Рішення
від 04.12.2017 по справі 922/2439/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан ОСОБА_1, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" грудня 2017 р.Справа № 922/2439/14

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Байбака О.І.

при секретарі судового засідання Рученко К.Д.

розглянувши справу

за позовом Харківської міської ради, м. Харків Треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: 1) Департамент земельних відносин Харківської міської ради, м. Харків; 2) Головне управління Держгеокадастру міста Харкова, м. Харків до Приватного підприємства "Анрі", м. Харків про внесення змін до договору оренди землі за участю представників сторін та третіх осіб:

позивача - ОСОБА_2 (довіреність № 08-11/180/2-17 від 12.01.2017 р.);

ОСОБА_1 (довіреність № 08-11/92/2-17 від 10.01.2017 р.);

відповідача - ОСОБА_3 (довіреність № 1 від 06.03.2017 р.);

третьої особи - 1 - ОСОБА_1 (довіреність № 185/0/225-17 від 17.01.2017 р.);

третьої особи - 2 - не з'яився;

ВСТАНОВИВ:

Харківська міська рада, м. Харків (далі за текстом - позивач) звернулась до господарського суду Харківської області з позовною заявою до Приватного підприємства "Анрі", м. Харків (далі за текстом - відповідач), в якій просить суд прийняти рішення, яким внести зміни до договору оренди землі, зареєстрованого 26.10.2004 р. за № 63202/04 у Харківській регіональній філії Державного підприємства Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах , шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору в редакції зазначеній в позовній заяві.

Позов обґрунтовано з посиланням на те, що відповідним рішенням Харківської міської ради затверджено нову нормативну грошову оцінку земель міста Харкова, що є підставами для внесення змін до договору оренди землі, укладеного між позивачем та відповідачем.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 19.06.2014 р. (суддя Аюпова Р.М.) зазначену позвону заяву прийнято до провадження, та призначено до розгляду в судовому засіданні.

В процесі розгляду справи судом до її участі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача залучено Департамент земельних відносин Харківської міської ради (далі за текстом - третя особа - 1) та Управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області (далі за текстом - третя особа - 2).

Рішенням господарського суду Харківської області від 09.10.2014 р. (колегія суддів у складі: головуючий суддя - Аюпової Р.М., судді Жельне С.Ч., Шатерніков М.І.) позов Харківської міської ради задоволено повністю. Внесено зміни до договору оренди землі, зареєстрованого 26.10.2004р. за № 63202/04 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", шляхом визнання укладеної додаткової угоди до вказаного договору оренди землі в редакції, зазначеній в позовній заяві. Стягнуто з відповідача неа користь позивача 1218 грн. судового збору.

Постановою Харківського апеляційного господарського суду від 13.01.2015 р. апеляційну скаргу відповідача задоволено; рішення господарського суду Харківської області від 09.10.2014 р. скасовано та прийнято нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Постановою Вищого господарського суду України від 14.04.2015 р. касаційну скаргу позивача задоволено частково; поставнову Харківського апеляційного господарського суду від 13.01.2015 р. та рішення господарського суду Харківської області від 09.10.2014 р. у справі № 922/2439/14 скасовано, а справу передано на новий розгляд до господарського Харківської області.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 12.05.2015 р. (суддя Аріт К.В.) справу № 922/2439/14 призначено до слухання в судовому засіданні.

Рішенням господарського суду Харківської області від 22.07.2015 р. (суддя Аріт К.В.) позовні вимоги задоволено частково. Внесено зміни до договору оренди землі, зареєстрованого 26.10.2004р. за № 63202/04 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", шляхом визнання укладеної додаткової угоди до вказаного договору оренди землі в певній частині в редакції, зазначеній в позовній заяві. Стягнуто з відповідача неа користь позивача 1218 грн. судового збору.

Постановою Харківського апеляційного господарського суду від 24.02.2016 р. апеляційну скаргу відповідача залишено без задоволення; рішення господарського суду Харківської області від 22.07.2015 р. залишено без змін.

Постановою Вищого господарського суду України від 31.05.2016 р. касаційну скаргу відповідача задоволено частково; поставнову Харківського апеляційного господарського суду від 24.02.2016 р. та рішення господарського суду Харківської області від 22.07.2016 р. у справі № 922/2439/14 скасовано, а справу передано на новий розгляд до господарського Харківської області.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 23.06.2016 р. (суддя Пономаренко Т.О.) справу № 922/2439/14 призначено до слухання в судовому засіданні на 12.07.2016 р.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 09.08.2016 р. (суддя Пономаренко Т.О.) призначено по даній справі судову експертизу, проведення якої доручено Київському науково-дослідному інституту судових експертиз; на розгляд експерта поставлено питання, зазначені у вказаній ухвалі.

Іншою ухвалою господарського суду Харківської області від 09.08.2016 р. провадження у справі зупинено.

На виконання зазначеної ухвали суд направив на адресу Київського науково-дослідного інституту судових експертиз матеріали справи.

Київський науково-дослідний інститут судових експертиз на виконання ухвали від 09.08.2016 р. провів відповідне експертне дослідження, та направив на адресу суду висновок судової експертизи з питань землеустрою № 14860/16-41 від 17.10.2017 р.

Відповідно до п. 2.3.50 Положення про автоматизовану систему документообігу суду у зв'язку з відсутністю повноважень судді Пономеренко Т.О. призначено повторний автоматизований розподіл справи № 922/2439/14.

Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 23.10.2017 р. визначено наступний склад суду: головуючий суддя - Байбак О.І.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 26.10.2017 р. (суддя Байбак О.І.) розгляд справи поновлено та призначено до слухання в судовому засіданні на 20.11.2017 р.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 20.11.2017 р. розгляд справи відкладено на 04.12.2017 р.

В процесі нового розгляду справи позивач надав суду обгрунтування позовних вимог (вх. № 12.07.2016 р.) в яких додатково обгрунтовує власну правову позицію у спорі по даній справі та наполягає на правомірності заявленого позову.

Відповідач надав суду письмові пояснення у справі (вх. № 22818 від 12.07.2016 р.) в яких наполягає на безпідставності заяваленого позову, та зокрема зазанчає, що позивач не обгрунтовано вимагає збільшення коефіцієнту від нормативної грошової оцінки, та не довів наявності підстав для внесення відповідних змін до договору оренди.

В інших письмових поясненнях (вх. № 40289 від 04.12.2017 р.) відповідач наполягає на тому, що висновком судової експертизи зх питань землеустрою № 14860/16-41 від 17.10.2017 р. також підтверджується безпідставність заявленого позову, оскільки в ньому судовим експертом встановлено безпідставність формування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в той час, коли нормативна грошова оцінка ще не була введена в дію. Тобто, на думку відповідача, витяг, на якому ґрунтуються позовні вимоги, не має ніякої юридичної сили, що є підставою для відмови у позові

Також відповідач наполягає на тому, що позивач незаконно вимагає збільшення відсотка від нормативної грошової оцінки, за допомогою якого сторонами в договорів визначається розмір орендної плати.

Треті особи в процесі нового розгляду справи відзиву на позов не надали.

На судове засідання 04.12.2017 р. прибули представники позивача, відповідача та третьої особи - 1.

Представник позивача та третьої особи - 1 підтримує позовні вимоги та просить суд їх задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача проти позову заперечує, просить суд в його задоволенні відмовити.

Третя особа - 2 на судове засідання свого уповноваженого представника не направила, хоча належним чином повідомлена про час та місце розгляду справи.

Оскільки неявка на судове засідання представника третьої особи - 2 не перешкоджає розгляду справи по суті, суд вважає за необхідне розглядати справи за відсутності останнього, за наявними в матеріалах справи документами та матеріалами, як це передбачено ст. 75 ГПК України.

Перевіривши матеріали справи, оцінивши надані суду докази та доводи, суд встановив:

Як свідчать матеріали справи, на підставі рішення Харківської міської ради від 23.06.2004 р. № 105/04 "Про надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок для будівництва (реконструкції) та подальшої експлуатації об'єктів" (т. с. 1, а. с. 23-24) між Харківською міською радою, як орендодавцем, та Приватним підприємством "Анрі", як орендарем, 26.10.2004 р. укладено договір оренди землі, зареєстрований 26.10.2004 р. за № 63202/04 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" (далі за текстом - договір; т. с. 1, а. с. 16-18).

Відповідно до п. 2 договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,2634 га, в тому числі: інших угідь 0,2634 га.

За змістом п. 5 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки:

- на період будівництва згідно з довідкою № 1959/04 від 09.08.2004 р. становить 45622 грн.;

- на період експлуатації згідно з довідкою № 1960/04 від 09.08.2004 р. становить 2282108 грн.

Згідно з п. 8 договору, цей договір укладено строком: на період будівництва до 01.06.2006 р., на період експлуатації до 01.06.2029 р.

Пунктами 9-11 договору встановлено, що орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок відділу державного казначейства у м. Харкові № 33213812800002, банк УДК у Харківській обл., м. Харкова МФО 851011, код ЄДРПОУ 24134490, код платежу13050200;01.

Розмір орендної плати в місяць за земельну ділянку становить:

- на період будівництва: 2004 рік - 749,67 грн., 2005 рік - 999,56 грн., 2006 рік - 1471,58 грн.;

- на період експлуатації: 2006 рік - 5642,51 грн., з 2007 року - 8177,55 грн.

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексу інфляції.

Орендна плата вноситься у такі строки: щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця.

Згідно з п. 13 договору оренди землі розмір орендної плати переглядається у разі: а) зміни умов господарювання, передбачених договором; б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; в) внаслідок інфляції щорічно; г) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; д) в інших випадках передбачених законом.

Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013р. №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р.

Згідно з п. 1.1. вказаного рішення, затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.

Пунктом 2 рішення встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. застосовується з 01 січня 2014 року.

Попередня вартість 1 кв. м землі у місті Харкові була визначена станом на 01.01.2007 р. на підставі рішення Харківської міської ради від 25.12.2007 р. № 335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року", рішень Харківської міської ради від 27.02.2008 року № 42/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року" та була введена в дію з 01.03.2008р. Також позивачем надані до матеріалів справи довідки про розмір орендної плати за користування земельною ділянкою згідно рішення 18 сесії Харківської міської ради 24 скликання №280/03 від 24.12.2003р.

Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013" встановлено (п. 2, п. 3), що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01.01.2014. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Пунктом 5 зазначеного рішення Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.

На підставі вищевказаних положень рішень Харківської міської ради, Департаментом земельних відносин Харківської міської ради було:

- одержано витяг з державного земельного кадастру про земельну ділянку;

- виконано розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності станом на 01.01.2013 р.;

- одержано витяг № 296 від 30.10.2013 р. з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки.

Для приведення розміру орендної плати у відповідність до вимог чинного законодавства щодо нормативно-грошової оцінки земель та укладення додаткової угоди до договору оренди землі від 15.10.2003 року за №140/03 Департаментом земельних відносин Харківської міської ради на адресу відповідача направлено відповідний лист-пропозиція від 07.12.2013 р. №4373/0/225-13, в якому було повідомлено відповідача, що з 01.01.2014р. змінюється базова вартість 1 кв.м. земель м. Харкова та запроваджується новий порядок визначення розміру орендної плати за користування земельними ділянками, в зв'язку з чим листом-пропозицією від 07.12.2013р. № 4270/0/225-13 внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та в розмірі 120,00 грн. за надання інформації з Реєстру у формі витягу та надати оригінали платіжних документів до міської ради.

Листом-пропозицією від 07.12.2013р. № 4373/0/225-13 Департамент земельних відносин Харківської міської ради направив відповідачу на розгляд та погодження три примірника додаткової угоди до договору оренди землі від 26.10.2004 р. та три примірника розрахунку орендної плати в зв'язку із зміною розміру орендної плати, з пропозицією повернути у двадцятиденний строк після одержання пропозиції до Департаменту земельних відносин для подальшої їх передачі до Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції для проведення державної реєстрації в установленому законодавством порядку.

Вказані вимоги Харківської міської ради відповідачем були проігноровані, у встановлений термін відповідь на лист-пропозицію до Харківської міської ради направлено не було.

Станом на момент винесення даного судового рішення додаткову угоду до договору оренди землі між сторонами не підписано.

Зазначені обставини стали підставами для звернення позивача до суду з позовом по даній справі, в якому позивач просить суд визнати укладеною додаткову угоду до договору якою до договору вносяться відповідні зміни.

Як вже було зазначено вище, дана справу судом розглядалося неодноразово.

В постанові від 14.04.2015 р. по даній справі Вищий господарський суд України скасовуючи постанову та рішення судів попередніх інстанцій вказав, що при вирішенні спору у даній справі господарські суди попередніх інстанцій належним чином не надана правова оцінка співвідношенню підстав позову з предметом позову, визначеним позивачем, оскільки в резолютивній частині позову в позовних вимогах позивач просить, як викласти пункти договору оренди у новій редакції, так і змінити зміст пунктів договору та включити нові пункти, які не пов'язані зі зміною нормативної грошової оцінки землі; тобто, спір вирішено при недостатньому дослідженні дійсних фактичних обставин справи, які мають суттєве значення для вирішення спору, та ненаданні цим обставинам відповідної правової оцінки.

В іншій постанові від 31.05.2016 р. по даній справі Вищий господарський суд України скасовуючи постанову та рішення судів попередніх інстанцій вказав, що господарські суди попередніх інстанцій не навели владних повноважень органу місцевого самоврядування щодо односторонньої зміни ставки орендної плати в укладеному договорі та в межах існуючих правовідносин за чинним договором оренди до 5,6%; що господарськими судами попередніх інстанцій не перевірено дотримання визначеної Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженим наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006р. №18/15/21/11 формули, за якою встановлюється нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів та відповідність застосування коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки.

Суд касаційної інстанції в даних постановах вказав, що при новому розгляді даної справи необхідно врахувати викладене, вжити всі передбачені законом засоби для всебічного, повного і об'єктивного встановлення обставин справи, перевірити доводи, на яких ґрунтуються вимоги та заперечення сторін, дати їм належну юридичну оцінку, і в залежності від встановлених обставин вирішити спір у відповідності з нормами чинного законодавства, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, з ухваленням законного й обґрунтованого судового рішення.

Статтею 111-12 ГПК України передбачено, що вказівки, що містяться у постанові касаційної інстанції, є обов'язковими для суду першої інстанції під час нового розгляду справи. Постанова касаційної інстанції не може містити вказівок про достовірність чи недостовірність того чи іншого доказу, про переваги одних доказів над іншими, про те, яка норма матеріального права повинна бути застосована і яке рішення має бути прийнято за результатами нового розгляду справи.

З метою встановлення фактичних обставин у даній справі, та з урахуванням вказівок Вищого господарського суду України, господарський суд під час нового розгляду даної справи ухвалою від 26.09.2016 р. призначив судову експертизу. На вирішення експертів судової експертизи з питань землеустрою поставлено наступні питання:

1) Чи відповідає оформлений Управлінням Держземагенства у м. Харкові Харківської області витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 296 від 30.10.2013 р. вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування? Якщо не відповідає, то в чому полягає невідповідність?

2) Чи правильно визначений вид функціонального використання земельної ділянки у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №296 від 30.10.2013 р.?

3) Чи правильно визначена економіко-планувальна зона у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №296 від 30.10.2013 р.?

4) Чи правильно визначені локальні коефіцієнти на місцезнаходженні земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони у витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки №296 від 30.10.2013 р.? Якщо ні, то які коефіцієнти підлягають застосуванню?

5) Які локальні коефіцієнти та в якому розмірі мають бути застосовані для визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що розташована за адресою: м. Харків, вул. Клочківська, 99А, кадастровий номер 6310136300:05:002:0003?

6) Чи правильно визначений коефіцієнт Км2 у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №296 від 30.10.2013 р.? Якщо ні, то який коефіцієнт підлягає застосуванню?

7) Чи правильно визначений коефіцієнт Кф у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №296 від 30.10.2013 р.? Якщо ні, то який коефіцієнт підлягає застосуванню?

8) Чи правильно застосована процентна ставка у розмірі 5,6, яка взята для розрахунку розміру орендної плати? Якщо ні, то яка підлягає застосуванню?

На виконання ухвали господарського суду від 26.09.2016 р. по даній справі Київський науково-дослідний інститут судових експертиз виконав експертне дослідження, та надав суду експертний висновок № 14860/16-41 від 17.10.2017 р. (т. с. 7, а. с. 46-55) в якому на запитання 1-7 надав відповіді.

Надаючи з урахуванням вищевикладеного правову кваліфікацію відносинам, що стали предметом спору, суд виходить з наступного:

Відповідно до статті 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до вимог ст. ст. 32, 34 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Згідно з статтею 43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

В пункті 2.5. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 18 від 26.12.2011 р. «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» , зокрема, зазначено, що будь-які подані учасниками процесу докази (в тому числі, зокрема, й стосовно інформації у мережі Інтернет) підлягають оцінці судом на предмет належності і допустимості. Вирішуючи питання щодо доказів, господарські суди повинні враховувати інститут допустимості засобів доказування, згідно з яким обставини справи, що відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Що ж до належності доказів, то нею є спроможність відповідних фактичних даних містити інформацію стосовно обставин, які входять до предмета доказування з даної справи. Суд обґрунтовує своє рішення лише тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні. Подані докази не можуть бути відхилені судом з тих мотивів, що вони не передбачені процесуальним законом.

За змістом ст. 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно з ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Статтею 21 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Стаття 1 Закону України "Про оцінку земель" визначає нормативну грошову оцінку земельних ділянок як капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

За змістом ст. 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Керуючись зазначеними положеннями діючого законодавства, позивач рішеннями від 03.07.2013 р. №1209/13 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 року" та від 25.09.2013 р. № 1269/13 "Про затвердження порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова" затвердив нову базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова та ввів в дію з 01 січня 2014 року нову плату за землю.

Згідно з ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Статтею 73 Закону України "Про місцеве самоврядування" встановлено, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Відповідно до п. п. 34, 35 ч. 1 ст. 26 вказаного закону до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин, затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.

На підставі викладеного суд зазначає, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання уповноваженими органами плати за користування землею.

При цьому, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, в зв'язку з чим, зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

В свою чергу, орендна плата за земельні ділянки комунальної власності є регульованою ціною. Тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Вищого господарського суду України від 03.07.2014 року № 922/533/14 та постановах Верховного суду України від 20.08.2013 року у справі №5017/781/2012 та від 03.12.2013 року у справі № 5009/3430/12.

Крім того, згідно зі статтею 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Внаслідок зміни розміру нормативної грошової оцінки земель м. Харкова, яку введено в дію з 01 січня 2014, змінився також і розмір орендної плати за користування землею на території м. Харкова, а тому плата за землю у вигляді орендної плати повинна бути змінена з урахуванням нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки на підставі рішення Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13 «Про затвердження «Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013» .

Пунктом 289.1 ст. 289 ПК України встановлено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельної ділянки.

Статтею 13 Закону України «Про оцінку землі» встановлено перелік підстав, за яких провадиться нормативно грошова оцінка земельних ділянок. Так у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності проводиться нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Вичерпний перелік документації з оцінки земель визначений ст. 20 Закону України «Про оцінку землі» . Аналізуючи зазначені положення чинного законодавства можна дійти висновку, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюється як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Станом на 30.10.2013 р., Центральним органом виконавчої влади, що забезпечував реалізацію державної політики у сфері земельних відносин було Державне агентство земельних ресурсів України яке відповідно до пункту 2 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України, є правонаступником Державного комітету України із земельних ресурсів. Відповідно до п.п. 6 п. 4 Положення про Держземагенство України та пункту 21 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, територіальні органи Держземагентства, серед іншого, уповноважені видавати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.

Як свідчать матеріали справи, розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки яку орендує відповідач згідно з договором оренди землі від 26.10.2004 р., та зроблений на підставі такої нормативної грошової оцінки розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку № 180/14, здійснено позивачем на підставі витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної № 296 від 30.10.2013 р. управління держземагентства у м. Харкові.

Саме з посиланням на витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної № 296 від 30.10.2013 р. позивач просить суд внести зміни до договору оренди землі від 26.10.2004 р. щодо визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Так само позивач просить суд внести зміни до договору щодо розміру орендної плати згідно з розрахунком розміру орендної плати за земельну ділянку № 180/14, здійсненого на підставі зазначеного витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної № 296 від 30.10.2013 р. управління держземагентства у м. Харкові.

Правомірність визначеної в витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної № 296 від 30.10.2013 р. управління держземагентства у м. Харкові нормативної грошової оцінки, яку орендує відповідач відповідно до умов договору оренди землі від 26.10.2004 р. за № 63202/04, підтверджується експертним висновком Київського науково-дослідного інституту судових експертиз № 14860/16-41 від 17.10.2017 р., виконаним на виконання ухвали господарського суду від 26.09.2016 р. по даній справі.

Отже, внесення запропонованих позивачем змін у вигляді додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки від 26.10.2004 р. з посиланням на витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної № 296 від 30.10.2013 р., а також на розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку № 180/14, здійснений на підставі зазначеного витягу, є таким, що відповідають вимогам чинного законодавства, яке регулює земельні правовідносини.

Суд також зазначає, що право позивача на внесення змін до умов договору оренди від 26.10.2004 р. може бути здійснено в позасудовому або судовому порядку тільки у випадку виготовлення витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що буде відповідати вимогам чинного законодавства України. Такий витяг суду надано.

При цьому, суд вважає безпідставними твердження відповідача з посиланням на висновок судової експертизи з питань землеустрою № 14860/16-41 від 17.10.2017 р. про те, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 296 від 30.10.2013 р., суперечить приписам п. 4 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики, Української академії аграрних наук, Держкомзему України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства від 27.01.2006 р. № 18/15/21/11 Про Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів , оскільки, в 2013 році нормативна грошова оцінка земель міста Харкова, затверджена рішенням Харківської міської ради, ще не була введена в дію.

Відповідно до ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Згідно зі ст. 73 цього Закону акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної вмісті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ( у разі створення) ради, прийняті в межах наданих повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Як вже було зазначено вище, рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 № 1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. Згідно з п. 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 гри., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.

Пунктом 2 вказаного рішення встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 застосовується з 01 січня 2014 року.

Таким чином, введення в дію нормативної грошової оцінки відбулось в момент оприлюднення, а саме: у офіційному друкованому виданні Харьковские известия № 81/1 від 09.07.2013 р., а її застосування розпочалось 01.01.2014 р.

Крім того, як вбачається з матеріалів справи та відповідачем жодним чином не спростовується, рішення Харківської міської ради від 03.07.2013р. №1209/13 є чинним в повному обсязі, ніким не оскаржуване та міститься у вільному доступі на офіційному сайті позивача http://www.city.kharkov.ua/uk/.

Попередня вартість 1 кв. м землі у місті Харкові була визначена станом на 01.01.2007 на підставі рішення Харківської міської ради від 25.12.2007 № 335/07 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року , рішень Харківської міської ради від 27.02.2008 року № 42/08 Про затвердження Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року та була введена в дію з 01.03.2008 р.

Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 № 1269/13 Про затвердження Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 встановлено (п. 2, п. 3), що плата за землю на підставі даних Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 вводиться в дію з 01.01.2014 р.

Пунктом 2.1. цього рішення визначено, що Департамент земельних відносин на підставі п. 4 ст. 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні є власником програмного комплексу Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 , здійснює загальну координацію робіт з визначення орендної плати за землю в місті Харкові згідно з рішенням 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 № 1209/13 Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 , здійснює розрахунки розміру орендної плати за землю та безпосереднє виконання робіт з укладання договорів оренди землі та додаткових угод до них, веде моніторинг виконання умов договорів оренди землі.

Відповідно до пункту 2.2. рішення Управління Держземагентства у місті Харкові Харківської області надає інформацію про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з чинним законодавством.

Комунальне підприємство Міський інформаційний центр є користувачем програмного комплексу Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 за договором з Департаментом земельних відносин, надає доступ до зазначеного програмного комплексу управлінню Держземагентства у м. Харкові Харківської області для надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, Департаменту земельних відносин для перевірки даних, що містяться у витягах, та виконання інших функцій у межах повноважень та Департаменту самоврядного контролю за використанням та охороною земель для здійснення відповідних контрольних повноважень (пункт 2.3 рішення).

Таким чином, станом на момент формування витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної № 296 від 30.10.2013 р. рішення Харківської міської ради від 03.07.2013 № 1209/13 про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. вже було діючим. Відповідач не ініціював питання про оскарження зазначеного рішення Харківської міської ради в передбаченому законом порядку.

Саме по собі застосування нормативної грошової оцінки з 01.01.2014 р. жодним чином не вплинуло на правильність формування витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної № 296 від 30.10.2013 р.

Зазначений витяг з технічної документації управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області сформував в межах наданих йому повноважень та на підставі вищевказаних рішень Харківської міської ради.

Як свідчать матеріали справи, позивач в межах даної справит вимагає внесенння змін до договору оренди землі в частині встановлення орендної плати в розмірі 5,6% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Відповідно до частини 1 статті 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, визначених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Згідно з пунктами 34, 35 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин; затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.

В пункті п. 2.19 постанови Пленуму ВГСУ від 17.05.2001 № 6 Про деякі питання практики розгляду справ у спорах що виникають із земельних відносин зокрема зазначено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування у встановленому законом порядку.

Оскільки сторонами в договорі зазначено можливість збільшення розміру орендної плати, а орендна плаза за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то вчинена у встановленому чинним порядку зміна граничного розміру цієї плати (ставки) с підставою для перегляду розміру орендної плати, вс тановленої умовами договору.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного суду України від 20.08.2013 у справі №3-19гс12, від 02.03.2016 у справі № 922/538/14,від 07.10.2015 у справі № 922/3871/14

Порядок визначення ставки орендної плати за землі територіальної громади м. Харкова встановлено Положенням про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові, затвердженим рішенням сесії Харківської міської ради від 27.02.2008 № 41/08, із наступними змінами (ОСОБА_2 - Порядок визначення розміру орендної плати).

Вказане рішення сесії Харківської міської ради ніким не оскаржено та не скасовано.

Відповідно до пункту 2.4. Порядку визначення розміру орендної плати річна орендна плата за земельну ділянку розраховується за формулою визначеною в даному пункті, а саме:

0 = Ц х Б х К1 х К2

де:

О - орендна плата на рік;

Ц - нормативна грошова оцінка земельної ділянки, грн.;

Б - єдина для м. Харкова базова ставка орендної плати (частка одиниці);

К1 - коефіцієнт, який враховує наявність складних інженерно-геологічних умов земельної ділянки, визначається згідно з додатком до цього Положення;

К2 - коефіцієнт, який враховує розмір земельної ділянки, визначається згідно з додатком до цього Положення.

Відповідно до пункту 2.5. Порядок визначення розміру орендної плати в основу розрахунку базової ставки орендної плати покладена компенсація відстроченої вигоди, яку має одержати власник (Харківська територіальна громада) за надання земельної ділянки в оренду. Розмір відстроченої вигоди представляє різницю між тими доходами, які би Харківська міська рада отримала сьогодні, продав земельну ділянку (одноразові надходження від первинного продажу ділянки та капіталізовані поточні надходження земельного податку), і тими доходами, які вона мала би від цього продажу по закінченні строку оренди, приведених у часі (продисконтованих). Базова ставка орендної плати (Б) розраховується за формулою:

Б = Нп х (Нк+Нзп) / Нк

де:

Нп - норма прибутку на капітал, інвестований у облаштування території (загальноміські земельні поліпшення (частка одиниці);

Нк - норма капіталізації (частка одиниці);

Нзп - ставка податку на землю (частка одиниці).

Вихідні данні розрахунку поточної базової ставки:

НП=0,06, Нк=0,03 (Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджений наказом Держкомзема, Мінагрополітики, Мінбуда, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 № 18/15/21/11, зареєстрований в Мінюсті від 05.04.2006 за № 388/12262, розділ 3, п. 3.3);

Нзп=0,01 (п. 274.1 ст. 274 Податкового кодексу України).

Розмір поточної базової ставки орендної плати, становить 0,08.

В разі законодавчої зміни того чи іншого вихідного показника (Нп, Нк, Нзп) базова ставка орендних платежів (Б) має бути перерахована.

Відповідно до пункту 2.6 Порядок визначення розміру орендної плати Орендна плата за земельну ділянку розраховується в залежності від терміну оренди із застосуванням наступних відсотків від розрахункового розміру орендної плати:

Строк оренди, роки Відсоток від орендної плати

1-10 років 100%

11-15 років 90 %

16-20 років 80%

21-25 років 70%

26-50 років 60%

Таким чином відповідно до вказаного рішення сесії Харківської міської ради базовою річною ставкою орендної плати визначено 0,08 тобто 8% від нормативної грошової оцінки земель.

Оскільки термін оренди за спірним договором е значним, та підпадає під дію п.2.6. Порядку визначення розміру орендної плати, йому базова ставка знижується та становить 70% від базової ставки.

Таким чином, базова ставка орендної плати за користування земельною ділянкою, наданою Відповідачу, становить: 0,08%х70%=5,6%

Відповідно до пункту 6.1. Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові, рішенням сесії Харківської міської від 27.02.2008 № 41/08, із наступними змінами, розмір орендної плати, встановлений договорами оренди, у тому числі договорами тимчасового користування на умовах оренди, укладеними до набрання чинності цього Положення, підлягає перерахунку.

Відповідно до пункту 6.4. це Положення застосовується при розрахунку розміру орендної плати при укладенні договорів оренди земельних ділянок на підставі рішень міської ради про надання земельних ділянок відповідним юридичним та фізичним особам в оренду:

а) прийнятих після набрання чинності цим Положенням;

б) прийнятих до набрання чинності цим Положенням.

Оскільки договір оренди землі був укладений між сторонами у 2004 році, тобто до набрання чинності вищезазначеного Положення, то розмір орендної плати за цим договором підлягає перерахунку відповідно до тих ставок, які визначаються відповідно до цього Положення.

Як вже зазначалося, рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 241/08, було затверджено Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м. Харкові.

Даний порядок ніким не оскаржено та не скасовано.

Крім цього, відповідно до ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Зазначене свідчить про те, що базові ставки орендної плати за землю, встановлені вищевказним Положенням, підлягають обов'язковому застосуванню при перерахунку розміру орендної плати.

Таким чином, вимоги позивача про встановлення орендної плати в розмірі 5,6% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, є правомірними та такими, що відповідають вимогам вищевказаних рішень Харківської міської ради та в т.ч. затвердженому останньою Положенню про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові.

Вказане спростовує доводи відповідача про незаконність відповідних дій позивача щодо такого перерахунку та встановлення орендної плати в розмірі 5,6% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

За таких обставин, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині внесення змін до п.п. 5, 9 договору шляхом визнання укладеною додаткової угоди до договору в запропонованій позивачем редакції.

Також, суд вважає такими, що підлягають задоволенню позовні вимоги щодо внесення до пункту 2 договору відомостей щодо кадастрового номеру земельної ділянки, оскільки відповідно до статті 15 Закону України "Про оренду землі", в редакції змін, внесених Законом №3613-VI, така істотна умова договору оренди землі як об'єкт оренди повинна містити відомості щодо кадастрового номеру, місця розташування та розміру земельної ділянки.

Що стосується позовних вимог про внесення змін до п. п. 13, 14, 28 до договору оренди землі, господарський суд зазначає наступне:

Так, позивачем в позовній заяві не наведено обґрунтування позовних вимог щодо зміни п.13 договору, якими позивач просить доповнити перелік підстав для зміни орендної плати такою підставою як «зміна нормативної грошової оцінки землі» . Аналогічно пропоновані позивачем зміни до п. 28 Договору оренди не обґрунтовані жодними посиланнями на норми права та докази.

Разом з тим, про необґрунтованість цих вимог позивача свідчить те, що в даному разі позивач просить суд врегулювати в договорі відносини, які вже врегульовані нормативними актами, при цьому просить зробити це у інший спосіб, ніж це передбачено цими актами. Однак, згідно з частиною 2 статті Цивільного кодексу України сторони мають право врегулювати у договорі, який передбачений актами цивільного законодавства, свої відносини, які не врегульовані цими актами.

У відповідності до приписів частини 4 статті 179 Господарського кодексу України при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі, в т.ч. типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови. Конкретизувати умови означає визначити ті умови договору, які мають змінюваний характер в залежності від конкретних умов відповідних правовідносин (стосовно договору оренди земельної ділянки, наприклад, це місцезнаходження, цільове призначення, площа та якісні характеристики земель, перелік, характеристика і стан лінійних споруд, інших об'єктів інфраструктури, у тому числі доріг, наявність обмежень, ставка та розмір орендної плати, строк дії договору тощо).

У даному ж випадку позивач, пропонуючи умови договору, яких немає у типовому договорі оренди землі, який затверджений Постановою КМ України від 30.03.2004 р. № 220 «Про затвердження Типового договору оренди землі» , насправді просить не конкретизувати, а змінити і доповнити умови типового договору, що прямо суперечить забороні на відступ від умов типового договору, встановленій частиною 2 статті 630 Цивільного кодексу України та частиною 4 статті 179 Господарського кодексу України.

Так, зокрема, в Типовому договорі оренди землі, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.2004р. № 220, а саме: у вичерпному переліку підстав для перегляду розміру орендної плати відсутні пропоновані позивачем у спірній додатковій угоді умови щодо зміни розміру орендної плати у разі «зміни нормативної грошової оцінки землі» .

Відповідність таких пропонованих позивачем умов договору Типовому договору оренди землі, затвердженому самим позивачем, Харківською міською радою, не може бути прийняте до уваги, оскільки рішення органів місцевого самоврядування не можуть суперечити нормативним актам центральних органів державної влади.

Відсутність «зміни нормативної грошової оцінки землі» в переліку підстав перегляду розміру орендної плати, визначеному в п.13 чинної редакції договору, до речі, є додатковим доказом того, що наразі, на момент звернення позивача з позовом, зміна нормативної грошової оцінки землі не є підставою для зміни розміру орендної плати. В протилежному випадку, потреби в доповненні відповідного переліку цією додатковою підставою у позивача не виникало б.

Спроба позивача доповнити умови договору пунктом 28, який передбачає спосіб захисту права тотожній тому, з яким позивач вже (за відсутності таких змін) звернувся з позовом до суду, свідчить про юридичну недоцільність заявлених позовних вимог.

Оскільки, господарський суд вважає, що пункти 13, 14 та 28 до додаткової угоди до договору оренди землі від 26.10.2004 року, не підлягають визнанню укладеними, в зв'язку з тим, що вони не регулюють питання розміру орендної плати, а обов'язковість їх внесення в судовому порядку позивачем не доведено, тому, позовні вимоги щодо цих пунктів задоволенню не підлягають.

Враховуючи викладене, господарський суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог Харківської міської ради про внесення змін до договору оренди землі шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору.

Крім того, з урахуванням вимог ст.ст. 44, 49 ГПК України з відповідача на користь позивача підлягають стягнення 1218,00 грн. судового збору.

Керуючись ст. ст. 4-2, 4-3, 4-5, 22, 44, 49, 75, 84, 85, 111-12 ГПК України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Внести зміні до договору оренди землі від 26.10.2004 р. № 63202/04, укладеного між Харківською міською радою та Приватним підприємством "Анрі", м. Харків, шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі в наступній редакції:

ДОДАТКОВА УГОДА

до договору оренди землі,

зареєстрованого « 26» жовтня 2004 року за № 63202/04

у Харківській регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах»

Харківська міська рада Харківської області (Орендодавець) в особі міського голови ОСОБА_4 з одного боку та Приватне підприємство "Анрі" (орендар) в особі керівника


з другого боку, домовились про нижченаведене:

І. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України «Про оренду землі» , рішення 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 № 1209/13 «Про затвердження «Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013» , рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 № 1269/13 «Про затвердження «Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013» , рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 41/08 «Про затвердження Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові» (з відповідними змінами та доповненнями), рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 № 960/12 «Про Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові» пункти 5., 9., 13., 14. договору оренди землі, зареєстрованого « 26» жовтня 2004 року за № 63202/04 змінити, доповнити пункт 2. словами та пункт 28. підпунктом д) і викласти у такій редакції:

« 2. (редакція по договору). Кадастровий номер земельної ділянки 6310136300:05:002:0003.»

« 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 296 від 30.10.2013 становить 6243476 грн. (шість мільйонів двісті сорок три тисячі чотириста сімдесят шість гривень).

При змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.»

« 9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м. Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.

Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 180/14 від 30.10.2013 на рік становить 5,6 % від її нормативної грошової оцінки і складає 349634,66 грн. (триста сорок дев'ять тисяч шістсот тридцять чотири грн., 66 копійок), або в місяць - 29136,22 грн. (двадцять дев'ять тисяч сто тридцять шість грн. 22 коп.)»

ІІ. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого « 26» жовтня 2004 року за № 63202/04 у Харківській регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах» і складена та підписана в чотирьох примірниках, один з яких зберігається в справах нотаріуса, другий залишається у органі, що провів їх державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.

ОРЕНДОДАВЕЦЬ ОРЕНДАР

Харківська міська рада Приватне підприємство "Анрі"

Харківської області 61022, м. Харків, вул. Клочківська, 99-А

м. Харків, м-н Конституції, 7

код 04059243 код 32444554

В особі міського голови В особі керівника


Г.А. ОСОБА_4

/підпис/ /підпис/ /ПІБ/".

В решті позову відмовити.

Стягнути з Приватного підприємства "Анрі" (61022, м. Харків, вул. Клочківська, 99-А, код ЄДРПОУ 32444554) на користь Харківської міської ради (61003, м. Харків, пл. Конституції, 7, код ЄДРПОУ 04059243) судовий збір в розмірі 1218,00 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 11.12.2017 р.

Суддя ОСОБА_5

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення04.12.2017
Оприлюднено14.12.2017
Номер документу70856361
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/2439/14

Ухвала від 11.05.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Міщенко І.С.

Постанова від 20.03.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Білоусова Я.О.

Ухвала від 13.03.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Білоусова Я.О.

Ухвала від 05.02.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Білоусова Я.О.

Ухвала від 17.01.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Білоусова Я.О.

Рішення від 04.12.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

Ухвала від 20.11.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

Ухвала від 26.10.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

Ухвала від 21.11.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Пономаренко Т.О.

Ухвала від 10.11.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Пономаренко Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні