Ухвала
від 14.12.2017 по справі 3/5025/69/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


У Х В А Л А

"14" грудня 2017 р.Справа № 3/5025/69/12

Господарський суд Хмельницької області у складі головуючого судді Грамчука І.В. при секретарі Мазій І.А. за участю представників сторін :

Розглянувши справу за заявою : Товариства з обмеженою відповідальністю "УкрЕЛКОМ" м. Хмельницький

про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укренергоприлад", м. Хмельницький

За участю представників сторін:

від кредиторів: Варава В.В. - представник ДПІ у м. Хмельницькому за довіреністю №6804/9/22-25-10 від 19.06.2017р.

від боржника: не з'явився

за участю: арбітражного керуючого - ліквідатора Яроша В.Ю.

(Ухвала суду виноситься 14.12.17 року, оскільки, у судовому засіданні 11.12.17 року оголошувалась перерва)

Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 19.01.2012р. було порушено провадження по справі № 3/5025/69/12 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Укренергоприлад", м. Хмельницький на підставі ст.ст.8,11,12 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Постановою господарського суду Хмельницької області від 3.10.2012р. у справі № 3/5025/69/12 боржника - ТОВ "Укренергоприлад", м.Хмельницький було визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Іващука В.А.

Постановою Вищого господарського суду України від 06.06.2013р. по справі № 3/5025/69/12-Б задоволено касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Хмельницької області Державної податкової служби України зі скасуванням постанови Рівненського апеляційного господарського суду у справі від 2 квітня 2013 року та ухвали господарського суду Хмельницької області від 13 лютого 2013 року, якою припинено провадження в справі з затвердженням ліквідаційного балансу товариства і звіту арбітражного керуючого-ліквідатора.

Справу № 3/5025/69/12 направлено до господарського суду Хмельницької області на новий розгляд через помилковість висновку місцевого господарського суду (з яким погодився апеляційний господарський суд) про наявність підстав для затвердження поданих ліквідатором Звіту та Ліквідаційного балансу, ліквідації ТзОВ "Укренергоприлад" та припинення провадження у справі.

Зокрема, ні місцевим ні апеляційним господарськими судами не встановлено дотримання ліквідатором, під час ліквідаційної процедури, вимог ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", зокрема щодо опублікування ліквідатором у офіційних друкованих органах відомостей про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Крім того, господарськими судами попередніх інстанцій, всупереч приписів ст. 43 ГПК України, не перевірено дотримання ліквідатором інших встановлених чинним законодавством вимог до проведення ліквідаційної процедури, зокрема, щодо закриття рахунків боржника, враховуючи відомості, надані ДПІ у м. Хмельницькому у Листі від 28.08.2012 року (вих. №12313/10/1804-015) та щодо виконання ТзОВ "Укренергоприлад" зобов'язань (відсутності заборгованості) по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів), повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Поряд з цим, господарськими судами першої та апеляційної інстанцій, в порушення приписів ст. ст. 32, 33 ГПК України, не надано оцінки наведеним у Звіті твердженням ліквідатора (на підтвердження яких не долучено будь-яких доказів), що проведеною роботою виявлення первинних документів з метою можливостей по стягненню заборгованості (на момент відкриття ліквідаційної процедури - дебіторська заборгованість у сумі 1352,4 тис. грн., з якої 109,0 тис. заборгованість бюджету (не відшкодоване ПДВ), 25,7 тис. грн. - за роботи, товари послуги), 0,8 грн. - інша поточна заборгованість) встановлено про неможливість її стягнення у зв'язку з простроченим терміном позовної давності

Відповідно до ст. 111 12 ГПК України вказівки, що містяться у постанові касаційної інстанції, є обов'язковими для виконання під час нового розгляду справи.

У відповідності до статті 4-5 Господарського процесуального кодексу України господарські суди здійснюють правосуддя шляхом прийняття обов'язкових до виконання на усій території України рішень, ухвал, постанов. Рішення і постанови господарських судів приймаються іменем України.

Невиконання вимог рішень, ухвал, постанов господарських судів тягне відповідальність, встановлену цим Кодексом та іншими законами України, а тому справу прийнято до провадження із витребуванням в сторін доказів на підтвердження/заперечення відмічених у постанові Вищого господарського суду України від 06.06.2013р. обставин.

При цьому розгляд справи № 3/5025/69/12-Б відкладено на іншу дату через необхідність розгляду по суті Заяви з грошовими вимогами ДПІ у м. Хмельницькому (вх. № 05-06/1319/13 від 16.12.2013р.).

Окрім того господарським судом області отримано ряд клопотань повноважного представника ДПІ у м. Хмельницькому (вх. № 05-06/1361/13 від 25.12.2013р.) про продовження строку ліквідаційної процедури, (вх. № 05-06/1362/13 від 25.12.2013р.) про продовження повноважень ліквідатора, а також (вх. № 05-06/1363/13 від 25.12.2013р.) про вчинення необхідних процесуальних дій, які в своїй сукупності потребували розгляду в межах справи № 3/5025/69/12-Б.

Разом з тим скасування судового рішення про ліквідацію юридичної особи-банкрута відповідно до постанови Вищого господарського суду України у справі від 06.06.2013р. є підставою для відміни державної реєстрації припинення юридичної особи в порядку передбаченому ст.41 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та задоволення відповідного клопотання ДПІ у м. Хмельницькому (вх. № 05-06/1363/13 від 25.12.2013р.), що зроблено господарським судом окремою ухвалою 26 лютого 2014р.

При цьому розгляд решти клопотань у справі викликало необхідність відкладення судового розгляду справи із витребуванням у сторін доказів на підтвердження наявності на час розгляду відповідних клопотань запису про перебування ТОВ "Укренергоприлад", м. Хмельницький в Єдиному державному реєстрі.

Викликані до суду повноважні представники усіх учасників судового процесу в судове засідання (арбітражний керуючий Іващук В.А.) не прибули, тоді як судом отримано Заяву арбітражного керуючого Іващука В.А. (вх. № 05-06/423/14 від 23.04.2014р.) про звільнення його від повноважень ліквідатора по справі № 3/5025/6/12 про визнання банкрутом ТОВ "Укренергоприлад" м. Хмельницький Хмельницької області в зв'язку з неможливістю виконувати свої повноваження за станом здоров'я.

Вислухавши міркування прибулих до суду повноважних представників кредиторів з приводу Заяви арбітражного керуючого Іващука В.А., з огляду на завершення строку ліквідаційної процедури в справі 3 січня 2013р., суд вважав за належне останнє клопотання арбітражного керуючого Іващука В.А. (вх. № 05-06/423/14 від 23.04.2014р.) про припинення повноважень ліквідатора Іващука В.А. по справі №3/5025/69/12 задовольнити, припинивши його повноваження ліквідатора в межах ліквідаційної процедури у справі № 3/5025/69/12 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Укренергоприлад", м. Хмельницький Хмельницької області.

Окрім того у межах справи № 3/5025/69/12 окремими ухвалами від 24 квітня 2014р. суд відмовив у задоволенні клопотання ДПІ у м. Хмельницькому (вх. № 05-06/375/14 від 02.04.2014р.) про продовження строку ліквідаційної процедури у справі № 3/5025/69/12-Б, а також (вх. № 05-06/377/14 від 02.04.2014р.) про продовження повноважень ліквідатора справі № 3/5025/69/12-Б арбітражного керуючого Іващука Валентина Анатолійовича, призначивши справу для розгляду по суті.

Ухвалою суду від 15.07.2015р. призначено арбітражного керуючого Яроша Василя Юрійовича, (АДРЕСА_1) Свідоцтво Міністерства юстиції України про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 169 від 19 лютого 2013р., ліквідатором у справі № 3/5025/69/12 про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укренергоприлад", м. Хмельницький Хмельницької області.

Ухвалою суду від 29.12.2015р. затверджено реєстр вимог кредиторів, який є невід'ємною частиною даної ухвали та визнано, що грошові вимоги кредиторів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укренергоприлад", м. Хмельницький складають загалом суму 4522973,97 грн.

Ухвалою суду від 28 вересня 2017 року продовжено термін ліквідаційної процедури у справі № 3/5025/69/12 про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укренергоприлад", м. Хмельницький до 16 листопада 2017р.

Арбітражний керуючий ліквідатор Ярош В. Ю. звернувся до суду із клопотанням (вх.№05-06/114/15 від 07.12.15р.) та (вх.№ 05-06/149/17 від 04.12.17року) про затвердження оплати послуг арбітражного керуючого Яроша В.Ю. як ліквідатора у розмірі 88000,00 грн.

Що стосується клопотання ліквідатора про стягнення оплати його послуг із кредиторів, господарським судом враховується, що згідно ч. 1 ст. 52 Закону, у разі, якщо громадянин-підприємець-боржник або керівні органи боржника-юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань.

В такому випадку провадження у справі про банкрутство здійснюється за спрощеною процедурою без публікації оголошення про порушення справи про банкрутство, без формування реєстру вимог кредиторів, без утворення комітету кредиторів та з переходом у підготовчому засіданні суду до ліквідаційної процедури, визначеної з особливостями, передбаченими ст. 52 вказаного Закону.

Відповідно до ч.ч. 10, 12, ст. 3-1 Закону, оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у зв'язку з виконанням ним своїх обов'язків здійснюються в порядку, встановленому цим Законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника.

Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за період від дня винесення господарським судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство і до дня першого засідання комітету кредиторів, на якому встановлюється розмір оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого, здійснюється кредитором або боржником, за заявою якого порушено справу, у максимальному розмірі, визначеному цією статтею.

Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної загробної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство.

Таким чином, системний аналіз наведених норм права дозволяє зробити висновок про обов'язок ініціюючого кредитора оплатити послуги арбітражного керуючого з моменту призначення її ліквідатором у даній справі.

В подальшому кредитори (комітет кредиторів) повинні прийняти рішення про утворення фонду для оплати послуг та покриття витрат арбітражного керуючого (ліквідатора) за відсутності активів боржника. За відсутності комітету кредиторів звіт арбітражного керуючого про оплату його послуг повинен затверджуватися в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури або в окремому судовому засіданні. При цьому суд зобов'язаний вирішити питання про затвердження витрат на оплату послуг ліквідатора та проведення ліквідаційної процедури у справі про банкрутство. Керуючись принципом пропорційності голосів кредиторів кількості їх грошових вимог відповідно до статті 16 Закону, суд вправі застосувати такий принцип до розподілу витрат між кредиторами, пов'язаних з проведенням спрощеної ліквідаційної процедури за відсутності коштів від реалізації майна боржника на проведення ліквідаційної процедури.

Як зазначалося вище, Постановою господарського суду Хмельницької області від 3.10.2012р. у справі № 3/5025/69/12 боржника - ТОВ "Укренергоприлад", м.Хмельницький було визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Іващука В.А.,

15.07.2015 року ухвалою суду призначено арбітражного керуючого Яроша Василя Юрійовича, (АДРЕСА_1) Свідоцтво Міністерства юстиції України про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 169 від 19 лютого 2013р., ліквідатором у справі № 3/5025/69/12 про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укренергоприлад", м. Хмельницький Хмельницької області.

При цьому, присутні в судових засіданнях повноважні представники ініціюючого кредитора та виявлених ліквідатором кредиторів безпосередньо в судових засіданнях не заперечували щодо продовження строку ліквідаційної процедури у даній справі.

Відповідно до протоколу комітету кредиторів від 29.11.17 року у справі визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укренергоприлад", м. Хмельницький, комітетом кредиторів затверджено оплату послуг арбітражному керуючому Ярошу В. Ю ліквідатору у розмірі 88000,00 грн. Дана сума підтверджується наявним в матеріалах справи розрахунком послуг арбітражного керуючого.

Враховуючи вище викладене, господарський суд приходить до висновку про задоволення клопотань (вх.№05-06/114/15 від 07.12.15р.) та (вх.№ 05-06/149/17 від 04.12.17 року) про затвердження оплати послуг арбітражного керуючого Яроша В.Ю. як ліквідатора у розмірі 88000,00 грн. за період із 15.07.15 року по 30.11.17 року. та необхідність пропорційного покладення на кредиторів у даній справі про банкрутство витрат по оплаті послуг ліквідатора з урахуванням принципу пропорційності заявлених ними та визнаних ліквідатором грошових вимог.

Аналогічну позицію послідовно відображено у постановах Вищого господарського суду України, зокрема у справі № 21/7б від 21 вересня 2010р. та Рівненського апеляційного господарського № 13/17/71-Б від 1 вересня 2011р. тощо.

Таким чином, вислухавши прибулих до суду повноважних представників учасників судового процесу, дослідивши наявні в матеріалах справи докази та надані в ході судового розгляду пояснення повноважних представників сторін і викликаних осіб, оцінюючи їх у сукупності суд, керуючись п.п. 10, 12 ст. 3-1, ч. 6 ст. 31, ч. 1 ст. 32, п. 6 ст. 40, ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.1992р. №2343-ХІІ (в редакції Закону чинній до 19.01.2013р.), ст.39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", ст.ст. 22, 33-35, 65, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -

У Х В А Л И В :

Клопотання арбітражного керуючого Яроша В. Ю (вх.№05-06/114/15 від 07.12.15р.) та (вх.№ 05-06/149/17 від 04.12.17) про затвердження оплати послуг арбітражного керуючого Яроша В.Ю. як ліквідатора у справі 3/50205/69/12 у розмірі 88000,00 грн. задовольнити.

Стягнути з Державної податкової інспекції у м.Хмельницькому Головного управління ДФС у Хмельницькій області м.Хмельницький, вул..Героїв Майдану 12, (код 39564228) на користь арбітражного керуючого Яроша Василя Юрійовича, (АДРЕСА_1) Свідоцтво Міністерства юстиції України про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 169 від 19 лютого 2013р. 60 350,73 грн. (шістдесят тисяч триста п'ятдесят гривень, сімдесят три копійки ) витрат на оплату послуг ліквідатора у справі № 3/5025/69/12.

Видати наказ.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „УкрЕЛКОМ" м.Хмельницький, вул..Пілотська 77б., (код ЄДРПОУ 32679931) на користь арбітражного керуючого Яроша Василя Юрійовича, (АДРЕСА_1) Свідоцтво Міністерства юстиції України про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 169 від 19 лютого 2013р. 27649,27 грн. (двадцять сім тисяч шістсот сорок десять гривень, двадцять сім копійок) витрат на оплату послуг ліквідатора у справі № 3/5025/69/12.

Видати наказ.

Примірники даної ухвали надіслати кредиторам і арбітражному керуючому Ярошу В. Ю.

Суддя Грамчук І.В.

Віддруковано 6 примірників: 1 - в справі, 2 - заявнику (м. Хмельницький, вул.Пілотська,77 Б), 3 - боржнику ( м. Хмельницький, вул.Пілотська,77Б), 4 - ДПІ у м.Хмельницькому (м.Хмельницький вул.Театральна,12), 5 - реєстраційній службі Хмельницького міського управління юстиції (вул. Соборна, 16, м. Хмельницький, Хмельницька обл., 29000) 6- арбітражного керуючого Яроша Василя Юрійовича, (АДРЕСА_1)

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення14.12.2017
Оприлюднено22.12.2017
Номер документу71076368
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/5025/69/12

Ухвала від 14.12.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 14.12.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 14.12.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 04.12.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 15.11.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 28.09.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 19.09.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 12.09.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 31.05.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 22.05.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні