Постанова
від 17.10.2018 по справі 812/1797/17
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 жовтня 2018 року справа №812/1797/17

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд колегією суддів у складі: головуючого судді Міронової Г.М., суддів Арабей Т.Г., Геращенка І.В., розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Фермерського господарства "Ковсуг-Б" на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 22 грудня 2017 р. (у повному обсязі виготовлено 22 грудня 2017 року у м. Сєвєродонецьк Луганської області) у справі № 812/1797/17 (головуючий І інстанції суддя С.В. Борзаниця) за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до Фермерського господарства "Ковсуг-Б" про стягнення коштів за податковим боргом,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДФС у Луганській області (далі - позивач) 28.11.2017 звернулось до суду з позовом до Фермерського господарства "Ковсуг-Б" (далі - відповідач), просило стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих відповідача, у сумі заборгованості 156 440, 35 грн. (а.с. 3-4).

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 22 грудня 2017 року у справі № 812/1797/17 адміністративний позов задоволено.

Стягнуто з Фермерського господарства Ковсуг Б (ідентифікаційний код 36649979, місцезнаходження: вул. Нова, буд. 1, с. Велика Чернігівка, Станично-Луганський район, Луганська область, 93611) з рахунків в банках, обслуговуючих платника, кошти в рахунок сплати податкового боргу в розмірі 156440,35 грн. (сто пятдесят шість тисяч чотириста сорок гривень 35 копійок) на користь Державного бюджету України (а.с. 126-128).

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначає, що судом першої інстанції не з'ясовано набуття грошовими зобов'язаннями відповідача за податковими повідомленнями - рішеннями від 14.06.2017 року статусу узгоджених та у зв'язку з встановленим - про обґрунтованість приймання позивачем податкової вимоги; наявність або відсутність у позивача підстав на стягнення податкового боргу відповідно до норми п. 95.2 Податкового кодексу України про наявність у контролюючого органу такого права не раніше 60 днів з дня надсилання відповідачу податкової вимоги.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Позивач та відповідач у судове засідання не прибули, належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, тому відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що ФГ Ковсуг-Б зареєстровано Станично-Луганською районною державною адміністрацією Луганської області 22.10.2009 за № 13761020000000570 (а.с. 23-24).

24.10.2009 за № 9088 відповідача взято на податковий облік в Станично-Луганській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Луганській області. Відповідач є платником податків і зборів, передбачених Податковим кодексом України, зареєстрований та взятий на облік як платник податків в ДПІ у м. Сєвєродонецьку (а.с. 25-26, 29-31).

18.05.2017 на підставі наказу Головного Управління ДФС у Луганській області від 27.04.2017 № 254 згідно п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст.78, п.79.1 та п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ (із змінами та доповненнями), п.2 ст.3 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ (із змінами та доповненнями) Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування проведена документальна позапланова невиїзна перевірка Фермерського господарства Ковсуг-Б код ЄДРПОУ 36649979 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2014 по 28.04.2017, а також по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та правильності нарахування, обчислення та сплати військового збору за період з 02.08.2014 по 28.04.2017, за результатами якої складений акт від 18.05.2017 №140/12/32/14/01/15/36649979 (а.с. 50-116).

На підставі висновків акту від 18.05.2017 № 140/12/32/14/01/15/36649979 прийняті податкові повідомлення - рішення, а саме:

- податкове повідомлення - рішення № 0010001314 від 14.06.2017 на суму - 65381,48 грн. (за податковим зобов'язанням - 30881,92 грн.; за штрафними санкціями - 23136,60 грн.; пеня - 11362,96 грн.);

- податкове повідомлення - рішення № 0010011314 від 14.06.2017 на суму - 510,00 грн. за штрафними санкціями;

- податкове повідомлення - рішення № 0000631400 від 14.06.2017 на суму - 59625,00 грн. (за податковим зобов'язанням - 47700,00 грн.; за штрафними санкціями - 11925,00 грн.);

- податкове повідомлення - рішення № 0000091400 від 14.06.2017 на суму - 27900,00 грн. за штрафними санкціями ;

- податкове повідомлення - рішення № 0010021314 від 14.06.2017 на суму - 2735,70 грн. (за податковим зобов'язанням - 1674,00 грн.; за штрафними санкціями - 666,00 гри.; пеня - 395,70 грн.) (а.с. 9-10, 13, 16, 19).

Податкові повідомлення - рішення були направлені поштою відповідачу з рекомендованим повідомленням та отримані уповноваженою особою відповідача 21.06.2017 (а.с. 21).

На теперішній час вищевказані податкові повідомлення-рішення не сплачені.

Станом на 01.11.2017 за ФГ Ковсуг-Б обліковується податкова заборгованість у сумі 156 440,35 грн. (а.с. 6).

Спірним у даній справі є правомірність стягнення позивачем з відповідача податкового боргу у розмірі 156 440,35 грн.

Суд апеляційної інстанції не погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позову у повному обсязі з огляду на наступне.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до статті 14 Податкового кодексу України: грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1); податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1); пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов'язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1); податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 14.1.175 пункту 14.1); штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1)

Згідно з пунктом 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку (п. 56.1 ст. 56 Податкового кодексу України).

З урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення - рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.

Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню.

При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили (п. 56.18 ст. 56 Податкового кодексу України).

Пеня та штрафні санкції, нараховані на суму грошового зобов'язання (її частку), скасовану за результатами адміністративного чи судового оскарження, також підлягають скасуванню, а якщо такі пеня та санкції були сплачені, вони підлягають зарахуванню в рахунок погашення податкового боргу, грошових зобов'язань або поверненню в порядку, встановленому статтею 43 цього Кодексу (п. 57.4 ст. 57 Податкового кодексу України).

Контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт (п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України).

Податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу (п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України).

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.

У разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України). Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України).

Відповідно до підпункту 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання.

Нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань (підпункт 129.3.1 пункту 129.3 статті 129 Податкового кодексу України).

На суми грошового зобов'язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (абзац другий пункту 129.4 статті 129 Податкового кодексу України).

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).

Задовольняючи позовні вимоги у повному обсязі, суд першої інстанції виходив з того, що сума податкового боргу є узгодженою.

Разом з тим, 14 лютого 2018 року Луганським окружним адміністративним судом відкрито провадження у справі № 812/282/18 за позовом Фермерського господарства Ковсуг-Б до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, які були підставою для нарахування податкового боргу у справі № 812/1797/17, а саме податкові повідомлення-рішення від 14.06.2017 року № 0000631400, № 0000091400, № 0010001314.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 26 квітня 2018 року у справі № 812/282/18, яке залишено без змін постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 08 серпня 2018 року у справі № 812/282/18, позовні вимоги задоволено частково, а саме: визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 14.06.2017 року № 0000631400, яким Фермерському господарству Ковсуг-Б збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств на 59 625, 00 в тому числі за податковими зобов'язаннями 47700, 00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 11925, 00 грн.

Ухвалою Верховного Суду від 21 вересня 2018 року у справі № 812/282/18 відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Головного управління ДФС у Луганській області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 26.04.2018 та постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 08.08.2018 у справі № 812/282/18.

Таким чином, рішення Луганського окружного адміністративного суду від 26 квітня 2018 року у справі № 812/282/18 набрало законної сили і з огляду на приписи ч. 4 ст. 78 КАС України не доказуються при розгляді даної справи.

За таких обставин, грошове зобов'язання у розмірі 59 625, 00 грн., визначене у податковому повідомленні-рішенні від 14.06.2017 року № 0000631400, є неузгодженим, не є податковим боргом та з розрахунків у банках, обслуговуючих відповідача, не підлягає стягненню.

Щодо податкових повідомлень - рішень, а саме: податкове повідомлення - рішення № 0010001314 від 14.06.2017 на суму - 65381,48 грн. (за податковим зобов'язанням - 30881,92 грн.; за штрафними санкціями - 23136,60 грн.; пеня - 11362,96 грн.); податкове повідомлення - рішення № 0010011314 від 14.06.2017 на суму - 510,00 грн. за штрафними санкціями; податкове повідомлення - рішення № 0000091400 від 14.06.2017 на суму - 27900,00 грн. за штрафними санкціями; податкове повідомлення - рішення № 0010021314 від 14.06.2017 на суму - 2735,70 грн. (за податковим зобов'язанням - 1674,00 грн.; за штрафними санкціями - 666,00 грн.; пеня - 395,70 грн.), то відповідачем не надано доказів їх оскарження в адміністративному або судовому порядку.

За таких обставин, відповідач повинен був сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення. З урахуванням отримання відповідачем податкового повідомлення-рішення 21.06.2017 року, дата 02.07.2017 року є датою узгодження суми грошових зобов'язань визначених у податкових повідомлення-рішення №№ 0010001314, 0010011314, 0000091400, 0010021314.

Податкова вимога № 443-17 прийнята 05.07.2017 року, направлена та отримана 17.07.2017 року, тобто у відповідності до вимог норм статей 57-59 Податкового кодексу України.

Посилання апелянта на п. 56.12 ст. 56 Податкового кодексу України, відповідно до якої у платника податків є 30 днів на оскарження рішень контролюючого органу з дня отримання податкового повідомлення-рішення є безпідставним, оскільки норми цієї статті застосовуються лише до грошових зобов'язань, які визначає контролюючий орган не пов'язаними з порушенням податкового законодавства, а податкові повідомлення-рішення були застосовані до відповідача за порушення саме податкового законодавства.

За таких обставин, враховуючи, що відповідачем за час розгляду даної справи податковий борг у розмірі 96 815, 35 грн. самостійно не сплачений, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню частково.

За унормуванням п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення

Відповідно до ч. 1 ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Розподіл судових витрат здійснено з урахуванням ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 78, 283, 311, 315, 317, 321, 322, 329 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Фермерського господарства "Ковсуг-Б" - задовольнити частково.

Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 22 грудня 2017 р. у справі № 812/1797/17 - скасувати в частині задоволення позовних вимог про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках у рахунок погашення податкового боргу з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 59 625, 00 грн. (п'ятдесят дев'ять тисяч шістсот двадцять п'ять грн. 00 коп.).

В іншій частині рішення Луганського окружного адміністративного суду від 22 грудня 2017 р. у справі № 812/1797/17 - залишити без змін.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головне управління ДФС у Луганській області (код ЄДРПОУ 39591445, місцезнаходження: 93400, Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, буд. 72) на користь Фермерського господарства "Ковсуг-Б" (код ЄДРПОУ 36649979, місцезнаходження юридичної особи: 93611, Луганська обл., Станично-Луганський район, с. Велика Чернігівка, вул. Нова 1) судові витрати у розмірі 2 235, 14 грн. (дві тисячі двісті тридцять п'ять) грн. 14 коп.

Повне судове рішення складено 17 жовтня 2018 року.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Г.М. Міронова

Судді Т.Г. Арабей

І.В. Геращенко

Дата ухвалення рішення17.10.2018
Оприлюднено18.10.2018
Номер документу77155652
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1797/17

Постанова від 17.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 10.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 28.03.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 28.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 28.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 06.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 22.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 22.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні