Ухвала
від 20.09.2017 по справі 810/3148/17
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

20 вересня 2017 року           №810/3148/17

Суддя Київського окружного адміністративного суду Басай О.В., розглянувши позовну заяву Приватного підприємства "Стоматологія "Спектр" до Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у Київській області про скасування рішень,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Приватне підприємство "Стоматологія "Спектр" з позовом до Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у Київській області, в якому просить:

- скасувати рішення від 15.06.2017 №36 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу;

- скасувати рішення від 15.06.2017 №37 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу.

Відповідно до статті 107 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС), суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства; 5) подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Вирішуючи питання про відкриття провадження в адміністративній справі за даним адміністративним позовом, суд зазначає наступне.

Частиною третьою статті 106 КАС встановлено, що до позовної заяви додається також документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.

Відповідно до частини другої статті 87 КАС, розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Положеннями абзацу першого частини першої статті 3 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VI (далі - Закон №3674-VI) визначено, що судовий збір справляється, зокрема, за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Частиною першою статті 4 Закону №3674-VI встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно до частини другої статті 4 Закону №3674-VI, за подання юридичною особою адміністративного позову майнового характеру ставка судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (згідно з Законом України "Про Державний бюджет України на 2017 рік", станом на 01.01.2017 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб становить 1600 грн.).

Частинами першою та другою статті 9 Закону №3674-VI встановлено, що судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України.

Суд перед відкриттям (порушенням) провадження у справі, прийняттям до розгляду заяв (скарг) перевіряє зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.

Із змісту позовної заяви випливає, що позивач просить скасувати рішення від 15.06.2017 №36, згідно з яким до позивача застосований штраф у розмірі 1700,00 грн., а також, скасувати рішення від 15.06.2017 №37, згідно з яким до позивача застосований штраф у розмірі 5083,00 грн. Таким чином, позовна заява має майновий характер.

Отже, у даному випадку ставка судового збору за майновий характер адміністративного позову становить 1600,00 грн. (1,5 відсотка ціни позову - 6783,00 грн. (1700,00 грн. плюс 5083,00 грн.) складає 101,75 грн., що є менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб - 1600,00 грн.). Однак, позивач до позовної заяви не додав документа про сплату судового збору.

Окрім цього, згідно з частиною першою статті 99 КАС, адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Згідно з частиною п'ятою цієї ж статті, для звернення до адміністративного суду щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів, встановлюється місячний строк.

Тому, при визначенні початку вказаного строку суд з'ясовує момент, коли особа фактично дізналася або мала реальну можливість дізнатися про наявність відповідного порушення (рішення, дії, бездіяльність), а не коли вона з'ясувала для себе, що певні рішення, дії чи бездіяльність стосовно неї є порушенням.

Разом із позовною заявою позивач подав клопотання про поновлення процесуального строку для звернення до суду. У вказаному клопотанні зазначив, що 15.06.2017 відповідач прийняв рішення №16 та №37, згідно з якими застосував штрафи у розмірі 1700,00 грн. і 5080,00 грн. відповідно.

30 червня 2017 року позивач оскаржив зазначені рішення до центрального органу виконавчої влади - Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів. 11.07.2017 Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів надала відповідь на скарги позивача від 30.06.2017, у яких повідомила, що чинне законодавство не передбачає можливості оскарження рішення про накладення штрафних санкцій до вищестоящого органу, але може бути оскаржене в судовому порядку.

У зв'язку з тим, що позивач звертався із скаргою на рішення Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у Київській області до центрального органу виконавчої влади, але йому було відмовлено в розгляді його скарг, був пропущений встановлений законом строк для звернення із скаргою до суду. Тому, позивач просить суд визнати поважними причини пропуску процесуального строку подання адміністративного позову до суду та просить поновити пропущений процесуальний строк.

Суд звертає увагу позивача на те, що матеріали позовної заяви не містять обґрунтованих пояснень та доказів поважності причин пропуску строку звернення до суду з 11.07.2016 (відповідь на скарги) по 13.09.2017 (позовна заява здана на пошту).

Відповідно до вимог частини першої статті 108 КАС, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.

Зазначені обставини вказують на невідповідність позовної заяви вимогам процесуального законодавства, у зв'язку з чим суд, враховуючи положення статті 108 КАС, вважає за необхідне залишити позовну заяву без руху з наданням позивачу часу для усунення недоліків позовної заяви.

Вказані недоліки повинні бути усунені позивачем у строк до 25.10.2017 шляхом подання до суду:

- документа про сплату судового збору за звернення до Київського окружного адміністративного суду з позовом майнового характеру в розмірі визначеному статтею 4 Закону №3674-VI, а саме - 1600,00 грн., разом з документом, що підтверджує зарахування такого судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.

Суд звертає увагу позивача на те, що інформація щодо реквізитів сплати судового збору за подання позовних заяв до Київського окружного адміністративного суду є загальнодоступною, оприлюднена на офіційному веб-порталі "Судова влада України" за інтернет-адресою http://adm.ko.court.gov.ua/sud1070/gromadyanam/tax/, а також розміщена на інформаційних стендах Київського окружного адміністративного суду.

- обґрунтоване клопотання про поновлення строку звернення до суду з даним позовом, з доказами на підтвердження поважності причин пропуску позивачем строку звернення до суду або наданням суду доказів, які підтверджують звернення до суду з даним позовом в межах строку, встановленого КАС.

Керуючись статтями 106, 108, 160, 165 КАС, суд

у х в а л и в:

Залишити без руху позовну заяву Приватного підприємства "Стоматологія "Спектр" до Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у Київській області про скасування рішень.

Встановити строк для усунення недоліків позовної заяви до 25 жовтня 2017 року.

Копію ухвали надіслати позивачу.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя                                                                                                              Басай О.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2017
Оприлюднено03.01.2018
Номер документу71348759
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3148/17

Ухвала від 14.10.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 11.09.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Постанова від 21.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 20.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 05.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 19.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

Ухвала від 13.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

Ухвала від 13.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

Ухвала від 27.10.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 20.09.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні