Справа № 712/13842/17
Провадження № 2-а/712/922/17
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 грудня 2017 року Соснівський районний суд м. Черкаси в складі:
головуючого судді - Пересунька Я.В.,
при секретарі - Дядюрі І.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Черкаси справу за адміністративним позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради про зобов'язання вчинити певні дії , -
в с т а н о в и в:
8 листопада 2017 року фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (далі - ФОП зуєва О.М.) звернулась до суду з указаним позовом, просить зобов'язати Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради оформити та видати їй паспорт прив'язки тимчасової споруди по вул.Добровольського біля будинку № 15 у м. Черкаси в порядку, визначеному наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21 жовтня 2011 року Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та стягнути понесені судові витрати.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 23 березня 2017 року Управлінням планування та архітектури департаменту архітектури та містобудування було розглянуто її заяву щодо можливості розміщення нею торгівельного павільйону для продажу продуктів швидкого споживання по вул. Добровольського, біля будинку № 15.
5 квітня 2017 року відповідачем було надано дозвіл на розміщення тимчасової спору за вказаною вище адресою за умови погодження з власниками суміжних тимчасових споруд.
Однак, відповідно до п. 2.13 наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21 жовтня 2011 року Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності , при оформлені паспорта прив'язки тимчасової споруди забороняється вимагати від замовника додаткові документи та отримання ним погоджень, непередбачених законом та Порядком № 244.
Позивач зазначає, що нею було повністю дотримано процедуру отримання відповідних документів для оформлення паспорта прив'язки тимчасової споруди, однак відповідач з незрозумілих причин відмовляє в оформленні та наданні паспорта прив'язки за адресою вул.Добровольського, біля будинку № 15.
У судовому засіданні 12 грудня 2017 року представник позивача - ОСОБА_2 позовні вимоги підтримав з викладених в позові підстав. Додатково пояснив, що 5 квітня 2017 року відповідач надав ФОП ОСОБА_1 дозвіл на розміщення тимчасової споруди за адресою вул. Добровольського, біля будинку № 15, крім того між ФОП ОСОБА_1 та Черкаською міською радою 1 червня 2017 року укладено договір № 976 щодо пайової участі в утриманні об'єкта благоустрою, однак зараз відповідач відмовляється оформлювати паспорт прив'язку тимчасової споруди по вул. Добровольського, біля будинку №15 у м. Черкаси.
Представник відповідача - ОСОБА_3 проти позову повністю заперечував, просив відмовити у його задоволенні.
Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, судом установлено наступні обставини справи та відповідні їм правовідносини.
Згідно із ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень, в тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Судом установлено, що ФОП ОСОБА_1 звернулась з завою до Управління планування та архітектури департаменту архітектури та містобудування щодо можливості розміщення торгівельного павільйону для продажу продуктів швидкого споживання по вул. Добровольського, біля будинку №15, площею 20 кв.м.
Згідно листа № 17384-ТС1 від 5 квітня 2017 року Управління планування та архітектури департаменту архітектури та містобудування не заперечило можливість розміщення торгівельного павільйону для продажу продуктів швидкого споживання по вул. Добровольського, біля будинку №15, площею до 20 кв.м., за умови погодження з власниками суміжних тимчасових споруд.
У листі також повідомлялось, що відповідно до рішення Черкаської міської ради від 9 липня 2010 року №5-821 Про затвердження Порядку укладення договорів про пайову участь в утриманні об'єктів благоустрою міста після отримання висновку щодо визначення відповідності намірів розміщення тимчасової споруди, ФОП ОСОБА_1 необхідно звернутись до управління планування та архітектури департаменту архітектури та містобудування із заявою на укладення договору щодо пайової участі в утриманні об'єктів. (а.с.11)
1 червня 2017 року ФОП ОСОБА_1 та Черкаська міська рада уклали договір № 976 щодо пайової участі в утриманні об'єкта благоустрою за адресою: вул. Добровольського, біля буд. 15 площею 20 кв.м. (а.с.9)
Листом від 17 серпня 2017 року № 49558-ТС2 відповідач повідомив ФОП ОСОБА_1, що у зв'язку з ситуацією, яка виникла 13 серпня 2017 року, а саме вирубкою зелених насаджень(дерев) в районі де передбачалось розміщення її тимчасової споруди, структурними підрозділами Головного управління Національної поліції в Черкаській області проводяться дії з встановлення осіб, що здійснили правопорушення.
В листі також повідомлялось, що питання щодо оформлення паспорту прив'язки тимчасової споруди дубе розглядатися після завершення оперативних дій Національною поліцією. Крім того, ФОП ОСОБА_1 не виконані вимоги висновку управління планування та архітектури від 5 квітня 2017 року щодо отримання погодження щодо блокування від власників суміжних тимчасових споруд. (а.с.12)
3 жовтня 2017 року позивач повторно звернулась до відповідача щодо оформлення та видачі паспорту прив'язки тимчасової споруди, документи для оформлення якого були позивачем подані відповідачу. (а.с.13)
Листом № 16798-01-14 від 23 жовтня 2017 року відповідач повідомив ФОП ОСОБА_1, що станом на 19 жовтня 2017 року встановлення тимчасової споруди неможливе у зв'язку із здійсненим благоустроєм бажаного нею місця розміщення павільйону, а саме: встановлено елемент благоустрою - лаву, висаджено дерева. (а.с.14)
Згідно ст. 60 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні землі комунальної власності є матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування. Право комунальної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст, районів у містах визначається як право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд у своїх інтересах майном, що належить їй безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.
Відповідно п. 5 ст. 16 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Згідно п. 4 ст. 28 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , визначає, що розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Відповідний порядок встановлений Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 244 від 21 жовтня 2011 року (далі- Порядок № 244).
За умовами п.2.1 Порядку № 244 підставою для розміщення тимчасової споруди є паспорт прив'язки тимчасової споруди.
Згідно п.2.2 Порядку замовник, який має намір встановити тимчасову споруду звертається до відповідного виконавчого органу ради із відповідною заявою у довільній формі про можливість становлення тимчасової споруди.
Відповідно до п.п. 2.17, 2.18 строк дії паспорта прив'язки визначається органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради або районної державної адміністрації відповідно до генерального плану, плану зонування та детального плану територій та з урахуванням строків реалізації їх положень.
Продовження строку дії паспорта прив'язки здійснюється за заявою замовника, шляхом зазначення нової дати, підпису та печатки у паспорті прив'язки органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради, районної державної адміністрації.
Згідно п.п.2.30, 2.31 у разі закінчення строку дії. анулювання паспорта прив'язки, самовільного встановлення тимчасової споруди така тимчасова споруда підлягає демонтажу.
Розміщення тимчасової споруди самовільно забороняється.
У відповідності до вимог п. 2.6. Порядку № 244 для оформлення паспорта прив'язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення заспорта прив'язки тимчасової споруди, до якої додає: схему розміщення тимчасової споруди; ескізи фасадів тимчасової споруди у кольорі М 1: 50 (для стаціонарних тимчасових споруд), які виготовляє суб'єкт господарювання, що має ліцензію на виконання згсектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат; схему благоустрою прилеглої території, складену замовником або суб'єктом підприємницької діяльності, який має відповідну ліцензію, архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, відповідно до Закону України Про благоустрій населених пунктів України ; технічні умови щодо інженерного убезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж.
Зазначені документи замовником отримуються самостійно.
Відповідно до п.2.13 Порядку № 244 при оформлені паспорта прив'язки тимчасової споруди забороняється вимагати від замовника додаткові документи та отримання ним погоджень, непередбачених законом та даним Порядком № 244.
Згідно п.2.14 Порядку № 244 встановлений вичерпний перелік умов коли Паспорт прив'язки тимчасової споруди не надається, у разі: подання неповного пакета документів, визначених пунктом 2.6 цього Порядку; подання недостовірних відомостей, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку. Ненадання паспорта прив'язки з інших підстав не допускається.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно із ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Встановлено, що ФОП ОСОБА_1 для оформлення паспорту прив'язки тимчасової споруди було подано до відповідача всі необхідні документи відповідно до Порядку №244.
Крім того, обставини, які унеможливлювали б видачу Паспорту прив'язки тимчасової споруди ФОП ОСОБА_1, і на які посилався відповідач, не визначені п.2.14. Порядку №244.
Суд також враховує, що відповідачем попередньо було надано дозвіл ФОП ОСОБА_1 на розміщення нею тимчасової споруди за адресою: вул.Добровольського, біля будинку №15, а також укладено з нею договір на пайову участь в утриманні вказаного об'єкту, згідно якого ФОП ОСОБА_1 сплачувались внески.
Крім того, вказівку відповідача, щодо необхідності ФОП ОСОБА_1 отримати погодження з власниками суміжних тимчасових споруд суд оцінює критично, оскільки пунктом 2.13 Порядку №244 забороняється вимагати від замовника додаткові документи та отримання ним погоджень, непередбачених законом та вказаним Порядком.
З огляду на викладене, позов ФОП ОСОБА_1 підлягає до задоволення.
Згідно ч.1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа
Враховуючи повне задоволення позовних вимог, на користь позивача підлягає стягненню судовий збір у розмірі 1600 грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Черкаської міської ради.
Керуючись ст. ст. 122, 123 ЗК України, ст. ст. 2 , 6 , 18 , 69 , 70 , 71 , 72 , 94, 159-162 , 167 КАС України, -
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов фізичної особи підприємця ОСОБА_1 з а д о в о л и т и.
Зобов'язати Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради оформити та видати фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 паспорт прив'язки тимчасової споруди по вул. Добровольського біля будинку № 15 у м.Черкаси в порядку, визначеному наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21 жовтня 2011 року Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності .
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ: 25212542) на користь фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (код ЄДРПОУ: 34923818) судові витрати у розмірі 1600 грн 00 коп.
Постанова може бути оскаржена позивачем до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, або суб'єктом владних повноважень у строк, визначений у п. 2 ч. 2 ст. 186 КАС України, шляхом подання апеляційної скарги через Соснівський районний суд м. Черкаси, із одночасним направленням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. Якщо було подано апеляційну скаргу постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя: Я.В. Пересунько
Суд | Соснівський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2017 |
Оприлюднено | 27.12.2017 |
Номер документу | 71252271 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Соснівський районний суд м.Черкас
Пересунько Я. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні