Постанова
від 11.12.2017 по справі 812/1785/17
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

6.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 грудня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1785/17

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Ірметової О.В.

за участю:

секретаря судового засідання: Попової Н.І.

представника позивача: ОСОБА_1

представників відповідача: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4,

представника третьої особи, Відділу освіти

ОСОБА_5 РДА: ОСОБА_6

представника третьої особи, ОСОБА_5

міжшкільного навчально-виробничого комбінату: не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Керівника ОСОБА_5 місцевої прокуратури до ОСОБА_5 районної ради Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_5 міжшкільний навчально-виробничий комбінат ОСОБА_5 районної ради Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача відділ освіти ОСОБА_5 районної державної адміністрації Луганської області про зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Керівника ОСОБА_5 місцевої прокуратури до ОСОБА_5 районної ради Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_5 міжшкільний навчально-виробничий комбінат ОСОБА_5 районної ради Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача відділ освіти ОСОБА_5 районної державної адміністрації Луганської області про зобов'язання вчинити певні дії.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач послався на те, що правовстановлюючі документи на нерухоме майно (будівлі, споруди, земельну ділянку) ОСОБА_5 міжшкільного навчально-виробничого комбінату ОСОБА_5 районної ради Луганської області, яка знаходиться за адресою: 92700, Луганська область, м. Старобільськ, вул. Гаршина, 27 правовстановлюючі документи відсутні. Відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під навчальним закладом створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеним нерухомим майном, ризики для нормального функціювання навчального закладу та навчально-виховного процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей. Позивач зазначає, що Відповідачем порушено вимоги Земельного кодексу України та Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» .

На підставі викладеного, просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

В судове засідання, призначене на 10.10.2017, прибув представник позивача - прокурор відділу ювенальної юстиції прокуратури Луганської області ОСОБА_1, яка підтримала заявлені позовні вимоги, просила задовольнити їх в повному обсязі з підстав зазначених в позовній заяві.

У судовому засіданні представники відповідача зазначили, що позовні вимоги визнають в повному обсязі та зобов'язується в подальшому вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на нерухоме майно ОСОБА_5 міжшкільного навчально-виробничого комбінату ОСОБА_5 районної ради Луганської області.

Представники третьої особи на стороні відповідача - Відділ освіти ОСОБА_5 районної державної адміністрації Луганської області у судове засідання прибув, проти задоволення позовних вимог не заперечував.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку (частина 1 статті 92 Земельного кодексу України).

Згідно з пунктом "а" частини 2 статті 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Третя особа - ОСОБА_5 міжшкільний навчально-виробничий комбінат ОСОБА_5 районної ради Луганської області, код ЄДРПОУ 23487996, зареєстрований в якості комунальної організації (установа, заклад) 23.12.2003, 07.04.2005 №13771200000000124 ОСОБА_5 районною радою, місцезнаходження: 92700, Луганська область, Старобільський район, м. Старобільськ, вул. Гаршина, буд. 27 (а.с.13-15).

Рішенням ОСОБА_5 районної ради Луганської області від 29.09.1992 з 01.08.2017 прийнято ОСОБА_5 міжшкільний навчально-виробничий комбінат ОСОБА_5 районної ради у комунальну власність ОСОБА_5 районної ради Луганської області (а.с.20).

Перелік закладів освіти, які передаються у комунальну власність ОСОБА_5 районної ради Луганської області підтверджується додатком №1 до рішення сесії районної ради від 29.09.1992, серед якого є ОСОБА_5 міжшкільний навчально-виробничий комбінат ОСОБА_5 районної ради (а.с.21).

ОСОБА_5 місцевою прокуратурою було направлено до Держгеокадастру у ОСОБА_5 районі Луганської області запит № 114/4402вих-17 від 26.09.2017 щодо надання інформації стосовно реєстрації в Державному земельному кадастрі земельної ділянки під будівлею та прилеглою територією Міжшкільного навчально-виробничого комбінату, видачі державних актів на право постійного користування на вказану земельну ділянку, до якої категорії відноситься вказана земельна ділянка (а.с. 16).

Листом відділу Держгеокадастру у ОСОБА_5 районі Луганської області було надано відповідь на запит позивача, у якому зазначено, що земельна ділянка під будівлею та прилеглою територією Міжшкільного навчально-виробничого комбінату не зареєстрована в державному земельному кадастрі, державні акти на право постійного користування землею не видавались. Дана земельна ділянка відносить до земель житлової та громадської забудови (а.с. 17).

ОСОБА_5 місцевою прокуратурою було направлено ОСОБА_5 районної ради Луганської області запит щодо надання інформації стосовно оформлення права власності на майно Міжшкільного навчально-виробничого комбінату (а.с. 18).

ОСОБА_5 районної ради було надано відповідь на запит позивача, у якому вказано, що документи на оформлення права власності на майно Міжшкільного МВК відсутні (а.с. 19).

Відповідно до статуту Міжшкільного навчально-виробничого комбінату ОСОБА_5 районної ради, комбінат є закладом комунальної власності ОСОБА_5 районної ради. Засновником комбінату є ОСОБА_5 районна рада. ОСОБА_7 підзвітний та підконтрольний управлінню освіти, молоді та спорту ОСОБА_5 районної ради.

Майно комбінату є комунальною власністю ОСОБА_5 районної ради народних депутатів і закріплюється за ними на правах оперативного управління. ОСОБА_7 становлять основні фонди (приміщення, обладнання, тощо), а також інші цінності, власність яких відображається у зведеному балансі централізованої бухгалтерії управлінням освіти, молоді та спорту і ОСОБА_5 районної адміністрації (а.с. 42-58).

Відповідно до частини 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (частина 2 статті 116 Земельного кодексу України).

Частиною 1 статті 124 Земельного кодексу України визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Відповідно до частини 1 статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно з частиною 1 статті 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною ОСОБА_8 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, у тому числі, у разі формування нової земельної ділянки.

Відповідно до частини 2 цієї ж статті, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_8 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Частиною 1 статті 50 Закону України «Про землеустрій» встановлено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.

Відповідно до частини 3 вказаної статті, проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають, у тому числі, довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями.

Згідно з частинами 3 та 6 статті 123 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні, а у разі надання такого дозволу - у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та за необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Згідно зі статтею 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (стаття 126 Земельного кодексу України).

Відповідно до п.1 частини 1 статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 № 1952-VI з послідуючими змінами (далі - Закон № 1952) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно з частиною 3 статті 3 Закону № 1952 права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Кабінетом Міністрів України 17.10.2012 прийнято розпорядження № 802-р «Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов'язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади» , яким зобов'язано центральні органи виконавчої влади, у підпорядкуванні яких перебувають дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади, здійснити протягом 2012 і 2013 років заходи, пов'язані з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади. Державне агентство земельних ресурсів та його територіальні органи повинні забезпечити проведення землевпорядних робіт і оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, в установленому законодавством порядку.

Відповідач визнав позов у повному обсязі та зобов'язався вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, про що надіслав відповідну заяву.

У частинах 3, 4 ст.112 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Суд не приймає відмови від адміністративного позову, визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Підстав для неприйняття визнання адміністративного позову судом не встановлено.

Відповідачем не надано доказів вжиття ним заходів, спрямованих на належне оформлення правовстановлюючих документів на нерухоме майно ділянку, а тому позовні вимоги про визнання незаконною бездіяльності відповідача щодо не оформлення права власності на будівлі споруди ОСОБА_5 міжшкільного навчально-виробничого комбінату ОСОБА_5 районної ради Луганської області та права постійного користування земельною ділянкою під будівлями, спорудами вказаного навчального закладу підлягають задоволенню.

Також, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог щодо зобов'язання відповідача вжити заходів щодо вжити заходи щодо оформлення права власності на будівлі, споруди ОСОБА_5 міжшкільного навчально-виробничого комбінату ОСОБА_5 районної ради Луганської області та вжити заходи щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлями, спорудами ОСОБА_5 міжшкільного навчально-виробничого комбінату ОСОБА_5 районної ради Луганської області.

Питання по судовому збору не вирішується оскільки, відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Керівника ОСОБА_5 місцевої прокуратури до ОСОБА_5 районної ради Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_5 міжшкільний навчально-виробничий комбінат ОСОБА_5 районної ради Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача відділ освіти ОСОБА_5 районної державної адміністрації Луганської області про зобов'язання вчинити певні дії задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_5 районної ради Луганської області щодо оформлення права власності на будівлі, споруди та державної реєстрації права власності на будівлі, споруди ОСОБА_5 міжшкільного навчально-виробничого комбінату ОСОБА_5 районної ради Луганської області та права постійного користування земельною ділянкою під будівлями, спорудами вказаного навчального закладу.

Зобов'язати ОСОБА_5 районну раду Луганської області вжити заходи щодо оформлення права власності на будівлі, споруди ОСОБА_5 міжшкільного навчально-виробничого комбінату ОСОБА_5 районної ради Луганської області.

Зобов'язати ОСОБА_5 районну раду Луганської області вжити заходи щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлями, спорудами ОСОБА_5 міжшкільного навчально-виробничого комбінату ОСОБА_5 районної ради Луганської області.

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови складено та підписано 14 грудня 2017 року.

Суддя ОСОБА_9

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2017
Оприлюднено15.12.2017
Номер документу70996747
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1785/17

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Постанова від 11.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 27.11.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні