У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 802/1950/17-а
Головуючий у 1-й інстанції: Чернюк Алла Юріївна
Суддя-доповідач: Сушко О.О.
06 грудня 2017 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Сушка О.О.
суддів: Смілянця Е. С. Залімського І. Г. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Автолінії Поділля" на ухвалу Вінницького окружного адміністративного суду від 02 листопада 2017 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Автолінії Поділля" до Вінницької обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування розпорядження,
В С Т А Н О В И В :
позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив визнати протиправним та скасувати розпорядження голови Вінницької обласної державної адміністрації №400 від 09 червня 2017 року.
Також, позивач подав до суду клопотання про забезпечення адміністративного позову шляхом шляхом зупинення дії розпорядження голови Вінницької обласної державної адміністрації №400 від 09 червня 2017 року "Про затвердження об'єктів конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути)", в частині затвердження об'єктів конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути)", а саме: №295 Вінниця АС-1 - Підлісне-Супрунів; №296 Вінниця АС-1 - Бруслинівка; №52 Вінниця АС 3 - Свердлівка ч/з Коханівку; № 298 Вінниця АС-3 - Констянтинівка - Петрівка; №300 Вінниця АС-3 - Нова Прилука; №299 Вінниця АС-3 - Стара Прилука; №297 Вінниця АС-3 - Дашів; №305 Вінниця АС-3 -Оратів АС - Якимівка; №304 Вінниця АС-1 - Чечельник АС; №303 Вінниця АС-2- Вендичани - Могилів-Подільський АC; №308 Вінниця АС-2 - Тиврів АС - Шаргород АС; №302 Яланець - Вінниця АС-1; №306 Тиврів АС - Пилява - Вінниця АС-1; а також просить суд заборонити Вінницькій обласній державній адміністрації, її колегіальному органу, в особі конкурсного комітету з проведення конкурсу на перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування проводити конкурс з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути) щодо об'єктів конкурсу №295 Вінниця АС-1 - Підлісне-Супрунів; №296 Вінниця АС-1 - Бруслинівка; №52 Вінниця АС 3 - Свердлівка ч/з Коханівку; № 298 Вінниця АС-3 - Констянтинівка - Петрівка; №300 Вінниця АС-3 - Нова Прилука; №299 Вінниця АС-3 - Стара Прилука; №297 Вінниця АС-3 - Дашів; №305 Вінниця АС-3 -Оратів АС - Якимівка; №304 Вінниця АС-1 - Чечельник АС; №303 Вінниця АС-2- Вендичани - Могилів-Подільський АC; №308 Вінниця АС-2 - Тиврів АС - Шаргород АС; №302 Яланець - Вінниця АС-1 та №306 Тиврів АС - Пилява - Вінниця АС-1.
Відповідно до ухвали Вінницького окружного адміністративного суду від 02.11.2017 року в задоволенні клопотання про забезпечення позову відмовлено.
Не погоджуючись із вказаною ухвалою суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу з підстав порушення судом першої інстанції норм процесуального та матеріального права, у зв'язку з чим, апелянт просив скасувати ухвалу суду першої інстанції.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі ч. 6 ст. 128 КАС України.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а ухвалу суду першої інстанції -без змін, з огляду на наступне.
Як свідчать матеріали справи, 10 листопада 2016 року на загальних зборах учасників товариства з обмеженою відповідальністю "Автолінії Вінниччини" було прийнято рішення про припинення Товариства шляхом приєднання до ТОВ "Автолінії Поділля". Дане рішення було оформлено протоколом загальних зборів учасників ТОВ "Автолінії Вінниччини" №10/11 від 10.11.2016 року.
Відповідно, 11 листопада 2016 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань було внесено рішення засновників (учасників) ТОВ "Автолінії Вінниччини" щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації.
Так, 09 червня 2017 року головою Вінницької обласної державної адміністрації було прийнято розпорядження №400 "Про затвердження об'єктів конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути)", яким затверджено об'єкти конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути).
Відтак, до об'єктів конкурсу були включені автобусні маршрути на яких ТОВ "Автолінії Поділля" здійснює перевезення на підставі діючих договорів з перевезення пасажирів, термін дії яких не закінчився, а саме: №295 Вінниця АС-1 - Підлісне-Супрунів; №296 Вінниця АС-1 - Бруслинівка; №52 Вінниця АС 3 - Свердлівка ч/з Коханівку; № 298 Вінниця АС-3 - Констянтинівка - Петрівка; №300 Вінниця АС-3 - Нова Прилука; №299 Вінниця АС-3 - Стара Прилука; №297 Вінниця АС-3 - Дашів; №305 Вінниця АС-3 -Оратів АС - Якимівка; №304 Вінниця АС-1 - Чечельник АС; №303 Вінниця АС-2- Вендичани - Могилів-Подільський АC; №308 Вінниця АС-2 - Тиврів АС - Шаргород АС; №302 Яланець - Вінниця АС-1; №306 Тиврів АС - Пилява - Вінниця АС-1.
Тому, позивач вважаючи, що у разі проведення конкурсу по зазначеним маршрутам, останній буде позбавлений можливості здійснювати пасажирські перевезення, а відтак з метою забезпечення позову, просив суд, заборонити Вінницькій обласній державній адміністрації, її колегіальному органу, в особі конкурсного комітету з проведення конкурсу на перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування проводити конкурс з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути) щодо об'єктів конкурсу №295 Вінниця АС-1 - Підлісне-Супрунів; №296 Вінниця АС-1 - Бруслинівка; №52 Вінниця АС 3 - Свердлівка ч/з Коханівку; № 298 Вінниця АС-3 - Констянтинівка - Петрівка; №300 Вінниця АС-3 - Нова Прилука; №299 Вінниця АС-3 - Стара Прилука; №297 Вінниця АС-3 - Дашів; №305 Вінниця АС-3 -Оратів АС - Якимівка; №304 Вінниця АС-1 - Чечельник АС; №303 Вінниця АС-2- Вендичани - Могилів-Подільський АC; №308 Вінниця АС-2 - Тиврів АС - Шаргород АС; №302 Яланець - Вінниця АС-1 та №306 Тиврів АС - Пилява - Вінниця АС-1 на період розгляду адміністративного позову до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Постановляючи оскаржену ухвалу і відмовляючи в задоволенні клопотання про забезпечення позову, суд першої інстанції дійшов висновку про те, що позивачем у клопотанні не обґрунтовано в чому саме полягає очевидна небезпека заподіяння шкоди його правам та інтересам до ухвалення рішення у справі, так само як і обставин, які вказують на те, що для відновлення порушених прав позивачу необхідно буде докласти значних зусиль у разі невжиття відповідних заходів.
Дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів погоджується з наведеною позицією суду першої інстанції, виходячи з наступного.
У відповідності до вимог ч. 1 ст. 117 КАС України, суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Отже, законодавець встановив три підстави для постановлення ухвали про забезпечення позову у справі, зокрема такими є: існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі; захист прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат; наявні ознаки очевидної протиправності оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності.
В свою чергу, позивач у клопотанні про забезпечення позову зазначив те, що незабезпечення позову призведе до заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам, оскільки, існують явні ознаки протиправності оскарженого розпорядження прийнятого головою Вінницької обласної державної адміністрації від 09 червня 2017 року №400 "Про затвердження об'єктів конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути)", яким затверджено об'єкти конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути).
Разом з тим, подання адміністративного позову, предметом якого є визнання протиправним та скасування рішення, не є єдиним та беззаперечним доказом того, що рішення субєкта владних повноважень є протиправним.
Таким чином, беручи до уваги те, що предметом даного спору є рішення прийняте головою Вінницької обласної державної адміністрації від 09 червня 2017 року №400 "Про затвердження об'єктів конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути)", яким затверджено об'єкти конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), то не має підстав для забезпечення позову.
Також, слід зауважити, що забезпечення позову застосовується лише як гарантія задоволення законних вимог позивача, відтак останній повинен довести суду ймовірність припущення, що невжиття заходів забезпечення позову може заподіяти шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат. Крім того, особа, яка подала заяву про забезпечення позову, повинна довести адекватність засобу забезпечення позову. Тягар доказування покладається на особу, яка подала таку заяву. Доказування здійснюється за загальними правилами відповідно до ст. 71 КАС України.
Колегія суддів повністю погоджується із таким висновком суду першої інстанції, доводи апелянта їх не спростовують, у зв'язку з чим, ухвала суду першої інстанції є правомірною, такою, що прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Автолінії Поділля" залишити без задоволення, а ухвалу Вінницького окружного адміністративного суду від 02 листопада 2017 року - без змін.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. ст. 212, 254 КАС України.
Головуючий Сушко О.О. Судді Смілянець Е. С. Залімський І. Г.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2017 |
Оприлюднено | 14.12.2017 |
Номер документу | 70956752 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Сушко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні