Ухвала
від 07.11.2017 по справі 905/876/13-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м.Харків, пр. Науки, 5

У Х В А Л А

07.11.2017р. Справа №905/876/13-г

за заявою: №юр/1011 від 20.10.2017р. Товариства з обмеженою відповідальністю Бахмут-Енергія про заміну сторін у виконавчому провадженні по справі:

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю Артемівськ-Енергія , м.Артемівськ

до відповідача: Артемівського професійного будівельного ліцею, м.Артемівськ

про стягнення 13113,60 грн

Суддя: Паляниця Ю.О.

Секретар судового засідання: Бикова Я.М.

У засіданні брали участь:

від позивача (заявника, стягувача): не з'явився

від відповідача (боржника): не з'явився

Рішенням господарського суду Донецької області від 06.03.2013р. (суддя Овсяннікова О.В.) позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Артемівськ-Енергія до Артемівського професійного будівельного ліцею про стягнення 13113,60 грн задоволено: стягнуто з відповідача на користь позивача 13113,60 грн боргу та 1720,50 грн судового збору.

03.04.2013р. на виконання рішення від 06.03.2013р. господарським судом було видано відповідний наказ.

27.10.2017р. Товариство з обмеженою відповідальністю Бахмут-Енергія звернулось до господарського суду з заявою №юр/1011 від 20.10.2017р. про заміну стягувача у виконавчому провадженні - Товариства з обмеженою відповідальністю Артемівськ-Енергія його правонаступником - Товариством з обмеженою відповідальністю Бахмут-Енергія (код ЄДРПОУ 34776960) та заміну боржника у виконавчому провадженні - Артемівського професійного будівельного ліцею його правонаступником - Державним навчальним закладом Бахмутський центр професійно-технічної освіти (код ЄДРПОУ 02542283).

Нормативно вимоги заяви обгрунтовані приписами ст.121-4 Господарського процесуального кодексу України.

27.10.2017р., у зв`язку з відставкою судді Овсяннікової О.В., здійснено повторний автоматичний розподіл судової справи, внаслідок чого справу №905/876/13-г передано на розгляд судді Паляниці Ю.О.

В обґрунтування вказаної заяви заявник посилається на те, що у відповідності до наказу №427 від 10.04.2013р. Міністерства освіти і науки України Деякі питання діяльності державних професійно-технічних навчальних закладів м.Артемівська припинено діяльність Артемівського професійного будівельного ліцею шляхом реорганізації (приєднання) до Державного навчального закладу Артемівський центр професійно-технічної освіти (код ЄДРПОУ 02542283).

Крім того, у зв'язку з набранням чинності Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в України та заборону пропаганди їхньої символіки №317-VІІІ від 09.04.2015р. та постанови №984-VIII від 04.02.2016р. Верховної Ради України Про перейменування окремих населених пунктів та районів місто Артемівськ було перейменовано на місто Бахмут, а також учасниками Товариства з обмеженою відповідальністю Артемівськ-Енергія було прийнято рішення про зміну найменування юридичної особи на Товариство з обмеженою відповідальністю Бахмут-Енергія , про що 14.03.2016р. були внесені відповідні зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Учасники розгляду заяви в судове засідання не з'явились.

За приписами ст.121-4 Господарського процесуального кодексу України неявка сторін та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.

Розглянувши вказану заяву, суд зазначає про наступне:

Відповідно до ст.124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Згідно із ст.4-5 Господарського процесуального кодексу України господарські суди здійснюють правосуддя шляхом прийняття обов'язкових до виконання на усій території України рішень, ухвал, постанов.

За приписами ст.129 Основного Закону України обов'язковість рішення суду визначено однією із основних засад судочинства.

17.07.1997р. Україна ратифікувала Європейську конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод, яка відповідно до ч.1 ст.9 Конституції України стала частиною національного законодавства.

Стаття 6 Конвенції закріплює право кожного на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Згідно із ст.19 Конвенції для забезпечення дотримання державами-учасницями їхніх зобов'язань за Конвенцією та протоколами до неї створюється Європейський суд з прав людини.

У п.18 рішення Європейського суду від 12.05.2011р. у справі Ліпісвіцька проти України однозначно визначено про те, що судове та виконавче провадження є першою та другою стадіями у загальному провадженні, у зв'язку з чим виконання рішення не відокремлюється від судового розгляду і провадження повинно розглядатися загалом.

Сукупний аналіз рішень Європейського суду у справах Алпатов та інші проти України , Робота та інші проти України , Варава та інші проти України , ПМП Фея та інші проти України засвідчує його однозначну позицію про те, що правосуддя не може вважатися здійсненим доти, доки не виконане судове рішення та констатує, що виконання судового рішення, як завершальна стадія судового процесу, за своєю юридичною природою є головною стадією правосуддя, що повністю узгоджується з нормою ст.124 Конституції України.

Таким чином, виконання судового рішення є складовою права на доступ до суду, передбаченого статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, для цілей якої виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як невід'ємна частина судового розгляду.

За приписом ст.115 Господарського процесуального кодексу України рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються у порядку, встановленому Законом України Про виконавче провадження .

Згідно з ч.1 ст.5 Закону України Про виконавче провадження примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів .

Разом з тим, Законом України Про виконавче провадження , крім органів державної виконавчої служби та приватних виконавців, визначено інші органи, до повноважень яких віднесено виконання рішень судів, а саме ч.2 ст.6 Закону України Про виконавче провадження передбачено, що рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Відповідно до ст.ст.2, 3 Закону України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємство, установа, організація; юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства. Виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

В силу норм ст.1 Положення про Державну казначейську службу України, яке затверджено постановою №215 від 15.04.2015р. Кабінету Міністрів України Державна казначейська служба України (Казначейство) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, бухгалтерського обліку виконання бюджетів.

Таким чином, орган державної казначейської служби, виконуючи рішення господарського суду, діє в межах Закону України Про виконавче провадження з урахуванням особливостей, які визначені Законом України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень .

За змістом ст.116 Господарського процесуального кодексу України виконання рішення суду провадиться на підставі виданого ним наказу, який є виконавчим документом.

Як вказувалось вище, на виконання рішення господарського суду Донецької області від 06.03.2013р. по справі №905/876/13-г господарським судом Донецької області було видано наказ від 03.04.2013р.

Як зазначалось, заяву №юр/1011 від 20.10.2017р. Товариства з обмеженою відповідальністю Бахмут-Енергія про заміну сторони у виконавчому провадженні нормативно обґрунтовано приписами ст.121-4 Господарського процесуального кодексу України, згідно з якою визначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за заявою державного виконавця, приватного виконавця або за заявою сторони господарський суд замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Відтак, приписи вказаної правової норми регламентують процесуальний порядок вирішення питання правонаступництва саме під час здійснення виконавчого провадження.

Водночас, за змістом листа №03-08/2604 від 02.07.2013р. Управління Державної казначейської служби України у м.Артемівську Донецької області Головного управління Державної казначейської служби України у Донецькій області наказ господарського суду Донецької області від 03.04.2013р. по справі №905/876/13-г було повернуто стягувачу.

Виходячи з того, що матеріали справи не містять доказів повторного пред'явлення наказу від 06.03.2013р. по справі №905/876/13-г до виконання, застосуванню підлягають приписи ст.25 Господарського процесуального кодексу України, згідно з якою у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову заміни сторони чи третьої особи її правонаступником господарський суд виносить ухвалу.

Одночасно, вирішення питання правонаступництва врегульовано ч.5 ст.15 Закону України Про виконавче провадження , в силу норм якої у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Відтак, господарським судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Бахмут-Енергія мало право на звернення до суду з розглядуваною заявою.

Як вказувалось, ст.25 Господарського процесуального кодексу України визначає механізм здійснення правонаступництва юридичної особи у разі припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення).

Тобто, при зверненні до суду з заявою про заміну сторони, заявником має бути доведено настання обставин, з якими закон пов'язує засвідчення факту вибуття суб'єкта господарювання з певних правовідносин.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

За приписами ст.108 Цивільного кодексу України перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.

За змістом п.4 ч.1 ст.1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців - це офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Згідно з ч.1 ст.10 вказаного нормативно-правового акту, якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Як зазначалось, відповідачем (боржником) за рішенням від 06.03.2013р. та наказом від 03.04.2013р. було визначено Артемівський професійний будівельний ліцей (код ЄДРПОУ 02542917).

За твердженням заявника, відповідно до ст.ст.104-107 Цивільного кодексу України, ст.59 Господарського процесуального кодексу України, ст.ст. 32, 40, 42-44 Кодексу законів про працю, ст.7 Закону України Про професійно-технічну освіту , ст.6 Закону України Про управління об'єктами державної власності , п.8 Положення про порядок створення, реорганізації і ліквідації навчально-виховних закладів, затвердженого постановою №228 від 05.04.1994р. Кабінету Міністрів України, враховуючи клопотання №01/20-0274 від 05.02.2013р. Управління освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації та потребу ринку праці у підготовці кваліфікованих кадрів, наказу №427 від 10.04.2013р. Міністерства освіти і науки України Деякі питання діяльності державних професійно-технічних навчальних закладів м.Артемівська припинено діяльність Артемівського професійного будівельного ліцею шляхом реорганізації (приєднання) до Державного навчального закладу Артемівський центр професійно-технічної освіти (код ЄДРПОУ 02542283).

За змістом відомостей, які наявні у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань і вважаються достовірними, 30.04.2015р. Артемівський професійний будівельний ліцей припинено за рішенням засновників. Крім того, наведений вище витяг містить інформацію щодо юридичної особи-правонаступника боржника, яким є Державний навчальний заклад Бахмутський центр професійно-технічної освіти , адреса: 84502, Донецька область, м.Бахмут, вул..Оборони, буд.18, код ЄДРПОУ 02542283 (графа Дані про юридичних осіб-правонаступників: повне найменування та місцезнаходження юридичних осіб-правонаступників, їх ідентифікаційні коди ).

За таких обставин, приймаючи до уваги вищенаведене, за висновками суду, наявні підстави для заміни відповідача (боржника) з Артемівського професійного будівельного ліцею на Державний навчальний заклад Бахмутський центр професійно-технічної освіти (код ЄДРПОУ 02542283), внаслідок чого заява №юр/1011 від 20.10.2017р. Товариства з обмеженою відповідальністю Бахмут-Енергія у вказаній частині підлягає задоволенню.

Водночас, щодо вимог заявника про заміну стягувача - Товариства з обмеженою відповідальністю Артемівськ-Енергія його правонаступником - Товариством з обмеженою відповідальністю Бахмут-Енергія господарський суд зазначає наступне:

Відповідно до п.1.4 постанови №18 від 26.11.2012р. пленуму Вищого господарського суду України Про деякі питання практики застосування Господарського процессуального кодексу України судами першої інстанції у разі, зокрема, реорганізації суб'єкта господарювання у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі його правонаступника. Господарським судам необхідно враховувати, що сама лише зміна найменування юридичної особи не означає її реорганізації, якщо при цьому не змінюється організаційно-правова форма даної особи. Водночас зміна найменування юридичної особи тягне за собою необхідність у державній реєстрації змін до установчих документів, порядок проведення якої викладено у статті 29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців .

Відповідно до ч.1 ст.88 Цивільного кодексу України, ч.2 ст.57 Господарського кодексу України найменування юридичної особи вказується в установчих документах.

Згідно із ч.1, 3 ст.90 Цивільного кодексу України юридична особа повинна мати своє найменування, яке містить інформацію про її організаційно-правову форму. Найменування юридичної особи вказується в її установчих документах і вноситься до єдиного державного реєстру.

Виходячи зі змісту наданого до матеріалів справи наказу №63-ос від 14.03.2016р. Товариства з обмеженою відповідальністю Бахмут-Енергія Про зміну найменування юридичної особи у зв'язку з набуттям чинності Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в України та заборону пропаганди їхньої символіки №317-VІІІ від 09.04.2015р. та постанови №984-VIII від 04.02.2016р. Верховної Ради України Про перейменування окремих населених пунктів та районів змінено найменування юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю Артемівськ-Енергія на Товариство з обмеженою відповідальністю Бахмут-Енергія та внесено відповідні зміни, в тому числі, до установчих документів товариства.

Наразі, інформація щодо зміненого найменування позивача (заявника) внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Одночасно, відповідно до постанови №984-VIII від 04.02.2016р. Верховної Ради України Про перейменування окремих населених пунктів та районів місто Артемівськ було перейменовано на місто Бахмут.

В силу норм ст.93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Згідно із ч.4 ст.89 вказаного Кодексу України відомості про місцезнаходження юридичної особи вносяться до Єдиного державного реєстру.

За змістом витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 31.10.2017р. Товариство з обмеженою відповідальністю Бахмут-Енергія зареєстровано у ІНФОРМАЦІЯ_1.

Таким чином, в даному випадку наявні обставини зміни найменування заявника (стягувача), що виключає підстави застосування положень ст.25 Господарського процесуального кодексу України, внаслідок чого заява №юр/1011 від 20.10.2017р. Товариства з обмеженою відповідальністю Бахмут-Енергія в частині зміни стягувача - Товариства з обмеженою відповідальністю Артемівськ-Енергія його правонаступником - Товариством з обмеженою відповідальністю Бахмут-Енергія (код ЄДРПОУ 34776960) підлягає залишенню без задоволення.

При цьому, наявні підстави для зміни найменування та міста реєстрації позивача (стягувача) по справі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.25, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -

У Х В А Л И В:

Заяву №юр/1011 від 20.10.2017р. Товариства з обмеженою відповідальністю Бахмут-Енергія задовольнити частково.

Замінити сторону (відповідача, боржника) у справі 905/875/13-г, Артемівський професійний будівельний ліцей (код ЄДРПОУ 02542917), її правонаступником, Державним навчальним закладом Бахмутський центр професійно-технічної освіти (код ЄДРПОУ 02542283).

В іншій частині заяви відмовити.

Змінити найменування позивача по справі з Товариства з обмеженою відповідальністю Артемівськ-Енергія на Товариство з обмеженою відповідальністю Бахмут-Енергія .

Змінити місто реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю Бахмут-Енергія по справі з м.Артемівськ на м.Бахмут.

Ухвала суду набирає законної сили в день її прийняття та згідно зі ст.115 Господарського процесуального кодексу України є обов'язковою на всій території України.

Суддя Ю.О.Паляниця

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення07.11.2017
Оприлюднено21.12.2017
Номер документу71067590
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/876/13-г

Ухвала від 23.01.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

Ю.О.Паляниця

Ухвала від 14.12.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

Ю.О.Паляниця

Ухвала від 07.11.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

Ю.О.Паляниця

Ухвала від 30.10.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

Ю.О.Паляниця

Ухвала від 18.11.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Овсяннікова

Ухвала від 28.10.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Овсяннікова

Ухвала від 21.02.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Овсяннікова О.В.

Ухвала від 11.12.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Овсяннікова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні