10.2.4
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником
20 грудня 2017 року СєвєродонецькСправа № 2а/1270/4505/2012
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Секірська А.Г., розглянувши в порядку письмового провадження заяву управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі № 2а/1270/4505/2012 за позовом управління Пенсійного фонду України в місті Лисичанську Луганської області до Приватного підприємства Автотранспортне підприємство Автоал'янс про стягнення заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 01.05.2012 в сумі 27088,53 грн,
ВСТАНОВИВ:
11 грудня 2017 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі № 2а/1270/4505/2012 за позовом управління Пенсійного фонду України в місті Лисичанську Луганської області до Приватного підприємства Автотранспортне підприємство Автоал'янс про стягнення заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 01.05.2012 в сумі 27088,53 грн, в обґрунтування якої зазначено таке.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 13.07.2012 позовні вимоги управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області до Приватного підприємства Автотранспортне підприємство Автоал'янс про стягнення заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 01.05.2012 в сумі 27088,53 грн задоволено повністю. 31.07.2012 у справі стягувачем отримано виконавчий лист. Постановою державного виконавця від 13.08.2012 ВП № 33926743 відкрито виконавче провадження
11.08.2013 набрав чинності Закон України від 04.07.2013 № 406-VII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи (далі - Закон № 406-VII), яким було врегульоване питання щодо передачі функцій адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до Міністерства доходів і зборів України. УПФУ в м. Лисичанську було передано заборгованість платників єдиного внеску до Головного управління ДФС у Луганській області. Таким чином, в спірних відносинах стягувачем повинно бути Головне управління ДФС у Луганській області.
Представник заявника в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду заяви повідомлявся належним чином, у заяві про заміну сторони виконавчого провадження просив проводити судове засідання без його участі (арк. спр. 34).
Боржник в судове засідання не прибув, судом вживалися заходи щодо належного повідомлення боржника про дату, час та місце слухання заяви.
Луганський окружний адміністративний суд на офіційному веб-порталі Судова влада України розміщує список осіб, яким неможливо направити судові рішення, повідомлення про виклик в судове засідання. Списки оновлюються щотижня. Також, повідомляється, що повний текст судових рішень можна знайти в Єдиному державному реєстрі судових рішень (http://www.reyestr.court.gov.ua/), а списки справ, призначених до розгляду, на офіційному веб-сайті Луганського окружного адміністративного суду у відповідному розділі (арк.спр.51).
Представник Головного управління ДФС у Луганській області в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином (арк.спр. 50).
15 грудня 2017 року набрав чинності Закон України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів , яким Кодекс адміністративного судочинства України (далі - КАС України) викладено в новій редакції.
Відповідно до підпункту 10 пункту 1 розділу VII Перехідні положення КАС України справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Частиною третьою статті 3 КАС України закріплено, що провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Відповідно до частини дев'ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи положення статті 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження за наявними матеріалами у справі.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження, дослідивши матеріали справи, суд встановив таке.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 13.07.2012 позовні вимоги управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області до Приватного підприємства Автотранспортне підприємство Автоал'янс про стягнення заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 01.05.2012 в сумі 27088,53 грн задоволено повністю (арк. спр. 19-21).
Згідно даних КП ДСС виконавчий лист видано стягувачу 31.07.2012 (арк. спр. 35).
13.08.2012 головним державним виконавцем відділу державної виконавчої служби Лисичанського міського управління юстиції відкрито виконавче провадження № 33926743 з примусового виконання виконавчого листа № 2а/1270/4505/2012, виданого Луганським окружним адміністративним судом 13.08.2012 (арк. спр. 38).
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 № 988 реорганізовано, зокрема, управління Пенсійного фонду України в Троїцькому районі Луганської області у Білокуракинське об'єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області шляхом злиття окремих органів Пенсійного фонду України.
Згідно з частиною першою статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074, який визначає механізм здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - органи виконавчої влади) та їх територіальних органів, орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади. Орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
Згідно з пунктом 6 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074, права та обов'язки органів виконавчої влади переходять:
у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття;
у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади;
у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу;
у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади;
у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.
Відповідно до акта приймання-передачі від 01.10.2013 Пенсійний фонд України передає Міністерству доходів і зборів України сальдо розрахунків платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, сальдо авансових платежів/переплат, інформацію з карток особливих рахунків платників, які приймають добровільну участь у загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні.
11 серпня 2013 року набрав чинності Закон України від 04 липня 2013 року № 406-VІІ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи (далі - Закон № 406), яким було врегульоване питання щодо передачі функцій адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до Міністерства доходів і зборів України.
Пунктом 3 розділу ІІ Закону № 406 встановлено, що процедури адміністрування, які здійснюють органи доходів і зборів, встановлені цим Законом, поширюються на періоди до набрання чинності цим Законом.
Законом № 406 внесено зміни в ряд нормативно-правових актів, зокрема і в Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі за текстом - Закон № 2464).
Відповідно до положень частини другої статті 12 Закону № 2464 (з урахуванням змін, внесених Законом № 406) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, відповідно до покладених на нього завдань: забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 160 Про утворення Державної фіскальної служби утворено Державну фіскальну службу як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України, реорганізувавши Міністерство доходів і зборів шляхом перетворення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року № 311 Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 1 та реорганізовано територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 2.
З системного аналізу норм Закону № 406 та Закону № 2464, у взаємозв'язку з постановами Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 160 Про утворення Державної фіскальної служби та від 06 серпня 2014 року № 311 Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України , слідує, що станом на теперішній час функції з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування належать Державній фіскальній службі України та її територіальним органам, як правонаступникам реорганізованого шляхом перетворення Міністерства доходів і зборів та його територіальних органів.
Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні , який набрав чинності 01 січня 2017 року, внесені зміни до Податкового кодексу України. Зокрема, зазначеним Законом внесені зміни до статті 19-1, доповнено кодекс статтями 19-2 і 19-3, пункт 41.1 статті 41 викладено в новій редакції.
Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 Податкового кодексу України).
Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Державні податкові інспекції згідно зі статтею 19-3 Податкового кодексу України здійснюють сервісне обслуговування платників податків; здійснюють реєстрацію та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням; формують та ведуть Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; виконують інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законом.
Таким чином, до функцій Головного управління ДФС у Луганській області відповідно до внесених Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» змін до Податкового кодексу України входить функція з погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Отже, з 01 січня 2017 року відповідно до внесених Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні змін до Податкового кодексу України функція з погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів здійснюється органами Державної фіскальної служби України обласного рівня та вище і у спірних правовідносинах належним стягувачем повинне бути Головне управління ДФС у Луганській області.
Відповідно до частини першої статті 379 КАС України У разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Частиною п'ятою статті 15 Закону України Про виконавче провадження встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
З огляду на вищевикладене суд вважає за необхідне здійснити заміну сторони виконавчого провадження - стягувача, з управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області на Головне управління ДФС у Луганській області.
Керуючись статтями 241, 248, 379, Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі № 2а/1270/4505/2012 за позовом управління Пенсійного фонду України в місті Лисичанську Луганської області до Приватного підприємства Автотранспортне підприємство Автоал'янс про стягнення заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 01.05.2012 в сумі 27088,53 грн задовольнити.
Замінити сторону в виконавчому провадженні ВП № 33926743 з примусового виконання виконавчого листа № 2а/1270/4505/2012, виданого Луганським окружним адміністративним судом 31.07.2013, а саме: стягувача - управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області, на Головне управління ДФС у Луганській області (код ЄДРПОУ 39591445, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, будинок 72).
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
СуддяОСОБА_1
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2017 |
Оприлюднено | 21.12.2017 |
Номер документу | 71079087 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.Г. Секірська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні