Рішення
від 21.12.2017 по справі 821/1876/17
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 грудня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/1876/17 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Варняка С.О., розглянувши у позовному спрощеному письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області до Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Херсонській області про стягнення капіталізованих коштів,

встановив:

05.12.2017 року Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області звернулося до суду з позовною заявою до Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Херсонській області про стягнення капіталізованих коштів.

Позивач посилається на те, що відповідно до запису у державному реєстрі підприємств, установ і організацій Управління охорони використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Херсонській області (далі - Херсонрибохорона) перебуває у процесі припинення в результаті ліквідації. 12.09.2017 р. подано до Херсонрибоохорони кредиторську заяву про визнання вимог по капіталізації платежів на суму 842104,41 грн. У добровільному порядку відповідач капіталізовані платежі не сплатив.

Позивач просить стягнути з Управління охорони використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Херсонській області на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області капіталізовані платежі у сумі 842104,41 грн.

Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 06.12.2017 року відкрито провадження та закінчено підготовче провадження. Справу призначено до судового розгляду на 21.12.2017 року о 09:00годині.

Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач явку свого представника в судове засідання не забезпечив, надав до суду заяву про відкладення розгляду справи у зв'язку з неможливістю участі у засіданні, оскільки співпадає розгляд справи у Херсонському міському суді Херсонської області.

Крім того, відповідачем не надано відзиву на позовну заяву.

Відповідно до ч. 1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Суд не бере до уваги клопотання відповідача про відкладення розгляду справи, оскільки причини неявки повинні були поважними та документально підтвердженими.

Згідно з приписами ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За таких обставин суд вважає за можливе розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив.

Управління охорони використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Херсонській області зареєстроване платником страхових внесків та перебуває на обліку у Херсонському відділені Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області.

18.06.2008 року з працівником Головного державного управління охорони, використання і відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства у Херсонській області ОСОБА_1 стався нещасний випадок.

Факт нещасного випадку зафіксований в акті № 2 про нещасний випадок на підприємстві, пов'язаний з виробництвом, затверджений начальником територіального управління Держгірпромнагляду по Херсонській області ОСОБА_2 04.07.2008 року.

Відповідно до постанови ВВД ФСНВ в Олешківському районі від 30.03.2017 року № 2120/20082/20082/66 потерпілий ОСОБА_1 перебуває на обліку з 09 лютого 2009 р., має зареєстрований страховий випадок трудове каліцтво, що сталось 18 червня 2008 р. За висновком МСЕК від 24 лютого 2010 р. серія 218АЗ № 099187 потерпілому встановлена стійка втрата професійної працездатності 40 % та 3 група інвалідності, безстроково., розмір пенсії по інвалідності станом на 01 березня 2017 р. 150,00 грн. Постановлено призначити потерпілому ОСОБА_1 номер справи 20082, номер випадку 20082, перераховану щомісячну грошову суму (вид виплати 410, КЕКВ 2730.03 ) в розмірі 1496.18 грн. Виплати провадити з 01 березня 2017 р. безстроково.

Відповідно до постанови ВВД ФСНВ в Олешківському районі від 17.07.2017 року № 2120/20082/69 "Про індексацію щомісячної страхової виплати" постановлено призначити потерпілому ОСОБА_1 номер справи 20082 розраховану суму індексації щомісячної страхової виплати (з урахуванням виплат на необхідний догляд за ним) за липень 2017 р., в розмірі 0,00 грн., розраховану суму фіксованої індексації за липень 2017 р., в розмірі 379,81 грн.

Відповідно до розрахунку потреби в капіталізації коштів ПАТ "Херсондержрибохорона" для розрахунку з потерпілими на виробництві станом на 07.09.2017 року становить 842104,41 грн.

12.09.2017 року голові ліквідаційної комісії Управління охорони використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Херсонській області направлено кредиторську заяву про визнання вимог по капіталізації платежів на суму 842104,41 грн.

Вирішуючи спір, суд виходить з такого.

Спірні правовідносини регулюються положеннями Цивільного кодексу України, Закону України № 1105-ХІV та Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 за № 765 (далі - Порядок № 765).

Відповідно до ст. 21 Закону України № 1105-ХІV, у разі настання страхового випадку Фонд соціального страхування від нещасних випадків зобов'язаний у встановленому законодавством порядку своєчасно та в повному обсязі відшкодовувати шкоду, заподіяну працівникові внаслідок ушкодження його здоров'я або в разі його смерті, виплачуючи йому або особам, які перебували на його утриманні, серед іншого, пенсію по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 112 Цивільного кодексу України, у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів задовольняються у першу чергу щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом.

Частиною 2 ст. 1205 Цивільного кодексу України встановлено, що у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним ст. 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.

Правову основу, економічний механізм та організаційну структуру загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які призвели до втрати працездатності або загибелі застрахованих на виробництві, визначено Законом України № 1105-ХІV.

Основними принципами страхування від нещасного випадку, зокрема, є: своєчасне та повне відшкодування шкоди страховиком; обов'язковість страхування від нещасного випадку осіб, які працюють на умовах трудового договору (контракту) та інших підставах, передбачених законодавством про працю, а також добровільність такого страхування для осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 45 Закону України № 1105-ХІV, роботодавець як страхувальник зобов'язаний своєчасно та повністю нараховувати і сплачувати в установленому порядку страхові внески до Фонду.

За змістом ст. 46 Закону України № 1105-ХІV, фінансування Фонду здійснюється за рахунок, зокрема, внесків роботодавців та капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, наведеними нормами Цивільного кодексу України та Закону України № 1105-ХІV передбачено обов'язок страхувальника проводити капіталізацію для продовження страхових виплат особам, потерпілим на підприємстві, протягом їх життя. Капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів, коли страхувальник припинить свою діяльність та не буде сплачувати страхові внески, при цьому, визначено обов'язок страхувальника проводити капіталізацію страхових виплат у всіх випадках ліквідації (не лише у випадку ліквідації підприємства - банкрута, але й за інших підстав, передбачених законодавством), із застосуванням порядку, який передбачений постановою Кабінету Міністрів України "Про реалізацію статей 45 і 92 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 06.05.2000 № 765.

Відповідно до абзацу другого п. 1 Порядку № 765, капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.

За змістом п. 3 Порядку № 765, капіталізація платежів розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.

Отже, згідно наявного у матеріалах справи розрахунку, загальна потреба в капіталізації коштів для розрахунку з потерпілим складає 842104,41 грн.

Відповідно до п. 4 ст. 34 Закону України № 1105-ХІV, Фонд соціального страхування від нещасних випадків фінансує витрати на медичну та соціальну допомогу, в тому числі на додаткове харчування, придбання ліків, спеціальний медичний, постійний сторонній догляд, побутове обслуговування, протезування, санаторно-курортне лікування, придбання спеціальних засобів пересування тощо, якщо потребу в них визначено висновками МСЕК. Відділенням Фонду було надано копії довідок МСЕК потерпілого, який отримав виробничу травму, працюючи у відповідача.

Щомісячні страхові виплати щодо кожного потерпілого розраховуються відповідно до Тимчасових рекомендацій щодо порядку розрахунку та сплати капіталізованих платежів до Фонду соціального страхування від нещасних випадків та професійних захворювань України за наступною формулою: ПКПРПвш(грн.) = РЩВвш (грн.) х 12 місяців х СОТЖ (років), де:

ПКПРПвш - потреба в капіталізації платежів для розрахунку з потерпілим по відшкодуванню шкоди;

РЩВвш - розмір щомісячної виплати по відшкодуванню шкоди;

СОТЖ - середня очікувана тривалість життя, яка визначається за таблицею смертності та середньої очікуваної тривалості життя Держкомстату.

Отже, враховуючи викладене, суд вважає правомірним проведення капіталізації платежів для продовження страхових виплат ОСОБА_1, який отримав виробничу травму, працюючи у відповідача. Відповідачем не надано до суду розрахунку, який би свідчив про неправомірність проведення позивачем капіталізації платежів потерпілого у розмірі 842104,41 грн.

Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди, зокрема, перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дій).

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтями 9, 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на зазначене, враховуючи, що позивач належними доказами підтвердив правомірність своїх вимог, відповідачем не сплачено суму капіталізованих платежів, суд вважає, що позовні вимоги слід задовольнити.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 10, 14, 72, 77, 90, 241-246 КАС України, суд

вирішив :

Позовні вимоги задовольнити.

Стягнути з Управління охорони використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Херсонській області ( ЄДРПОУ 35028260, вул. М.Фортус, 89, м. Херсон, 73016 ) на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області ( ЄДРПОУ 41313410, вул. Рєпіна,1, м. Херсон, 73034) капіталізовані платежі у сумі 842104 (вісімсот сорок дві тисячі сто чотири) гривні 41 коп.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомукаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Варняк С.О.

кат. 10.2.1

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2017
Оприлюднено22.12.2017
Номер документу71147393
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1876/17

Ухвала від 14.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 16.02.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Рішення від 21.12.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 06.12.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні