Постанова
від 04.12.2017 по справі 818/1592/17
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 грудня 2017 р. Справа № 818/1592/17

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кунець О.М.,

розглянувши в приміщенні суду в м. Суми в порядку скороченого провадження адміністративну справу №818/1592/17 за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області до Комунального закладу охорони здоров'я "Центр первинної медико-санітарної допомоги Кириківської селищної ради" про застосування заходів реагування,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області (далі по тексту - позивач), звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального закладу охорони здоров'я "Центр первинної медико-санітарної допомоги Кириківської селищної ради" (далі по тексту - відповідач), в якому просить, застосувати захід реагування до Комунального закладу охорони здоров'я "Центр первинної медико-санітарної допомоги Кириківської селищної ради", яка зареєстрована за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, у вигляді повного зупинення експлуатації приміщення амбулаторного відділення Комунального закладу охорони здоров'я "Центр первинної медико-санітарної допомоги Кириківської селищної ради" за адресою" Сумська область, Великописарівський район, смт. Кириківка, вул. Кобзарівка, 29 до повного усунення порушень вимог законодавства з питань пожежної безпеки, виявлених під час перевірки, а саме пунктів 13-19 Акту № 27 від 20.10.2017 року.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що під час позапланової перевірки відповідача, виявлено ряд суттєвих порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які усунені не були та створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а тому до Комунального закладу охорони здоров'я "Центр первинної медико-санітарної допомоги Кириківської селищної ради" необхідно застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Ухвала про відкриття скороченого провадження, інформація про права і обов'язки та копія адміністративного позову з додатками, які направлялися відповідачу за останнім відомим місцезнаходженням, були отримані відповідачем 04.11.2017 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 40). Однак, письмових заперечень суду надано не було.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, задовольняє позовні вимоги, виходячи із наступного.

Судом встановлено, що на виконання вимог Кодексу цивільного захисту України, "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", наказу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області №6 від 13.10.2017 (а.с.25) у період з 19.10.2017 по 20.10.2017 Великописарівським районним сектором Управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області видано посвідчення на проведення позапланової перевірки Комунального закладу охорони здоров'я "Центр первинної медико-санітарної допомоги Кириківської селищної ради" (а.с.24).

У період з 19 жовтня по 20 жовтня 2017 року Великописарівським районним сектором Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області, інспектором 13-ї державної пожежно-рятувальної частини Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області було здійснено позапланову перевірку Комунального закладу охорони здоров'я "Центр первинної медико-санітарної допомоги Кириківської селищної ради" щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено акт від 20.10.2017 року № 27 (а.с. 11-23).

Акт перевірки підписаний т.в.о. головного лікаря Комунального закладу охорони здоров'я "Центр первинної медико-санітарної допомоги Кириківської селищної ради" без зауважень та заперечень, примірник акту перевірки отриманий ним 20.10.2017 року (а.с. 20).

Під час перевірки виявлені численні порушення вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, що фактично створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:

- приміщення амбулаторного відділення не забезпечені вогнегасниками згідно типових норм, що є порушенням п. 3.9 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні;

- з'єднання, відгалудження та окінцювання жил проводів і кабелів в коридорі та кабінетах виконане не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, що є порушенням п.1.6 Розділ IV Правил пожежної безпеки в Україні;

- електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати повинні встановлюватися на не горючі основи (конструкції) або з підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра, що є порушенням пункт 1.17 Розділ IV Правил пожежної безпеки в Україні;

- конструкція світильників 3 лампами розжарювання в кабінетах та реєстратурі не обладнана ковпаками (розсіювачами) пункт 1.18 Розділ IV Правил пожежної безпеки в Україні;

- з'єднання, відгалудження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено без допомоги опресування, зварювання, паяння або затискачів, що є порушенням п. 1.6 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні;

- світильники в кабінетах та реєстратурі підвішені безпосередньо на струмопровідних проводах, що є порушенням п. 1.18 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні;

- шляхи евакуації не утримуються вільними від сторонніх предметів, меблів, обладнання тощо, що є порушенням пункт 2.37 Розділ III Правил пожежної безпеки в Україні;

- Улаштування порогів на шляхах евакуації, що є порушенням пункт 2.37 Розділ III Правил пожежної безпеки в Україні.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» .

Згідно з ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16.01.2013 № 20/2013, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр).

ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.

Відповідно до пункту 6 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

Відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулює Кодекс цивільного захисту України.

Статтею 64 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Згідно зі статтею 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

З матеріалів справи, суд вбачає, що в ході позапланової перевірки позивачем встановлено та зафіксовано в п. 13-19 частини "Опис виявлених порушень" (приміщення амбулаторного відділення) Акту перевірки від 20.10.2017 року №27 порушення вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей (а.с. 18).

Відповідно до ч. 6 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Також статтею 70 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (ч. 2 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України).

Так, враховуючи вищезазначені положення нормативно-правових актів, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходів (перевірок), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.

З матеріалів справи судом встановлено, що при роботі Комунального закладу охорони здоров'я "Центр первинної медико-санітарної допомоги Кириківської селищної ради", а саме: амбулаторного відділення, який зареєстровано за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2, мають місце порушення пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, та у подальшому можуть призвести до тяжких наслідків у сфері пожежної та техногенної безпеки, що у свою чергу є підставою для застосування санкцій за порушення вимог законодавства з питань пожежної безпеки, передбачених ч.2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України, а саме: часткове зупинення роботи Комунального закладу охорони здоров'я "Центр первинної медико-санітарної допомоги Кириківської селищної ради", який зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3, що має бути реалізований у вигляді повного зупинення експлуатації приміщення амбулаторного відділення Комунального закладу охорони здоров'я "Центр первинної медико-санітарної допомоги Кириківської селищної ради", що знаходиться за адресою: Сумська область, Великописарівський район, смт. Кириківка, вул. Кобзарівка, буд. 29.

Згідно пунктів 1, 2 розділу І Правил пожежної безпеки в Україні, ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд та є обов'язковими для виконання суб'єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Суд зазначає, що на момент розгляду справи відповідачем не надано суду доказів на підтвердження усунення порушень, наведених в Акті перевірки від 20.10.2017 №27.

Отже, вимоги позивача щодо застосування заходів реагування у сфері пожежної безпеки є обґрунтованими, оскільки на момент розгляду цієї справи відповідачем не надано доказів усунення виявлених перевіркою порушень, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Враховуючи викладене, суд приходить висновку, що позовні вимоги Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області є обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

При цьому суд зазначає, що згідно з ч. 12 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування щодо державного нагляду (контролю).

Крім того, відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 183-2, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області до Комунального закладу охорони здоров'я "Центр первинної медико-санітарної допомоги Кириківської селищної ради" про застосування заходів реагування - задовольнити в повному обсязі.

Застосувати захід реагування до Комунального закладу охорони здоров'я "Центр первинної медико-санітарної допомоги Кириківської селищної ради" (пров. Правдинський, 38, смт. Кириківка, Великописарівський район, Сумська область, 42830 код ЄДРПОУ 41158200), у вигляді повного зупинення експлуатації амбулаторного відділення Комунального закладу охорони здоров'я "Центр первинної медико-санітарної допомоги Кириківської селищної ради" за адресою: Сумська область, Великописарівський район, смт. Кириківка, вул. Кобзарівка, 29 до повного усунення порушень вимог законодавства з питань пожежної безпеки, виявлених під час перевірки, а саме пунктів 13-19 Акту №27 від 20.10.2017.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя О.М. Кунець

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2017
Оприлюднено13.12.2017
Номер документу70828976
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/1592/17

Постанова від 04.12.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 31.10.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 27.10.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні