Ухвала
від 07.09.2017 по справі 508/666/17
МИКОЛАЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 508/666/17

У Х В А Л А

Іменем України

"07" вересня 2017 р. смт. Миколаївка

7 вересня 2017 року.

Слідчий суддя Миколаївського районного суду Одеської області ОСОБА_1 , з участю: секретаря ОСОБА_2 , прокурора Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області ОСОБА_3 , заступника начальника ВП - начальник СВ Миколаївського ВП Лиманського ВП ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 , начальника Управління соціального захисту населення Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_5 розглянувши у судовому засіданні в смт. Миколаївка клопотання заступника начальника ВП - начальника СВ Миколаївського ВП Лиманського ВП ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 , погодженого з прокурором Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області ОСОБА_6 про призначення позапланової виїзної ревізії Управління соціального захисту населення Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області.

В С Т А Н О В И В :

Заступник начальника ВП-начальник СВ Миколаївського ВП Лиманського ВП ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 , за згодою прокурора Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області ОСОБА_3 звернулась до слідчого судді Миколаївського районного суду Одеської області з клопотанням про призначення позапланової виїзної ревізії Управління соціального захисту населення Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області.

Заступник начальника ВП-начальник СВ Миколаївського ВП Лиманського ВП ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 у судовому засіданні підтримала клопотання та просила його задовольнити.

Прокурор у судовому засіданні не заперечував проти задоволення клопотання.

Представник особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, начальник Управління соціального захисту населення Миколаївської районної адміністрації Одеської області ОСОБА_5 , в судове засідання з`явилась, повідомила, що за період 2015-2017 р.р. планова перевірка (ревізія) не проводилась, не заперечувала проти проведення ревізії.

Вивчивши клопотання, матеріали, які обґрунтовують доводи клопотання, дослідивши матеріали кримінального провадження №42017161330000023 від 14 липня 2017 року вважаю, що клопотання заступника начальника ВП-начальник СВ Миколаївського ВП Лиманського ВП ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 підлягає задоволенню з наступних підстав.

З клопотання заступника начальника ВП-начальник СВ Миколаївського ВП Лиманського ВП ГУНП в Одеській області вбачається, що слідчим відділом Миколаївського ВП Лиманського ВП ГУНП в Одеській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42017161330000023, розпочатому 14.07.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідування установлено, що службові особи Управління соціального захисту населення Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області, шляхом зловживання своїм службовим становищем, у жовтні 2016 року здійснили неправильний розрахунок розміру витрат природного газу споживачам субсидій в попередній опалювальний період з жовтня 2016 по квітень 2017 року, що призвело до розтрати бюджетних коштів.

Так, пунктом 3 постанови Кабінету міністрів України № 409 від 06.08.2014 (в редакції від 30.04.2016 та 16.11.2016) визначені соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами, щодо оплати яких держава налає пільги та встановлює субсидії:

- для централізованого та індивідуального опалення (теплопостачання):

у разі використання природного газу для індивідуального опалення - 5,5 куб. метра природного газу на 1 кв. метр опалюваної площі на місяць в опалювальний період;

- для користування послугами з газопостачання:

за наявності газової плити в разі відсутності централізованого гарячого водопостачання та газового водонагрівача - 7,1 куб. метра на одну особу на місяць.

Залежно від особливостей регіонів та типу будівель соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами, встановленіпідпунктом 1цього пункту, визначаються з урахуванням коригуючих коефіцієнтів згідно здодатками 1і2.

Соціальні нормативи споживання холодної і гарячої води, водовідведення, вивезення побутових відходів, газопостачання, електричної енергії встановлено єдині для всієї України, виходячи з цього субсидія призначатиметься в межах таких норм споживання послуг:

Газопостачання - 5,5 м3на 1 м2площі на коригуючий коефіцієнт, який становить - 0,787 для 1-2 поверхових будівель.

Однак, в ході вибіркового аналізу особових справ споживачів, які перебувають на обліку в Управлінні соціального захисту населення Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області, встановлено, що попри встановлений Кабінетом міністрів України коригуючий коефіцієнт для Одеської області - 0,787 та соціальному нормативі споживання газу за наявності плити в разі відсутності централізованого гарячого водопостачання та газового водонагрівача - 7,1 куб. м. на одну особу на місяць, посадовими особами УСЗН для розрахунку розміру витрат природного газу в попередній опалювальний період (з жовтня 2016 по квітень 2017 року) застосовувався коригуючий коефіцієнт - 1,00 та соціальний норматив споживання газу за наявності плити в разі відсутності централізованого гарячого водопостачання та газового водонагрівача - 9 куб. м. на одну особу на місяць, що призвело до розтрати бюджетних коштів.

Так, розрахунком УСЗН Миколаївської РДА визначено розмір витрат на газопостачання споживачу субсидій ОСОБА_7 : 351,500 куб. м. та 2417,98 грн. - плата за місяць.

Однак, при коригуючому коефіцієнті - 0,787 та при соціальному нормативі споживання газу за наявності плити в разі відсутності централізованого гарячого водопостачання та газового водонагрівача - 7,1 куб. м. на одну особу на місяць, щомісячний платіж за газ повинен становити - 1903,28 грн. за 276,68 куб. м. газу.

Згідно розрахунку УСЗН розмір плати за споживання газу в опалювальний період 2016-2017 років становить 14507,88 грн., коли з урахуванням зазначених вище нормативів затверджених Кабінетом міністрів України повинен складати - 11419,68 грн.

Таким чином, внаслідок невірного розрахунку соціальних норм споживання газу одержувачам субсидій, було безпідставно виплачено грошові кошти ОСОБА_7 у розмірі 3088,2 грн.

При вивченні особових справ ще 7 споживачів субсидій: ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , встановленні аналогічні порушення, які призвели до безпідставної виплати бюджетних коштів.

Станом на 01.04.2017 в Управлінні соціального захисту населення субсидію на природній газ отримувало 517 сімей, виплати субсидій яким також розраховувалися з невірним коригуючим коефіцієнтом та соціальними нормами споживання газу.

За розтрату чужого майна шляхом зловживання службовим становищем,передбачена кримінальна відповідальність за ч. 2 ст. 191 КК України.

В ході досудового розслідування з метою виконання вимогст. 91 КПК України, для встановлення розміру завданих державі збитків та недопущення в подальшому втрат бюджету виникла необхідність у проведенні документальної позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансової діяльності Управління соціального захисту населення Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області (код ЄДРПОУ 03194973), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , тривалістю 15 робочих днів з 11.09.2017; проведення ревізії необхідно доручити Південному офісу Державної аудиторської служби України.

В ході проведення ревізії необхідно надати відповіді на наступні питання:

- відповідність вимогам чинного законодавства дій службових осіб Управління соціального захисту населення Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області при призначенні, нарахуванні та виплаті пільг та субсидій щодо яких держава встановлює соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами споживачам субсидій, які знаходяться на обліку в УСЗН Миколаївської РДА Одеської області, за період 2015-2017 року;

-при встановленні порушень законодавства при призначенні, нарахуванні та виплаті пільг та субсидій щодо яких держава встановлює соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами споживачам субсидій, які знаходяться на обліку в УСЗН Миколаївської РДА Одеської області, за період 2015-2017 року, встановити службових осіб Управління соціального захисту населення Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області, з вини яких допущено такі порушення в кожному випадку окремо.

- у випадку встановлення факту заподіяння матеріальних збитків при призначенні, нарахуванні та виплаті пільг та субсидій щодо яких держава встановлює соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами споживачам субсидій, які знаходяться на обліку в УСЗН Миколаївської РДА Одеської області, за період 2015-2017 року, вказати суму збитків, період спричинення та суб`єкта, якому спричинено збитки.

ЗгідноЗакону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Таке рішення ухвалюється на підставі клопотання слідчого, прокурора для забезпечення розслідування під час кримінального провадження.

Відповідно до п.75.1ст.75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Підпунктом75.1.2. ст.75 Податкового кодексу Українивизначено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Відповідно до вимог п.п.78.1.11ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється у випадку отримання судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанови органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.

Згідно з ч. 3 розділу ІІ Закону України від 28.12.2014 № 71-V-III передбачено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогамиКримінального процесуального кодексу України. (Абзац перший пункту 3 розділу II із змінами, внесеними згідно із Законом№ 1728-VIII від 03.11.2016- діє до 31 грудня 2017 року)

Пунктом 2Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 №408 "Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами"встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі, якщо такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКПК України.

Відповідно ч. 2ст. 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Враховуючи викладене, вважаю, що є підстави для задоволення клопотання заступника начальника ВП-начальник СВ Миколаївського ВП Лиманського ВП ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 про призначення позапланової виїзної ревізії Управління соціального захисту населення Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області.

Керуючись ст. ст. 41,84,91,93, 132,309 КПК України, -

У Х В А Л И В:

Призначити проведення позапланової виїзної ревізії фінансової діяльності Управління соціального захисту населення Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області (код ЄДРПОУ 03194973), зареєстрованого за адресою: 67000, Одеська область, Миколаївський район, смт Миколаївка, вул. Незалежності, 71, тривалістю 15 робочих днів.

2. В ході проведення ревізії надати відповіді на наступні питання:

- відповідність вимогам чинного законодавства дій службових осіб Управління соціального захисту населення Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області при призначенні, нарахуванні та виплаті пільг та субсидій щодо яких держава встановлює соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами споживачам субсидій, які знаходяться на обліку в УСЗН Миколаївської РДА Одеської області, за період 2015-2017 року;

-при встановленні порушень законодавства при призначенні, нарахуванні та виплаті пільг та субсидій щодо яких держава встановлює соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами споживачам субсидій, які знаходяться на обліку в УСЗН Миколаївської РДА Одеської області, за період 2015-2017 року, встановити службових осіб Управління соціального захисту населення Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області, з вини яких допущено такі порушення в кожному випадку окремо.

- у випадку встановлення факту заподіяння матеріальних збитків при призначенні, нарахуванні та виплаті пільг та субсидій щодо яких держава встановлює соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами споживачам субсидій, які знаходяться на обліку в УСЗН Миколаївської РДА Одеської області, за період 2015-2017 року, вказати суму збитків, період спричинення та суб`єкта, якому спричинено збитки.

3. Розпочати ревізію 18.09.2017, проведення ревізії доручити Південному офісу Державної аудиторської служби України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудМиколаївський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення07.09.2017
Оприлюднено09.03.2023
Номер документу70871725
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —508/666/17

Ухвала від 17.07.2017

Кримінальне

Миколаївський районний суд Одеської області

Медвєдєва О. Г.

Ухвала від 20.07.2017

Кримінальне

Миколаївський районний суд Одеської області

Медвєдєва О. Г.

Ухвала від 07.09.2017

Кримінальне

Миколаївський районний суд Одеської області

Медвєдєва О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні