Рішення
від 22.12.2017 по справі 812/1797/17
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.2.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

22 грудня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1797/17

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Борзаниця С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до Фермерського господарства Ковсуг - Б про стягнення коштів за податковим боргом, -

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області (далі - Позивач, ГУ ДФС у Луганській області) до Фермерського господарства Ковсуг - Б (далі - Відповідач, ФГ Ковсуг - Б ) про стягнення коштів за податковим боргом.

В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що на підставі наказу ГУ ДФС у Луганській області від 27.04.2017 №254 проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ФГ Ковсуг-Б з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2014 по 28.04.2017, а також по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та правильності нарахування, обчислення та сплати військового збору за період з 02.08.2014 по 28.04.2017.

На підставі перевірки ГУ ДФС у Луганській області складений акт від 18.05.2017 №140/12/32/14/01/15/36649979 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ФГ Ковсуг-Б з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2014 по 28.04.2017, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та правильності нарахування, обчислення та сплати військового збору за період 02.08.2014 по 28.04.2017, на підставі якого винесено: податкове повідомлення рішення №0010001314 від 14.06.2017 на суму - 65381,48 грн. (за податковим зобов'язанням - 30881,92 грн.; за штрафними санкціями - 23136,60 грн.; пеня - 11362,96 грн.); податкове повідомлення рішення №0010011314 від 14.06.2017 на суму - 510,00 грн. за штрафними санкціями; податкове повідомлення рішення №0000631400 від 14.06.2017 на суму - 59913,17 грн. (за податковим зобов'язанням - 47700,00 грн.; за штрафними санкціями - 11925,00 грн. пеня - 288,17 грн.); податкове повідомлення рішення №0000091400 від 14.06.2017 на суму - 27900,00 грн. за штрафними санкціями; податкове повідомлення рішення №0010021314 від 14.06.2017 на суму - 2735,70 грн. (за податковим зобов'язанням - 1674,00 грн.; за штрафними санкціями - 666,00 гри.; пеня - 395,70 грн.).

На теперішній час вище вказані податкові повідомлення-рішення Відповідачем не оскаржені та не сплачені.

Станом на 01.11.2017 за ФГ Ковсуг-Б обліковується податкова заборгованість у сумі - 156 440,35 грн.

Відповідачу сформовано податкову вимогу від 05.07.2017 № 443-17, яку направлено поштою з рекомендованим повідомленням про вручення та вручена ФГ Ковсуг-Б 17.07.2017.

Просить стягнути з Відповідача з рахунків в банках, обслуговуючих платника, кошти в рахунок сплати податкового боргу в розмірі 156440,35 грн.

Представник відповідача просив розглянути справу за його відсутності, проти задоволення позовних вимог заперечувала.

Представник відповідача просив розглянути справу за його відсутності.

15 грудня 2017 року набрав чинності Закон України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів , яким Кодекс адміністративного судочинства України (далі - КАС України) викладено в новій редакції.

Відповідно до підпункту 10 пункту 1 розділу VII Перехідні положення КАС України справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Частиною третьою статті 3 КАС України закріплено, що провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Ухвалою суду від 11 грудня 2017 року провадження у справі зупинене за клопотаннями представника позивача та представника відповідача до 22 грудня 2017 року. Ухвалою суду від 22 грудня 2017 року провадження у справі поновлено за власною ініціативою.

Відповідно статті 205 КАС України суд вважає за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-79 КАС України, суд встановив таке.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.

Відповідно до статті 6 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Відповідно до вимог п.54.3. ст.54 ПКУ контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган;

Згідно пп. 75.1.2. п.75.1 ст. 75 ПКУ документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Судом встановлено, що ФГ Ковсуг-Б зареєстровано Станично-Луганською районною державною адміністрацією Луганської області 22.10.2009 №13761020000000570.

24.10.2009 за №9088 відповідача взято на податковий облік в Станично-Луганській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Луганській області. Відповідач є платником податків і зборів, передбачених Податковим кодексом України, зареєстрований та взятий на облік як платник податків в ДПІ у м. Сєвєродонецьку (арк.спр. 25-26, 29-31).

18.05.2017 на підставі наказу Головного Управління ДФС у Луганській області від 27.04.2017 №254 згідно п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст.78, п.79.1 та п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ (із змінами та доповненнями), п.2 ст.3 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ (із змінами та доповненнями) Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування проведена документальна позапланова невиїзна перевірка Фермерського господарства Ковсуг-Б код ЄДРПОУ 36649979 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2014 по 28.04.2017, а також по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та правильності нарахування, обчислення та сплати військового збору за період з 02.08.2014 по 28.04.2017, за результатами якої складений акт від 18.05.2017 №140/12/32/14/01/15/36649979 (арк. спр. 50-116).

На підставі висновків акту від 18.05.2017 №140/12/32/14/01/15/36649979 винесені податкові повідомлення - рішення (арк. спр. 8-20), а саме:

- податкове повідомлення - рішення №0010001314 від 14.06.2017 на суму - 65381,48 грн. (за податковим зобов'язанням - 30881,92 грн.; за штрафними санкціями - 23136,60 грн.; пеня - 11362,96 грн.);

- податкове повідомлення - рішення №0010011314 від 14.06.2017 на суму - 510,00 грн. за штрафними санкціями;

- податкове повідомлення - рішення №0000631400 від 14.06.2017 на суму - 59913,17 грн. (за податковим зобов'язанням - 47700,00 грн.; за штрафними санкціями - 11925,00 грн. пеня - 288,17 грн.);

- податкове повідомлення - рішення №0000091400 від 14.06.2017 на суму - 27900,00 грн. за штрафними санкціями ;

- податкове повідомлення - рішення №0010021314 від 14.06.2017 на суму - 2735,70 грн. (за податковим зобов'язанням - 1674,00 грн.; за штрафними санкціями - 666,00 гри.; пеня - 395,70 грн.).

Податкові повідомлення - рішення були направлені поштою відповідачу з рекомендованим повідомленням та отримані уповноваженою особою відповідача 21.06.2017 (арк. спр. 21).

На теперішній час вищевказані податкові повідомлення-рішення відповідачем не оскаржені та не сплачені.

Станом на 01.11.2017 за ФГ Ковсуг-Б обліковується податкова заборгованість у сумі 156 440,35 грн. (арк. спр. 6)

Доказів про оскарження або скасування податкових повідомлень рішень сторонами суду не надано, таким чином грошове зобов'язання з орендної плати є узгодженим.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з пунктом 59.3 статті 59 ПК України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Відповідачу сформовано податкову вимогу від 05.07.2017 №443-17, яку направлено поштою з рекомендованим повідомленням про вручення та отримано уповноваженою особою ФГ Ковсуг-Б 17.07.2017 (арк. спр. 22).

Згідно з п. 95.1 ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України).

За таких обставин, враховуючи те, що сума податкового боргу ФГ Ковсуг - Б складає 156440,35 грн., підтверджується матеріалами справи, на час розгляду справи не сплачена відповідачем в добровільному порядку, сума боргу є узгодженою, а тому вимоги Головного управління ДФС у Луганській області до Фермерського господарства Ковсуг - Б про стягнення коштів за податковим боргом визнаються судом обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати, понесені позивачем у вигляді сплати судового збору, не відшкодовуються, оскільки відповідно до ч.2 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області до Фермерського господарства Ковсуг - Б про стягнення коштів за податковим боргом задовольнити.

Стягнути з Фермерського господарства Ковсуг - Б (ідентифікаційний код 36649979, місцезнаходження: вул. Нова, буд. 1, с. Велика Чернігівка, Станично-Луганський район, Луганська область, 93611) з рахунків в банках, обслуговуючих платника, кошти в рахунок сплати податкового боргу в розмірі 156440,35 грн. (сто п'ятдесят шість тисяч чотириста сорок гривень 35 копійок) на користь Державного бюджету України.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя ОСОБА_1

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2017
Оприлюднено25.12.2017
Номер документу71208235
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1797/17

Постанова від 17.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 10.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 28.03.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 28.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 28.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 06.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 22.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 22.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні