Рішення
від 26.12.2017 по справі 712/15341/17
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Справа № 712/15341/17

Провадження № 2а/712/1045/17

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 грудня 2017 року Соснівський районний суд м. Черкаси в складі:

головуючого судді - ТОКОВОЇ С.Є.

при секретарі - ТИМОШЕНКО Д.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Черкаси в порядку спрощеного провадження справу за адміністративним позовом Приватного підприємства ЗОЛОТОНОШАІНВЕСТ 2 до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради, третя особа ТОВ Черкаський будинок торгівлі про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду із адміністративним позовом до відповідача про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії, мотивуючи свої позовні вимоги тим, що 06.09.2012 року Черкаською міською радою було прийнято рішення про надання третій особі в оренду земельної ділянки по вул. Гагаріна, 98 на 49 років з правом передачі в суборенду площею 9300 кв.м. за основним цільовим призначенням земельна ділянка віднесена до земель житлової та громадської забудови за функціональним призначенням до земель комерційного використання. Згідно з відомостями вказаними в витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ - 7106085182017 від 29.09.2017 року земельна ділянка кадастровий номер - 7110136700:03:028:0065 відноситься до категорій земель житлової та громадської забудови. Відповідно до умов п. 29. основного договору оренди землі укладеним між Черкаською міською радою та третьою особою, орендодавець взяв на себе зобов'язання передати земельну ділянку для використання за цільовим призначенням, визначених в умовах договору оренди та не вчиняти дій які перешкоджають користуванню земельною ділянкою. В п. 30 Договору оренди землі вказано, що Орендар (третя особа) має право самостійно визначати напрями своєї господарської діяльності відповідно до призначення ділянки та умов договору. З дотриманням вимог чинного законодавств та умов договору оренди землі, між позивачем та третьою особою 27 грудня 2016 року було укладено Договір суборенди землі умови якого відповідають умовам договору оренди землі від 19.11.2015 року. Строк дії договору суборенди землі - 44 роки. Відповідно до п. 1.2. Договору суборенди частина земельної ділянки, що передається в суборенду за цим Договором, перебуває у строковому платному володінні і користуванні орендаря на підставі Рішення Черкаської міської ради від 06.09.2012 № 3-1146 та від 01.10.2015 № 2-1756 та на підставі укладеного договору оренди землі від 19 листопада 2015 року. 26 січня 2016 року згідно умов Договору суборенди землі третя особа передала позивачу частину земельної ділянки, загальною площею 0,2304 га (кадастровий номер - 7110136700:03:028:0065 всієї земельної ділянки), що за цільовим призначенням відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови за функціональним використанням земельна ділянка відноситься до категорії земель комерційного використання. Орендарем вчасно та в повному обсязі сплачується плата за користування земельною ділянкою до міського бюджету за землі комерційного використання.

25 вересня 2017 року позивач звернувся до Центру надання адміністративних послуг департаменту управління справами та юридичного забезпечення Черкаської міської ради з заявою про видачу містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,2304 га для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями, яка розташована по вул. Гагаріна, 98, в м. Черкаси на суборендованій земельній ділянці. Однак отримали відповідь, в якій повідомлялось, що заяву розглянуто в департаменті архітектури та містобудування Черкаської міської ради, а також те, що справа повертається у зв'язку з невідповідністю намірів забудови міста, затвердженим рішенням Черкаської міської ради від 29.12.2011 №3-305- територія зелених насаджень загального користування (79%); відповідно до плану зонування території міста Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513, переліку дозволених ділянок в межах територіальних зон - Р-3п перспективна рекреаційна зона озеленених територій загального користування. Вважають дії відповідача протиправними, тому звернулись з даним позовом до суду.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримала повністю та просила його задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на те, що відповідач відмовив у наданні містобудівних умов забудови земельної ділянки по вул. Гагаріна, 98 ПП ЗОЛОТОНОШАІНВЕСТ 2 у зв'язку з невідповідністю намірів забудови вимогам містобудівній документації, а саме: згідно з генеральним планом забудови міста, затвердженим рішенням Черкаської міської ради від 29.12.2011 № 3-505 - територія зелених насаджень загального користування 79%, реконструкція садибної забудови під зелені насадження 21%, а також відповідно до плану зонування територія міста Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014, переліку дозволених та допустимих видів забудови та використання земельних ділянок в межах територіальних зон - Р-3п перспективна рекреаційна зона озеленених територій загального користування.

Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, скерував до суду заяву в якій просив справу розглядати в його відсутність.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши наявні у справі докази, судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.

06.09.2012 року Черкаською міською радою було прийнято рішення про надання ТОВ Черкаський будинок торгівлі в оренду земельної ділянки по вул. Гагаріна, 98 на 49 років з правом передачі в суборенду площею 9300 кв. м. за основним цільовим призначенням земельна ділянка віднесена до земель житлової та громадської забудови за функціональним призначенням до земель комерційного використання.

Згідно з відомостями вказаними у витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ - 7106085182017 від 29.09.2017 року земельна ділянка кадастровий номер - 7110136700:03:028:0065 відноситься до категорій земель житлової та громадської забудови.

Відповідно до умов п. 29. основного договору оренди землі укладеним між Черкаською міською радою та третьою особою, орендодавець взяв на себе зобов'язання передати земельну ділянку для використання за цільовим призначенням, визначених в умовах договору оренди та не вчиняти дій які перешкоджають користуванню земельною ділянкою.

В п. 30 Договору оренди землі вказано, що Орендар (Третя особа) має право самостійно визначати напрями своєї господарської діяльності відповідно до призначення ділянки та умов договору.

Статтею 8 ЗУ Про оренду землі передбачено що орендована земельна ділянка або її частина може передаватися орендарем у суборенду без зміни цільового призначення, якщо це передбачено договором оренди або за письмовою згодою орендодавця. Умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами договору оренди земельної ділянки і не суперечити йому.

27 грудня 2016 року між ПП ЗОЛОТОНОШАІНВЕСТ 2 та ТОВ Черкаський Будинок Торгівлі було укладено Договір суборенди землі, умови якого відповідають умовам договору оренди землі від 19.11.2015 року, про що у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права вчинено запис від 26.01.2017 р. за № 18767328. Строк дії договору суборенди землі - 44 роки.

Відповідно до п. 1.2. Договору суборенди частина земельної ділянки, що передається в суборенду за цим Договором, перебуває у строковому платному володінні і користуванні орендаря на підставі Рішення Черкаської міської ради від 06.09.2012 №3-1146 та від 01.10.2015 №2-1756 та на підставі укладеного Договору оренди землі від 19 листопада 2015 року, зареєстрованого 15.03.2016 року приватним нотаріусом Черкаського районного нотаріального округу, Черкаської обл., ОСОБА_1, номер запису про інше речове право: 13690890, а також на підставі згоди Черкаської міської ради на укладення договору суборенди, яка міститься у п. 7. основного Договору оренди землі.

26 січня 2016 року згідно умов Договору суборенди землі третя особа передала позивачу частину земельної ділянки, загальною площею 0,2304 га (кадастровий номер - 7110136700:03:028:0065 всієї земельної ділянки), що за цільовим призначенням відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови за функціональним використанням земельна ділянка відноситься до категорії земель комерційного використання.

Відповідно до п.п. 9.3. п. 9 (Інші права та обов'язки сторін) орендар має право використовувати землю у відповідності з умовами її надання.

Як пояснила в судовому засіданні представник позивача, орендарем (ТОВ ЧБТ та суборендарем (ПП ЗОЛОТОНОШАІНВЕСТ 2 ) вчасно та в повному обсязі сплачується плата за користування земельною ділянкою до міського бюджету за землі комерційного використання.

25 вересня 2017 року ПП ЗОЛОТОНОШАІНВЕСТ 2 звернулось до Центру надання адміністративних послуг департаменту управління справами та юридичного забезпечення Черкаської міської ради з заявою (вхідний № 63410-Арх.) про видачу містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,2304 га для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями, яка розташована по вул. Гагаріна, 98, в м. Черкаси на суборендованій земельній ділянці.

До заяви були додані: копія установчих документів, копія документу, що посвідчує право власності, користування земельною ділянкою (договір суборенди землі) засвідчена в установчому порядку, копія ескізу наміру забудови із зазначенням містобудівного розрахунку з техніко-економічними показниками заплановано об'єкта будівництва (розрахунок гранично допустимих параметрів забудови, умови ув'язки архітектурно-планувального та об'ємно-просторового рішення, системи обслуговування, інженерних комунікацій, транспортного обслуговування та благоустрою з існуючою забудовою надається з інформацією про. основні параметри об'єкта: назва, поверховість, площа забудови, загальна площа об'єкта, щільність забудови).

Листом від 03.10.2017 року № 63410-Арх. повідомлялось, що заяву від 25.09.17 р. вхідний № 63410-Арх розглянуто в департаменті архітектури та містобудування Черкаської міської ради, а також те, що справа повертається у зв'язку з невідповідністю намірів забудови міста, затвердженим рішенням Черкаської міської ради від 29.12.2011 №3-305- територія зелених насаджень загального користування (79%); відповідно до плану зонування території міста Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513, переліку дозволених ділянок в межах територіальних зон - Р-3п перспективна рекреаційна зона озеленених територій загального користування.

Проте , суд вважає дії Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради, що полягають у наданні відповіді у формі листа, замість надання передбачених Законом України Про регулювання містобудівної діяльності містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки є протиправними, оскільки такі дії суперечать ч. 4 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п. 2.4 Наказу Про затвердження Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст .

Ч. 4 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначає такі підставі для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень: 1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; 2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; 3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Посилання Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради в листі, як на підставу відмови у видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на те, що відповідно до генерального плану забудови міста Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 29.12.2011 №3-505 та плану зонування території міста Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 № 2-513 є неправомірними.

Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 26 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва.

Частина 2 ст. 29 вищевказаного Закону визначає, що фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.

При цьому відповідно до п. 1 ч. 1 вищевказаної статті основними складовими вихідних даних є містобудівні умови та обмеження.

Тобто ЗУ Пре регулювання містобудівної діяльності , який встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів, встановлено, що первинним документом для початку будівництва є містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, які є складовою частиною вихідних даних для проектування об'єкта будівництва.

Відповідно до п. 2.1 вищевказаного Наказу Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом семи робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви разом із документами, передбаченими пунктом 2.2 цього розділу, у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .

Пункт 2.4 Наказу визначає, що розгляд заяви, надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності . Таке положення Наказу повністю узгоджується і фактично відтворює норму ч. 6 ст. 29 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності .

Ч. 6 ст. 29 ЗУ Пре регулювання містобудівної діяльності та п. 2.4 Наказу Про затвердження Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст зазначено, що при відмові у наданні містобудівних умов та обмежень спеціально уповноважений орган приймає відповідне рішення. Тобто вказаними нормами діючого законодавства не передбачено надання на заяву юридичної особи про надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки відповіді у формі листа.

Відмовляючи у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,2304 га для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями, яка розташована по вул. Гагаріна, 98, в м. Черкаси, Черкаська міська рада на підставі ч. 6 ст. 29 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності та п. 2.4 Наказу Про затвердження Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст мала прийняти рішення про відмову в наданні вищезазначених містобудівних умов та обмежень забудови, що відповідачем зроблено не було, тобто дії відповідача не ґрунтуються на нормах Закону.

Статтею 5 КАС України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом звернутись до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушенні її права, свободи чи інтереси.

Ч. 2 ст. 77 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позов підлягає до задоволення.

На підставі викладеного, керуючись ст. 72, 77, 79, 90, 271, 295 КАС України, ст.ст. 2, 3, 10, 25, 26, 47, 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст.ст. 12,116,118,121 Земельного кодексу України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати неправомірними дії Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради, що полягають у наданні відповіді у формі листа на заяву ПП ЗОЛОТОНОШАІНВЕСТ 2 з питання отримання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,2304 га для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями, яка розташована по вул. Гагаріна, 98, в м. Черкаси та зобов'язати Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради видати ПП ЗОЛОТОНОШАІНВЕСТ 2 містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 0,2304 га для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями, яка розташована по вул. Гагаріна, 98, в м. Черкаси.

Зобов'язати Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради внести зміни в актуалізацію генерального плану м. Черкаси та замінити використання земельної ділянки (кадастровий номер 7110136700:03:028:0065, вул. Гагаріна,98) в межах територіальних зон з Р-3п перспективна рекреаційна зона озеленених територій загального користування на житлову та громадську забудову згідно класифікації територіальних зон.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

ГОЛОВУЮЧИЙ:

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення26.12.2017
Оприлюднено28.12.2017
Номер документу71280157
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —712/15341/17

Постанова від 21.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Ухвала від 26.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Ухвала від 29.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Рішення від 26.12.2017

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Токова С. Є.

Ухвала від 22.12.2017

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Токова С. Є.

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Токова С. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні