Справа № 457/773/17
провадження №2-а/457/31/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 грудня 2017 року м. Трускавець
Трускавецький міський суд Львівської області в складі: головуючого судді Марчука В.І., при секретарі Болонній І.І., розглянувши в відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом приватного торгово-промислового підприємства Сувенір до Трускавецької міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання до вчинення дій, -
в с т а н о в и в:
Приватне торгово-промислове підприємство Сувенір звернулрся до Трускавецького міського суду Львівської області з позовом до Трускавецької міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання до вчинення дій. Позов мотивований тим, що відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серія А00 № 364806 від 15 жовтня 1992 року проведено державну реєстрацію Приватного торгово-промислового підприємства Сувенір (далі - Підприємство). Відтак Підприємство здійснює свою діяльність вже 25 років та є одним із найстаріших донині діючих на території м. Трускавця. Підприємству належить на праві приватної власності нежитлова будівля (павільйон-бар ІНФОРМАЦІЯ_1 ) по АДРЕСА_1 на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно серія САВ № 874839, виданого 17 грудня 2009 року виконавчим комітетом Трускавецької міської ради. Між підприємством та Трускавецькою міською радою неодноразово укладалися договори оренди земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_1 площею 0,0033 га, цільовим призначенням якої якраз і являється будівництво та обслуговування об'єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування. Договори укладалися 22 грудня 2005 року, 27 квітня 2009 року, 21 травня 2012 року. Термін дії останнього договору закінчувався 22 лютого 2017 року, і підприємство через електронну форму звернулося до Трускавецької міської ради із проханням продовжити договір оренди. Про результати розгляду заяви Підприємство належним чином повідомлено не було, відтак 21 травня 2017 року із письмовою заявою повторно звернулося до міської ради із проханням продовжити договір оренди. Про стадії розгляду заяви підприємству нічого не повідомлялося, і лише більш ніж через місяць ОСОБА_1, директор підприємтсва, користуючись своїм правом як громадянин та мешканець міста, будучи присутнім на 29 сесії 7 демократичного скликання Трускавецької міської ради, дізнався про те, що договір оренди не продовжено. Знову ж таки жодних відповідей на заяву від 1 травня 2017 року Підприємство не одержувало, що є грубим порушенням Конституції України та Законів України. Просить визнати протиправною бездіяльність Трускавецької міської ради Львівської області щодо не продовження договору оренди земельної ділянки площею кадастровий номер НОМЕР_1 площею 0,0033 га по АДРЕСА_1 з Приватним торгово-промисловим підприємством Сувенір та зобов'язати Трускавецьку міську раду Львівської області (код ЄДРПОУ 26230588, юридична адреса: 82200, Львівська область, м. Трускавець, вул. Бориславська, 2) укласти з Приватним торгово-промисловим підприємством Сувенір (код ЄДРПОУ 19322203, юридична адреса: 82200, Львівська область, м. Трускавець, вул. Івасюка, 17/23) договір оренди земельної ділянки площею кадастровий номер НОМЕР_1 площею 0,0033 га, яка розташована за адресою: 82200, АДРЕСА_1 терміном на п'ять років.
Від відповідача надійшло письмове заперечення, у якому відповідач заперечує про позовних вимог з огляду на те, що відповідно до п. 8 договору оренди землі від 22 травня 2005 року зі змінами, викладеними у додатковій угоду від 21 травня 2012 року, після закінчення строку договору орендар, який належно виконував умови договору, має за інших рівних умов переважне право поновлення договору. У цьому разі орендар не пізніше, ніж за 60 днів до закінчення строку дії договору має повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію. Від позивача на адресу Трускавецької міської ради було надіслано лише заяву 22 лютого 2017 року. Тобто орендарем порушено строк подання заяви на поновлення договору та не подано проекту додаткової угоди на поновлення строку. Крім цього, відповідно до умов договору земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_1 площею 0,0033 га по вул. Стебницькій для обслуговування кафе використовувалася з порушеннями, які були виявлені під час перевірок Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області від 15 вересня 2016 року та 20 жовтня 2016 року порушення у сфері містобудування, про що складено постанови про накладення штрафу.
У судовому засіданні представник позивача - адвокат Пошивак Ю.П. просив позов задоволити у повному обсязі з наведених у позовній заяві підстав.
Представник відповідача ОСОБА_3 у судовому засідання просила відмовити у задоволенні позовної заяви у повному обсязі з наведених у запереченні підстав.
Заслухавши сторони, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов слід задоволити частково з наступних підстав.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно зі ст. 40 Конституції України, всі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обгрунтовану відповідь у встановлений законом строк. Статтею 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
У судовому засіданні встановлено, що Приватному торгово-промисловому підприємству Сувенір належить на праві приватної власності нежитлова будівля (павільйон-бар ІНФОРМАЦІЯ_1 ) по АДРЕСА_1 на підставі Свідоцтва про право власності на нерухоме майно серії САВ № 874839, виданого 17 грудня 2009 року виконавчим комітетом Трускавецької міської ради. З тверджень сторони позивача випливає, що між приватним торгово-промисловим підприємством Сувенір та Трускавецькою міською радою укладалися договори оренди земельної ділянки, кадастровий номер НОМЕР_1, площею 0,0033 га, цільовим призначенням якої є будівництво та обслуговування об'єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування. Термін дії договору оренди закінчився 22 лютого 2017 року. Позивач з заявою, скерованою електроною поштою, звернувся до Трускавецької міської ради із проханням продовжити договір оренди.
Земельним кодексом України визначено порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування.
Згідно з ч. 1 ст. 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу. Відповідно до частини другої статті 123 ЗК України, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
За приписами ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Відповідно до ч. 2 ст. 120 Земельного кодексу України якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об'єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача. Таким чином, до позивача разом з правом власності на будівлі за адресою: м. Трускавець, вул. Стебницька, 17, перейшло і право користування земельною ділянкою, на якій вони розташовані.
На виконання вимог ст. 123 Земельного кодексу України позивач звернувся до Трускавецької міської ради з метою продовження договору оренди земельної ділянки з відповідною заявою /арк. справи 41/.
Згідно з ч. 1 ст. 20 Закону України Про статус депутатів місцевих рад на сесіях місцевої ради депутати місцевої ради на основі колективного і вільного обговорення розглядають і вирішують питання, віднесені до відання відповідної ради.
Відповідно до ч. 15 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні порядок скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради.
Трускавецька міська рада на її пленарному засіданні 09 грудня 2015 року прийняла рішення № 29, яким затвердила Регламент Трускавецької міської ради сьомого демократичного скликання, в п. 2 ст. 1 якого зазначено, що він має вищу юридичну силу щодо усіх рішень Трускавецької міської ради, зокрема, з встановлення порядку прийняття рішень радою. Відповідно до ч. 1 ст. 39 регламенту рішення ради з будь-якого питання після обговорення приймається на її пленарному засіданні у такій послідовності: проект рішення ставиться на голосування за основу; після цього ставиться на голосування у порядку надходження усі зміни та доповнення, що надійшли за час обговорення проекту; проект рішення ставиться на голосування в цілому як рішення з урахуванням змін та доповнень, підтриманих більшістю депутатів від загального складу ради. Частиною 2 ст. 40 регламенту встановлено, що рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених законом.
Згідно з ст. 37 регламенту рішення ради приймаються відкритим або таємним голосуванням у порядку, визначеному цим регламентом. Як вбачається з інформації з офіційного веб-сайту Трускавецької міської ради голосування здійснювалося відкрито. Згідно з ч. 3 ст. 37 регламенту відкрите поіменне голосування здійснюється шляхом оголошення депутатом своєї позиції за , проти , утримався .
З матеріалів справи встановлено, що Трускавецька міська рада впродовж не прийняла рішення за заявою позивача та не повідомила хід розгляду звернення.
Зі змісту ч. 1 ст. 20 Закону України Про статус депутатів місцевих рад та ч. 1 ст. 39 регламенту випливає, що якщо на пленарному засіданні Трускавецької міської ради будь-яке питання, поставлене на обговорення, то обов'язковим результатом такого обговорення має бути вирішення питання, тобто прийняття рішення ради.
У розумінні ч. 12 ст. 39 регламенту проект рішення або пропозиція, які не отримали необхідної більшості голосів на підтримку вважаються відхиленими. Іншими словами, якщо проект рішення був винесений на сесію Трускавецької міської ради та відбулося голосування за ним, Трускавецька міська рада за результатами розгляду такого проекту рішення та проведення за ним голосування могла або прийняти рішення про задоволення вимог позивача, або відхилити проект рішення.
Враховуючи те, що кожен із депутатів Трускавецької міської ради має право вільно здійснювати голосування, неможливо примусити депутата проголосувати За для отримання необхідної більшості голосів на підтримку, то рішення вважається відхиленим, а таке відхилення є фактично відмовою в задоволенні клопотання особи.
Таким чином, невчинення відповідачем належних дій щодо прийняття рішення по суті згідно заяви позивача не відповідає вимогам закону і порушує його права та інтереси, які підлягають судовому захисту в порядку адміністративного судочинства з наступних підстав.
Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 01 квітня 2010 року N 10-рп/2010, положення ч.1 ст. 143 Конституції України, згідно з якою органи місцевого самоврядування вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції, слід розуміти так, що при вирішенні цих питань органи місцевого самоврядування діють як суб'єкти владних повноважень.
Отже, як суб'єкт владних повноважень відповідач повинен діяти з використанням повноважень з метою, з якою ці повноваження надано; обґрунтовано; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), як це передбачено ст. 2 КАС України.
Відповідно до п.1 постанови пленуму Вищого адміністративного суду України від 06 березня 2008 року № 2 Про практику застосування адміністративними судами окремих положень КАС України під час розгляду адміністративних справ під час розгляду спорів щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень суди незалежно від підстав, наведених у позовній заяві, повинні перевіряти їх відповідність усім зазначеним вимогам.
З аналізу чинних нормативно-правових актів алежною формою вчинення зазначених дій згідно п. 6 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування є прийняття Трускавецькою міською радою відповідного рішення по суті заяви, оскільки відсутність відповіді на заяви Підприємства не є належним рішенням в розумінні вимог Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Закону України Про статус депутатів місцевих рад , не тягне за собою жодних юридичних наслідків і не вирішує поставленого в заяві питання. Позивач вважає, що розгляд заяви це не процес, а результат.
Суб'єкт владних повноважень повинен приймати рішення, та вчиняти дії відповідно до встановлених законом повноважень, не перевищуючи їх. Суб'єкт владних повноважень зобов'язаний дотримуватися встановленої законом процедури і форми прийняття рішення або вчинення дії і повинен обирати лише визначені законом засоби.
Згідно ч. 2 ст. 16 Закону України Про оренду землі укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобовязані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами Таким чином, за результатами розгляду заяви позивача про продовження договору оренди терміном на 5 років земельної ділянки площею кадастровий номер НОМЕР_1 площею 0,0033 га по АДРЕСА_1 та надання цієї земельної ділянки на умовах оренди підлягає задоволенню, оскільки відсутні будь-які обставини, які б свідчили про неможливість продовження такого договору та суперечність такого договору Конституції та Законам України.
Виходячи з вищенаведеного, суд приходить висновку, що заявлені позовні вимоги слід задоволити частково, зобов'язавши відповідача укласти з Приватним торгово-промисловим підприємством Сувенір (код ЄДРПОУ 19322203, юридична адреса: 82200, Львівська область, м. Трускавець, вул. Івасюка, 17/23) договір оренди земельної ділянки площею кадастровий номер НОМЕР_1 площею 0,0033 га, яка розташована за адресою: 82200, АДРЕСА_1 терміном на п'ять років.
Керуючись ст.ст. 71, 138, 139, 160-163, 171-2 КАС України, суд,-
п о с т а н о в и в:
Позов задоволити частково.
Зобов'язати Трускавецьку міську раду Львівської області (код ЄДРПОУ 26230588, юридична адреса: 82200, Львівська область, м. Трускавець, вул. Бориславська, 2) укласти з Приватним торгово-промисловим підприємством Сувенір (код ЄДРПОУ 19322203, юридична адреса: 82200, Львівська область, м. Трускавець, вул. Івасюка, 17/23) договір оренди земельної ділянки площею кадастровий номер НОМЕР_1 площею 0,0033 га, яка розташована за адресою: 82200, АДРЕСА_1 терміном на п'ять років.
На постанову суду може бути подана апеляційна скарга до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня отримання копії постанови.
Суддя: В. І. Марчук
Суд | Трускавецький міський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2017 |
Оприлюднено | 04.01.2018 |
Номер документу | 71355201 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Трускавецький міський суд Львівської області
Марчук В. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні