ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про визнання боржника банкрутом
06.12.2017Справа № 910/19825/17
За заявоюТовариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" (ідентифікаційний код 34578105) Пробанкрутство Суддя Омельченко Л.В.
Представники:
Від заявника (боржника)Кудляк Є.В. - ліквідатор ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
У листопаді 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" в особі ліквідатора юридичної особи, призначеного загальними зборами учасників товариства, звернулося до суду із заявою від 09.11.2017 № 5 про порушення справи про своє банкрутство у зв'язку з виявленням у ході ліквідаційної процедури кредиторської заборгованості, активи для погашення якої відсутні.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 15.11.2017 № 910/19825/17 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" було прийнято до розгляду, підготовче засідання призначено на 27.11.2017, визначеного автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у справах про банкрутство арбітражного керуючого Горніцького Сергія Івановича зобов'язано подати заяву про участь у справі.
27.11.2017 у підготовче засідання з'явився Кудляк Євген Васильович - ліквідатор Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2", призначений загальними зборами учасників, який надав суду для залучення до матеріалів справи додаткові документи на виконання вимог ухвали про прийняття до розгляду заяви про порушення справи про банкрутство, а також власну заяву про участь у справі про банкрутство як арбітражного керуючого.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.11.2017 № 910/19825/17 було порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, розгляд справи для вирішення питання про визнання боржника банкрутом призначено на 06.12.2017, зобов'язано боржника подати додаткові докази у справі.
05.12.2017 від арбітражного керуючого Горніцького Сергія Івановича надійшло електронне повідомлення з відмовою від участі у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" у зв'язку з неможливістю виконувати повноваження арбітражного керуючого через обмеження щодо сумісництва.
06.12.2017 у судове засідання з'явився ліквідатор боржника Кудляк Є.В., який подав суду документи на виконання вимог ухвали суду від 27.11.2017, доповів про обставини припинення боржника у порядку Цивільного та Господарського кодексів України та надав усні пояснення щодо обставин відсутності у Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2 " активів для оздоровлення свого фінансового становища та проведення розрахунків з кредиторами, а також просив суд визнати юридичну особу банкрутом та ввести ліквідаційну процедуру.
Представник органу доходів і зборів у підготовче засідання не прибув, документи, витребувані ухвалою від 15.11.2017 не подав, обставин, які унеможливлюють відкриття ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2", не повідомив.
Дослідивши подані докази, заслухавши пояснення представника та оглянувши оригінали документів, копії яких залучено до матеріалів справи, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" зареєстровано Печерською районною у м. Києві державною адміністрацією як юридична особа за законодавством України 12.09.2006.
Відповідно до статуту та даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань місцезнаходженням вказаного товариства станом на листопад 2017 року є: 04116, м. Київ, Шевченківський район, вул. Шолуденка, 1-б, ідентифікаційний код 34578105, виключними видами діяльності - надання інших інформаційних послуг, н. в. і. у.; діяльність у сфері права (основний); консультування з питань комерційної діяльності та керування; інша професійна, наукова та технічна діяльність, н. в. і. у.; надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів.
У довідці з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України основним видом діяльності господарюючого суб'єкта вказано діяльність у сфері права (№ 69.10 за КВЕД).
Згідно з п. 5.2.1 статуту Товариства з обмеженою відповідальність "Юрконсульт-2" (у редакції зі замінами станом на вересень 2013 року) його засновником є Приватна компанія "Саверн С.А." (Saverne S.A.), яку зареєстровано у Республіці Панама, та якій належить 75 часток на загальну суму 37 875,00 грн. і становить 100 % від загального розміру статутного капіталу товариства.
Як встановлено судом, 11.08.2016 загальними зборами учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" було прийнято рішення про припинення юридичної особи шляхом її ліквідації, про призначення Кудляка Євгена Васильовича ліквідатором товариства, уповноважено останнього на вчинення всіх дій, пов'язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про рішення щодо припинення. Також, вищий орган управління товариства прийняв рішення про встановлення порядку ліквідаційної процедури та визначення строку її проведення.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 110 Цивільного Кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.
Згідно з ч. 3 ст. 110 Цивільного Кодексу України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.
Аналогічні положення містяться у спеціальному нормативно-правовому акті - Законі України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.1992 у редакції від 22.12.2011 зі змінами та доповненнями (надалі - Закон), де у ст. 95 вказується, що якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України (абз. 2 ч. 1 ст. 95 Закону).
Частиною 1 ст. 105 Цивільного кодексу України на учасників юридичної особи покладено обов'язок письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію про припинення юридичної особи протягом трьох робочих днів з дати прийняття відповідного рішення.
Статтею 209 Господарського кодексу України унормовано, що у разі нездатності суб'єкта підприємництва після настання встановленого строку виконати свої грошові зобов'язання перед іншими особами, територіальною громадою або державою інакше як через відновлення його платоспроможності цей суб'єкт (боржник) відповідно до частини четвертої статті 205 цього Кодексу визнається неспроможним. Нездатність боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів інакше як через застосування визначеної судом ліквідаційної процедури вважається банкрутством.
Відповідно до ст. 1 Закону банкрутство - це визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедур санації та мирової угоди і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури;
Матеріалами справи підтверджується, що на виконання вимог Цивільного Кодексу України та Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", які передбачають обов'язкове внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про припинення юридичної особи та оприлюдненню цих відомостей на порталі електронних сервісів, ліквідатор вчинив всі необхідні дії і про необхідний результат надання передбачених законодавством адміністративних послуг свідчать наявні у справі документи. Зокрема, 15.08.2016 відбулося оприлюднення повідомлення про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2", про встановлення строку до 11.10.2016 для заявлення кредиторських вимог, про особу ліквідатора та ін.
01.09.2016 Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві було отримано від ліквідатора боржника заяву про припинення платника податків за формою № 8-ОПП.
Доказів проведення перевірки платника податків у зв'язку з ухваленням учасниками рішення про припинення юридичної особи, яка в силу приписів п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України та Порядку обліку платників податків і зборів" Наказі Міністерства фінансів України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 має проводитися не пізніше десяти робочих днів з дати отримання відповідних відомостей , станом на час розгляду справи до матеріалів справи приєднано не було.
Ухвалу про прийняття заяви про порушення справи про банкрутство від 15.11.2017 та ухвалу про порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" від 27.11.2017 на адресу органу доходів і зборів за місцезнаходженням платника податків судом надіслано в установленому порядку.
Під час здійснення ліквідаційної процедури наявність у підприємства, що припиняється за рішенням власника, простроченої податкової заборгованості виявлено не було.
Наданою Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві довідкою від 02.11.2016 № 32096/10/26-59-08-01-23 стверджується наявність у боржника станом на 02.11.2016 кількох банківських рахунків, відкритих у АТ "ОТП Банк".
Для ліквідаційної процедури ліквідатором було визначено для використання рахунок № 26001201309299 в АТ "ОТП Банк" у м. Києві. Рахунки в іноземній валюті товариства не закриті з огляду на те, що один з кредиторів нерезидент.
Згідно з даними інвентаризації та випискою по рахунку, залишок коштів на рахунку, визначеному для проведення ліквідаційної процедури складає 79 099,79 грн.
Матеріалами справи, де міститься довідка Київської міської митниці ДФС України від 31.08.2016 № 6045/10/26-70 підтверджується, що облік Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" скасовано 03.12.2012.
Згідно з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство за весь період діяльності ліквідатора ним обов'язкова фінансова та податкова звітність, проводиться архівація документів, які піддягають довгостроковому зберіганню для подальшої передачі до архівної установи, всі працівники звільнені.
08.09.2016 Центральним об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України у м. Києві надано довідку № 17.548-п про відсутність заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.
21.08.2016 Шевченківським районним центром зайнятості видано довідку № 527 про відсутність заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
06.09.2016 Подільською міжрайонною виконавчою дирекцією Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності видано довідку № 172-02 про відсутність заборгованості за страхувальником.
У серпні 2016 року ліквідатор Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" звернувся до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сімафоур" та Товариства з обмеженою відповідальністю "Юг-Нефтепродукт" (юридична особа за законодавством Російської Федерації), повідомивши їх про початок процедури ліквідації господарюючого суб'єкта, строк заявлення кредиторських вимог, адресу для їх заявлення.
Протягом встановленого строку на заявлення кредиторами грошових вимог до боржника надійшли заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Сімафоур" від 27.09.2016 № 09-1/2016 на суму 10 200 000,00 грн. заборгованості за договором позики від 18.12.2015 та заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Юг-Нефтепродукт" (юридична особа за законодавством Російської Федерації) від 23.08.2016 № 401 на суму 351 318,20 євро за договором позики від 04.06.2009 і додатковими угодами до нього.
За наслідками розгляду вказаних вимог ліквідатором було визнано заявлені суми як заявлені в установленому порядку грошові вимоги, які включено до реєстру вимог кредиторів у розмірі 20 243,6 тис. грн. і відображено у проміжному ліквідаційному балансі. Про наслідки розгляду кредиторів було повідомлено письмово. При цьому, вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Юг-Нефтепродукт" визнані в національній грошовій одиниці України за офіційним курсом Національного банку України станом на 23.08.2016 (28,594187 грн. за євро).
У ході ліквідаційної процедури ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" було виявлено дебіторську заборгованість, яка за даними бухгалтерського обліку становить 24,5 тис. грн.
Згідно з поясненнями ліквідатора, даними проміжного ліквідаційного балансу і розшифровкою по рахунку (оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 3711 "аванси, видані вітчизняним постачальникам") заходи щодо стягнення цієї дебіторської заборгованості не вживалися, оскільки на момент складання проміжного ліквідаційного балансу вони не могли мати під собою правового підґрунтя. Так, дана заборгованість складається із сум, сплачених Товариством з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" в якості судового збору за подання до господарського суду заяви про порушення провадження у справі про банкрутство, за архівування документів підприємства та оновлення програмного забезпечення МЕДОК.
Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 08.10.1999 № 237 "Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку" дебіторська заборгованість визнається активом, якщо існує ймовірність отримання підприємством майбутніх економічних вигод та може бути достовірно визначена її сума. Поточна дебіторська заборгованість за продукцію, товари, роботи, послуги визнається активом одночасно з визнанням доходу від реалізації продукції, товарів, робіт і послуг та оцінюється за первісною вартістю. У разі відстрочення платежу за продукцію, товари, роботи, послуги з утворенням від цього різниці між справедливою вартістю дебіторської заборгованості та номінальною сумою грошових коштів та/або їх еквівалентів, що підлягають отриманню за продукцію, товари, роботи, послуги, така різниця визнається дебіторською заборгованістю за нарахованими доходами (процентами) у періоді її нарахування (п. 5, п. 6).
Отже, в силу приписів Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та підзаконних нормативних актів щодо ведення бухгалтерського обліку і звітності станом на момент складання проміжного ліквідаційного балансу кошти, що обліковуються на рахунку 3711 "аванси, видані вітчизняним постачальникам" повинні бути відображені в розділі "актив", тоді як у розумінні Цивільного та Господарського кодексів України та виходячи із загальних положень про зобов'язання вони не є простроченою грошовою заборгованістю інших осіб по відношенню до Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2".
За даними ліквідатора у підприємства відсутня заборгованість із відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю, виплати заробітної плати та вихідної допомоги працівникам, виплати авторської винагороди.
Даними статуту Товариством з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" та відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань стверджується, що у статутному капіталі господарюючого суб'єкта частка державної власності відсутня.
На підставі встановлених ліквідатором даних було складено проміжний ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" станом на 27.12.2016 (оформлено як фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва).
Таким чином, ліквідатором товариства було встановлено, що вартості майнових активів юридичної особи, яка ліквідується за рішенням власника, недостатньо для погашення виявленої кредиторської заборгованості.
29.12.2016 загальними зборами учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" було затверджено проміжний ліквідаційний баланс від 27.12.2016, ухвалено рішення про звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство (протокол № 12), на подачу якої уповноважено Кудляка Є.В.
Заява про порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" була подана до Господарського суду міста Києва 10.11.2047, тобто вже після спливу двомісячного строку з дня публікації повідомлення про його припинення та повідомлення податкового органу про необхідність проведення перевірки за п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.
Згідно з чинним законодавством під державною реєстрацією юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців розуміється офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей , що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій (ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань").
Згідно з ч. 12 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
В Єдиному державному реєстрі містяться, серед іншого, такі відомості про юридичну особу як дані про перебування юридичної особи у процесі припинення , у тому числі дані про рішення щодо припинення юридичної особи, відомості про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо) та про строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог; дані про перебування юридичної особи у процесі провадження у справі про банкрутство, санації, у тому числі відомості про розпорядника майна, керуючого санацією (ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань").
Статтею ст. 26 цього ж Закону передбачено, що розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів.
Згідно зі ст. 12 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" результати надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, у тому числі виписки (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних), підлягають обов'язковому безоплатному оприлюдненню на порталі електронних сервісів у порядку, визначеному Міністерством юстиції України в Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру.
При цьому, зазначений нормативно-правовий акт передбачає певну інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів. Так, відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для зняття їх з обліку в органах державної статистики, державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства.
Виходячи з системно-структурного аналізу Цивільного і Господарського кодексів України, Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" оприлюднення в установленому законодавством порядку відомостей про припинення юридичної особи (у даному випадку - за рішенням власника) тягне за собою численні наслідки як для ліквідатора (ліквідаційної комісії) юридичної особи, так і для її кредиторів, дебіторів, органів, що здійснюють контроль за справлянням податків і зборів та порядком сплати страхових внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Порядок ліквідації юридичної особи, описаний у Цивільному та Господарському кодексах України у загальному передбачає певний перелік необхідних та обов'язкових до виконання заходів, які мають бути вчинені ліквідаційною комісією (ліквідатором) з моменту внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи, зокрема, стягнення дебіторської заборгованості; письмове повідомлення кожного з боржників про припинення юридичної особи; закриття рахунків у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами в ході ліквідаційної процедури; інвентаризація майна; повернення майна від третіх осіб; повернення дебіторської заборгованості; проведення незалежної оцінки майна; закриття відокремлених підрозділів; звільнення працівників; повернення уповноваженим органам документів дозвільного характеру, початків, штампів; надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування звітності за останній звітний період, документів, первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку для проведення перевірки юридичної особи, яка ліквідується та визначення наявності або відсутності відповідної заборгованості; складання проміжного ліквідаційного балансу тощо.
Судом встановлено, що загальний порядок ліквідації Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" був дотриманий, за виключенням проведення незалежної оцінки майна, адже воно не було виявлене та повернення документів дозвільного характеру, оскільки вони відсутні, а також знищення печатки, так як вона використовуватиметься у ліквідаційній процедурі.
Частиною 5 ст. 60 Господарського Кодексу України встановлено, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію.
Нормами ч. 1 ст. 37 Закону у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.
Згідно з ч. 2 ст. 95 Закону за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру.
Відсутність майна у підприємства, що ліквідується підтверджено ліквідатором актами інвентаризації, даними офіційної звітності та довідками реєстраційних органів, зокрема, Національної комісії з цінних паперів та фондового рину, Державної служби інтелектуальної власності України, Державної інспекції сільського господарства в м. Києві, Регіонального сервісного центру в м. Києві, Головного управління регіональної статистики, Державної служби з безпеки на транспорті, Головного управління держпраці у Київській області, Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Департаменту льотної придатності Державної авіаційної служби України, Департаменту земельних ресурсів Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації.
Враховуючи наявні у матеріалах справи докази та встановлені у ході судового розгляду обставини, зокрема, щодо недостатності майна боржника для задоволення вимог його кредиторів, господарський суд приходить до висновку щодо наявності підстав для визнання боржника банкрутом та введення процедури ліквідації. При цьому, судом враховано та перевірено дані проміжного ліквідаційного бухгалтерського балансу боржника та фінансових звітів попередніх періодів та встановлено, що його пасиви перевищують активи, що свідчить про його неплатоспроможність.
Відповідно до ч. 2 ст. 95 Закону при ухваленні судового рішення про визнання боржника банкрутом і відкриття щодо нього ліквідаційної процедури господарський суд також вирішує питання про призначення ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна.
Порядок призначення розпорядника майна встановлений ч. 1 ст. 114 Закону, де вказується, що кандидатура арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України. Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення розпорядника майна господарським судом у справах про банкрутство затверджується Пленумом Вищого господарського суду України за погодженням з державним органом з питань банкрутства. Під час прийняття заяви про порушення справи про банкрутство суд в ухвалі зобов'язує визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) надати заяву на участь у даній справі.
Поряд з цим, ч. 2 ст. 95 Закону, яка встановлює особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником, унормовано, що обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється у судовому засіданні, яке проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі у загальному порядку, визначеному цим Законом.
На виконання положень ст. 114 Закону судом було застосовано автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство
Ухвалою від 15.11.2017 арбітражного керуючого Горніцького Сергія Івановича, визначеного цією автоматизованою системою, було зобов'язано подати заяву про участь у справі.
05.12.2017 від арбітражного керуючого Горніцького С.І. надійшло електронне повідомлення з відмовою від участі у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" у зв'язку з неможливістю виконувати повноваження арбітражного керуючого через обмеження щодо сумісництва.
Ліквідатор Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" Кудляк Є.В. подав заяву про участь у справі та посилався на те, що він виконував обов'язки ліквідатора юридичної особи у процедурі її припинення за рішенням власника, має необхідну освіту, досвід роботи, наявність необхідних організаційних і технічних можливостей для виконання обов'язків ліквідатора у судовій процедурі банкрутства. Також, Кудляк Є.В. подав заяву про відсутність конфлікту інтересів у справі № 910/19825/17 та зазначав, що має досвід арбітражного керуючого та діюче свідоцтво про право здійснення діяльності арбітражного керуючого, що дозволить йому ефективно провести ліквідаційну процедуру визнаного банкрутом боржника.
Приймаючи до уваги описані обставини, суд вважає за можливе призначити ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" Кудляка Є.В. в порядку ч. 2 ст. 95 Закону.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 37, 97, 95, 114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Визнати банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" (04070, м. Київ, вул. Шолуденка, 1-б, ідентифікаційний код 34578105).
2. Відкрити ліквідаційну процедуру Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" (04070, м. Київ, вул. Шолуденка, 1-б, ідентифікаційний код 34578105).
3. Призначити ліквідатором банкрута Кудляка Євгена Васильовича (07300, АДРЕСА_1, адреса для листування: АДРЕСА_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1).
4. Підприємницьку діяльність банкрута завершити.
5. Строк виконання всіх грошових зобов'язань вважати таким, що настав 06.12.2017.
6. Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), відсотків та інших фінансових (економічних) санкцій за всіма зобов'язаннями фізичної особи - підприємця, крім зобов'язань, не пов'язаних із здійсненням такою особою підприємницької діяльності.
7. Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном з 06.12.2017.
8. Зобов'язати ліквідатора відкрити спеціальний банківський рахунок, на який зараховуються кошти, отримані від продажу майна банкрута, та здійснюються розрахунки з кредиторами банкрута, відомості про рух кошті на рахунках боржника за останні півтора роки.
9. Зобов'язати ліквідатора надати суду ліквідаційний баланс банкрута та звіт ліквідатора до 06.11.2018.
10. Офіційно оприлюднити повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрконсульт-2" у встановленому законодавством порядку.
11. Зобов'язати державного реєстратора за місцем знаходження банкрута внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запис про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та відомості про ліквідатора банкрута.
12. Копію постанови направити державному реєстратору за місцем знаходження банкрута для виконання, органу державної виконавчої служби за місцезнаходженням банкрута.
Суддя Л.В. Омельченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2017 |
Оприлюднено | 14.12.2017 |
Номер документу | 70855109 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні