ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
14 грудня 2017 року № 826/13084/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Скочок Т.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомПублічного акціонерного товариства Донбасенерго доОфісу великих платників податків Державної фіскальної служби провизнання протиправним та скасування наказу від 25.09.2017 №2106,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Публічне акціонерне товариство Донбасенерго з позовом до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправним та скасування наказу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби від 25.09.2017 №2106 Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ПАТ Донбасенерго (код ЄДРПОУ 23343582) .
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.10.2017 відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що оскаржуваний наказ, яким призначено перевірку Публічного акціонерного товариства Донбасенерго , суперечить положенням пп. 38.11 п. 38 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України та п.п. 5 та 6 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , оскільки Публічне акціонерне товариство Донбасенерго станом на 14.04.2014 своїм місцезнаходженням мало м. Донецьк, пр. Тітова, 8-Б, тобто на тимчасово окупованій території, та лише з 29.12.2014 товариство змінило своє місцезнаходження на адресу: м. Київ, вул. Предславинська, 34-А. Крім того, додатково представником позивача наголошено, що переважна більшість фінансово-господарських операцій, які, згідно з оскаржуваним наказом, підлягають перевірці, проведена на тимчасово окупованій території, оскільки останні за своїм змістом стосуються діяльності відокремлених підрозділів позивача, розміщених на вказаній території, з урахуванням того, що на адресу контролюючого органу направлено повідомлення про неможливість вивезення первинних документів з тимчасово окупованої території.
У призначене судове засідання з'явились представники сторін. Так, представники позивача заявлені позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили суд задовольнити їх з підстав, викладених у позовній заяві. Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував. У письмових запереченнях проти позову зазначено, що у направленому позивачем повідомленні про неможливість вивезення первинних документів з тимчасово окупованої території вказано, що останнє не стосується частини первинних документів, якими оформлювалось виконання договорів, укладених безпосередньо Публічним акціонерним товариством Донбасенерго (а не структурними одиницями), а також первинних документів, які знаходяться в тих підрозділах структурних одиниць, які розташовані на контрольованій території. При цьому, про походження та місцезнаходження первинних документів позивач повідомляв Офіс ще листами від 20.11.2014 та від 22.12.2014, з огляду на що, представником відповідача наголошено, що втрата документів, яка не пов'язана з проведенням антитерористичної операції, не надає права платнику податків застосовувати положення пп. 38.11 п. 38 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України в частині мораторію на проведення перевірок.
Суд, враховуючи згоду представників сторін, ухвалив про перехід до розгляду справи у порядку письмового провадження на підставі ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України).
Розглянувши подані сторонами матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
Як вбачається з наявних у матеріалах справи доказів, Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби прийнято наказ від 25.09.2017 №2106 Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ПАТ Донбасенерго (код ЄДРПРОУ 23343582) , яким, у зв'язку з наданням ПАТ Донбасенерго не у повному обсязі пояснень та їх документальних підтверджень на обов'язкові запити Запорізького управління Офісу великих платників податків ДФС від 10.04.2017 №19939/10/28-47-09 та від 10.04.2017 №19877/10/28-47-09, на запит Дніпропетровського управління Офісу великих платників податків ДФС від 01.03.2017 №12232/10/28-10-46-08-09, на запити СДПІ з ОВП у м. Дніпропетровську МГУ ДФС від 24.10.2016 №1107/10/28-01-40-02-16, від 27.12.2016 №13968/10/28-01-40-02-16, на запит СДПІ з ОВП у м. Донецьку МГУ ДФС від 03.03.2016 №2195/10/28-03-41, на запит СДПІ з ОВП у м. Донецьку МГУ Міндоходів від 23.02.2015 №475/10/28-03-41, які свідчать про недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях з податку на додану вартість, на підставі пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78, ст. 79 Податкового кодексу України наказано начальнику відділу податкового супроводження підприємств паливно-енергетичного комплексу та житлово-комунального господарства Запорізького управління Офісу великих платників ДФС організувати проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ПАТ Донбасенерго з питань дотримання вимог податкового законодавства при відображенні взаємовідносин з ТОВ Астор-Метал (код ЄДРПОУ 39074221) за період жовтень 2014 року у декларації з податку на додану вартість за жовтень, листопад 2014 року, з ТОВ Донстрой (код ЄДРПОУ 25327860) за період серпень 2015 року та вересень 2016 року у деклараціях з податку на додану вартість за вересень 2015 року, вересень 2016 року, жовтень 2016 року, листопад 2016 року, з ПП ВКФ Цереус (код ЄДРОПУ 30230195) за період жовтень 2014 року у декларації з податку на додану вартість за жовтень 2014 року, з ТОВ Ріф і Ко (код ЄДРПОУ 39255045) за період жовтень 2014 року у декларації з податку на додану вартість за жовтень 2014 року тривалістю 10 робочих днів з 03.10.2017.
Вважаючи вказаний наказ протиправним та таким, що підлягає скасуванню, а свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивач звернувся з позовом до суду.
Розглядаючи справу по суті, суд виходить з такого.
Згідно з п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу (тут і надалі - ПК України у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин), контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
У силу пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.
Відповідно до пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності такої підстави як виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
Про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом (п. 78.4 ст. 78 ПК України).
Як вбачається зі змісту оскаржуваного наказу, підставою для прийняття останнього слугували висновки відповідача про надання ПАТ Донбасенерго не у повному обсязі пояснень та їх документальних підтверджень на обов'язкові запити відповідних контролюючих органів.
Водночас, позивачем наголошено, що з приводу запитуваної контролюючими органами інформації та, як наслідок, прийняття наказу про проведення перевірки, діє мораторій, встановлений положеннями пп. 38.11 п. 38 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України та п.п. 5 та 6 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .
Так, приписами пп. 38.11 п. 38 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України встановлено, що тимчасово, до завершення проведення антитерористичної операції, до платників податків / податкових агентів, які провадили господарську діяльність на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення і не можуть пред'явити первинні документи, на підставі яких здійснюється облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, як виняток із положень статті 44 цього Кодексу застосовуються спеціальні правила для підтвердження даних, визначених у податковій звітності.
Підстави неможливості пред'явлення первинних документів: первинні документи втрачені (знищені чи зіпсовані) у зв'язку з проведенням антитерористичної операції; первинні документи знаходяться на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення і їх неможливо вивезти або їх вивезення пов'язане з ризиком для життя та здоров'я платника податків, фізичних осіб чи неможливе у зв'язку з іншими адміністративними перешкодами, встановленими органами влади.
У разі втрати та/або неможливості вивезення первинних документів платник податків / податковий агент за місцем свого обліку подає до контролюючого органу в довільній формі повідомлення про неможливість вивезення первинних документів, підписане керівником підприємства та головним бухгалтером, в якому зазначаються: обставини, що призвели до втрати та/або неможливості вивезення первинних документів, податкові (звітні) періоди, а також загальний перелік первинних документів (за можливості - із зазначенням реквізитів).
Дані та показники податкової звітності платника податків / податкового агента за податкові (звітні) періоди, зазначені у повідомленні, не можуть бути піддані сумніву лише на підставі відсутності первинних документів. Подане повідомлення є також підставою для збереження витрат (включаючи витрати у зв'язку з придбанням цінних паперів / корпоративних прав) та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток (включаючи від'ємний фінансовий результат за операціями з цінними паперами / корпоративними правами), та/або податкового кредиту з податку на додану вартість, та/або суми від'ємного значення податку на додану вартість минулих податкових (звітних) періодів без наявності договірних, розрахункових, платіжних та інших первинних документів, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Після подання до контролюючого органу повідомлення про неможливість вивезення первинних документів до завершення проведення антитерористичної операції запроваджується мораторій на проведення будь-яких перевірок щодо зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів.
Якщо після подання повідомлення про неможливість вивезення первинних документів платнику податків / податковому агенту стане відомо про втрату цих документів, такий платник податків / податковий агент зобов'язаний подати до контролюючого органу повідомлення про втрату первинних документів із зазначенням обставин такої втрати.
Платники податків / податкові агенти, які подали повідомлення про втрату первинних документів відповідно до цього підпункту, не можуть бути перевірені контролюючим органом щодо зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів, у тому числі після завершення проведення антитерористичної операції.
Втрата документів, що не пов'язана з проведенням антитерористичної операції, не надає права платнику податків / податковому агенту застосовувати положення цього підпункту.
Зазначені в цьому підпункті положення застосовуються до платників податків / податкових агентів, які станом на 1 квітня 2017 року здійснили зміну свого місцезнаходження (місця проживання) з тимчасово окупованої території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення на іншу територію України та сплачували податки до бюджету в період проведення антитерористичної операції згідно з цим Кодексом.
Платник податків / податковий агент не може застосовувати положення цього підпункту щодо податкових (звітних) періодів після перереєстрації підприємства на іншій території України.
Обов'язок доведення відсутності підстав для застосування положень цього підпункту покладається на контролюючий орган. Платник податків / податковий агент, який безпідставно застосував положення цього підпункту, вважається таким, що ухиляється від сплати податків та несе відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.
У разі відмови контролюючого органу у застосуванні положень цього підпункту контролюючий орган зобов'язаний видати вмотивоване рішення у строк не пізніше одного місяця з дати отримання відповідного повідомлення від платника податків / податкового агента, в якому зазначаються підстави та докази такої відмови.
Рішення контролюючого органу може бути оскаржено в адміністративному чи судовому порядку. До винесення остаточного рішення по справі контролюючий орган не може піддати сумніву показники податкової звітності, а також ініціювати проведення будь-якої перевірки платника податків / податкового агента щодо податкових (звітних) періодів, зазначених у відповідному повідомленні.
У податкових (звітних) періодах, зазначених у відповідному повідомленні, не може бути переглянуто у бік збільшення суми податкових зобов'язань з податків і зборів, задекларовані в податкових деклараціях за вказані податкові (звітні) періоди, у бік збільшення суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток, задекларовані в податкових деклараціях / розрахунках за вказані податкові (звітні) періоди, у бік збільшення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, заявлені в податкових деклараціях за вказані звітні періоди.
З аналізу наведених положень ПК України вбачається, що до завершення проведення антитерористичної операції, до платників податків, які провадили господарську діяльність на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення та станом на 1 квітня 2017 року здійснили зміну свого місцезнаходження (місця проживання) з тимчасово окупованої території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення на іншу територію України за умовами подання такими платниками податків повідомлення про неможливість вивезення первинних документів діє мораторій на проведення будь-яких перевірок щодо зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів станом до завершення проведення антитерористичної операції.
Як вбачається з наявного у матеріалах справи витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, станом на 28.12.2014 ПАТ Донбасенерго було зареєстровано за адресою Донецька обл., м. Донецьк, Київський район, просп. Тітова, 8-Б. При цьому, згідно з іншим наявним у матеріалах справи витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, станом на 07.03.2017 ПАТ Донбасенерго вже зареєстровано за адресою м. Київ, вул. Предславинська, 34-А. Останнім витягом також підтверджено, що остання зміна місцезнаходження саме ПАТ Донбасенерго (а не його відокремлених підрозділів) мало місце 29.12.2014.
У свою чергу, згідно зі ст. 1 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , період проведення антитерористичної операції - час між датою набрання чинності Указом Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року №405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.
Територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року №405/2014.
Указом Президента України від 14.04.2014 №405/2014 введено в дію рішення РНБО України від 13.04.2014 Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України . Прийняття такого Указу Президента України зумовило початок проведення антитерористичної операції (АТО) на сході України (частина території Луганської, Донецької і Харківської областей).
На виконання вказаних положень розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 №1275-р затверджено Перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, згідно з яким місто Донецьк віднесено до вказаного Переліку.
Отже, станом на 01.04.2017 (а саме: 29.12.2014) ПАТ Донбасенерго здійснило зміну свого місцезнаходження з тимчасово окупованої території (м. Донецьк) на іншу територію України (м. Київ).
При цьому, наявними у матеріалах справи доказами підтверджено, що ПАТ Донбасенерго на адресу Запорізького управління Офісу великих платників ДФС листом від 21.04.2017 №01-1.1/01117 направлено повідомлення про неможливість вивезення первинних документів з тимчасово окупованої території, в якому повідомлено про неможливість вивезення з тимчасово окупованої території первинних документів, на підставі яких здійснювався облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, за період з 01.01.2014 по 30.12.2014, у зв'язку з чим зазначено, що ПАТ Донбасенерго не має можливості надати первинні документи для підтвердження даних та показників податкової звітності, а саме: декларації з податку на прибуток за І квартал 2014 року, 6 місяців 2014 року, 9 місяців 2014 року та за 2014 рік; декларації з податку на додану вартість за період січень-грудень 2014 року; звіт про контрольовані операції за 2013 та 2014 роки; декларації про валютні цінності, доходи на майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами, за І квартал 2014 року, 6 місяців 2014 року, 9 місяців 2014 року, 2014 рік; договори (угоди), додаткові угоди та додатки, які є невід'ємною частиною договору, за 2014 рік; акти прийому-передачі, видаткові та податкові накладні, прибуткові ордери за період з 01.01.2014 по 30.12.2014; документи, які підтверджують розрахунок між сторонами, за період з 01.01.2014 по 30.12.2014; платіжні документи за період з 01.01.2014 по 30.12.2014; регістри бухгалтерського обліку за період з 01.01.2014 по 30.12.2014; подорожні листи, товарно-транспортні накладні за період з 01.01.2014 по 30.12.2014; сертифікати відповідності на поставлений товар або надані послуги за період з 01.01.2014 по 30.12.2014; авансові звіти за період з 01.01.2014 по 30.12.2014; відомості по заробітній платі та кадрові документи за період з 01.01.2014 по 30.12.2014; інші первинні документи, довідки, пояснення, що відображають господарські операції у податковій звітності, за період з 01.01.2014 по 30.12.2014.
Також, у вказаному повідомленні наголошено, що викладене не стосується частини первинних документів, якими оформлювалось виконання договорів, укладених безпосередньо ПАТ Донбасенерго (а не структурними одиницями), а також первинних документів, які знаходяться в тих підрозділах структурних одиниць, які розташовані на контрольованій території.
Слід зазначити, що наявними у матеріалах справи доказами не підтверджено факту прийняття контролюючим органом мотивованого рішення про відмову у застосуванні положень пп. 38.11 п. 38 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, прийнятого за результатами поданого ПАТ Донбасенерго повідомлення про неможливість вивезення первинних документів з тимчасово окупованої території, оформленого ДФС листом від 21.04.2017 №01-1.1/01117, що не заперечувалось відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, під час судового розгляду справи.
З огляду на викладене, наведене повідомлення ПАТ Донбасенерго про неможливість вивезення первинних документів з тимчасово окупованої території є прийнятим до виконання контролюючим органам, що свідчить про неможливість піддання останнім сумніву показники податкової звітності, а також ініціювати проведення будь-якої перевірки позивача, як платника податків, щодо податкових (звітних) періодів, зазначених у даному повідомленні.
Таким чином, з урахуванням положень пп. 38.11 п. 38 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України та змісту поданого ПАТ Донбасенерго повідомлення, в Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби відсутні законодавчо мотивовані підстави для проведення перевірки ПАТ Донбасенерго за податкові (звітні) періоди з 01.01.2014 по 30.12.2014 до завершення проведення антитерористичної операції. При цьому, згідно з положеннями пп. 38.11 п. 38 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, такий мораторій не може бути обмежений діяльністю певних структурних одиниць, а застосовується лише щодо відповідних податкових (звітних) періодів в цілому щодо платника податків.
На підставі викладеного, суд дійшов до висновку, що наказ Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби прийнято від 25.09.2017 №2106 Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ПАТ Донбасенерго (код ЄДРПРОУ 23343582) в частині призначення документальної позапланової невиїзної перевірки ПАТ Донбасенерго з питань дотримання вимог податкового законодавства при відображенні взаємовідносин з ТОВ Астор-Метал (код ЄДРПОУ 39074221) за період жовтень 2014 року у декларації з податку на додану вартість за жовтень, листопад 2014 року, з ПП ВКФ Цереус (код ЄДРОПУ 30230195) за період жовтень 2014 року у декларації з податку на додану вартість за жовтень 2014 року, з ТОВ Ріф і Ко (код ЄДРПОУ 39255045) за період жовтень 2014 року у декларації з податку на додану вартість за жовтень 2014 року є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки заявлений до перевірки період включає у себе податкові (звітні) періоди, вказані у повідомленні про неможливість вивезення первинних документів з тимчасово окупованої території, оформленого листом від 21.04.2017 №01-1.1/01117.
При цьому, суд вважає необґрунтованими посилання представників позивача на положення п.п. 5 та 6 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 03.11.2016 №1726-VIII (надалі - Закон №1726-VIII), якими встановлено, що на період проведення антитерористичної операції забороняється проведення перевірок органами Державної фіскальної служби України суб'єктів господарювання, що провадять діяльність в населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та в населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, а також встановлено, що заборона на проведення планових та позапланових перевірок суб'єктів господарювання (в тому числі проведення перевірок органами Державної фіскальної служби України) поширюється також на суб'єктів господарювання, які здійснили державну реєстрацію зміни місцезнаходження з території проведення антитерористичної операції на територію, підконтрольну Україні, і які втратили первинну документацію щодо здійснення ними господарської діяльності на території та в період проведення антитерористичної операції, з огляду на таке.
Так, положення пп. 38.11 п. 38 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, які інакшим чином регулюють спірні правовідносини, містять у собі спеціальні норми, якими регулюються спірні правовідносини, у порівнянні із наведеними положеннями Закону №1726-VIII. Крім того, норми пп. 38.11 п. 38 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України у часі прийняті та набрали чинності пізніше, ніж наведені положення Закону №1726-VIII. Відтак, у межах спірних правовідносин застосуванню підлягають саме приписи пп. 38.11 п. 38 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України.
Щодо посилань представників позивача на те, що частина фінансово-господарських операцій позивача з ТОВ Донстрой (код ЄДРПОУ 25327860) за період серпень 2015 року та вересень 2016 року здійснювалась на території проведення антитерористичної операції (в частині поставки технічних масел на адресу Старобешівської ТЕС), слід зазначити наступне. Так, згідно з Наказом Міністерства вугільної промисловості України від 08.05.2015 №273 Старобешівська ТЕС ПАТ "Донбасобленерго" включена до переліку виробників електричної енергії, установки (устаткування та/або енергетичного обладнання) яких знаходяться на території, де органи державної влади не здійснюють, або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, тобто на території населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, перелік яких затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 №1275-р. У відповідності до наявних у матеріалах справи витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 05.09.2016 (вчинення фінансово-господарських операцій, що підтверджується наявними у матеріалах справи копіями первинної документації), як і станом на 25.09.2017 (дата прийняття оскаржуваного наказу), Старобешівська ТЕС, як структурна одинця ПАТ Донбасенерго , зареєстрована за адресою Донецька обл., Слов'янський район, м. Миколаївка, вул. Січових Стрільців, 9 , що не відноситься до території населеного пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, перелік яких затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 №1275-р. Таким чином, в контексті з вищенаведеним, слід зазначити, що на підтвердження доводів позивача, суду не надано беззаперечних доказів того, що спірна операція здійснена на території населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.
Водночас, з урахуванням того, що переважна більшість підстав, вказаних в якості передумов для винесення оскаржуваного наказу та здійснення перевірки позивача ґрунтується на податкових (звітних) періодах, щодо яких діє мораторій, з урахуванням встановлених вище висновків суду, а також враховуючи термін дії в часі оскаржуваного наказу, який, як в ньому вказано, тривав 10 робочих днів з 03.10.2017, суд приходить до висновку про необхідність визнання протиправним та скасування наказу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби від 25.09.2017 №2106 Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ПАТ Донбасенерго (код ЄДРПРОУ 23343582) у повному обсязі.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Беручи до уваги викладене, суд вказує про задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Наявним у матеріалах справи платіжним дорученням від 11.10.2017 №10091 підтверджено, що ПАТ Донбасенерго під час звернення до суду з вказаними позовними вимогами сплачено судовий збір у загальному розмірі 1600,00 грн. Відтак, суд вказує про присудження вказаних судових витрат у повному обсязі на користь позивача.
Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати наказ Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби від 25.09.2017 №2106 Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ПАТ Донбасенерго (код ЄДРПОУ 23343582) .
3. Присудити здійснені Публічним акціонерним товариством Донбасенерго (код ЄДРПОУ 23343582, адреса: 03150, м. Київ, вул. Предславинська, 34-А) документально підтверджені судові витрати у розмірі 1 600,00 грн. (однієї тисячі шестисот грн. 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (код ЄДРПОУ 39440996, адреса: 04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, 11-Г).
Постанова набирає законної сили у відповідності зі ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Т.О. Скочок
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2017 |
Оприлюднено | 17.12.2017 |
Номер документу | 71032994 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні