ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 грудня 2017 рокуЛьвів№ 876/11029/17
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Гудима Л.Я.,
суддів: Довгополова О.М., Святецького В.В.,
за участю секретаря судового засідання: Дідик Н.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Стрийського об єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2017 року з питань заміни сторони виконавчого провадження у справі за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Стрию та Стрийському районі Львівської області до Товариства з обмеженою відповідальністю Станіславські традиції про стягнення заборгованості,
В С Т А Н О В И В:
В жовтні 2017 року Стрийське об єднане управління Пенсійного фонду України Львівської області (далі - Стрийське ОУПФУ) звернулося до суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження, в якій просило замінити сторону виконавчого провадження (стягувача) на Стрийську об єднану державну податкову інспекцію ГУ ДФС у Львівській області .
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2017 року у задоволенні заяви Стрийського об єднаного Управління Пенсійного фонду України Львівської області про заміну сторони у виконавчому провадженні в адміністративній справі №813/1254/13-а - відмовлено повністю.
Не погодившись з ухвалою суду першої інстанції, вважаючи її прийнятою з порушенням норм матеріального права, Стрийське ОУПФУ оскаржило її, подавши апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу суду першої інстанції та постановити нову ухвалу, якою замінити сторону виконавчого провадження з примусового виконання постанови у справі №813/1254/13-а.
Свою апеляційну скаргу мотивує тим, що Указом Президента України від 18.03.2013 року № 141/2013 затверджено Положення про Міністерство доходів і зборів України, яким передбачено, що Міндоходів України є головним органом в системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов язкове державне соціальне страхування. Пенсійний орган завершив, визначені законами, заходи адміністрування єдиного внеску. Таким чином, функції, обов язки і завдання щодо адміністрування єдиного внеску покладено на Міністерство доходів і зборів України, а боржника - платника єдиного соціального внеску передано на облік до Стрийської об єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Львівській області.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється відповідно до ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України у зв язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла переконання, що подана апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, що Львівським окружним адміністративним судом 11 березня 2013 року винесено постанову про стягнення заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 2 811,49 грн. з Товариства з обмеженою відповідальністю Станіславські традиції (вул. Вагилевича, 17, м. Стрий, 82400, ЄДРПОУ 36733850) на користь Стрийського об єднаного управління Пенсійного фонду України у Львівській області.
Управління звернулося до Стрийського міськрайонного відділу ДВС ГТУЮ у Львівській області із заявою про виконання дубліката виконавчого листа Львівського окружного адміністративного суду від 27.04.2016 року №813/1254/13-а щодо стягнення боргу з Товариства з обмеженою відповідальністю Станіславські традиції у сумі 2 811,49 грн.
26 травня 2016 року старшим державним виконавцем Стрийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області ОСОБА_1 було винесено постанову про відкриття виконавчого провадження на підставі ст. 17,19,20, 25 Закону України Про виконавче провадження .
Відмовляючи в задоволенні заяви про заміну сторони виконавчого провадження, суд першої інстанції виходив з того, що оскільки в Стрийського об єднаного управління Пенсійного фонду України у Львівськоій області зберігаються повноваження із адміністрування єдиного внеску в частині завершення розпочатих процедур згідно з Законом № 406-VII, то воно не втратило статусу стягувача у виконавчому провадженні з примусового виконання виконавчого листа № 813/1254/13-а.
Колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає їх вірними, такими що відповідають нормам матеріального права та обставинам справи з огляду на наступне.
У відповідності до ч. 1 ст. 264 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно із частинами 1, 2 ст. 15 Закону України Про виконавче провадження сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов язок щодо виконання рішення.
В силу ч. 5 ст. 15 Закону України Про виконавче провадження у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов язковими тією мірою, якою вони були б обов язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Виходячи з приписів Прикінцевих положень Закону України від 04.07.2013 року №406-VІІ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв язку з проведенням адміністративної реформи органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування. А суми єдиного внеску, які надійшли на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду України, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах для зарахування таких сум, підлягають перерахуванню на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах.
З огляду на викладене, апеляційний суд вважає, що суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що управління Пенсійного фонду України в розумінні ст. 15 Закону України Про виконавче провадження не втратило статусу стягувача у виконавчому провадженні, оскільки у нього зберігаються повноваження із адміністрування єдиного внеску в частині завершення розпочатих процедур.
З аналізу вказаних норм та обставин справи, апеляційний суд дійшов висновку, що суд першої інстанції правомірно відмовив в задоволенні заяви Стрийського об єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області про заміну сторони виконавчого провадження у справі №813/1254/13-а щодо стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Станіславські традиції заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов язкове державне соціальне страхування у розмірі 2 811,49 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи вищенаведене, колегія суддів апеляційної інстанції дійшла висновку, що судом першої інстанції ухвалено законне та обґрунтоване судове рішення з додержанням норм права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, а тому підстави для його скасування відсутні.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 199, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Стрийського об єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області залишити без задоволення, а ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2017 року з питань заміни сторони виконавчого провадження у справі №813/1254/13-а - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя : Л.Я. Гудим
Судді: О.М. Довгополов
ОСОБА_2
Повний текст ухвали виготовлено та підписано 14.12.2017 року.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2017 |
Оприлюднено | 15.12.2017 |
Номер документу | 70999361 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гінда Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гінда Оксана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні