ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
про залишення апеляційної скарги без руху
19 грудня 2017 р.м. ОдесаСправа № 815/2231/17
Суддя Одеського апеляційного адміністративного суду Єщенко О.В., розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 23 листопада 2017 року по справі №815/2231/17 за адміністративним позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору, головного інспектора будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Департаменту ДАБІ в Одеській області Олещук Юрія Анатолійовича про визнання протиправними дії, визнання протиправними і скасування припису та постанов про накладання штрафу, -
В С Т А Н О В И В:
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 23 листопада 2017 року частково задоволено адміністративний позов Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1.
На зазначену постанову суду Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області подав апеляційну скаргу.
Вивчивши апеляційну скаргу, суддя вважає, що скарга має бути залишена без руху, з огляду на наступне.
Підпунктом 12 п. 1 Розділу VII ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, яка діє з 15.12.2017 року) установлено, що зміни до цього Кодексу вводяться в дію з урахуванням таких особливостей: заяви і скарги, подані до набрання чинності цією редакцією Кодексу, провадження за якими не відкрито на момент набрання ним чинності, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу. Такі заяви чи скарги не можуть бути залишені без руху, повернуті або передані за підсудністю, щодо них не може бути прийнято рішення про відмову у прийнятті чи відмову у відкритті провадження за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу, якщо вони подані з додержанням відповідних вимог процесуального закону, які діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Відповідно до ч. 6 ст. 187 КАС України (в редакції, яка діяла на момент подання скарги) до апеляційної скарги додається документ про сплату судового збору.
Проте апеляційна скарга вказаним вимогам не відповідає, оскільки до скарги не додано документ про оплату судового збору.
Слід зазначити, що згідно із п.п. 2 п. З ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 року №3674-VI (в редакції, яка діяла на момент подання скарги) за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду ставка судового збору встановлюється у сумі 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.
За змістом адміністративного позову, поданого 14.04.2017 року, предметом спору у цій справі є протиправність дій Департаменту по проведенню позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандарті і правил, за результатами якої складено акт від 06.03.2017 року; протиправність припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 06.03.2017 року про усунення порушення містобудівного законодавства; протиправність постанови від 03.04.2017 року №67/1015-05/1-3152 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності в розмірі 144 000 грн.; протиправність постанови від 03.04.2017 року №68/1015-05/1-3152 в розмірі 144 000 грн.; протиправність постанови від 03.04.2017 року №69/1015-05/1-3152 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності в розмірі 57 600 грн.; протиправність постанови від 03.04.2017 року №70/1015-05/1-3152 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності в розмірі 72 000 грн.
Таким чином, вказаний адміністративний позов містить дві позовні вимоги немайнового характеру та вимоги майнового характеру, тому при обчисленні розміру судового збору слід виходити із правил, встановлених п.п. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України від 08.07.2011 року № 3674-УІ (в редакції, яка діяла на момент подання позову).
Відповідно до п.п. 1 п. З ч. 2 ст. 4 Закону України від 08.07.2011 року № 3674-УІ (в редакції, яка діяла на момент подання позову) за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою-підприємцем, ставка судового збору встановлюється у сумі 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
За подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано фізичною особою-підприємцем, ставка судового збору встановлюється у сумі 1 відсотку ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
За правилами ч. 1 ст. 4 Закону України від 08.07.2011 року № 3674-УІ судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2017 рік з 1 січня 2017 року установлено прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 1600 грн.
Так, розмір судового збору за подання фізичною особою-підприємцем до адміністративного суду позову немайнового характеру становить 3 200 грн.
Розмір судового збору за подання фізичною особою-підприємцем до адміністративного суду позову майнового характеру у сумі 1 відсотка від ціни позову (417 600 грн.) становить 4 176 грн.
Таким чином, ставка судового збору за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції з урахуванням вимог п.п. 2 п. З ч. 2 ст. 4 Закону України від 08.07.2011 року №3674-УІ (в редакції, яка діяла на момент подання скарги) становить 8 113,6 грн. (110% від 3 200 грн. + 4 176 грн.).
Статтею 5 Закону України від 08.07.2011 року №3674-VI Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області не звільнено від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях, тому при поданні до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції апелянт має додержуватись правил, встановлених ч. 6 ст. 187 КАС України, п.п. 2 п. З ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 року №3674-УІ (в редакціях, які діяли на момент подання скарги).
В апеляційній скарзі апелянтом ставиться питання про відстрочення оплати судового збору за подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції до одержання платіжного документа на сплату вказаного збору.
В обґрунтування зазначеного клопотання апелянт посилається на відсутність фінансування, за рахунок якого можливо провести сплату збору згідно вимог чинного законодавства.
Відповідно до ч. 1 ст. 133 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, яка діє з 15.12.2017 року) суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Такі ж правила визначає ст. 8 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 року № 3674-VI.
Аналіз наведених норм показав, що єдиною підставою для вчинення судом зазначених у цих нормах дій є майновий стан заявника. Обґрунтування обставин, які свідчать про неможливість або утруднення в здійсненні оплати судового збору у встановлених законом розмірах і в строки, покладається на цю особу.
Разом з цим, оскільки наведені скаржником обставини не підтверджені належними доказами, підстав для відстрочення оплати судового збору та для застосування судом приписів ст. 133 КАС України (в редакції, яка діє з 15.12.2017 року), ст. 8 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 року № 3674-УІ не вбачається.
Відповідно до ч. 2 ст. 298 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, яка діє з 15.12.2017 року) до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.
Згідно із ч.ч. 1, 2 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, яка діє з 15.12.2017 року) суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
З огляду на викладене, враховуючи норми Закону України Про судовий збір та процесуального законодавства, вважаю, що апеляційна скарга підлягає залишенню без руху із наданням апелянту строку на усунення недоліків апеляційної скарги шляхом подання оригіналу документу про сплату судового збору у розмірі 8 113,6 грн. на рахунок Одеського апеляційного адміністративного суду №31212206781008, отримувач коштів: УК в м. Одесі/Приморський р- н/22030101, код ЄДРПОУ отримувача: 38016923, банк отримувача: ГУДКСУ в Одеській області, код банку отримувача (МФО): 828011, код класифікації доходів бюджету: 22030101.
Керуючись ст.ст. 133, 169, 298 КАС України,-
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про відстрочення оплати судового збору - відмовити.
Апеляційну скаргу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області - залишити без руху.
Для усунення недоліків апеляційної скарги надати Департаменту державної архітектурно- будівельної інспекції в Одеській області десятиденний строк з моменту отримання копії ухвали про залишення апеляційної скарги без руху.
Роз'яснити Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, що у разі не усунення недоліків апеляційної скарги, відповідно до ст. 169 КАС України апеляційна скарга буде повернута скаржнику.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя: Єщенко О.В.
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2017 |
Оприлюднено | 22.12.2017 |
Номер документу | 71073701 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Єщенко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні