Постанова
від 18.12.2017 по справі 819/549/17
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2017 рокуЛьвів№ 876/11184/17

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Пліша М.А.,

суддів Шинкар Т.І., Ільчишин Н.В.,

за участю секретаря судового засідання Федак С.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Промснаб-Тернопіль на постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 28 квітня 2017 року (суддя Мартиць О.І., м. Тернопіль) по справі за адміністративним позовом Державної екологічної інспекції у Тернопільській області до товариства з обмеженою відповідальністю Промснаб-Тернопіль про застосування заходів реагування,-

В С Т А Н О В И В :

Державна екологічна інспекція у Тернопільській області звернулася в суд першої інстанції з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Промснаб-Тернопіль в якому просила застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до відповідача у вигляді тимчасової заборони (зупинення) здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами (відходами відпрацьованих акумуляторних батарей) до моменту отримання ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами.

Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 28 квітня 2017 року (прийнятою в порядку скороченого провадження) адміністративний позов задоволено, застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду до товариства з обмеженою відповідальністю Промснаб - Тернопіль (код ЄДРПОУ 33271501), що знаходиться за адресою: 46027, Тернопільська область, м. Тернопіль, вул. Поліська, будинок 14, у вигляді тимчасової заборони (зупинення) здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами (відходами відпрацьованих акумуляторних батарей) до моменту отримання ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами.

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції товариство з обмеженою відповідальністю Промснаб-Тернопіль оскаржило його в апеляційному порядку, вважає, що постанова прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому просить скасувати постанову суду першої інстанції та постановити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову.

В апеляційній скарзі зазначає, що з 14.03.2017 року по 16.03.2017 року державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Тернопільської області на підставі направлення на проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 14.03.2017 року № 79 було проведено позапланову перевірку ТОВ Промснаб-Тернопіль , за результатами якої був складений ОСОБА_1 перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря , водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами. 16.03.2017 року Державною екологічною інспекцією у Тернопільській області були складені стосовно директора ТОВ Промснаб-Тернопіль Протоколи № 000118, 000119, 000120 про адміністративні правопорушення. Згідно змісту ОСОБА_1 та Протоколів, представники Державної екологічної інспекції у Тернопільській області вважають, що ТОВ Промснаб-Тернопіль займається заготівлею небезпечних відходів - відпрацьованих акумуляторних батарей без наявності ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами так як: під час обстеження підсобного приміщення ТОВ Промснаб-Тернопіль виявлено акумуляторні батареї у кількості 12 штук; облік акумуляторних батарей у журналі по формі 1-Вт не здійснюється; зберігання акумуляторних батарей проводиться не у спеціально обладнаному місці.

Однак, апелянт вважає дане твердження представників Державної екологічної інспекції у Тернопільській області є помилковим тому що: ТОВ Промснаб-Тернопіль не здійснює господарську діяльність з поводженням із небезпечними відходами, а основним видом діяльності ТОВ Промснаб-Тернопіль є заготівля, переробка металобрухту кольорових металів, для здійснення якої ТОВ Промснаб-Тернопіль має Ліцензію серія АГ № 578784 видану Міністерством промислової політики України 19.07.2011 року, термін дії якої - необмежений, та відповідну матеріально технічну базу необхідну для здійснення даного виду діяльності; Акумуляторні батареї які були виявлені у підсобному приміщенні в кількості 12 штук належать ОСОБА_2 (директору ТОВ Промснаб- Тернопіль ) особисто, як фізичній особі (громадянина України), які утворились в результаті його побутової діяльності, та очікували відправки на спеціалізоване підприємство для подальшої утилізації. Дані обставини підтверджуються Договором виконання робіт № 6/1-17 від 10 березня 2017року, укладеного з ТОВ СП Свинець .

Відповідно до ст. 4 Закону України Про металобрухт фізичні особи можуть здійснювати операції лише з побутовим металобрухтом. Згідно ст. 1 Закону України Про металобрухт побутовий металобрухт це непридатні для прямого використання вироби побутового призначення або частини цих виробів, які містять у собі чорні або кольорові метали чи їх сплави і які втратили експлуатаційну цінність.

Таким чином, акумуляторні батареї які були виявлені, являються побутовим металобрухтом, який утворився в результаті побутової діяльності директора ТОВ Промснаб-Тернопіль . Знаходження яких у підсобному приміщенні пояснюється тим, що відповідно до Договору виконання робіт №6/1-17 від 10 березня 2017р., 17 березня 2017 року спеціалізоване підприємство ТОВ СП Свинець мало прийняти даний побутовий металобрухт (акумуляторні батареї) для подальшої утилізації.

Згідно рішення Тернопільського міськрайонного суду від 26.06.2017 року справа № 607/3659/17, судом було встановлено, що: ТОВ Промснаб-Тернопіль не здійснює господарську діяльність з поводженням із небезпечними відходами, а основним видом діяльності товариства є заготівля, переробка металобрухту кольорових металів, для здійснення якої ТОВ Промснаб- Тернопіль має Ліцензію серії АГ № 578784 видану Міністерством промислової політики України 19.07.2011 року, термін дії якої - необмежений. Акумуляторні батареї які були виявлені у підсобному приміщенні в кількості 12 штук належать особисто директору ТОВ Промснаб-Тернопіль , як фізичній особі, які утворились в результаті його особистої побутової діяльності, а адміністративну справу відносно директора ТОВ Промснаб-Тернопіль за ч. 1 ст.164 кодексу України про адміністративні правопорушення було закрито у зв'язку з відсутністю в діях директора ТОВ Промснаб-Тернопіль складу адміністративного правопорушення.

Державна екологічна інспекція у Тернопільській області подала до суду апеляційної інстанції заперечення на апеляційну скаргу, в якому зазначила, що вважає, що оскаржуване рішення суду першої інстанції винесене у відповідності до вимог чинного законодавства із правильним застосуванням норм матеріального та процесуального права, а заявлені вимоги апелянта безпідставними, а тому просить в задоволенні апеляційної скарги відмовити.

Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід задовольнити.

Судом першої інстанції встановлено, що з 14.03.2017 року по 16.03.2017 року державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Тернопільської області ОСОБА_1 на підставі направлення на проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 14.03.2017 року № 79 проведено позапланову перевірку TOB Промснаб - Тернопіль , за результатами якої складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами. Акт перевірки підписано директором підприємства ОСОБА_2 та отримано примірник акту. В ході перевірки встановлено, що TOB Промснаб - Тернопіль здійснює господарську діяльність щодо надання послуг із заготівлі та переробки металобрухту кольорових металів на підставі ліцензії серії АГ №578784 від 19.07.2011 року. Заготівля металобрухту здійснюється на орендованому майданчику за адресою м. Тернопіль, вул. Поліська, 14. Крім того, підприємство додатково займається заготівлею небезпечних відходів - відпрацьованих акумуляторних батарей без наявності ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами. Під час обстеження підсобного приміщення підприємства виявлено складування відпрацьованих акумуляторних батарей у кількості 12 шт. Облік прийнятих акумуляторних батарей у журналі формі 1-BT не здійснюється, зберігання проводиться не у спеціально обладнаному місці. Діяльність TOB Промснаб - Тернопіль пов'язана з утворенням та розміщенням небезпечних відходів, що включені до розділу А Жовтого переліку відходів (постанова Кабінету Міністрів України від 13.07.2000 року № 1120 Про затвердження Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням і Жовтого та Зеленого переліку відходів ), а саме: І класу небезпеки (п.32. Жовтого переліку відходів - відпрацьовані батареї свинцевих акумуляторів, цілі чи розламані; код відходу згідно Державного Класифікатора відходів -6000.2.9.08 , відпрацьовані акумуляторні батареї).

Ліцензія на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами у підприємства відсутня, що є порушенням пункту н абзацу першого статті 17, абзацу шостого частини третьої статті 34 Закону України Про відходи від 05.03.1998 року № 187/98-ВР. Крім того, підприємством не ведеться первинний облік відходів за встановленою формою № 1-ВТ, яка передбачена Інструкцією щодо заповнення типової форми первинної документації № І-БТ Облік відходів і пакувальних матеріалів та тари , затвердженою наказом Мінприроди України від 07.07.2008 року № 342, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.09.2008 року за № 824/15515. Зазначене є порушенням пункту г абзацу першого статті 17, статті 26 Закону України Про відходи . 16.03.2017 року державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Тернопільської області ОСОБА_1 складено протоколи про адміністративне правопорушення №000118, №000119, №000120 стосовно директора TOB Промснаб - Тернопіль ОСОБА_2 за статтями 82, 82-1 та частиною першою статті164 Кодексу України про адміністративні правопорушення. За результатами розгляду протоколів №000118, №000119 державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Тернопільської області 24.03.2017 року винесено постанову №11 про накладення адміністративного стягнення, якою визнано ОСОБА_2 винним у вчиненні адміністративного правопорушення відповідальність за яке передбачена ст.ст.82, 82-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 850 грн. Протокол №000120 направлено для розгляду у Тернопільський міськрайонний суд.

Розглядаючи спір суд першої інстанції вірно зазначив, що у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 14.09.2011р № 995 Про утворення територіальна органів Державної екологічної інспекції" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної екологічної інспекції України, в тому числі Державну екологічну інспекцію у Тернопільській області (код ЄДРПОУ 37977693).

Згідно пункту 1 Положення про Державну екологічну інспекцію у Тернопільській області, затвердженого Наказом Державної екологічної інспекції України № 136 від 12.12.2011 року Державна екологічна інспекція у Тернопільській області (далі - Держекоінспекція) є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується.

Відповідно до п.п.4.2. п.4 Положення про Державну екологічну інспекцію у Тернопільській області, Держекоінспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог: л) законодавства про поводження з відходами щодо :

дотримання вимог виданих дозволів на здійснення операцій у сфері поводження з відходами; дотримання вимог виданих лімітів на утворення та розміщення відходів; складання і ведення реєстру об'єктів утворення відходів та реєстру місць видалення відходів; перевезення небезпечних відходів територією України та транскордонних перевезень відходів; збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, видалення, захоронення відходів;

ведення первинного обліку кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються, подання відповідної статистичної звітності в установленому порядку та паспортизації таких відходів;

виконання вимог нормативно-технічної та технологічної документації, погодженої в установленому порядку, при виробництві продукції (крім дослідних зразків) з відходів чи з їх використанням;

недопущення змішування та захоронення відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія;

дотримання правил і режиму експлуатації установок, виробництв з оброблення та утилізації відходів;

дотримання правил зберігання, транспортування, знешкодження, ліквідації, захоронення пестицидів і агрохімікатів, токсичних хімічних речовин, небезпечних речовин;

додержання вимог екологічної безпеки при транспортуванні, зберіганні, використанні, знешкодженні й похованні хімічних засобів захисту рослин, мінеральних добрив, токсичних речовин і відходів;

своєчасності й повноти виконання заходів щодо захисту земель від засмічення відходами.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про відходи небезпечні відходи - відходи, що мають такі фізичні, хімічні, біологічні чи інші небезпечні властивості, які створюють або можуть створити значну небезпеку для навколишнього природного середовища і здоров'я людини та які потребують спеціальних методів і засобів поводження з ними;

операції поводження з відходами - збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізація, видалення, знешкодження і захоронення відходів;

Пунктом н ч. 1 ст. 17 цього Закону передбачено, що суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані: мати ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами і/або дозвіл на транскордонне перевезення небезпечних відходів.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції вважав, що оскільки згідно винесеного відповідачем припису від 17.03.2017 року ТОВ Промснаб - Тернопіль приписано отримати ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами у термін до 10.05.2017 року, однак на момент розгляду справи у суді першої інстанції в матеріалах справи відсутні відомості про отримання відповідного дозволу відповідачем, то суд вважав, обґрунтованими позовні вимоги.

Проте, колегія суддів з такими висновками суду першої інстанції не погоджується з огляду на наступне.

Відповідно до ОСОБА_1 перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами ТОВ Промснаб-Тернопіль (а.с. 7-12) Державною екологічною інспекцією у Тернопільській області встановлено, що підприємство додатково займається заготівлею небезпечних відходів - відпрацьованих акумуляторних батарей без наявності ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами. Під час обстеження підсобного приміщення підприємства виявлено складування відпрацьованих акумуляторних батарей у кількості 12 штук. Облік прийнятих акумуляторних батарей у журналі по формі 1-Вт не здійснюється, зберігання проводиться не у спеціальному обладнаному місці.

Колегія суддів вважає, що позовні вимоги є необгрутованими, оскільки Державною екологічною інспекцією у Тернопільській області виявлено у підсобному приміщенні ТОВ Промснаб-Тернопіль 12 шт. відпрацьованих акумуляторних батарей, то передчасним є висновок інспекції, що підприємство займається заготівлею небезпечних відходів, оскільки не встановлено, що підприємство здійснює, саме господарську діяльність у сфері поводження з небезпечними відходами.

З урахуванням викладеного, суд апеляційної інстанції вважає, що постанову суду першої інстанції слід скасувати, оскільки висновки суду не відповідають матеріалам справи, а в задоволенні позову відмовити.

Керуючись ч. 3 ст. 243, ст. 308, ст. 310, п. 2 ч. 1 ст. 315, ч. 1 ст. 317, ст. 321, ст. 322, ст. 325, ст. 329 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Промснаб-Тернопіль - задовольнити, постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 28 квітня 2017 року по справі 819/549/17 скасувати.

У задоволенні позову Державної екологічної інспекції у Тернопільській області відмовити.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя М.А. Пліш

Судді Т.І. Шинкар

ОСОБА_3

Повний текст виготовлений 21.12.2017 року

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2017
Оприлюднено22.12.2017
Номер документу71148767
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/549/17

Постанова від 18.12.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Постанова від 28.04.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць О.І.

Ухвала від 31.03.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні