ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
27 листопада 2017 року справа № 804/2882/17
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Чабаненко С.В.
суддів: Прокопчук Т.С. Шлай А.В.
розглянувши у порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Асоціація дитячого харчування» на ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 липня 2017 року по справі №804/2882/17 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Асоціація дитячого харчування» до державного підприємства «Прозорро», управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації про визнання протиправними дій, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,–
ВСТАНОВИВ:
У травні 2017 року товариство з обмеженою відповідальністю «Асоціація дитячого харчування» звернулося у Дніпропетровський окружний адміністративний суд з позовом до державного підприємства «Прозорро», управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації про визнання протиправними дії державного підприємства «ПРОЗОРРО» щодо не опублікування через електронну систему закупівель, інформаційно-телекомунікаційної систему «Prozorro», електронної скарги позивача на рішення управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації - протоколу №180 від 19 квітня 2017 року розгляду тендерних пропозицій в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»; скасування рішення управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації - протокол №180 від 19 квітня 2017 року розгляду тендерних пропозицій про відхилення тендерної пропозиції учасника з найбільш економічно вигідною пропозицією – товариства з обмеженою відповідальністю «Асоціація дитячого харчування», код ЄДРПОУ 30394678 - 759450,00 грн.; зобов'язання управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації визнати переможцем закупівлі UA-2017-03-24-000528-а (Відкриті торги), що проводив Замовник - управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації, предмет закупівлі - Фруктові та овочеві соки (соки фруктові в асортименті для дитячого харчування дітей до 3-х років), Ідентифікатор (лота): безлотова закупівля на суму 759450,00 грн.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 липня 2017 року провадження у справі закрито.
Не погодившись з ухвалою суду першої інстанції, товариство з обмеженою відповідальністю «Асоціація дитячого харчування» звернулося з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом норм процесуального права, просить скасувати оскаржувану ухвалу та направити справу до суду першої інстанції для продовження розгляду.
У письмових запереченнях представник державного підприємства «Прозорро» просить апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Асоціація дитячого харчування» залишити без задоволення, ухвалу без змін.
Перевіривши законність та обґрунтованість ухвали суду, дослідивши матеріали справи в межах доводів апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а ухвала суду – скасуванню з наступних підстав.
Закриваючи провадження у справі, суд першої інстанції виходив з того, що даний спір необхідно розглядати в порядку господарського судочинства, оскільки позивачем фактично оскаржуються процедура проведення конкурсних торгів.
Суд апеляційної інстанції не погоджується з такими висновками суду першої інстанції виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Згідно з підпунктом 9 пункту 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники - органи державної влади, органи місцевого самоврядування та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об'єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем оскаржуються дії державного підприємства «ПРОЗОРРО» щодо не опублікування через електронну систему закупівель електронної скарги позивача на рішення управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації; скасування рішення управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації - протокол №180 від 19 квітня 2017 року розгляду тендерних пропозицій про відхилення тендерної пропозиції учасника з найбільш економічно вигідною пропозицією – товариства з обмеженою відповідальністю «Асоціація дитячого харчування» та зобов'язання управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації визнати переможцем закупівлі UA-2017-03-24-000528-а (Відкриті торги).
Судом апеляційної інстанції установлено, що замовником закупівлі товарів виступає відповідач у даній справі - управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації, який є державним органом та, відповідно до Положення про управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації, затвердженого розпорядженням Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації від 23 грудня 2010 року №12 (в редакції від 05 жовтня 2016 року №568) забезпечує реалізацію державної політики у сфері освіти в Деснянському районі міста Києва, тобто вступає в адміністративні відносини та інші відносини управління у межах своєї компетенції.
Отже, в даному випадку управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації, є суб'єктом владних повноважень у розумінні пункту 7 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України.
З огляду на вказане, до цих спірних відносин не має підстав застосовувати приписи статті 12 Господарського процесуального кодексу України та поширювати на такий спір юрисдикцію господарських судів.
Крім того, закриваючи провадження у справі, судом першої інстанції не надано оцінки вимогам позивача про визнання протиправними дії державного підприємства «ПРОЗОРРО» щодо не опублікування через електронну систему закупівель, інформаційно-телекомунікаційної систему «Prozorro», електронної скарги позивача на рішення управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації - протоколу №180 від 19 квітня 2017 року розгляду тендерних пропозицій в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Разом з тим, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити, що відповідно до пункту 6 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» електронна система закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, що забезпечує проведення процедур закупівель, створення, розміщення, оприлюднення та обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.
Відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18 березня 2016 року №473 «Про визначення веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель у складі електронної системи закупівель та забезпечення його функціонування» веб-порталом Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель є інформаційно-телекомунікаційна система «Prozorro» за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua. Відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу визначено Державне підприємство «Прозорро».
Постановою Кабінету міністрів України від 24 лютого 2016 року №166 затверджено Порядок функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, згідно з абзацом 2 пункту 2 якого визначено, що адміністратор електронної системи закупівель – це юридична особа, визначена Мінекономрозвитку (далі - Уповноважений орган) відповідальною за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель.
Таким чином, Мінекономрозвиток, як Уповноважений орган визначив Державне підприємство «Прозорро» відповідальним з функціонування та наповнення веб-порталу електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, а відтак делегував повноваження щодо адміністрування електронної системи закупівель.
Відповідно до пунктів 1, 4 частини 1 статті 204 Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування ухвали суду, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі, і направлення справи для продовження розгляду до суду першої інстанції є неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання.
Колегія суддів зауважує, що під час вирішення питання щодо наявності підстав для закриття провадження у справі судом не перевірено чи є ДП "ПРОЗОРРО" особою, якій делеговано владні управлінські функції у даних правовідносинах та чи віднесено даний спір до справ, передбачених п.3 ч.1 ст. 12 ГПК України.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов помилкового висновку щодо відмови у відкриті провадження у справі, у зв'язку з тим, що її не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, а тому апеляційна скарга підлягає задоволенню, ухвала суду скасуванню з направленням справи до суду першої інстанції для продовження розгляду.
Керуючись статтями 197, 199, 204, 205, 206, 212 Кодексу адміністративного судочинства України, –
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Асоціація дитячого харчування» – задовольнити.
Ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 липня 2017 року по справі №804/2882/17 – скасувати, справу направити до суду першої інстанції для продовження розгляду.
Ухвала набирає законної сили з моменту постановлення та оскарженню не підлягає, оскільки не перешкоджає подальшому провадженню у справі.
Головуючий: С.В. Чабаненко
Суддя: Т.С. Прокопчук
Суддя: А.В. Шлай
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2017 |
Оприлюднено | 27.12.2017 |
Номер документу | 71148035 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні