Постанова
від 28.07.2017 по справі 760/10219/17
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3-4591/17

у справі №760/10219/17

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 липня 2017 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Лазаренко В.В., за участю представників органу доходу і зборів Глущенко Н.В., Панькіна Д.В. та Кептене Д.А.,

розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_4, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за ч. 1 ст. 483 МК України,

В С Т А Н О В И В :

До суду надійшли зазначені матеріали.

Згідно протоколу про порушення митних правил від 23.05.2017 №0402/10000/17 вбачається, що 07.05.2015 в зоні діяльності Волинської митниці ДФС

(п/п Ягодин-Дорогуськ м/п Ягодин ) з території Республіки Польща через митний кордон України автомобілем р.н.з. НОМЕР_2/НОМЕР_3 адресу ТОВ "ДАН ПРОДАКТ" (код ЄДРПОУ 39312038, м. Київ, вул. Ярославів Вал/ Івана Франка, буд. 11/1) переміщено товари меблі, фурнітура, світильники, арматура кріплення, друкована продукція, радіатори тощо в асортименті згідно інвойсу № FV/2015/05/5/T , загальною вагою брутто - 5337,706 кг, 320 місць.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 07.05.2015 № 100000000/2015/821881 на підставі документів: CMR № 243559, TIR Carnet № SX.76383975 та інвойсу від 06.05.2015 № FV/2015/05/5/T із зазначенням вартості товару - 11583,74 дол. США.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари, а саме: меблі, фурнітура, світильники, арматура кріплення, друкована продукція, радіатори тощо в асортименті згідно інвойсу № FV/2015/05/5/T були заявлені декларантом ТОВ "ДАН ПРОДАКТ" гр. ОСОБА_4 на митному посту Західний за електронною митною декларацією ЕМД № 100250001/2015/005220 від 12.05.2015, оформлені та випущені у вільний обіг.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 12.01.2015 № 2001-2015, укладений між компанією Andalusia Sp. z.o.o. (ul. Solec 81 B, lok.A-51, 00-382 Warszawa) та ТОВ "ДАН ПРОДАКТ" (код ЄДРПОУ 39312038) підписаний в особі керівника гр. ОСОБА_4, CMR № 243559, TIR Carnet № SX.76383975, інвойс від 07.05.2015 № FV/2015/05/5/T та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації.

Відповідно до інвойсу від 07.05.2015 № FV/2015/05/5/T, виставленого компанією Andalusia Sp. z.o.o.. до ТОВ "ДАН ПРОДАКТ" (код ЄДРПОУ 39312038, м. Київ, вул. Ярославів Вал/ Івана Франка, буд. 11/1), загальна вартість переміщених через митний кордон України товарів складає - 11583,74 дол. США. Продавцем товарів, згідно інвойсу, є компанія Andalusia Sp. z.o.o. (ul. Solec 81 B, lok.A-51, 00-382 Warszawa).

З метою з'ясування всіх обставин поставок товарів одержувачем яких виступало ТОВ "ДАН ПРОДАКТ" та з ціллю перевірки законності ввезення на митну територію України із Республіки Польщі цих товарів, ініційовано відповідний запит до митних органів Республіки Польщі.

Листом Державної фіскальної служби України до митниці надіслано відповідь митних органів Республіки Польщі.

Митними органами Республіки Польща надано копію витягу із польської електронної системи NCTS (загально-європейська система контролю за транзитними переміщеннями товарів із території ЄС) за книжкою МДП № SX.76383975. Загальні відомості у отриманому витязі щодо одержувача, номеру вантажного автомобіля, ваги брутто товарів відповідають даним, зазначеним в документах, поданим ТОВ ДАН ПРОДАКТ для здійснення митного оформлення товарів за митною декларацією № 100250001/2015/005220.

При цьому, в копії витягу із польської електронної системи NCTS (загально-європейська система контролю за транзитними переміщеннями із території ЄС) за книжкою МДП № SX.76383975, наявні посилання на митні декларації, на підставі яких здійснено митне оформлення товарів в країнах першого експорту, а саме: 15PL302040E0025503, 15NL0A6A6P2AFA9399, 15DE965115910586E3, 15DE875615561345E7, 15DE860116657973E0, 15DE800316283237E3, 15DE800315961448E1, 15DE558015731569E8.

З метою з'ясування всіх обставин вказаних поставок, виявлення можливих фактів незаконного переміщення товарів через митний кордон України направлено запит до митних органів країн першого експорту вищевказаних товарів, в тому числі й Королівства Нідерландів.

Листом Державної фіскальної служби України від 19.04.2017 № 9851/7/99-99-20-02-01-17 до митниці надіслано відповідь митних органів Королівства Нідерландів.

Митними органами Королівства Нідерландів підтверджено експорт товарів із території Королівства Нідерландів та надіслано копії наступних документів, а саме: експортної митної декларації форми EX А № 15NL0A6A6P2AFA9399, інвойсу № 20152104 (на підставі якого складена декларація), що стосуються експорту товарів із територій Королівства Нідерландів, які згідно системи NCTS (загально європейська система контролю за транзитними переміщеннями) були вивезені за межі Європейського співтовариства за книжкою МДП № SX.76383975.

Згідно з даними, зазначеними в отриманій копії експортної декларації MRN форми EX А № 15NL0A6A6P2AFA9399 із території Королівства Нідерландів в Україну компанією Forest Group Nederlands B.V. відправлено товар алюмінієвий профіль для навісних систем із аксесуарами загальною кількістю - 1 місце, вагою брутто - 665 кг. При цьому, згідно даних зазначених в гр.22 валюта та фактурна вартість , вказаної митної декларації, зазначено фактурну вартість даного товару, яка становить -12380,38 євро.

Згідно з даними, зазначеними в отриманій копії інвойсу № 20152104 компанією Forest Group Nederlands B.V. (Нідерланди) продано в Україну підприємству Юміс (Київ) товар алюмінієвий профіль для навісних систем із аксесуарами загальною вагою брутто - 665 кг за вартістю - 12380,38 євро.

Згідно з даними зазначеними в отриманих копіях експортних декларації MRN EX А № 15NL0A6A6P2AFA9399, інвойсу № 20152104 фактурна вартість експортованого із території Королівства Нідерландів в Україну товару алюмінієвий профіль для навісних систем із аксесуарами , в кількості - 1 місце, вагою брутто -665 кг., становить - 12380,38 євро.

Вказаний товар відповідає частині товарів, а саме товарам №2, 11, 13, 15, 17, 18, 19, із загальної кількості переміщених через митний кордон України в автомобілі д/н CE3066BB/CE3186XT, та які були оформленні за митною декларацією від 12.05.2016 № 100250001/2015/ 005220.

При цьому, не відповідає вартість вказаного товару, яка згідно інвойсу № FV/2015/05/5/T становить - 1425,85 дол. США, а згідно із даними в отриманих митних деклараціях MRN форми EX А № 15NL0A6A6P2AFA9399, інвойсу № 20152104 фактурна вартість експортованого із території Королівства Нідерландів в Україну товарів алюмінієвий профіль для навісних систем із аксесуарами , в кількості - 1 місце, вагою брутто - 665 кг., в країні першого експорту Королівстві Нідерланди становила - 12380,38 євро, що значно вище за вартість вказаного товару, яка зазначена в документах поданих для митного оформлення ТОВ "ДАН ПРОДАКТ" в Україні.

Таким чином, переміщений товар алюмінієвий профіль для навісних систем із аксесуарами , в кількості - 1 місце, вагою брутто - 665 кг, загальною вартістю - 12380,38 євро (зазначено в експортній декларації MRN форми EX А № 15NL0A6A6P2AFA9399, інвойсу № 20152104), що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (07.05.2015) складає - 292321,08 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів та одержувача.

ОСОБА_4 на дату та час переміщення через митний кордон України та митного оформлення вищевказаного товару перебував на посаді керівника підприємства, відповідав за фінансово-господарську діяльність підприємства і був зобов'язаний надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

У зв'язку з цим орган доходів і зборів вважає, що в діях громадянина України ОСОБА_4 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

Представник органу доходу і зборів в судовому засіданні підтримав позицію Київської регіональної митниці Міндоходів та просив притягнути гр. ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що проведеним досудовим провадженням у справі про порушення митних правил зібрано достатньо доказів на підтвердження факту вчинення адміністративного правопорушення та винуватості особи, що притягується до адміністративної відповідальності у його вчиненні.

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, не з'явилася, будучи належним чином повідомленою про день, час та місце судового засідання.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у її відсутності.

Заслухавши пояснення учасників провадження в справі, дослідивши та оцінивши письмові докази, суддя приходить до наступного висновку.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Таким чином, враховуючи вищезазначене, оцінивши наявні у справі докази за правилами ст. 252 КУпАП, суддя вважає, що орган доходів і зборів дійшов до обґрунтованого висновку про наявність в діях ОСОБА_4 порушення митних правил та вірно кваліфікував його за ч. 1 ст. 483 МК України, оскільки останній вчинив дії, які полягають у переміщені через митний кордон України товару з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості та одержувача.

Винність гр. ОСОБА_4 у вчиненні вказаного правопорушення повністю підтверджується зібраними по справі та дослідженими письмовим доказами, зокрема, даними протоколу про порушення митних правил, електронної митної декларації № 100250001/2015/005220 від 12.05.2015 року, копією інвойсу від 06.05.2015 №FV/2015/05/5/Т, копією контракту від 12.01.2015 № 2001-2015, відповідями митних органів Нідерландів та митної адміністрації Республіки Польща, іншими матеріалами справи у їх сукупності.

Вказані докази здобуті у визначеному законом порядку, відповідно до положень МК України, КУпАП.

У відповідності до ст. 459 МК України, суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України, посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

Згідно санкції ч. 1 ст. 483 МК України, вчинення правопорушення передбаченого диспозицією даної норми, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Згідно поп. 14 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8, якщо особу визнано винною у вчиненні правопорушення, але зазначені товари чи транспортні засоби відсутні, суддя вправі вирішити у постанові питання про стягнення їхньої вартості.

Як видно з матеріалів справи, вартість предметів правопорушення становить 292 321, 08 грн., безпосередні предмети правопорушення не вилучались.

З огляду на викладене, враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, суддя вважає за необхідне притягнути ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності та накласти на нього адміністративне стягнення в межах санкції ч. 1 ст. 483 МК України у виді штрафу в розмірі 292 321, 08 грн. та стягнення з нього на користь держави вартості безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 292 321, 08 грн..

Керуючись ст. 467, 483, 486, 489, 495, 522, 527, 531 МК України, ст.ст. 40-1, 251, 252, 280, 283, 287, 294 КУпАП України, суддя

П О С Т А Н О В И В :

Притягнути ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України та піддати адміністративному стягненню у виді штрафу в розмірі 292 321, 08 грн..

Роз'яснити, що штраф підлягає сплаті за наступними реквізитами: отримувач - УДКСУ у Солом'янському районі; код ЄДРПОУ - 38050812; МФО 820019; банк отримувача - ГУ ДКСУ у м. Києві; р/р 31113106705010; призначення платежу - *; 121; 38716451; 21081100; 01; с.106; код 095 від (ПІП платника), згідно ст. 483 МКУ та постанови суду від ___.___.20___№___.

Стягнути з ОСОБА_4 на користь держави вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 292 321, 08 грн..

Стягнути з ОСОБА_4 судовий збір у розмірі 320 грн. 00 коп., який необхідно сплатити за наступними банківськими реквізитами - отримувач коштів: УДК СУ у Солом'янському районі м. Києва; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) : 38 050 812; Рахунок отримувача: 312 122 067 000 10; Банк отримувача: ГУ ДК СУ м. Києві; Код банку отримувача (МФО) : 82 00 19; Код класифікації доходів бюджету: 220 300 01; Призначення платежу: судовий збір; Код суду: 050.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через районний суд протягом 10 діб з дня її проголошення.

Постанова пред'являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.07.2017
Оприлюднено21.12.2017
Номер документу71116598
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/10219/17

Постанова від 05.07.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

Постанова від 21.01.2019

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Слива Юрій Михайлович

Постанова від 21.12.2018

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Габрієль Віктор Олександрович

Постанова від 14.05.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

Постанова від 14.05.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

Постанова від 28.07.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

Постанова від 28.07.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні