Постанова
від 13.12.2017 по справі 816/1946/17
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 грудня 2017 року м. ПолтаваСправа № 816/1946/17

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шевякова І.С., розглянувши в порядку письмового проваження справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України в Полтавській області до Лохвицької районної Державної лікарні ветеринарної медицини про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

В С Т А Н О В И В:

03 листопада 2017 року Головне управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України в Полтавській області звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Лохвицької районної Державної лікарні ветеринарної медицини , в якій просило:

- застосувати до Лохвицької районної Державної лікарні ветеринарної медицини (код ЄДРПОУ 00703612) заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі автогаражу Лохвицької районної Державної лікарні ветеринарної медицини, розташованої за адресою: Полтавська область, Лохвицьний район, м. Лохвиця, вул. Ватутіна, 108, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки;

- встановити Лохвицькій районній Державній лікарні ветеринарної медицини (код ЄДРПОУ 00703612) заборону на користування за призначенням будівлею автогаражу Лохвицької районної Державної лікарні ветеринарної медицини, розташованої за адресою: Полтавська область, Лохвицьний район, м. Лохвиця, вул. Ватутіна, 108, та відключити будівлю від електропостачання;

- покласти на Лохвицький районний сектор Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області (37200, Полтавська область, м. Лохвиця, вул. Героїв України, 102а) обов'язок контролю за дотриманням Лохвицькою районною Державною лікарнею ветеринарної медицини заборони на користування за призначенням будівлею автогаражу Лохвицької районної Державної лікарні ветеринарної медицини, розташованої за адресою: Полтавська область, Лохвицьний район, м. Лохвиця, вул. Ватутіна, 108, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначав, що за результатами перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки суб'єктом господарювання - Лохвицькою районною Державною лікарнею ветеринарної медицини - зафіксовані порушення вимог нормативно-правових актів з питань пожежної безпеки у будівлі автогаража Лохвицької районної Державної лікарні ветеринарної медицини, тому подальша його експлуатація створює загрозу життю та здоров'ю людей.

Представник позивача в судове засідання з`явився, позовні вимоги підтримав, надав до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідач не забезпечив явку свого уповноваженого представника в судове засідання. Надіслав до суду заяву, в якій просив провести розгляд справи без участі його представника.

В письмових запереченнях, наданих до суду, відповідач зауважив, що станом на день розгляду справи ним виконані майже всі вимоги припису № 82 від 20.10.2017 року, усунені майже всі порушення у сфері пожежної та техногенної безпеки, інші порушення знаходяться в процесі усунення.

Відповідно до приписів частини першої статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Згідно із частиною шостою статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на вказані норми, а також на частину 6 статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до висновку про можливість розглядати справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

Судом встановлено, що на підставі наказу № 244 від 22.09.2017 року /а. с. 17/, відповідно до плану перевірок, посвідчення на проведення перевірки № 82 від 10.10.2017 року /а. с. 18/, 20.10.2017 року посадовою особою Лохвицького РС Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області проведено планову перевірку відповідача на предмет додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

За результатами перевірки складено акт № 82 від 20.10.2017 року, яким, зокрема, зафіксовано порушення вимог нормативно-правових актів з питань пожежної безпеки, які мали місце у будівлі автогаража Лохвицької районної Державної лікарні ветеринарної медицини, за адресою: м. Лохвиця, вул. Ватутіна, б. 108 /а.с. 19-22/.

Описом виявлених порушень вищезазначеного Акту серед інших порушень зафіксовані наступні факти недотримання вимог пожежної безпеки, визначених нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, які мали місце у будівлі автогаража Лохвицької районної Державної лікарні ветеринарної медицини за адресою: м. Лохвиця, вул. Ватутіна, б. 108, а саме:

- дерев`яні конструкції дахових приміщень адмінбудівлі та автогаража не оброблені вогнезахисним розчином (розділ III, пункт 2.5 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 року №1417 та зареєстрованих у Мінюсті України 05.03.2015 року за №252/26697 - далі НАПБ А.01.001-2014);

- не обладнано системою пожежної сигналізації приміщення будівлі автогаража (розділ V п. 1.2 ППБУ);

- будівля автогаража не обладнана установкою захисту від прямих попадань блискавок і вторинних її проявів (розділ ІV, пункт 1.21 НАПБ А.01.001-2014);

- будівля автогаража не забезпечена первинними засобами пожежогасіння (розділ V п. 3.6 НАПБ А.01.001-2014);

- не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж від короткого замикання в приміщенні автогаражу (розділ ІV п. 1.20 НАПБ А.01.001-2014);

- для приміщення автогаража не розроблена та не затверджена керівником інструкція про заходи пожежної безпеки (розділ ІІ п. 4 НАПБ А.01.001-2014);

- не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників (розділ V п. 2.2 НАПБ А.01.001-2014);

- приміщення автогаража не забезпечене відповідними знаками безпеки (розділ ІІ п. 8 НАПБ А.01.001-2014);

- відповідними категоріями осіб (керівник(заступник)) не пройдено навчання за програмою пожежно-технічного мінімуму (розділ ІІ п. 15 НАПБ А.01.001-2014);

- приміщення теплогенераторної не забезпечено переносним порошковим вогнегасником ВП-9Б з розрахунку 1 - вогнегасник на два котла (п. 6.84 ДБН В.2.5-20-2001);

- не визначено для всіх приміщень категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки, та не позначено на вхідних дверях (розділ ІІІ п. 2.9 НАПБ А.01.001-2014);

- працівників не забезпечено засобами радіаційного та хімічного захисту (п. 2 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України, Постанова № 1200 від 19.08.2002 року "Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної безпеки та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю" п. 4.3. Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 року № 557, надалі ПТБ).

Вважаючи виявлені порушення такими, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877-V (далі - Закон № 877-V).

Відповідно до статті 1 Закону Закон № 877-V, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій (стаття 1 Закону № 877-V).

Згідно зі статтею 5 зазначеного Закону № 877-V, органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб'єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу. Повідомлення надсилається рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв'язку або вручається особисто під розписку керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі.

Відповідно до частини 1 статті 7 Закону № 877-V, для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

Частиною сьомою статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Кодекс цивільного захисту України регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Статтею 64 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Згідно зі статтею 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Відповідно до частини другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Також статтею 70 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами , під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина друга статті 70 Кодексу цивільного захисту України).

Так, враховуючи вищезазначені положення нормативно-правових актів, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходів (перевірок), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.

Перевіркою встановлено, що у будівлі автогаража Лохвицької районної Державної лікарні ветеринарної медицини, розташованої за адресою: Полтавська область, Лохвицький район, м. Лохвиця, вул. Ватутіна, 108, відповідачем порушено Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ від 30.12.2014 № 1417, Правила техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 року № 557.

Згідно з пунктами 1,2 Розділу І "Загальні положення" Правил пожежної безпеки в Україні, ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд та є обов'язковими для виконання суб'єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Серед порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки мають місце недотримання вимог п. 4, п. 8, п. 15 розділу ІІ, пп. 1.20 п.1, п. 1.21 розділу ІV , п. 1.2, п. 2.2, п. 3.6 розділу V; п. 2.5, п. 2.9 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні.

Пунктом 4 розділу ІІ "Організаційні заходи щодо забезпечення пожежної безпеки" Правил пожежної безпеки в Україні встановлено, що для кожного приміщення об'єкта мають бути розроблені та затверджені керівником об'єкта або уповноваженою ним посадовою особою інструкції про заходи пожежної безпеки.

Пунктом 8 розділу ІІ "Організаційні заходи щодо забезпечення пожежної безпеки" Правил пожежної безпеки в Україні передбачено, що територія об'єкта, а також будинки, споруди, приміщення мають бути забезпечені відповідними знаками безпеки.

Згідно з пунктом 15 розділу ІІ "Організаційні заходи щодо забезпечення пожежної безпеки" Правил пожежної безпеки в Україні особи, яких приймають на роботу, пов'язану з підвищеною пожежною небезпекою, повинні попередньо (до початку самостійного виконання роботи) пройти спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум).

Відповідно до 1.20 розділу ІV "Загальні вимоги пожежної безпеки до інженерного обладнання" Правил пожежної безпеки в Україні замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання мають проводитись 1 раз на 2 роки, якщо інші терміни не обумовлені ПТЕ.

Пунктом 1.21 розділу ІV "Загальні вимоги пожежної безпеки до інженерного обладнання" Правил пожежної безпеки в Україні встановлено, що 1.21. Захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірку необхідно виконувати відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд .

Згідно з п. 1.2. розділу V "Вимоги до утримання технічних засобів протипожежного захисту" Правил пожежної безпеки в Україні будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту".

Пунктом 3.6 розділу V "Вимоги до утримання технічних засобів протипожежного захисту" Правил пожежної безпеки в Україні територія підприємств, будинки, споруди, приміщення, технологічні установки повинні бути забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку.

Відповідно до п. 2.5 розділу ІІІ "Протипожежна техніка. Первинні засоби пожежогасіння" Правил пожежної безпеки в Україні у будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев'яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) повинні оброблятися засобами вогнезахисту, які забезпечують I групу вогнезахисної ефективності. Необхідність обробляння засобами вогнезахисту дерев'яних елементів інших конструкцій будинків визначається відповідними нормативними документами за видами будинків.

Згідно з п. 2.9 розділу ІІІ "Протипожежна техніка. Первинні засоби пожежогасіння" Правил пожежної безпеки в Україні для всіх будівель і приміщень виробничого, складського призначення повинні бути визначені категорія щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою .

Отже, перевіркою встановлено, що серед порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту у будівлі автогаража Лохвицької районної Державної лікарні ветеринарної медицини, розташованої за адресою: Полтавська область, Лохвицький район, м. Лохвиця, вул. Ватутіна, 108, мають місце такі, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, та у подальшому можуть призвести до тяжких наслідків у сфері цивільного захисту та пожежної, техногенної безпеки, що, у свою чергу, є підставою для застосування санкцій за порушення вимог законодавства з питань пожежної безпеки.

Відповідачем надано до суду письмові пояснення, в яких він зазначає, що згідно вимог припису № 82 від 20 жовтня 2017 року більшість заходів щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту виконані, а деякі заходи (строк виконання закінчується 01.02.2018 року) знаходяться в процесі виконання. На підтвердження вказаних обставин відповідачем надано до суду копії наступних документів: акту № 1 приймання наданих послуг за 31.10.2017 /а.с. 52-54/, акту приймання виконаних будівельних робіт за 31.10.2017 /а.с. 55-58/, заяви на розробку проекту встановлення пожежної сигналізації /а.с. 59/, акту приймання наданих послуг за жовтень 2017 року на технічне обслуговування восьми вогнегасників /а.с. 60/, Інструкції про заходи пожежної безпеки в приміщенні автогаража /а.с. 62/.

Пунктом 11 частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки віднесено: складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень.

Відповідно до статті 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Статтею 6 Закону України від 05.04.2007 року № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що підставами для здійснення позапланових заходів є, в тому числі, подання суб'єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).

Відповідно до частини 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Судом встановлено, що відповідач не звертався до позивача з письмовою заявою про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням задля перевірки виконання ним припису № 82 від 20.10.2017 року, і посадовою особою ДСНС України або її територіального органу не констатовано в акті позапланової перевірки факту усунення усіх порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, встановлених в акті планової перевірки № 82 від 20.10.2017 року.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що надані відповідачем до суду копії документів на підтвердження усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, не є достатнім і належним підтвердженням усунення вказаних порушень, оскільки він не звертався до позивача, який за наслідками позапланової перевірки повинен встановити їх усунення.

Отже, подальша експлуатація будівлі автогаража Лохвицької районної Державної лікарні ветеринарної медицини, розташованої за адресою: Полтавська область, Лохвицький район, м. Лохвиця, вул. Ватутіна, 108, створює загрозу життю та здоров'ю людей.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

У зв'язку із вищевикладеним суд приходить до висновку про необхідність застосувати до Лохвицької районної Державної лікарні ветеринарної медицини (код ЄДРПОУ 00703612) заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі автогаража Лохвицької районної Державної лікарні ветеринарної медицини, розташованої за адресою: Полтавська область, Лохвицький район, м. Лохвиця, вул. Ватутіна, 108, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

Водночас, суд звертає увагу відповідача, що останній не позбавлений права на звернення до суду із заявою про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду цієї справи, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) в порядку, встановленому статтею 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Щодо вимог позивача про покладення на Лохвицький районний сектор Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області (37200, Полтавська область, Лохвицький район, м. Лохвиця, вул. Героїв України, 102а) обов'язку контролю за дотриманням Лохвицькою районною Державною лікарнею ветеринарної медицини заборони на користування за призначенням будівлею автогаража Лохвицької районної Державної лікарні ветеринарної медицини до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, то суд звертає увагу, що позивач не потребує покладення на нього такого обов`язку судовим рішенням, оскільки позивач наділений відповідними повноваженнями вживати у порядку та спосіб, визначений чинним законодавством, заходів реагування по відношенню до підконтрольних суб'єктів.

Таким чином, позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України, негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Відповідно до частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області до Лохвицької районної Державної лікарні ветеринарної медицини про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду задовольнити частково.

Застосувати до Лохвицької районної Державної лікарні ветеринарної медицини (код ЄДРПОУ 00703612) заходи реагування (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі автогаражу Лохвицької районної Державної лікарні ветеринарної медицини, розташованої за адресою: Полтавська область, Лохвицьний район, м. Лохвиця, вул. Ватутіна, 108, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

Встановити Лохвицькій районній Державній лікарні ветеринарної медицини (код ЄДРПОУ 00703612) заборону на користування за призначенням будівлею автогаражу Лохвицької районної Державної лікарні ветеринарної медицини, розташованої за адресою: Полтавська область, Лохвицьний район, м. Лохвиця, вул. Ватутіна, 108, та відключити будівлю від електропостачання.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя І.С. Шевяков

Дата ухвалення рішення13.12.2017
Оприлюднено18.12.2017
Номер документу70949376
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/1946/17

Постанова від 13.12.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні