підтверджували б відсутність у платника податків права на відображення у податковому обліку з ПДВ заявлених операцій, а, отже, й підтверджували б правомірність відмови в такій реєстрації.

Суд зазначає, що відповідачем також не було підтверджено наявність підстав для зупинення реєстрації спірної податкової накладної, не визначено також за яким із двох Критеріїв моніторингу відповідач дійшов висновку про наявність підстав для їх зупинення, що надало правомірних підстав для прийняття рішення про зупинення реєстрації такої податкової накладної згідно абзаців 4 або 5 Критеріїв.

Суд зазначає, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної зазначено виявлення, за результатами опрацювання СМКОР, невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 7001.

Однак, товар із кодом за УКТ ЗЕД 7001 відсутній у Переліку кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, які застосовуються для здійснення автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування Критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженому наказом ДФС України від 30 червня 2017 року №461.

Таким чином, відповідачем не підтверджено, а судом не встановлено необхідних умов для зупинення реєстрації спірної податкової накладної.

З системного аналізу матеріалів справи, вбачається, що оскаржуване рішення є необґрунтованим, винесеним не добросовісно, у зв'язку із чим суд дійшов висновку про його протиправність та наявність підстав для задоволення позову у частині позовних вимог про визнання такого рішення протиправним та його скасування.

Щодо позовних вимог про зобов'язання відповідача зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, суд виходить із того, що відповідно до підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, ПН/РК, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРНП;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної ПН/РК в ЄРНП.

Згідно пунктів 19, 20 Порядку №1246 ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію ПН/РК;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію ПН/РК (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації ПН/РК, яке набрало законної сили, такі ПН/РК реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов'язання ДФС зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв'язку із чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, порушеного оскаржуваними рішеннями.

У зв'язку із задоволенням позовних вимог у повному обсязі, суд присуджує на користь позивача понесені судові витрати.

Керуючись статтями 128, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Концерна СоюзЕнерго до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення №80889/31965106 від 15.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №18 від 07.07.2017 року, винесене комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №18 від 07.07.2017 року, складену Концерном СоюзЕнерго , в Єдиному державному реєстрі податкових накладних в порядку, встановленому чинним законодавством.

Стягнути на користь Концерна СоюзЕнерго за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України судовий збір у розмірі 1600 грн.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді І.О. Верба Н.В. Боженко Д.В. Сидоренко

Дата ухвалення рішення22.11.2017
Оприлюднено13.12.2017
Номер документу70828227
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/5399/17

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 27.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 23.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 26.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Постанова від 22.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 24.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 05.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 19.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 30.08.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні