РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
08 грудня 2017 р.Р і в н еСправа №817/949/17
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Щербакова В.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Горинь Агро", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачаГоловне управління Держгеокадастру у Рівненській області, доКорецької районної державної адміністрації Рівненської області, Комунального підприємства "Центр реєстрації прав" Корецької районної ради Рівненської області, Головного територіального управління юстиції у Рівненській області, державного реєстратора речових прав на нерухоме майно Комунального підприємства "Центр реєстрації прав" Корецької районної ради Рівненської області ОСОБА_2, державного реєстратора речових прав на нерухоме майно Комунального підприємства "Центр реєстрації прав" Корецької районної ради Рівненської області ОСОБА_3, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "АКРІС АГРО", про визнання протиправними та скасування рішень, В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Горинь Агро" (далі - ТОВ "Горинь Агро"), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_4 управління Держгеокадастру у Рівненській області (далі - ГУ Держгеокадастру у Рівненській області), звернулося до суду з адміністративним позовом до Корецької районної державної адміністрації Рівненської області (далі - Корецька РДА, відповідач 1), Комунального підприємства "Центр реєстрації прав" Корецької районної ради Рівненської області (далі - КП "ЦРП", відповідач 2), Головного територіального управління юстиції у Рівненській області (далі - ГТУЮ у Рівненській області, відповідач 3), державного реєстратора речових прав на нерухоме майно Комунального підприємства "Центр реєстрації прав" Корецької районної ради Рівненської області ОСОБА_2 (далі - державний реєстратор КП "ЦРП" ОСОБА_2, відповідач 4), державного реєстратора речових прав на нерухоме майно Комунального підприємства "Центр реєстрації прав" Корецької районної ради Рівненської області ОСОБА_3 (далі - державний реєстратор КП "ЦРП" ОСОБА_3, відповідач 5), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "АКРІС АГРО" (далі - ТОВ "АКРІС АГРО"), про визнання протиправними та скасування рішень.
В ході судового розгляду позивачем було подано заяву про уточнення позовних вимог, згідно з якою, просить суд визнати протиправними та скасувати рішення державних реєстраторів про державну реєстрацію прав та їх обтяжень:
1) від 04.02.2016 (індексний №28073356), право оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5623086500:03:012:0063 зареєстровано за ТОВ «АКРІС АГРО» , номер запису про інше речове право 13114133, на підставі договору оренди землі від 01.02.2016 б/н, укладеного з ОСОБА_5 - спадкоємиця ОСОБА_6;
2) від 04.02.2016 (індексний №28086301), право оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5623082000:02:007:0006 зареєстровано за ТОВ «АКРІС АГРО» , номер запису про інше речове право 13124280, на підставі договору оренди землі від 23.02.2015 б/н, укладеного з ОСОБА_7 та ОСОБА_8 - спадкоємці ОСОБА_9.
Уточнені позовні вимоги обґрунтовані тим, що державним реєстратором було проведено державну реєстрацію іншого речового права за ТОВ АКРІС АГРО - права оренди земельних ділянок, які орендує позивач на підставі договорів оренди, укладених строком на 10 років. Таким чином, у зв'язку з прийняттям оскаржуваних рішень відбулася подвійна реєстрація оренди на одну і ту саму земельну ділянку за різними особами, внаслідок чого порушенні права ТОВ "Горинь Агро", як первинного орендаря за договорами оренди, які є дійсними. Відтак, оспорювані рішення є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки державна реєстрація іншого речового права відбулася в супереч вимогам чинного законодавства.
Третьою особою, ГУ Держгеокадастру у Рівненській області, пояснень суду не надано.
Відповідач 1 у поданих суду поясненнях зазначив, що оскільки Корецькою РДА жодних реєстраційних дій щодо земельних ділянок на території Корецького району, та які перебувають у користуванні позивача, не проводилось, то відповідно порушень будь-яких прав позивача з боку Корецької РДА не було.
Відповідач 2 позовні вимоги не визнав з підстав викладених у письмових запереченнях, які обґрунтовані тим, що на момент виникнення спірних правовідносин державну реєстрацію прав здійснювали державні реєстратори органу юстиції, які ліквідовані без жодного правонаступництва, а тому КП "ЦРП" не може нести відповідальність за реєстраційні дії таких реєстраторів, а тому позовні вимоги ТОВ "Горинь Агро" є необґрунтованими.
Відповідач 3 у поданих суду поясненнях вважає, що ГТУЮ у Рівненській області не є належним відповідачем у даній справі.
Відповідачі 4 та 5 заперечень суду не надали.
Третьою особою, ТОВ "АКРІС АГРО", надано суду письмові заперечення, які обґрунтовані тим, що позовна заява є безпідставною, оскільки договір оренди землі, укладений між ОСОБА_9 та ТОВ "Горинь Агро", зареєстрований Корецьким районним відділом Рівненської регіональної філії Центр держаного земельного кадастру . Вважає, що Корецький районний відділ Рівненської регіональної філії Центр держаного земельного кадастру не є належним суб'єктом реєстрації договорів оренди землі, а тому не мав повноважень для реєстрації вказаний договору в Державному реєстрі земель. Крім того, оскільки у справі йдеться про реєстрацію похідного права, яке виникло після 01.01.2013 та раніше заявником не реєструвалося, у державного реєстратора не виникло обов'язку звертатися до інших суб'єктів владних повноважень для отримання інформації щодо відповідних земельних ділянок. Відтак, у державного реєстратора не було правових підстав для відмови ТОВ "АКРІС АГРО" у реєстрації договорів оренди, а тому тарі реєстратори діяли в межах наданих їм повноважень, що свідчить про відсутність підстав для скасування оспорюваних рішень.
В ході судового розгляду, судом було прийнято рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.
Повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підлягає до задоволення повністю з огляду на наступне.
Судом встановлено, що ОСОБА_6 була власником земельної ділянки з кадастровим номером 5623086500:03:012:0063, площею 1,97га, розташованої на території Самострілівської сільської ради Корецького району Рівненської області (а.а.с.25-26).
28.03.2011 між ОСОБА_6 та ТОВ "Горинь Агро" було укладено договір оренди землі №37, площею 1,97га, яка розташована на території Самострілівської сільської ради Корецького району Рівненської області, строком на 10 років, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 23.05.2012 за №562300004002938 (а.а.с.20-24, 27-28).
Разом з тим, 04.02.2016 державним реєстратором ОСОБА_3, на підставі договору оренди землі від 01.02.2016 б/н (укладеного між ОСОБА_5, яка є спадкоємицею ОСОБА_6 на підставі Свідоцтва про право на спадщину від 24.12.2013 №840, та ТОВ АКРІС АГРО ), прийнято рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №28073356, яким проведено державну реєстрацію іншого речового права - права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5623086500:03:012:0063, розташованої на території Самострілівської сільської ради Корецького району Рівненської області, за ТОВ АКРІС АГРО (а.а.с.29-30).
ОСОБА_9 була власницею земельної ділянки загальною площею 5,52га, розташованої на території Даничівської сільської ради Корецького району Рівненської області, яка згідно з планом меж земельної ділянки розділена на 3 частини: перша площею 1,79га, з кадастровим номером 5623082000:02:007:0006, друга - 3,02га, з кадастровим номером 5623082000:02:007:0009, а третя - 0,71га, з кадастровим номером 5623082000:02:007:0025 (а.а.с.36, 47-48).
10.06.2009 між ОСОБА_9 та ТОВ "Горинь Агро" було укладено договір оренди землі №33-8, зокрема, частини земельної ділянки з кадастровим номером 5623082000:02:007:0006, площею 1,79га, яка розташована на території Даничівської сільської ради Корецького району Рівненської області, строком на 10 років, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 13.09.2009 за №040959000007 (а.а.с.31-35, 38-39).
При цьому, у зв'язку із переходом права власності на частини земельної ділянки з кадастровим номером 5623082000:02:007:0006, площею 1,79га, до ОСОБА_7 та ОСОБА_8, які є спадкоємцями ОСОБА_9 на підставі Свідоцтва про право на спадщину від 24.06.2011 №460, 26.07.2011 між правонаступниками орендодавця та орендарем вказаної частини земельної ділянки укладено додаткову угоду до договору оренди землі від 10.06.2009 №33-08 (а.а.с.42-54).
Разом з тим, 04.02.2016 державним реєстратором ОСОБА_3, на підставі договору оренди землі від 23.02.2015 б/н (укладеного між ОСОБА_7 та ОСОБА_8, спадкоємцями ОСОБА_9, та ТОВ АКРІС АГРО ), прийнято рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №28086301, яким проведено державну реєстрацію іншого речового права - права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5623082000:02:007:0006, площею 1,79га, розташованої на території Даничівської сільської ради Корецького району Рівненської області, за ТОВ АКРІС АГРО (а.а.с.40-41).
Вважаючи такі рішення державних реєстраторів протиправними та такими, що порушують права та інтереси позивача, ТОВ "Горинь Агро" звернулося до суду з відповідним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, які виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Згідно з ч.1 ст.182 ЦК України, право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.
Статтею 125 Земельного кодексу України передбачено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до статті 18 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998 №161-XIV (далі - Закон №161-XIV) (в редакції, чинній на момент укладання позивачем договору оренди земельної ділянки), договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.
На момент укладання позивачем договорів оренди земельної ділянки порядок державної реєстрації договорів оренди було врегульовано положеннями Порядку ведення Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 09.09.2009 №1021 (далі - Порядок №1021), згідно з п.16-1 якого, державна реєстрація договору оренди земельної ділянки із земель приватної власності здійснюється після державної реєстрації земельної ділянки (абз.2).
Державна реєстрація здійснюється шляхом внесення відповідних відомостей до Книги записів (абз.5 п.16-1 Порядку №1021).
Згідно з п.11 Порядку №1021, дата внесення запису до розділу Книги записів є датою державної реєстрації документа, що посвідчує право на земельну ділянку.
Записи до розділів Книги записів вносяться при видачі документа, що посвідчує право на земельну ділянку, яким є, зокрема, договір оренди землі (п.10 Порядку №1021).
Записи із зазначенням дати вносяться до розділів Книги записів у паперовому вигляді посадовою особою територіального органу Держземагентства, яка має вищу освіту за спеціальністю "землевпорядкування та кадастр" і уповноважена в установленому Держземагентством порядку вести державний реєстр земель на рівні району, міста обласного (республіканського Автономної Республіки Крим) значення, мм. Києва та Севастополя (далі - посадова особа). Запис завіряється підписом посадової особи та скріплюється печаткою територіального органу Держземагентства (п.8 Порядку №1021).
Частиною 2 статті 202 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент укладання позивачем договору оренди земельної ділянки) було визначено, що державний реєстр земель складається з двох частин:
а) книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок;
б) Поземельної книги, яка містить відомості про земельну ділянку.
Аналіз наведених правових норм свідчить про те, що державна реєстрація договорів оренди землі, відповідно до законодавства, яке діяло на момент укладення позивачем договорів оренди земельних ділянок, здійснювалась шляхом відповідного запису у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі, а реєстрація договорів оренди землі здійснюється територіальним органом Держземагентства, яке в силу вимог Указу Президента України від 08.04.2011 №445/2011 є правонаступником Державного комітету України із земельних ресурсів (Держкомзему).
Відповідно до ст.20 Закону №161-XIV (в редакції, чинній на момент укладання позивачем договору оренди земельної ділянки), право оренди земельної ділянки виникає з дня державної реєстрації цього права відповідно до закону, що регулює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Відносини, пов'язані з державною реєстрацією прав на нерухоме майно врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 №1952-IV (далі - Закон №1952-IV).
Відповідно до п.1 ч.1 ст.2 Закону №1952-IV, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Згідно з ч.2 ст.3 Закону №1952-IV, права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Разом з тим, частиною 3 статті 3 Закону №1952-IV передбачено, що речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними за наявності однієї з таких умов:
1) реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення;
2) на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов'язкової реєстрації.
Як вбачається з матеріалів справи, державна реєстрація договору оренди землі від 28.03.2011 №37 проведена Управлінням Держкомзему в Корецькому районі Рівненської області, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 23.05.2012 за №562300004002938, засвідчено підписом посадової особи та скріплено печаткою (а.а.с.21-23).
Державна реєстрація договору оренди землі від 10.06.2009 №33-8 проведена Корецьким районним відділом Рівненської регіональної філії Центр держаного земельного кадастру , про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 13.08.2009 за №040959000007, засвідчено підписом посадової особи та скріплено печаткою (а.а.с.35-37).
Відтак, державна реєстрація таких договорів була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення договірних відносин.
Крім того, зазначені договори набрали чинності з моменту державної реєстрації (23.05.2012 та 13.08.2009 відповідно), а тому на момент розгляду справи судом строк дії таких договорів (10 років) ще не сплинув, доказів їх розірвання у встановленому законом порядку у матеріалах справи відсутні.
Відтак, в силу вимог ч.3 ст.3 Закону №1952-IV право оренди земельних ділянок з кадастровими номерами 5623086500:03:012:0063 та 5623082000:02:007:0006 є дійсним за ТОВ "Горинь Агро".
Разом з тим, 04.02.2016 державним реєстратором було проведено реєстрацію права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5623086500:03:012:0063, розташованої на території Самострілівської сільської ради Корецького району Рівненської області, за ТОВ АКРІС АГРО , про що внесено відповідний запис до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за №13114133 (а.а.с.29-30).
04.02.2016 державним реєстратором було проведено реєстрацію права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5623082000:02:007:0006, розташованої на території Даничівської сільської ради Корецького району Рівненської області, за ТОВ АКРІС АГРО , про що внесено відповідний запис до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за №13124280 (а.с.40-41).
Таким чином, державними реєстраторами було проведено реєстрацію права ТОВ АКРІС АГРО щодо оренди земельних ділянок з кадастровими номерами 5623086500:03:012:0063 та 5623082000:02:007:0006, право оренди яких вже надано ТОВ "Горинь Агро" та не припинене на момент проведення таких реєстраційних дій.
При цьому, посилання третьої особи на те, що Корецький районний відділ Рівненської регіональної філії Центр держаного земельного кадастру не мав повноважень для реєстрації вказаний договору в Державному реєстрі земель, а тому не є належним суб'єктом реєстрації договорів оренди землі, суд вважає необґрунтованим та безпідставним, оскільки пп.3.2 п.3 Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі, затвердженої наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 04.05.1999 №43, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.06.1999 за №354/3647 (в редакції, чинній на час реєстрації договору оренди землі, укладений між ОСОБА_9 та ТОВ "Горинь Агро"), було встановлено, що державна реєстрація державних актів на право власності на земельну ділянку, на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі здійснюється структурними підрозділами Центру державного земельного кадастру при Держкомземі України.
Згідно ч.3 ст.10 Закону №1952-IV, державний реєстратор:
1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:
- відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом;
- відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав;
- відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих документах;
- наявність обтяжень прав на нерухоме майно;
- наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов'язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;
2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;
3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних інформаційних систем, документів та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником. Органи державної влади, підприємства, установи та організації зобов'язані безоплатно протягом трьох робочих днів з моменту отримання запиту надати державному реєстратору запитувану інформацію в паперовій та (за можливості) в електронній формі.
Відповідно до ч.1 ст.18 Закону №1952-IV, державна реєстрація прав проводиться в такому порядку:
1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв;
2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав;
3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв;
4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень;
5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав);
6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав;
7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником;
8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.
Частиною 8 статті 18 Закону №1952-IV встановлено, що у разі якщо під час розгляду заяви про державну реєстрацію прав на нерухоме майно державним реєстратором встановлено наявність зареєстрованих у Державному реєстрі прав інших заяв про державну реєстрацію прав на це саме майно, заяви розглядаються в порядку черговості їх надходження. Наступна заява розглядається тільки після прийняття державним реєстратором рішення про державну реєстрацію прав або про відмову в такій реєстрації щодо заяви, зареєстрованої в Державному реєстрі прав раніше. Черговість розгляду заяв щодо одного об'єкта нерухомого майна застосовується як під час розгляду заяв про державну реєстрацію права власності та інших речових прав, так і під час розгляду заяв про державну реєстрацію обтяжень таких прав.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що саме державний реєстратор як суб'єкт владних повноважень, з метою недопущення одночасного існування державної реєстрації декількох прав оренди на одну земельну ділянку, у випадку проведення державної реєстрації права оренди на земельну ділянку та уникнення подвійної реєстрації повинен запитувати інформацію про наявність або відсутність зареєстрованих договорів у органів, що здійснювали таку реєстрацію до 01 січня 2013 року.
Такий висновок суду узгоджується з позицією Верховного Суду України, викладеної у постанові від 15.11.2016 у справі №21-3030а16.
Однак, у матеріалах справи відсутні жодні докази щодо звернення державних реєстраторів з відповідними запитами про наявність або відсутність зареєстрованих договорів оренди щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 5623086500:03:012:0063 та 5623082000:02:007:0006.
Згідно зі ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень, суди перевіряють, зокрема, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про протиправність оскаржуваних рішень від 04.02.2016 №28073356 та від 04.02.2016 №28086301, оскільки при проведенні державної реєстрації іншого речового права - права оренди на вказані земельні ділянки за договорами оренди землі від 01.02.2016 б/н, укладеного між ОСОБА_5 та АКРІС АГРО , від 23.02.2015 б/н, укладеного між ОСОБА_7, ОСОБА_8 та АКРІС АГРО , державними реєстраторами були порушені права ТОВ "Горинь Агро", як орендаря таких земельних ділянок, а відтак, такі рішення прийняті з порушенням вимог діючого законодавства у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно.
Згідно з ч.1 ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч.1 та ч.2 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
За таких обставин, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, суд присуджує на користь позивача понесені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора Корецького районного управління юстиції ОСОБА_3 від 04.02.2016 з індексним номером 28073356 про державну реєстрацію іншого речового права - права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5623086500:03:012:0063, розташованої на території Самострілівської сільської ради Корецького району Рівненської області, за ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «АКРІС АГРО» , прийнятого на підставі договору оренди землі б/н, укладеного 01.02.2016 між ОСОБА_5 та ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «АКРІС АГРО» .
Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора Корецького районного управління юстиції ОСОБА_3 від 04.02.2016 з індексним номером 28086301 про державну реєстрацію іншого речового права - права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5623082000:02:007:0006, розташованої на території Даничівської сільської ради Корецького району Рівненської області, за ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «АКРІС АГРО» , прийнятого на підставі договору оренди землі б/н, укладеного 23.02.2015 між ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «АКРІС АГРО» .
Присудити на користь позивача ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Горинь Агро" за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Комунального підприємства "Центр реєстрації прав" Корецької районної ради Рівненської області судовий збір в сумі 2756,00грн. (дві тисячі сімсот п'ятдесят шість гривень).
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Щербаков В.В.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2017 |
Оприлюднено | 15.12.2017 |
Номер документу | 70997497 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні