Справа № 815/4943/17
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 грудня 2017 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Вовченко O.A.,
секретар судового засідання Соколова М.С.,
за участю:
представників позивача - Утушкіна О.О., Матвєєва В.Ю. (за довіреностями),
представника відповідача - Андрєєвої Я.І. (за довіреністю),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом публічного акціонерного товариства "Дельта Банк" до управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Ліквідатор приватного підприємства "Кабаре-Лідер" арбітражний керуючий Колмикова Тетяна Олександрівна про зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов публічного акціонерного товариства "Дельта Банк" до управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Ліквідатор приватного підприємства "Кібаре-Лідер" арбітражний керуючий Колмикова Тетяна Олександрівна, в якому позивач, з урахуванням уточнень (а.с.40-41), просить суд зобов'язати управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань відомості про скасування запису державного реєстратора від 20 березня 2017 року № 15561170013000276 про припинення юридичної особи - Приватного підприємства „Кабаре-Лідер" (АДРЕСА_1: код ЄДРПОУ 32783075).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 20 березня 2017 року за № 15561170013000276 державним реєстратором Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про припинення юридичної особи - Приватного підприємства „Кабаре-Лідер" (АДРЕСА_1; код ЄДРПОУ 32783075). Позивач вважає державну реєстрацію припинення юридичної особи - приватного підприємства „Кабаре-Лідер" і вчинений державним реєстратором запис незаконними та такими, що підлягають скасуванню у зв'язку з наступним. 26.03.2007 року між ПАТ „УкрСиббанк" та ПП „Кабаре-Лідер" було укладено кредитний договір №11132307000, в забезпечення виконань зобов'язань якого 26.03.2007 року між ПАТ „УкрСиббанк" та ОСОБА_5 укладено іпотечний договір, відповідно до якого передано в іпотеку нерухоме майно, а саме: квартиру за адресою: АДРЕСА_1, який посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського округу Гарською В.В. за реєстровим №1199. Ухвалою господарського суду Одеської області від 11.05.2010 року порушено провадження у справі № 32/66-10-1903 про визнання банкрутом приватного підприємства „Кабаре-Лідер". 09.07.2010 року ПАТ „УкрСиббанк" звернулось до суду із заявою про визнання грошових вимог до ПП „Кабаре-Лідер" у сумі 313068,93 грн. Вимоги ПАТ „УкрСиббанк" визнані боржником у відзиві та розпорядником майна повністю та внесені-розпорядником майна боржника до реєстру вимог кредиторів повністю. 08.12.2011 року між ПАТ „УкрСиббанк" та ПАТ „Дельта Банк" було укладено договір купівлі-продажу прав вимоги за зобов'язаннями, посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Шевченко Д.Г., відповідно до якого до ПАТ "Дельта Банк" перейшли всі права та обов'язки, які виникли на підставі кредитного договору №111322307000 від 26.03.2007 року та за всіма забезпечувальними договорами. Ухвалою від 07.12.2012 року суд задовольнив клопотання ПАТ „УкрСиббанк" про заміну кредитора на правонаступника ПАТ „Дельта Банк" та ухвалою попереднього засідання суду від 14.12.2012 року затверджено реєстр вимог кредиторів приватного підприємства „Кабаре-Лідер". 15.04.2014 року постановою господарського суду Одеської області визнано приватне підприємство „Кабаре-Лідер" банкрутом, відкрито відносно приватного підприємства „Кабаре-Лідер" ліквідаційну процедуру. Ухвалою господарського суду Одеської області від 28.02.2017 року вирішено ліквідувати та припинити ПП „Кабаре-Лідер" з виключенням його з Єдиного державного реєстру юридичний осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
З посиланням на положення ст..512, ч.3 ст. 656 Цивільного кодексу України, 25 Господарсько-процесуального кодексу України, п.51 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 18.12.2009 року №15, позивач у своєму адміністративному позові зазначає, що на момент здійснення державної реєстрації припинення ПП „Кабаре-Лідер" існували непогашені кредиторські вимоги ПАТ Дельта Банк , що залишились незадоволеними за результатами процедури припинення юридичної особи. Про наявність заборгованості свідчить розрахунок заборгованості за договором кредиту № №111322307000 від 26.03.2007 року. Відповідно, позивач не погоджується з державною реєстрацією припинення юридичної особи - приватного підприємства „Кабаре-Лідер" та просить суд скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 20 березня 2017 року № 15561170013000276 на підставі наступного.
Позивач також зазначає, що 28.02.2017 року Господарський суд Одеської області, ухвалюючи рішення про ліквідацію та припинення ПП „Кабаре-Лідер" з виключенням його з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, посилається на той факт, що ліквідатором на виконання п. 6 ст. 41 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" було направлено на адресу керівника банкрута лист з вимогою передачі документів бухгалтерської та фінансової звітності, печаток та штампів, правовстановлюючих документів ПП „Кабаре-лідер", однак відповіді на даний лист не отримано, у зв'язку з чим, ліквідатор звернувся з повідомленням про кримінальне правопорушення щодо протиправних дій колишнього керівника та засновника ПП „Кабаре-лідер". Отже, даний факт свідчить про неповне та всебічне з'ясування обставин справи, що мають значення для справи та невідповідності висновків суду реальним обставинам справи. Відсутня будь-яка інформація про результати розгляду повідомлення ліквідатора про кримінальне правопорушення щодо протиправних дій колишнього керівника та засновника ПП „Кабаре-лідер". Внаслідок внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - приватного підприємства „Кабаре-Лідер" порушено інтереси АТ Дельта Банк та спричинено матеріальну шкоду у розмірі непогашених кредиторських вимог - заборгованості за кредитним договором і неможливості стягнення цієї заборгованості з фінансових поручителів позичальника.
Від відповідача до суду надійшли письмові заперечення на адміністративний позов (а.с.61-63), у яких зазначено, що ухвалою господарського суду Одеської області від 28.02.2017 року у справі № 32/66-10-1903, окрім іншого, було вирішено ліквідувати та припинити приватне підприємство „Кабаре-Лідер" (АДРЕСА_1; код ЄДРІІОУ 32783075) з виключенням з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та зобов'язано Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради провести державну реєстрацію припинення - приватного підприємства „Кабаре-Лідер" (АДРЕСА_1; код ЄДРПОУ 32783075) та внести до Єдиного державної о реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських організацій запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - приватного підприємства „Кабаре-Лідер" (АДРЕСА_1; код ЄДРПОУ 32783075). Провівши державну реєстрацію припинення юридичної особи - Приватного підприємства Кабаре-Лідер , державний реєстратор Управління діяв згідно закону.
Зважаючи на вищевикладене, відповідач просить суд відмовити у задоволення адміністративного позову.
У судовому засіданні представники позивача підтримали адміністративний позов у повному обсязі та просили суд його задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти задоволення адміністративного позову з підстав, викладених у письмових запереченнях.
Третя особа, у судове засідання 14.12.2017 року не з'явились, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлялась належним чином та своєчасно, причини неявки суд не повідомив. Письмових заперечень на адміністративний позов протягом усього строку розгляду справи від третьої особи до суду не надходило.
Таким чином, враховуючи, що третя особа належним чином повідомлялась про розгляд справи, враховуючи думку представників сторін, суд згідно положень ст.128 КАС України розглядав справу за її відсутності.
Суд, дослідивши доводи адміністративного позову, наявні матеріали справи та обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, встановив наступне.
З матеріалів реєстраційної справи №1_556_000276_89 юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю Кабаре-Лідер (код ЄДРПОУ 32783075) (а.с.79-213), судом встановлено, що 16 березня 2017 року за вх. №21726-17 до управління державної реєстрацію юридичного департаменту Одеської міської ради надійшла копія ухвали Господарського суду Одеської області від 28.02.2017 року у справі №32/66-10-1903, якою, зокрема, зобов'язано Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради провести державну реєстрацію припинення - Приватного підприємства „Кабаре-Лідер" (АДРЕСА_1; код ЄДРПОУ 32783075) та внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських організацій запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - Приватного підприємства „Кабаре-Лідер" (АДРЕСА_1; код ЄДРПОУ 32783075)
Суд зазначає, що згідно інформації, яка міститься в Єдиному державному реєстрі судових рішень України, ухвала суду від 28.02.2017 року зареєстрована в цьому ж реєстрі 03.03.2017 року, оприлюднено її 07.03.2017 року та вказане рішення суду набрало законної сили 28.02.2017 року.
20 березня 2017 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань на підставі вищевказаного рішення суду внесено запис 15561170013000276 про державну реєстрацію припинення юридичної особи - приватного підприємства „Кабаре-Лідер" (АДРЕСА_1: код ЄДРПОУ 32783075).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.
Згідно ч. 5 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" господарський суд може винести ухвалу про ліквідацію юридичної особи, що звільнилася від боргів, лише у разі, якщо залишок її майнових активів менший, ніж вимагається для продовження нею господарської діяльності згідно із законодавством.
У відповідності з ч. 6 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
У частині 7 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" зазначено, що ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про припинення юридичної особи - банкрута.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців врегульовані Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .
Дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ч.1, ч.2 та ч.5 ст..6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань державним реєстратором може бути громадянин України, який має вищу освіту, відповідає кваліфікаційним вимогам, визначеним Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації (крім нотаріусів), та нотаріус.
Державний реєстратор:
1) приймає документи;
2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;
4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
5) веде Єдиний державний реєстр;
6) веде реєстраційні справи;
7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Втручання будь-яких органів, їх посадових осіб, громадян, юридичних осіб та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, у діяльність державного реєстратора під час проведення реєстраційних дій, крім випадків, передбачених цим Законом, забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом.
Згідно ст. 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі:
1) відповідних заяв про державну реєстрацію;
2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій;
3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.
Процедуру подання документів для державної реєстрації визначено статтею 14 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .
Так, згідно вказаної статті документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі.
У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням. Якщо документи подаються особисто, заявник пред'являє свій паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, або паспортний документ іноземця, або посвідчення особи без громадянства, або посвідку на постійне або тимчасове проживання.
У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.
Документи в електронній формі подаються заявником через портал електронних сервісів у порядку, визначеному Міністерством юстиції України в Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи.
Документи в паперовій формі приймаються за описом, примірник якого в день їх надходження видається заявнику з відміткою про дату їх отримання та кодом доступу в той спосіб, відповідно до якого були подані документи.
Направлення судових рішень, які тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, та про заборону (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій здійснюється у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та Єдиним державним реєстром судових рішень.
Направлення судових рішень щодо проведення реєстраційної дії для примусового виконання здійснюється у порядку, визначеному Законом України "Про виконавче провадження".
Відповідно до ст..15 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам:
1) документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію);
2) текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами);
3) документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст;
4) документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством;
5) заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена;
6) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.
Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом.
Дія абзацу другого цього пункту в частині нотаріального засвідчення справжності підпису не поширюється на державну реєстрацію змін до відомостей про державний орган, орган місцевого самоврядування, громадське об'єднання чи благодійну організацію, що містяться в Єдиному державному реєстрі, а також на державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що вносяться на підставі розпорядчого акта державного органу, органу місцевого самоврядування.
Справжність підписів на рішенні, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про громадське об'єднання чи благодійну організацію, що містяться в Єдиному державному реєстрі, нотаріально засвідчується лише у разі наявності такої вимоги в установчих документах відповідного громадського об'єднання чи благодійної організації;
7) рішення про припинення юридичної особи має містити відомості про персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), її голову або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), про порядок та строк заявлення кредиторами своїх вимог;
8) установчий документ юридичної особи, положення, регламент, список суддів постійно діючого третейського суду, статут (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, повинен містити відомості, передбачені законодавством, та відповідати законодавству;
9) установчий документ викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами, крім випадків заснування юридичної особи). Справжність підписів на установчому документі нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом.
Дія абзацу першого цього пункту в частині нотаріального засвідчення справжності підпису не поширюється на державну реєстрацію створення юридичної особи (крім створення в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), а також на державну реєстрацію створення державного органу, органу місцевого самоврядування або на державну реєстрацію змін до відомостей про державний орган, орган місцевого самоврядування, громадське об'єднання чи благодійну організацію, що містяться в Єдиному державному реєстрі.
Справжність підписів на установчому документі громадського об'єднання чи благодійної організації нотаріально засвідчується лише у разі наявності такої вимоги в установчих документах відповідного громадського об'єднання чи благодійної організації;
10) установчі документи банків, інших юридичних осіб, які згідно із законом підлягають погодженню (реєстрації) відповідно Національним банком України, іншими державними органами, подаються з відміткою про їх погодження відповідним органом;
11) внесення змін до установчого документа юридичної особи, положення, регламенту, списку суддів постійно діючого третейського суду, статуту (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, оформляється шляхом викладення його в новій редакції;
12) передавальний акт (у разі злиття, приєднання, перетворення) та розподільчий баланс (у разі поділу або виділу) юридичної особи повинні відповідати вимогам, встановленим законом. Справжність підписів на передавальному акті та розподільчому балансі юридичної особи нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом.
Дія абзацу першого цього пункту в частині нотаріального засвідчення справжності підпису не поширюється на державну реєстрацію створення державного органу, органу місцевого самоврядування або на державну реєстрацію змін до відомостей про державний орган, орган місцевого самоврядування, громадське об'єднання чи благодійну організацію, що містяться в Єдиному державному реєстрі.
Справжність підписів на передавальному акті та розподільчому балансі громадського об'єднання чи благодійної організації нотаріально засвідчується лише у разі наявності такої вимоги в установчих документах відповідного громадського об'єднання чи благодійної організації;
13) документи, видані відповідно до законодавства іноземної держави, повинні бути легалізовані (консульська легалізація чи проставлення апостиля) в установленому законодавством порядку, якщо інше не встановлено міжнародними договорами;
14) документ, викладений іноземною мовою, повинен бути перекладений на державну мову із засвідченням вірності перекладу з однієї мови на іншу або підпису перекладача в установленому законодавством порядку;
15) зображення та опис символіки повинні бути оформлені з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству;
16) у разі якщо оригінали документів, необхідних для державної реєстрації, відповідно до законодавства залишаються у справах державних органів, органів місцевого самоврядування, що їх видають, заявник подає копії документів, оформлені такими органами відповідно до законодавства.
2. Форми заяв про державну реєстрацію затверджуються Міністерством юстиції України.
Відповідно до ст. 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі, зокрема, судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо:
визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;
визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи;
заборони (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій;
накладення/зняття арешту корпоративних прав;
зобов'язання вчинення реєстраційних дій;
скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі;
виділу юридичної особи;
провадження у справах про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, прийнятих відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";
припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи;
відміни державної реєстрації припинення юридичної особи;
припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи;
відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
відміни в порядку апеляційного/касаційного оскарження рішення суду, на підставі якого вчинено реєстраційну дію;
Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:
1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);
2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;
3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;
4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;
5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;
7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання;
8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;
10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).
Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.
Суб'єкт державної реєстрації не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення, передбаченого пунктом 2 частини першої цієї статті:
1) звертається до суду за роз'ясненням судового рішення - у разі якщо судове рішення є незрозумілим для суб'єкта державної реєстрації;
2) повідомляє суд або державну виконавчу службу про неможливість виконання рішення із зазначенням підстав - у разі неможливості виконання судового рішення;
3) проводить відповідну реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (крім випадків, передбачених пунктами 1 та 2 цієї частини);
4) формує виписку для її оприлюднення на порталі електронних сервісів - у разі зміни відомостей, що містяться у виписці.
Спрощена процедура державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації проводиться на підставі:
1) судового рішення про скасування (визнання недійсною) державної реєстрації юридичної особи у випадках, передбачених законом, якщо таке рішення прийнято судом до 1 липня 2004 року, крім судового рішення про визнання юридичної особи банкрутом;
2) судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з банкрутством юридичної особи, якщо таке рішення прийнято судом після 1 липня 2004 року, і в разі якщо голова ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатор юридичної особи протягом трьох років з дати оприлюднення повідомлення про постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з банкрутством юридичної особи, не надав суб'єкту державної реєстрації документи, необхідні для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
3) неподання головою ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатором юридичної особи документів, необхідних для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації протягом одного року з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про зупинення проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Порядок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації включає:
1) проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру - не пізніше наступного робочого дня з дати настання підстави, передбаченої частиною четвертою цієї статті;
2) державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації - не пізніше наступного робочого дня після отримання відомостей:
про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;
про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;
про відсутність нескасованих випусків цінних паперів юридичної особи - емітента;
про відсутність нескасованої реєстрації випуску акцій акціонерного товариства.
У разі неодержання від державних органів відомостей, зазначених у цій частині, у порядку та строки, визначені цим Законом, державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації проводиться за принципом мовчазної згоди;
3) проведення реєстраційної дії щодо зупинення проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру - не пізніше наступного робочого дня з дати отримання відомостей про наявність заборгованості із сплати податків і зборів або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, або наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування, або наявність нескасованих випусків цінних паперів юридичної особи - емітента, або наявність нескасованої реєстрації випуску акцій акціонерного товариства;
4) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки - у разі зміни відомостей, що містяться у ній.
Як вже встановлено судом, підставою для внесення 20 березня 2017 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань на запису 15561170013000276 про державну реєстрацію припинення юридичної особи - приватного підприємства „Кабаре-Лідер" (АДРЕСА_1: код ЄДРПОУ 32783075) є ухвала Господарського суду Одеської області.
Статтею 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" передбачено, що невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, установлену законом. Прояв неповаги до суду чи судді з боку осіб, які є учасниками процесу або присутні в судовому засіданні, згідно приписів ст. 49 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" тягне за собою відповідальність, установлену законом.
Таким чином, оскільки запис державного реєстратора від 20 березня 2017 року № 15561170013000276 про припинення юридичної особи - приватного підприємства „Кабаре-Лідер" (АДРЕСА_1: код ЄДРПОУ 32783075) внесено на підставі судового рішення, яке є обов'язковим, зважаючи, що судом не встановлено порушення процедури здійснення відповідної реєстрації, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення адміністративного позову публічного акціонерного товариства "Дельта Банк" до управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради, третя особа: Ліквідатор приватного підприємства "Кабаре-Лідер" арбітражний керуючий Колмикова Тетяна Олександрівна про зобов'язання управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про скасування запису державного реєстратора від 20 березня 2017 року № 15561170013000276 про припинення юридичної особи - приватного підприємства „Кабаре-Лідер" (АДРЕСА_1: код ЄДРПОУ 32783075).
При цьому суд зазначає, що відповідно до п. 8 ст. 129 Конституції України одним із фундаментальних принципів правосуддя є забезпечення апеляційного і касаційного оскарження рішення суду, окрім випадків, встановлених законом.
Однак, не скориставшись вказаним правом, позивач звернувся до суду адміністративної юстиції з позовною заявою про зобов'язання управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про скасування запису державного реєстратора від 20 березня 2017 року № 15561170013000276 про припинення юридичної особи - приватного підприємства „Кабаре-Лідер" (АДРЕСА_1: код ЄДРПОУ 32783075).
Відповідно до ч. 1 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Таким чином, підставою для звернення до суду є лише суб'єктивне припущення особи про порушення його прав чи інтересів.
Особа має право звернутись до адміністративного суду з позовом у разі, якщо вона вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин. При цьому обставину дійсного (фактичного) порушення відповідачем прав, свобод чи інтересів належними та допустимим доказами має довести саме позивач.
З огляду на зазначене, вирішуючи спір, суд повинен пересвідчитись у належності особи, яка звернулась за судовим захистом, відповідного права або охоронюваного законом інтересу (чи є така особа належним позивачем у справі - наявність права на позов у матеріальному розумінні), встановити, чи є відповідне право або інтерес порушеним (встановити факт порушення), а також визначити, чи відповідає обраний позивачем спосіб захисту порушеного права тим, що передбачені законодавством, та чи забезпечить такий спосіб захисту відновлення порушеного права позивача.
Суд вирішуючи позовні вимоги у даній адміністративній справі фактично надав правову оцінку рішенню від 20 березня 2017 року № 15561170013000276 про припинення юридичної особи - приватного підприємства „Кабаре-Лідер", оскільки саме його протиправність, на думку позивача, стала підставою для звернення за судовим захистом в рамках цієї справи.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Частиною 3 статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Відповідно до частини 1 статті 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності.
Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
На підставі вищевикладеного, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, оцінюючи надані сторонами у справі докази у сукупності, суд дійшов висновку, про відмову у задоволенні адміністративного позову.
Керуючись ст.ст. 69-71, 160-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову публічного акціонерного товариства "Дельта Банк" до управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради, третя особа: Ліквідатор приватного підприємства "Кабаре-Лідер" арбітражний керуючий Колмикова Тетяна Олександрівна про зобов'язання управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про скасування запису державного реєстратора від 20 березня 2017 року № 15561170013000276 про припинення юридичної особи - приватного підприємства „Кабаре-Лідер" (АДРЕСА_1: код ЄДРПОУ 32783075) - відмовити.
Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постави складено та підписано суддею 18.12.2017 року.
Суддя Вовченко О.А.
В задоволенні адміністративного позову публічного акціонерного товариства "Дельта Банк" до управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради, третя особа: Ліквідатор приватного підприємства "Кабаре-Лідер" арбітражний керуючий Колмикова Тетяна Олександрівна про зобов'язання управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про скасування запису державного реєстратора від 20 березня 2017 року № 15561170013000276 про припинення юридичної особи - приватного підприємства „Кабаре-Лідер" (АДРЕСА_1: код ЄДРПОУ 32783075) - відмовити.
18 грудня 2017 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2017 |
Оприлюднено | 22.12.2017 |
Номер документу | 71072697 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Вовченко О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні